Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jael, 28, on ollut selibaatissa yli kaksi vuotta

Vierailija
20.08.2023 |

www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009790103.html

Jutusta pisti silmään tällainen viisaus:

"Tätä nykyä Jael identifioituu demiseksuaaliksi. Demiseksuaalisuus tarkoittaa, että fyysisen yhteyden lisäksi seksin harrastamiseen kaipaa myös tunnetason yhteyttä."

Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?

Aika usein tuossakin toistuu tämä "minä minä". Tokihan sitä selibaattiaan pitää sitten korostaa peniskakkujuhlilla ja haastatteluilla ip-lehdille?

Kommentit (304)

Vierailija
261/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin jälkikäteen kun kaikille asioille on nimikin annettu, olen pohtinut onko se puheissa oleva ilmaisu jostain henkilöstä "panisin" sellainen, että katsojalle iskee heti seksuaalinen kipinä johonkin tuntemattomaan? Tuo kun on itselleni ihan vieras ajatus. Jo teini-ihastukset koen enemmän sellaisena romanttisena kipinänä, enkä niinkään seksuaalisena. En todellakaan hyppäisi kenenkään sänkyyn sellaisen yhden tai edes kymmenen baari-illan jälkeen.

Olen näin myöhemmin määritellyt itseni heteroromanttiseksi ja demiseksuaaliksi jolla on jonkinlainen BL-fetissi. Eli sellainen tavallinen joita tämä maailma on pullollaan.

Otat nyt asiat liian kirjaimellisesti. Sehän tarkoittaa vain sitä, että tyyppi on hyvännäköinen - yleensä tuota ei niin vakavissaan edes sanota.

Vierailija
262/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä perkeleen nimi Jael muka on olevinaan?

M42

Varmaankin vieraskielinen nimi, kun sukunimikään ei ollut suomenkielinen. Maailmassa on muitakin kuin Maija Virtasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku sanoa mikä seksuaalisuuden muoto minulla on? - olen nainen ja tykkään miehistä. En harrasta irtoseksiä. Haluan tuntea seksikumppanini, ja harrastan seksiä mieluusti sellaisen kanssa, josta olen kiinnostunut ja jonka kanssa haluaisin suhteeseen. 

En tiedä. - Jos olisit mies, etkä olsi valmis ja halukas seksiin kolmansien treffien yhteydessä ja valitsisit nukkuma paikaksesi sohvan, etkä naisen vierellä naisen selkeästä ja ymmärrettävästä vihjeestä, että hän haluaisi harrastaa seksiä kanssasi, niin mikäli tällä palstalla kirjoittavia on uskominen niin olsit hyvin estynyt ja hoitoa vailla idiootti todennäköisesti impotentti tai ainakin pienimunainen ja erektiovaikeusksita kärsivä, joka ei edes ymmärrä omaa käytöstään kun tällaisen tilanteen jälkeen uskottelee, itselleen, että hänellä ja naisella saattaisi olla jotain yhteistä tulevaisuutta, jolla tarkoittaa muutakin kuin moikkaamista niissä tilanteissa, jolloin nainen ei ole ennättänyt kääntää selkäänsä miehelle tai muutoin kadota miehen näköpiiristä.   

Mutta joo. Minusta tuo käytöksesi ja toiveesi on perin yleisinhimillinen. Minua vain turhauttaa kun osa tuntuu edelleen ajattelevan, että terveet ja hyväkuntoiset normaalin libidon omaavat miehet olisivat aina halukkaita ja valmiita seksiin. - Toki olen laittanut merkille tällöinkin moni kirjoittaja kääntää miehjen haluttomuuden olevan naisen vika ja syy. 

Toki nyt kolmansilla treffeillä voisi harrastaa seksiä. Oletan ja odotan, että kolmansilla treffeillä tiedän ja tunnen henkilöstä jo, että haluanko jatkaa ja kehitellä jotain enemmän. 

Mutta haluaisitko päättää muuten orastaneen parsiuheen ja tai tapailun, jollei mies haluaisi vielä kolmansien treffein yhteydessä harrastaa seksiä kanssasi. - Olettaen. että ette tunne toisianne muutoin ennestään, vaan kolmannet treffit olisvat kolmaskerta kun tapaisitte ja viettäisitte aikaa yhdessä. (-Luulen tuon edellä  nähneeni tuon edellä viitatun kirjoituksen ja siinä kirjoittaja kertoim ettei ollut tunteunut naist aaiemmin)

En ole tuo jolle vastasit, mutta itse luultavasti haluaisin. Kestän huonosti seksuaalista torjuntaa enkä koe tarpeelliseksi hammasta purren jäädä suhteeseen joka satuttaa, kun sellaisiakin miehiä on tarjolla jotka aidosti tykkää ja haluaa ja hyväksyy.

Niin vain olemme erilaisia. - Voin aidosti uskoa ja kuvitella, että kolmansien treffien yhteydessä mies, joka ei ole halunnut - ei edes naisen selkesätoi vihjeestä huolimatta- halunnut seksiä naisen kanssa jota ei entuudestaan tuntenut on saattanut pitää itseään fiksuna. Tahdikkaana. Tai sellaisena, joka haluaisi aidosti ensin tutusta naiseen. Mutta ehkä hän oppi noiden palautteiden perusteella, että parasta on kun vain ymmärtää kärttää seksiä itse naiselta niin eipähän pääse kukaan väittämään häntä estyneeksi tai kohtaamansa nainen kokemaan, että hän ei aidosti kiinostaisi miestä.

Ei minualla ainakaan seksiin ole koskaan edetty minkään "vihjeiden" ja kärttämisen kautta. Vaan tilanne etenee luontevasti seksiä kohti. Aluksi vain suudella, mutta tilanne kuumenee, ja jos molempien tekee mieli seksiä, ei siinä tarvitse mitään vihjailla tai kärttää. Sellaista se on, kun on oikeasti vetovoimaa, kipinää ja halua.

Ohis kun ikää on kuten itselläni jo noin 40 vuotta, enkä ole harrastanut seksiä mutta saanut itselleni hyvin läheisä ja arvokkaita ja merkittäviä ja vastavuoroisia ihmissuhteita niin naisista kuin miehistä, niin heistä huolimatta joskus olen kokenut hyvin olisiko oikein sanoa kokenut vahvaa itse inhoa ja itse syytöksiä kun en pysty hahmottamaan,että mikä minussa on vikana jatai puutetta tai ylipäätään se tai ne seikat, että seksikumppaniksi (parisuhde kumppaniista nyt puhumattakaan) valikoituu ja halutaan aina joku toinen kuin minä.

Friendzonessa ei ole mitään pahaa tai väärää mutta jos tai kun olen sille päässyt tai joutunut, niin en osaa tai en halua enää piinata itseäni toiveissa siitä, että 2. vielä muuttaisi mielensä ja haluaisikin harrastaa kanssani seksiä tai haluaisi myöhemmin edetä parisuhteeseen kanssani. -

En halua, enkä ole halunnut ehdottaa kenellekään mitään friends with benefits tai tms "panosuhdetta"  - joku voi sanoa tähämn, niin koska pelkäsin tällöinkin tulevani torjutuksi. Mutta syy on kyllä enempi siinä, että en halua ihmissuhteiltani mitään epämääräistä säätöä tai viritelmää. - Hyvä tietysti, jos joku saa tai on saanut tällaiset "virityksensä" toimimiaan. Itse vain en osaa kuvitella sellaisen toimivan omalla kohdallani; jokin vain niissä / sellaisessa tökkii.

Vierailija
264/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisia suuntautumisia on tasan kolme: 1) heteroseksuaalisuus, 2) homoseksuaalisuus ja 3) biseksuaalisuus. Itse olen näistä numero 3. Muita suuntautumuksia ei tarvita.

Itselläni on tuo sama ominaisuus kuin artikkelin ihmisellä (eli hyppään sänkyyn vasta, kun on tunteita). Siksipä olen tähän ikään mennessä päätynyt suhteisiin vain oikeassa elämässä tapaamieni ihmisten kanssa. Eli tapaan esim. jonkun harrastusporukassa ja ajan myötä huomaan ihastuneeni häneen jne.

Tinderissä ei ole minulle mitään ja se ei haittaa ollenkaan. Olen myös ollut sinkku pitkiä aikoja elämässäni ja ylipäänsä päädyin ekaan suhteeseeni "vasta" 27-vuotiaana. Ei haittaa.

Kaikesta ei tarvitse tehdä itselleen identiteettiä, ihan oikeasti. Se on vain tie uhriutumiseen ja siihen, että tekee kaikesta itselleen ihan kamalan hankalaa. Jos keksitään kaikille ominaisuuksille jotakin nimikkeitä, niin syntyy vain kilpailua, että kenellä on kurjinta ja kuka on syrjityin. Niin, ja tämä mielipide tulee nyt seksuaalivähemmistöön kuuluvalta henkilöltä. Ja olen itse sitä mieltä, että edes seksuaalivähemmistöön kuuluminen ei mielestäni myökään ole syy uhriutua - tai se ei ainakaan ole sille henkilölle itselleen kovin hyväksi.

Minä ainakin määritän itseni ihan muiden asioiden perusteella kuin sen, että olen mahdollisesti keskimääräistä valikoivampi seksikumppanien suhteen.

On epäolennaista, onko demiseksuaalisuudessa kyse SUUNTAUTUMISESTA vai vain nyansseista - joka tapauksessa tällaiset termit auttavat samantyyppisiä ihmisiä löytämään toisensa. Olen itsekin biseksuaali, mutta ei se kerro minusta ja seksuaalisista mieltymyksistä kaikkea. Helpottaa, kun asioille annetaan nimi, jonka sisällön nyt edes uunnilleen kaikki ymmärtävät (tai ainakin ne, jotka kokevat sen kuvastavan itseään). Minulla on kokemusta suhteista, joissa ei seksuaalisesti sovittu niin hyvin yhteen, joten todellakin helpottaa asioita, kun voi joillain selkeillä termeillä etsiä sopivaa kumppania.

Vierailija
265/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisia suuntautumisia on tasan kolme: 1) heteroseksuaalisuus, 2) homoseksuaalisuus ja 3) biseksuaalisuus. Itse olen näistä numero 3. Muita suuntautumuksia ei tarvita.

Itselläni on tuo sama ominaisuus kuin artikkelin ihmisellä (eli hyppään sänkyyn vasta, kun on tunteita). Siksipä olen tähän ikään mennessä päätynyt suhteisiin vain oikeassa elämässä tapaamieni ihmisten kanssa. Eli tapaan esim. jonkun harrastusporukassa ja ajan myötä huomaan ihastuneeni häneen jne.

Tinderissä ei ole minulle mitään ja se ei haittaa ollenkaan. Olen myös ollut sinkku pitkiä aikoja elämässäni ja ylipäänsä päädyin ekaan suhteeseeni "vasta" 27-vuotiaana. Ei haittaa.

Kaikesta ei tarvitse tehdä itselleen identiteettiä, ihan oikeasti. Se on vain tie uhriutumiseen ja siihen, että tekee kaikesta itselleen ihan kamalan hankalaa. Jos keksitään kaikille ominaisuuksille jotakin nimikkeitä, niin syntyy vain kilpailua, että kenellä on kurjinta ja kuka on syrjityin. Niin, ja tämä mielipide tulee nyt seksuaalivähemmistöön kuuluvalta henkilöltä. Ja olen itse sitä mieltä, että edes seksuaalivähemmistöön kuuluminen ei mielestäni myökään ole syy uhriutua - tai se ei ainakaan ole sille henkilölle itselleen kovin hyväksi.

Minä ainakin määritän itseni ihan muiden asioiden perusteella kuin sen, että olen mahdollisesti keskimääräistä valikoivampi seksikumppanien suhteen.

Olen panromanttinen demiseksuaali. En tiedä miksi en voisi määritellä itseäni niin. Itselleni se on ollut vain helpotus huomata, että hei mähän on tälläinen ja minunlaisia on muitakin.

Ja mä olen heteroromanttinen aseksuaali (mahdollisesti demi, mutta en ole päässyt kokemaan molemminpuolista tunnesidettä, joten en tiedä heräisikö myös seksuaalinen kiinnostus).

Täällä aina urputetaan, että miksi kaikki pitää määritellä ja "normaaleille" asioillekin keksiä sanoja - no jos joku kokee näin, niin hyvä. Se tarkoittanee että olet saanut elää ja deittailla sellaisena kuin olet, ilman että potentiaaliset kumppanit ovat torjuneet ja jopa haukkuneet, tai painostaneet sinua muuttumaan koska "olet vaan ujo ja tarvit rohkaisua" (= häntä panettaa ja hän haluaa mitä haluaa nyt välittämättä sinun tunteistasi). Miten onnekkaita olette te, joiden koko deittailukokemus ei ole ollut tuota, ettekä ole joutuneet miettimään mitä vikaa teissä on kun ette ole samanlaisia kuin muut.

Nämä sanat eivät määrittele minua, vaan ne kuvaavat minua sellaisena kuin olin jo, kun en noita sanoja vielä tuntenut. Miten helpottavaa saada sanat sille mitä tuntee - ja bonuksena vielä sekin ettei olekaan yksin ja se ainoa friikki, vaikka tätäkin on päin naamaa huudettu.

Tämä ei ole keneltäkään muulta pois, enkä siis ymmärrä näiden sanojen halveksuntaa ja tarpeettomaksi luokittelua - etenkin kun sitä tekevät he, jotka eivät itse näitä sanoja tarvitse.

Vierailija
266/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Varmaankin vieraskielinen nimi, kun sukunimikään ei ollut suomenkielinen. Maailmassa on muitakin kuin Maija Virtasia.

Jael on ihan normaali hepreankielinen nimi, tarkoittaa vuorilla elävää vuohta.

Vierailija
267/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina tarvinut henkisen yhteyden kumppaniin, en osaisi kuvitellakaan harrastavani seksiä jonkun tuntemattoman kanssa tai sellaisen ihmisen kanssa joka ei olisi seurustelukumppani. En ymmärrä miksi tällekkin pitää olla oma määritelmänsä, eikö se ole normaalia että ei harrasteta seksiä kenen tahansa kanssa vain seksin vuoksi?

Vai onko yhden yön jutut niin normaalia nykyään, että pitää olla määritelmä ihmisille jotka eivät niitä harrasta?? Minulla on ollut vain kaksi seksikumppania, ja molemmat ovat olleet pitkiä parisuhteita, olenko nyt sitten demiseksuaali? Seksiä harrastettiin vasta muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen, koska se tuntui väärältä ilman henkistä yhteyttä. Kavereistani tämä oli outoa ja viivyttelyä, minusta ja kumppaneistani vain järkevää.

N27

Toistetaan nyt sinullekin: demiseksuaalin määritelmä ei ole "henkilö joka ei harrasta yhdenillanjuttuja", vaan henkilö joka ei ei koe lainkaa seksuaalista halua toiseen ihmiseen ennen kuin syvällinen ja merkityksellinen tunneside on muodostunut.

Ja ei, se ei ole normaalia jos normaalilla tarkoitetaan yleisintä. Suurin osa ihmisistä voi kokea / kokee edes joskus seksuaalista vetoa hyvännäköiseen ihmiseen vaikka tunnesidettä ei vielä ole. Voi olla ettei ole koskaan hypännyt tuntemattoman kanssa sänkyyn eikä silti ole millään tavalla demi. Jos taas et ole koskaan kokenut vetoa henkilöön jonka kanssa sinulla ei ollut tunnesidettä, olet demi.

Demiseksuaalisuus ei ole mikään keksitty määritelmä, vaan meitä on aina ollut ja nyt meille on sana joka kuvailee sitä miten me tämän asian koemme. Olisipa ollut myös silloin kun minä olin nuori, luulin että minussa on jotain vialla kun ei kiinnostanut paneskella (ja kyllä, yhä edelleen on länsimaissa yleisempää paneskella kuin olla paneskelematta). Vihdoin kun sain sanat sille mitä olen, omakin olo helpottui ja nyt voin kertoa muillekin: olen aseksuaali, ja demi.

No etkä ole. Jos olet aseksuaali, et koe OLLENKAAN mitään seksuaalista halua muihin ihmisiin. Siis YHTÄÄN. A- alkupääte tarkoittaa "ei ollenkaan". Aseksuaali ei tarkoita sitä, että välillä on ja välillä ei, demeistä siinä viis veisataan.

Sama kuin väittäisi olevansa raitis, mutta "mitä nyt pari saunaolutta välillä juon". Raitis ei käytä ollenkaan alkoholia. Jos juot, et ole raitis.

Tai väittäisi olevansa kasvissyöjä, ja syö kalaa. Kasvissyöjä ei syö ollenkaan lihaa. Kala on eläin ja siksi kala on lihaa. Eli taas on käsitteet pielessä.

Tällainen on vaan pelkkää huomiohakuisuutta ja halutaan saada itselle joku hieno lokero ilman, että oikeasti tarvitsee luopua mistään tai pitää kiinni periaatteista. Ei se, että haluaa seksiä missä on terve tunneyhteys ole mikään seksuaalinen suuntautuminen vaan ihan normaalia toimintaa. Nämä vaan haluavat vaan tuntea olevansa spesiaaleja, kun tavallinen ei enää nykyään riitä kenellekään.

Vierailija
268/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Eiks se ole miehen nimi?

Vierailija
269/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otetaan nyt vielä ne muualla maailmassa niin tärkeät pronominitkin käyttöön, niin siis esittelenkö mä jatkossa itseni niin, että nimen lisäksi luettelen siihen perään "demiseksuaali, hetero, cis-mies, hän/hän? Ettei kukaan pelkkää loukkaavansa mua 😳

No sinänsä on ihan olennaista tietoa, onko hetero, bi vai homoseksuaali, että ainakin deitti-ilmoituksissa olisi syytä tuoda oma suuntautuminen ilmi jotenkin. Olen itse binainen, ja muiden naisten profiileista on välillä vaikea arvata, ovatko heteroita (koska joskus heteronaisetkin kalastelevat muiden naisten tykkäyksiä itsetuntobuustia hakiessaan) vai etsivätkö oikeasti naista. Joten on mielestäni hyvä idea mainita oma seksuaalinen suuntautuneisuus tai kertoa asia muuten, tyyliin "etsin miestä, joka on sitä-tai-tätä". Ja samoin on fiksua laittaa deitti-ilmoitukseen, jos on demiseksuaali tai aseksuaali - se säästää molempien ospauolten aikaa silloin, jos ei sovita yhteen, mutta auttaa samanhenkisiä löytämään toisensa. Samasta syystähän monet kertovat esim. emojien avulla bdsm-mieltymyksistään, koska eivät halua vaniljakumppaneita. Ja mitä tuohon cis-mainintaan tulee, niin tuntuuhan se joillekin heteromiehille olevan olennaista, että nainen on nimenomaan cis-nainen. Tätä tosin yleensä ei kukaan mainitse, mutta sen sijaan ihmiset useimmiten kertovat, jos ovat trans.

Joo mä ainakin tykkäisin jos näkisin aseksuaalin/demin miehen deittiprofiilin, koska tietäisin heti että meillä on jotain yhteistä näin tärkeällä elämän osa-alueella. Tosin nyt en ole deittiapeissa, yritin ja laitoin omat sanani sinne ja sain lähinnä "tarttet vaan kunnon panon" -tyyppisiä viestejä.

Muutenkin ihmetyttää nämä "sehän on normaalia" viestit, kun itse en ole vielä kertaakaan tavannut ace/demi-miestä vaan kaikkihan haluavat aloittaa seksistä koska he tuntevat sitä vetoa heti. Mikä on siis ok tietysti, ei vain sovi mulle. Siksi olisipa erityisen kätevää jos ihmiset yleisemminkin kommunikoisivat suuntautumisestaan tarkemmin ja avoimemmin.

Vierailija
270/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019 viimeksi nukkunut toisen aikuisen kanssa yön. 2020 alkuvuodesta viimeksi harrastanut seksiä toisen ihmisen kanssa. En ymmärrä miksi minun pitäisi itseäni jotenkin lokeroida. Sinkkuna kyllästyin seksiin randomien kanssa. Kun vielä tutustumiset päättyneet joko jo viestittelyvaihessa tai ekoihin treffeihin, niin ei ole tullut kiinnostaviaa henkilöä kenen kanssa hypätä sänkyyn. Petiseura ei niin paljoa ole houkutellut, että tekisin asialle jotain. 

Vierailija
271/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Eiks se ole miehen nimi?

Ei, Yael / Ya'el on sekä miehen että naisen nimi.

Vierailija
272/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin jälkikäteen kun kaikille asioille on nimikin annettu, olen pohtinut onko se puheissa oleva ilmaisu jostain henkilöstä "panisin" sellainen, että katsojalle iskee heti seksuaalinen kipinä johonkin tuntemattomaan? Tuo kun on itselleni ihan vieras ajatus. Jo teini-ihastukset koen enemmän sellaisena romanttisena kipinänä, enkä niinkään seksuaalisena. En todellakaan hyppäisi kenenkään sänkyyn sellaisen yhden tai edes kymmenen baari-illan jälkeen.

Olen näin myöhemmin määritellyt itseni heteroromanttiseksi ja demiseksuaaliksi jolla on jonkinlainen BL-fetissi. Eli sellainen tavallinen joita tämä maailma on pullollaan.

Otat nyt asiat liian kirjaimellisesti. Sehän tarkoittaa vain sitä, että tyyppi on hyvännäköinen - yleensä tuota ei niin vakavissaan edes sanota.

Mutta vakavalta se näyttää baariympäristössä ja Tinderissä, kun juuri ne klassisen komeat saavat mitä haluavat.

Vierailija
273/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku sanoa mikä seksuaalisuuden muoto minulla on? - olen nainen ja tykkään miehistä. En harrasta irtoseksiä. Haluan tuntea seksikumppanini, ja harrastan seksiä mieluusti sellaisen kanssa, josta olen kiinnostunut ja jonka kanssa haluaisin suhteeseen. 

Olet ihan normihetero. Case closed.

Vierailija
274/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: "Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia?" 

Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.

Suurin osa miehistä on sellaisia, että irtopillu kelpaa ja sitä haluttaisiin mahdollisimman paljon, jos se olisi vain mahdollista.

Vierailija
275/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina tarvinut henkisen yhteyden kumppaniin, en osaisi kuvitellakaan harrastavani seksiä jonkun tuntemattoman kanssa tai sellaisen ihmisen kanssa joka ei olisi seurustelukumppani. En ymmärrä miksi tällekkin pitää olla oma määritelmänsä, eikö se ole normaalia että ei harrasteta seksiä kenen tahansa kanssa vain seksin vuoksi?

Vai onko yhden yön jutut niin normaalia nykyään, että pitää olla määritelmä ihmisille jotka eivät niitä harrasta?? Minulla on ollut vain kaksi seksikumppania, ja molemmat ovat olleet pitkiä parisuhteita, olenko nyt sitten demiseksuaali? Seksiä harrastettiin vasta muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen, koska se tuntui väärältä ilman henkistä yhteyttä. Kavereistani tämä oli outoa ja viivyttelyä, minusta ja kumppaneistani vain järkevää.

N27

Toistetaan nyt sinullekin: demiseksuaalin määritelmä ei ole "henkilö joka ei harrasta yhdenillanjuttuja", vaan henkilö joka ei ei koe lainkaa seksuaalista halua toiseen ihmiseen ennen kuin syvällinen ja merkityksellinen tunneside on muodostunut.

Ja ei, se ei ole normaalia jos normaalilla tarkoitetaan yleisintä. Suurin osa ihmisistä voi kokea / kokee edes joskus seksuaalista vetoa hyvännäköiseen ihmiseen vaikka tunnesidettä ei vielä ole. Voi olla ettei ole koskaan hypännyt tuntemattoman kanssa sänkyyn eikä silti ole millään tavalla demi. Jos taas et ole koskaan kokenut vetoa henkilöön jonka kanssa sinulla ei ollut tunnesidettä, olet demi.

Demiseksuaalisuus ei ole mikään keksitty määritelmä, vaan meitä on aina ollut ja nyt meille on sana joka kuvailee sitä miten me tämän asian koemme. Olisipa ollut myös silloin kun minä olin nuori, luulin että minussa on jotain vialla kun ei kiinnostanut paneskella (ja kyllä, yhä edelleen on länsimaissa yleisempää paneskella kuin olla paneskelematta). Vihdoin kun sain sanat sille mitä olen, omakin olo helpottui ja nyt voin kertoa muillekin: olen aseksuaali, ja demi.

No etkä ole. Jos olet aseksuaali, et koe OLLENKAAN mitään seksuaalista halua muihin ihmisiin. Siis YHTÄÄN. A- alkupääte tarkoittaa "ei ollenkaan". Aseksuaali ei tarkoita sitä, että välillä on ja välillä ei, demeistä siinä viis veisataan.

Sama kuin väittäisi olevansa raitis, mutta "mitä nyt pari saunaolutta välillä juon". Raitis ei käytä ollenkaan alkoholia. Jos juot, et ole raitis.

Tai väittäisi olevansa kasvissyöjä, ja syö kalaa. Kasvissyöjä ei syö ollenkaan lihaa. Kala on eläin ja siksi kala on lihaa. Eli taas on käsitteet pielessä.

Tällainen on vaan pelkkää huomiohakuisuutta ja halutaan saada itselle joku hieno lokero ilman, että oikeasti tarvitsee luopua mistään tai pitää kiinni periaatteista. Ei se, että haluaa seksiä missä on terve tunneyhteys ole mikään seksuaalinen suuntautuminen vaan ihan normaalia toimintaa. Nämä vaan haluavat vaan tuntea olevansa spesiaaleja, kun tavallinen ei enää nykyään riitä kenellekään.

Tuota noin, nyt kyllä vain nolaat itsesi vaahtoamisellasi: aseksuaalisuus on kuin jana, jonka yhdessä päässä ovat he jotka todella eivät koe seksuaalista halua toisiin ihmisiin, ja toisessa päässä ovat demiseksuaalit. Ja välillä on mm. grey acet.

Demit ovat siis aseksuaalisuuden kirjolla, mutta kaikki aseksuaalit eivät ole demejä. Aseksuaali voi myös olla hetero, homo, bi, pan jne.

Eli äläpä huutele asiasta josta ei selvästikään ole tietoa, saati sitten omakohtaista kokemusta :D.

Vierailija
276/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan normihetero. Case closed.

Normaali heteronainen, jolla on skandinaavisen korkea asd (antislut defense)

Vierailija
277/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vakavalta se näyttää baariympäristössä ja Tinderissä, kun juuri ne klassisen komeat saavat mitä haluavat.

Yyyy, tavismies ei saa irtopillua, yyyy, naisten pitää jakaa pilluaan kaikille miehille, yyyyyy, naiset on pillutrlibeitö, joiden tehtävä on jakaa pilluaan.

Vierailija
278/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.

Suurin osa miehistä on sellaisia, että irtopillu kelpaa ja sitä haluttaisiin mahdollisimman paljon, jos se olisi vain mahdollista.

Totta kai, koska se on miehelle paljon parempi ja halutumpi diili: olla vapaa, mutta harrastaa säännöllistä seksiä. Toinen miehen onnellisuuden tae on taloudellinen vapaus.

Vierailija
279/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yyyy, tavismies ei saa irtopillua, yyyy, naisten pitää jakaa pilluaan kaikille miehille, yyyyyy, naiset on pillutrlibeitö, joiden tehtävä on jakaa pilluaan.

Ei ollut siitä kysymys. Vaan siitä, että taas yksi nainen saapui valehtelemaan, miten miehen hyvännäköisyys on yhtä tyhjän kanssa. Vaikka se on kaikki kaikessa.

Vierailija
280/304 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Olen itse aseksuaali, mahdollisesti demi, mutta enpä pääse edes tutkimaan voisiko seksuaalinen halu löytyä, kun kukaan ei halua tutustua rauhassa ilman seksiä niin pitkään kuin mitä tunnesiteen muodostuminen minulta vaatii.

Olen kuullut tämän niin monta kertaa, "siis sehän on normaalia että on tunteita ennen seksiä" - vaan eipä olekaan "normaalia" siinä mielessä että tämä olisi yleisintä. Aseksuaalina/mahdollisena deminä en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa juuri tapaamaani mieheen, ja mieluiten olisimme ensin "romanttisia ystäviä" vaikkapa noin vuoden ajan, jotta voisi nähdä kehittyykö seksuaalisia tunteita. Ihan naurettavaa väittää että suurin osa ihmisistä jotenkin normaalisti deittailisi näin :D. Ystäväpiirissäni kaikki parit on syntyneet niin että ensin tapaillaan ja pannaan, ja sitten katsotaan tuleeko syviä tunteita.

Tässäkin sekoittuu kaksi osin erillistä asiaa - seksin harrastaminen ilman tunteita ja tunteiden kehittymisen nopeus. Itse en pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa, jolla tunteiden syttyminen kestää vuoden. Minulla ne syttyy paljon nopeammin, ja olisi aivan liian tuskallista elää yksipuolisten tunteiden suhteessa odottelemassa syntyykö niitä toisella ikinä vai ei.

Joo en todellakaan mäkään voisi odottaa vuotta. Itsellä syntyy tunteet nopeasti enkä voisi seurustella toisen kanssa joka vielä pohtii onko tunteita vai ei. En myöskään ymmärrä nykypäivän tapailukulttuuria kun voidaan tapailla kuukausia jopa yli vuosi ennen kuin aletaan seurustelemaan. Mä olen aina alkanut seurustella hyvin nopeasti. Seksiä pitää olla hyvin pian, että tietää toimiiko se homma. 

harvempi varmaan vuotta meinaakaan odotettavaksi, mutta nykyään joku kuukausi -kaksi tuntuu olevan jo katastrofi. Jos haet tositarkoituksella seuraa ja toinen vaikuttaa potentiaaliselta, niin miksi sinne petiin pitää välittömästi rynnätä ja sitten toki kiireessä jatkaa metsästyspeliä jos heti ei tullut ilotulituksia. Itse olen introvertti ja mulle ajatuskin siitä, että joku änkisi ensitreffien jälkeen suoraan iholle ahdistaa. En tarvitse avioliittolupausta, vaan sitä että toinen tuntuu tutummalta ja turvalliselta. Ja se vaatii sitä tutustumista ja pientä tunteiden heräämistä alkuun. Kai aikuiset ihmiset osaa käydä leffassa, kävelyllä, syömässä, kahvilla etc ja tutustua toiseen.  Sen vuoksi ei ole kiinnostanut pitkän suhteen jälkeen edes mihinkään tinderiin mennä, kun voin vain kuvitella sitä vonkauksen määrää ja prinsessaksi nimittelyä kun ei nopea eteneminen kelpaa. Nykykulttuurissa olet epänormaali, jos pano 2 viestin jälkeen ei kiinnosta.

Me ihmiset ollaan erilaisia. En todellakaan odottaisi kahta tai edes kuukautta, että on seksiä. Kyllä sitä voi olla vaikka heti. Tutustua toisiinsa monella tapaa. Olen 44v. ja olen aina ajatellut näin, että ei ole mulle ainakaan mikään nykypäivän juttu. 

Sama juttu. Itselle on selvästi sopivin tyyli edetä seksiin nopeasti ja useimmat parisuhteeni - kymmenen vuoden avioliitto mukaan lukien - ovatkin alkaneet yhden yön jutusta. Joillakin menee niin päin, että seksiä ei pystytä harrastamaan ennen syvän tunneyhteyden luomista. Minulla niin päin, ettei syvää tunneyhteyttä synny ellei suhde ole edennyt fyysiseksi. En pysty rakastumaan ihmiseen, jos en vielä tiedä tuntuuko hänen intiimi kosketuksensa oikealta vai ei.

Jos yhden yön jutusta seuraa parisuhde, niin eihän se silloin ole yhden yön juttu?