Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÌVF/ICSI vkolla 3/4

18.12.2006 |

No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...

Kommentit (243)

Vierailija
61/243 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EE, täälläkin on oireiden tarkkailua ilmassa... Vaikka kuinka yritän pitää jalat maassa. Kaikenkaikkiaan on ihan mukavan positiivinen mieli kuitenkin.

Vähän menkkamaista jomotusta mahassa ja muutamana päivänä tullut verta nenästä ihan kunnolla ja ikenistä vähän. Se ei tosin oo mulle muutenkaan kovin harvinaista, ja kannattais ehkä pistää lugejen kuivattamien limakalvojen piikkiin. Kuivattaako muuten muilla luget limakalvoja? Mulla on ollut pari kertaa jopa vaikeeta laittaa lugea, kun on niin kuivaa.

Eikö Omenakuu tai Kille oo muka tänään vielä testanneet? Älkääs pimittäkö plussauutisia meiltä ;)

-Vannis pp7 (puolivälissä, jee!)

Vierailija
62/243 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Kiva, kun jännäilette täällä mun puolesta. Maanantaina tosiaan alavatsa tuli yllättäen ihan sika kipeeksi ja oli sitä koko yön ja eilisenkin päivän. Eikä mulla oo koskaan mitään kipuja ilman vuotoa. No tänään aamulla oli tullut hiukan veristä vuotoa...... Ottaa päähän ihan sikanaan. Huomenna ajattelin kuitenkin mennä sinne veritestiin, kun näin mulle sanottiin ja lääkäri sanoi senkin, että vaikka veristä vuotoa tulisi niin lugeja ei saa lopettaa....

Vatsakivut taisivat sitten olla oireet menkoista, voi p**kan p**ka!!! Että tää elämä osaa potkia päähän. Huomenna aion kuitenkin vasta ilmoittaa kaikille tästä asiasta tietäville kavereille ja sukulaisille. Taitavat kyllä odottaa uutisia jo tänään, mutten ole nyt ollenkaan sillä tuulella. :-( ;-(

Toivottavasti Omenakuu sulla olisi parempia uutisia!!! Ja tsemppiä kaikille piinailijoillle. Ensimmäistä kertaa mulla oli sietämätöntä piinailua tällä viimeisellä viikolla ja jotenkin niin toiveikas olo.....

Kille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/243 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vielä luovuta! Taitaa olla noi vuodot aika yleisiä. Hurjat peukutukset sulle!!

Täällä olo ehkä vähän tasaantunu, turvotusta silti vielä ja väsymystä. En (toivottavasti) jaksa miettiä nyt oireita, kun niiden mukaan mä olisin joka kierrossa raskaana... Jos ei nyt sitten tuu jotain selvää pahoinvointia.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
64/243 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä aikalailla vierestä vain lukenut näitä teidän juttuja. Mulla on testauspäivä 7.2 ja yksi alkio " kyydissä" niikuin te näytte sanovan. Eka kerta ivf hoidoissa. Nyt tilanne on se, että mulla on ollut kamalasti vaivoja. Vatsakipuja, joista en osaa mitään sanoa, menkkamaisia ja toisaalta ihan supistusmaisia. Mitä ne voivat tarkoittaa? onko se paha vai hyvä, että on kipuja.

Missä vaiheessa voi testata raskauden itse ? onko lugeilla jotain vaikutusta testauksessa. Eli voiko näyttää väärin niiden takia?

Musta tuntuu, että pää sekoaa tästä ajattelemisesta ja nyt jos ei kukaan sano mulle mitään mä meen itkemään yksin peiton alle.

Niin ja anteeksi kun näin viime metrillä paukkasen mukaan, MUTTA tää on niin PIINAAVAA tää odotus että tuntuu, että tarvii apua ja tukea.

Niin ja Onnea kaikille.

Eikös jollakin ollut ihan sama testipäiväkin kun mulla

Vierailija
65/243 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uudestaan, Kille, älä vielä luovuta! Mulla on ollut kahdessa raskaudessa vuotoa. Ekan kerran se alkoi jo pp. 9 ja jatkui parisen viikkoa, ja silti kaikki meni hyvin. Toisessa raskaudessa oli joskus 7 viikon paikkeilla, ja vaikka tuo päätyi keskenmenoon (rv 18) se ei johtunut vuodosta, eikä vuoto liittynyt siihen.

Keinoalkuisissa raskauksissa vuodot on yleisempiä muutenkin. Siispä toivon sulle vieläkin sitä parhainta tulosta!

Vierailija
66/243 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikalailla samanlainen tilanne, eli eka ivf-hoito kyseessä, yksi alkio siirretty ja testipäivä 7.2. Samoin mulla on ollut noita mahakipuja pitkin matkaa. Aluksi ne liittyivät selkeästi punktioon, mutta ne kivut loppuivat n. 3-4 päivää punktiosta ja muuttuivat erityyppisiksi. Sen jälkeen on sitten ollut monenlaista kolotusta, välillä ihan niin kuin ovulaatiokipuja ja välillä niin kuin menkkakipuja.. Eilen illalla kramppasi mahaa tosi lujasti ja vähän sen jälkeen tuli lugejen mukana ihan vähän jotain ruskehtavia ¿kokkareita¿, josta tuli heti sellainen fiilis, että taisi olla siinä tämä yritys. Yleisesti ottaen en tiedä onko kivut hyvä vai huono asia, mutta omalla kohdalla olettaisin, että ehkä huono :/

Kotitesti suositellaan tekemään 2 viikkoa siirrosta, mutta herkimmillä testeillä oikean tuloksen voi kai saada jo 10 päivänkin päästä siirrosta. Luget ei vaikuta tulokseen (Pregnyl sen sijaan vaikuttaa, koska se sisältää hcg-hormonia, mutta sen vaikutus häviää n. viikon kuluessa pistoksesta).

Tiedän liiankin hyvin tuon ahdistuksen ja piinaavan tunteen! Tämä odottelu ottaa tosiaan voimille kun asialle ei vielä tässä vaiheessa voi saada mitään selkeää vastausta ja joutuu vaan toivomaan parasta ja pelkäämään pahinta. Itsellä nyt vaan toiveikkuus haihtuu sitä mukaa mitä päivät etenee ja toivoisi vaan, että aika kuluisi nopeasti ja tilanteeseen tulisi joku selvyys. Mutta koitetaan selviytyä selväjärkisinä vielä muutama päivä ja toivotaan, että mahdollisimman monelle se onni koittaisi kaiken piinailun päätteeksi.

Killelle vielä kovasti tsemppihaleja, otat nyt sen plussan vaikka väkisin ja vuoto hävitköön saman tien pois kummittelemasta.

EE

Vierailija
67/243 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiisn KILLE että älä toki heitä toivoa, vaikka tiedetään kaikki että helpompi sanoa kuin alkaa itse uskoa vielä mahdollisuuksiin, mutta kun mahdollisuus on toki ennen kuin vuoto oikeasti alkaa kunnolla....olen myös kuullut että näissä avusteisissa raskauskissa saattaa tulla himena useammallekin noita pieniä vuotoja..tsemiä teille=)

EE: me ollaan kyllä aivan täysin samoissa aikatauluissa...mulla tänään ollut välillä alavatsassa sellanen jänä tunne....ehkä todella lievä menkkamainen olo tai just kuten sanoit, toisaalta tuntuu ovisololta......ei paljon mutta vähän..

Ja välillä, kuten juuri äsken, tuli sellainen pistos tuonne oikealle puolelle alavatsaa...

Painajaiset jatkuvat vieläkin joka yö, jännitän varmaan alitajuntaisesti niin tulevaa että se kostautuu mulle öisin..

Pissalla hypään usein ja rinnat on arat..ei kylläkään niin palajon kuin heti punktion jälkeen mutta kuitenkin...

Ei sunkaan kannata heittää toivoa jos olet vaan hieman jotain epämääräistänähnyt, lippu korkeella vaan eteenpäin=)

Piinaavaa odottelu...voi kun tää jo selviäisi!!!!!!!!

Taidan mennä vähän lueskelemaan ni vie taas hetkeksi ajatukset muualle=)

-sannuli ja tiku&taku pp7-

Vierailija
68/243 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset ultrasta! Tusinan verran oli rakkuloita kasvamassa, kaikki aika lailla samankokoisia. :-D Eli varsin mainiosti on hoito lähtenyt käyntiin. Pahemmilta sivuvaikutuksiltakin olen toistaiseksi välttynyt. Perjantaina vielä toinen ultra, jolloin päätetään punktiopäivä. Luultavasti ensi viikon alkupuolella joka tapauksessa on punktio ja loppuviikosta siirto. Kai tuosta tusinasta nyt ainakin yksi siirrettävä alkio saadaan! Ja yksi on tarkoitus siirtääkin, mutta ei haittaisi jos pakkaseenkin saataisiin huuruneniä odottelemaan tulevia aikoja ;-). Toivottavasti muillakin on onni myötä ja munarakkulat kasvaa kohisten!

t. tipituu

Vierailija
69/243 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa aivotkin! Mulla siis näköjään toimii sumuttelut noin myöhään aloitettunakin (kp 33/menkat kp 34)?! No mä oon vähän hidas ;) Joku simplex-kysta (?) siellä vasemmalla möllöttää, mutta ei kuulemma haittaa. Kohta siis mäkin taas rauhotun kun pääsee pistelemään. Mieli on ollut maassa, eilen oli ihan kauheeta, ihanankiltti mieskin sai kuulla kunniansa (häpeää)...

Mutta huomenna ke 10.1. alkaa Gonal-f annoksella 300 IU, täysillä siis etiäpäin. Nopeesti katottuna ilmeisesti Hemmet ja Toivis ainakin on samassa aikataulussa!

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
70/243 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipituu: Mukavaa, että sulla on hoito jo noinkin pitkällä!!! Kaikin puolin hyvin mennyt. Pidetään peukut pystyssä viimeiseen asti. Mitä piikittelet? Itselläni alkaa huomenna Gonal-F, jos tuo alakerta vain ymmärtää jo nukkua! Kuinka monta kynää joudut ostamaan?

Katijo: Me mennään samalla aika taululla ainakin! Aloitan Gonal-F vain 150IU alkuun, toivottavasti tehoaa!!! Tänään olen yrittänyt jo juoda vettä reilummin ja tulee kerta kaikkiaan korvista ulos jo nyt! Jaksamista kaikille!

Vierailija
71/243 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmet: Kiitos peukutuksista! Pistän Puregonia, aluksi 175 IU muutama pv, sitten laskettiin 150 jolla jatketaan ainakin nyt perjantaihin asti. Olen ostanut nyt kaksi ampullia, 900 ja 600 yksikköä, mutta en usko että ne vielä riittää, varmaan ainakin sen 300 joudun vielä hakemaan.

Vierailija
72/243 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Sähäkälle: harmin paikka, että jouduitte siirtämään hoitoja. Tsemppiä uuteen yritykseen!

Omaa napaa: mulla oli lääkäri/ultra pari päivää sitten. Kaikki näyttäisi olevan mallillaan: kohdun limakalvo paksuuntunut hyvin (8 mm) ja kummallakin puolella näkyi noin 5 munarakkulaa eli yhteensä 10. Lääkärin mukaan oikein hyvä tilanne. Toivottavasti kaikki jatkavat kasvamistaan ja saadaan kaikki kerättyä ja hedelmöitettyä kaikki. Tosin yksikin riittää, mutta olisihan se kiva saada pakkaseenkin jotain. Puregon annosta nostettiin ja on nyt 150 iu. Perjantaina on taas lääkäri ja sitten selviää ensi viikon tarkempi aikataulu. Jännää! Ei taas meinaisi millään jaksaa odottaa.... Tipituun kanssa mennään samoissa päivissä.

Oireita ei oikeastaan ole, ehkä vähäsen alavatsaa juilii välillä. Päänsärky on melkein hävinnyt kokonaan. Jos ei kummempia oireita tule, niin vähällä taidan päästä.

Kaikilla hoidot näyttävät etenevän hyvälllä mallilla. Toivottavasti kaikki jatkuu loppuun asti hyvin!!

Kille

Vierailija
73/243 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miina1980 ja Meri05, minäkin oon lyhytkaavalainen. Hienoa, että teillä on molemmilla jo onnistunut hoitokin takana! Miina, oliko sulla eka hoitokin lyhyellä kaavalla? Meri, luin aikaisemmasta viestistä, että sulla on myös pco. Mua vähän kiinnostaisi tietää, että miten se teidän onnistunut hoito meni ja aiheuttiko pco mitään hankaluuksia?

Mäkin oon ajatellut pistää illalla kymmeneltä, ja laittaa puhelimen hälyyttämään, ettei unohdu.

Killellä ja tipituulla oli ainakin hienoja ultrauutisia, onnea niistä!

ON: Menkkoja siis odoteltiin. Ne alkoi sitten eilen, ja huomenna eli kp 3 alan pistämään Puregonia 100 IU. Ensi viikon tiistaina ja perjantaina on ultrat ja punktio oletettavasti viikon 4 alussa. Mulla on pieni pistosannos, kun tämä on eka kerta ylipäänsä pistoslääkkeillä ja pco:n ansiosta rakkuloita on omasta takaa yhteensä ainakin 20 aina... Mahdan siis turvota kunnolla, jos ne kaikki kasvaa nyt isoiksi asti... Aika paljon jännittää tämä hoito just tämän taiteilun takia, että sais niitä rakkuloita kasvamaan riittävän suuriksi, mutta ei mitään tähtitieteellistä määrää.

Kaikille muillekin tsemppivilkutus!

-Vannis

Vierailija
74/243 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollaultrassa käyty ja ensimmäinen Gonal-F meni masumakkaraan. En tiedä mistä johtuu, mutta päätä särkenyt jo kolmesta asti. Toivottavasti se on vain stressiä... Eihän tuo nyt näin pian voi vaikuttaa!! Muilla näyttää menevän kans hyvin!

Vierailija
75/243 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli mun ekakin hoito tosiaan lyhyt kaavallinen. Mä odotan menkkojen alkamista ja miehelle jo vitsillä heitin, et tarvii varmaan ostaa raskaustesti perjantaiaamuks, jollei siihen mennessä oo alkanu... =) Vaan kylläpä ne varmaan sieltä tulevat hyvinkin varmaan.

Eli mun aikataulu olis se, et kp 2 alkaa piikit (200iu) ja sit ultrat ois ens viikolla (kunhan menkat alkaa nyt to tai viimeistään pe) ja sit se punktio ma tai ti seuraavalla viikolla... Eli hyvinkin samoissa mennään...=)

Kaikille tsemiä!

Vierailija
76/243 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tuntuu sujuvan oikein hyvin :).

Tsemppiä vaan kaikille piikittelijöille!

Vannis: pco:sta, mulla ei ole selvää diagnoosia, mutta pco tyyliset munasarjat on sanottu olevan. Eka hoito meni niin, että pitkällä kaavalla ja 150 iu Puregonia, oisko ollut ekat 6-7 pv, sitten annos puolitettiin ja lopetettiin 10. päivänä. Munarakkuloita oli yli 20, ja hedelmöityneitäkin saatiin, oisko ollut, 16. Ne eivät olleet kuitenkaan kovin hyvälaatuisia suurin osa, sillä sulatuksissa niistä kuoli melkein kaikki. Eli kaipa tuo pco:n piikkiin meni tuo tulos siis. Nyt on tarkoitus vähän taiteilla annostuksen kanssa ja kokeilla lyhyttä kaavaa (voi kuulemma olla parempi tällaisilla hyperstimuloituvilla). Tervetuloa, ja onnea hoitoon!

Melkein kaikki on jo päässeet piikittelemään...miinakin tosin ja joku muukin vielä odottelee menkkoja. Menkkatoivotuksia siis meille odotteleville (tai sitten positiivisia raskaustestejä...mikä omalla kohdallani on erittäin epätodennäköistä).

Vierailija
77/243 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin tuppautua tähän pinoon, jos huolitte seuraanne :) Meillä on siis eka ivf (pitkä kaava) aluillaan, sumut aloitin 26.12. ja eilen oli eka ultra. Tänään alan piikittelemään Puregonia annoksella 225 iu ja punktio osunee viikon 4 alkuun. Olen kuitenkin vähän kummissani, kun käsittääkseni tuolla nollaultrassa kaikki oli ok, mutta siellä oli kumminkin 9mm follikkeli kehittymässä. Olin jotenkin ajatellut, että sumujen tarkoituksena on sammuttaa oma hormonitoiminta eli ettei siellä olisi pitänyt olla mitään kehittymässä ennen Puregon pistoksia. Lääkäri vain totesi, että pitää siirtää piikittelyjen aloittamista vuorokaudella, ettei punktio osu viikonlopulle. Ja että aktiivista toimintaa näyttää olevan, joten ihan hyvää saalista luulisi olevan odotettavissa. Olisin tosi kiitollinen, jos joku viisaampi osaisi selittää miksi näin ja onko tää ihan normaalia? Voin tietysti kysyä asiaa seuraavassa ultrassa ensi viikolla, mutta kärsimättömänä luonteena¿ :)

Jännittää ja pelottaa tää operaatio muutenkin tosi paljon! Meillä ei hirveästi ole aikaa hoitoja tehdä, kun käytössä on lahjasiittiöt. Takana on 4 inssiä ja tää kevät ehditään nyt yrittämään näillä rankemmilla hoidoilla ennen kuin uusi hedelmöityshoitolaki astuu voimaan ja todennäköisesti meidän yrittäminen loppuu hyvin pitkälle siihen. Tietysti myös se aiheuttaa oman jännityksensä, että nyt on eka ivf-hoito meneillään. Pelkään, että munasoluja ei joko kehity tai ne eivät hedelmöity ollenkaan eikä päästä edes siirtoon asti jne. Mutta sehän selviää parin viikon sisällä, joten ei auta muu kuin odottaa.

Alan nyt perehtymään teidän muiden tilanteisiin (vaikka pitäisi kyllä perehtyä ennemminkin töihin¿) ja palailen vähemmän omanapaisesti seuraavalla kerralla!

EE

Vierailija
78/243 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään tein todellakin positiivisen raskuastestin! Ihmeellistä. Meille se piti olla lähes mahdotonta. Mutta toivotaan nyt sitten, että tämä tosiaan on totta. Joten minä jätän tämän pinon, onneksi en ehtinyt apteekkiin asti. Plussa onnea teille muille!

Onnesta ja ihmetyksestä sekaisin oleva Miina

Vierailija
79/243 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietinkin, että oispa hienoa, jos oisitkin raskaana! Mahtaa olla pää sekaisin :) Hurjat plussatuulet taitaa puhaltaa meiän pinossa, kun ei tarvii ees hoitoja tehdä ;)

Itellä meni eka pistos eilen illalla hyvin, onko vähän helpompaa, kun ei tarvii sekotella ite litkua niinku menopurin kanssa! Vähän on mieli maassa, mutta eiköhän se helpota gonal-f:n myötä. Vähän ehkä turhan jännittävää nyt, kun maanantaina pitäis kansittaa lisensiaatintyö ja sitä pitäis printtailla. Printterissä vilkkuu toner low eikä oo varmaa ehtiikö huomiseks uus kasetti... No toi on muutenkin ollu niin huonon onnen työ, ettei kauheesti yllätä ongelmat...

Muutenkin jänskättää tulevaisuus, mitä jos nyt tulee raskaaksi, just valmistumassa tollaseen turhaan välitutkintoon (anteeksi jos on lisensiaatteja paikalla, mun alalla vaan on niin heikko työtilanne että just tolta tuntuu) ja töitä pitäis hakea. Mieluiten kuitenkin nyt tärppäis ja lepuuttais päätänsä vaikka koko odotusajan kauheen stressin ja raadannan jälkeen!

Ihmettelen vähän miks mulla on noin iso (300 iu) gonal-f-annos... Menopuria meni vissiin kans täydet, mutta silloin oli endokuivattelukin takana.

Mutta plussa-aalto alkoi jo, nyt vaan mukaan siihen!

Vierailija
80/243 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinalle jättionnittelut, olipas hyvä uutinen! Enkeleitä matkalle toivottelen!

Katijo: mun alalla ei auta edes väitöskirja työllistymiseen, tai no projekteja voi olla, mutta siinä se. Jotkut onnelliset saavat vakituisiakin hommia, mutta aika pieni prosentti. Kiva jos jollain alalla opiskelu hyödyttää :) (heh, nimimerkillä katkeroitunut maisterin planttu). Meni vähän ohi aiheen. Oletko kysynyt miksi annos on niin suuri? Voihan olla että ekan ultran jälkeen pienentävät, jos on liian voimakas vaste. Tsemppiä!

Joo, eli hyvin alkaneeseen plussa-aaltoon mukaan vaan -->