Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÌVF/ICSI vkolla 3/4

18.12.2006 |

No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...

Kommentit (243)

Vierailija
1/243 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset lohdutuksen sanoista EE, Meri ja Sannuli!

Soitin vielä klinikalle ja kysyin tulenko huomenna verikokeeseen.... hoitaja sanoi, että joo tule ja katsotaan sitten jatkot. Itse en kyllä jaksa toivoa enää, koskapa näin ne menkat aina alkaa, tosin ilman noita ennakkokipuja. Toisaalta jos näissä keinohedelmöityksissä on usein vuotoa kuten kerroitte..... no se nähdään huomenna, mutta kirveen olen jo kaivoon heittänyt, vaikka vuotoa ei vielä aivan älyttömästi olekaan. Mies sanoi, että voisinhan tehdä kotitestin aamulla, jottei tartte koko päivää odottaa tulosta. Enpä taida viitsiä.

Masentaa edelleen!

Kille

Vierailija
2/243 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILLE: Helppo sanoa, mutta nyt muuta mietittävää! Toivotaan, että se on vain sitä alkuraskauden harmitonta tuhrua!

Pidän peukut pystyssä, ilmoittelehan mitä se veritesti kertoi!

Itse olen joutunut käymään eilen ultrassa jo kovan vatsaturvottelun vuoksi, kaikki ok, munasarjat lähteneet vähän jo pienenemään, aavistus tullut nestettä toisen munasarjan taakse... Olen kyllä juonut ja levännyt.

Oulusta hoitaja oli liiankin optimistinen, tykkäsi, että turvottelu ja menkkamaiset alavatsakivut ovat useinkin merkki alkavasta raskaudesta.... Toivotaan, mutta silti olen niin pessimistinen, että odotan vain niitä menkkoja alkavaksi.

Voi kun voisi nukahtaa vielä viikoksi ja herätä tekemään testiä!!!!

Tää aika on hirveen kurjaa odottamista!

Ensi viikolla pääsen onneksi jo töihin, tuun hulluksi kohta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/243 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tänäaamuna niin hyvä olo, pahin turvotus sun muu vissiin jo takana ja jotenkin jaksoi uskoa, että nyt onnistaa... Sitten tuli postin mukana epikriisi ja meni kyllä usko meiän lapsettomuuslääkäreihin (yleisesti se usko on menny jo ajat sitten) :(

Punktiossa ei sanottu halaistua sanaa mistään endoepäilystä, mutta vasemmalta " toisesta follikkelista" oli tullut ruskeaa nestettä: " epäily pienestä endometrioomasta" ?!!! Asiasta vielä puhuttiin punktiossa, kerroin, että oma lääkäri meinas hoidon alussa, että vasemmalla on simplex-kysta, jotain 14 mm. No tämä toinen lääkäri vain sanoi, ettei ne ole niin pieniä... Muttei mitään mistään endon uusimisepäilystä!! Ehkä mua vois kiinnostaa asia?! Laparoskopiassa on siis jäänyt kuitenkin sitä paskaa sinne, koska putkea pitkin sitä ei ole ryöminyt, kun se kerran poistettiin!

Lisäksi ne oman lääkärin suitsuttamat " hienot" alkiot onkin II-laatuisia eli samoin kuin viimeksi. Voihan nekin olla hienoja, mutta tilanne on siis ihan sama kuin viime hoidossa, kun ei onnistunut tuoresiirto eikä alkiot selvinny sulatuksesta?! Vielä aamulla aattelin, että nythän ne voi sitten selvitä paremmin...

Kyllähän sitä onnistutaan mukamas " huonoillakin" alkioilla, mutta nyt tuli liikaa kerralla. Endo on mulle ainakin niin kirosana... Näin siis julkisella, sulle puhutaan sitä ja tätä tai ei puhuta ollenkaan, sitten saat lukea itse miten asiat oikeesti on. Luottamus omaan lääkäriin on mennyttä, se ja sen simplex-kystat, oli niin varma asiasta silloin.

No nyt ainakin näki, miten endo vaikuttaa munasarjassa, kun sieltä ei tainnut tulla yhtään munasolua ja oikee pukkas niitä hulluna. Täytyy vaan toivoa, ettei vaikuta kiinnittymiseen... Nyt jos ei tästä erästä onnistu niin taas laparoskopia ennen kolmatta hoitoa :( ? Kai mä tästä tokenen, mutta en ehkä pääse enää samalle varmuuden tasolle jolla möllöttelin. Tuntuu, että menis nyt vaan viikko niin pääsis tästäkin.

Kai se on uskottava, että tää on tätä mun elämää, eikä jotain painajaista joka loppuu joskus. Pitäis hyväksyy endo osaks mua... Oon pystyny nykyään aika hyvin ajatteleen, että onpa mun elämä ainakin " rikkaampaa" , kun ei oo helppoo...

Odottelen täällä silti Killen uutisia toiveikkaana! Ja eikö Selillä ja Omenakuullakin olisi jo kerrottavaa?

Vierailija
4/243 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen raskaustestissa, joka suureksi yllätykseksi näytti plussaa. Pieni tuhru vuoto alkoin kaksi tuntia tuloksen saamisesta ja ei ole mihinkään loppunut. Eli todennäkoisesti se siitä raskaudesta sitten. Tiedän kyllä, että se voi olla ihan viatonta tuhruakin, mutta en jaksa uskoa siihen enää. Huomenna menen uudestaan verikokeeseen, josta pitäisi sitten varmistua meidän kohtalo. Vähän kuitenkin lohduttaa, että alkio edes tarttui kiinni, jos vaikka seuraava sitten pysyiskin kiinni.

Voimia vielä piinaaville!

Seli

Vierailija
5/243 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tää liian helppoo kyllä oo :( Ei auta ku uskoa ja toivoa, että se tuhru ei merkkaa mitään! Varovainen onnittelu plussasta ja hirmusesti nyt voimia ja jaksuja...

Vierailija
6/243 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut meille plussaa eikä toivottua lasta..... Tilanne hiukan sekava. HCG oli 7 ja hoitajan mukaan tilanne on hiukan epämääräinen.... periaatteessa selvä negatiivinen, mutta kuitenkin kuulemma esim. HCG arvolla 8 raskaus on alkanut ja jatkunutkin. Nyt mun täytyy seurata tilannetta, että alkaako menkat kunnolla vai ei. Jos ei niin täytyy mennä joko uuteen veritestiin tai sitten suoraan lääkärin vastaanotolle, että tarkistetaan että kaikki on varmasti tullut ulos eikä ole ollut mitään kohdun ulkopuolista.... Voi että ottaa päähän edelleen ja itkettää!!!! Että elämä osaa olla niin epäreilua!!!! :-(

Nyt siis välikierto ja sitten pas tehdään luonnolliseen kiertoon eli saa taas alkaa ovistikuttelu.....

Ainut postitiivinen asia on, että kaipa siellä on jotain kiinnittymisyritystä ollut, että ehkä tässä jotain toivoa olis.....

Sori tää mun omanapainen tilitys, mut pakko saada purkaa.

Kille

Vierailija
7/243 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas monenlaista sattunut. Ihan ekakasi kuitenkin Selille varovaiset onnittelut plussasta! Kaikenlaiset tuhruvuodot on niin rasittavia ja pelottaviakin, mutta käsittääkseni kuitenkin usein ihan vaarattomia raskauden alussa (jos ei ihan punaista tule ja reippaanlaisesti). Eli peukut on pystyssä, että tänään verikokeesta tulisi hyviä uutisia ja vuotokin loppuisi mahd. pian!

Killelle isot pahoittelut ja halaukset. Jännä, että hcg-arvo oli kuitenkin selkeästi noussut, joten ehkä se pienen pieni toivonkipinä kuitenkin elää vielä. Pidähän meidät ajan tasalla ja kovasti jaksamista sinne suuntaan.

Katijon ärsyyntymisen ymmärrän kyllä 100-prosenttisesti. Tosi peestä saada tuollaisia tietoja jälkikäteen postitse, jotka lääkärin olisi ehdottomasti pitänyt ottaa puheeksi jo hoidon aikana. Ja just tuo, että tietoja tulee epämääräisesti vähän kerrallaan eikä koskaan voi varmasti tietää, että missä mennään. Tuota endon mahdollisuutta pelkään itsekin, mutta se on tosiaan vasta epäilyksen asteella eikä lääkäri ole määrännyt mitään tutkimuksia asian varmistamiseksi. Toivotaan nyt kuitenkin, että kaikesta huolimatta teitä onnistaisi eikä tarvisi enää taistella endon eikä epäpätevien lääkäreiden kanssa.

(.) eli pp9 meneillään ja kaikki tuttuakin tutummat pms-oireet riesana. Luget todennäköisesti pitää vuodon poissa, joten joutuu varmaan odottelemaan lopullista niittiä sinne testipäivään 7.2. ja siellä häämöttävään negaan asti. Väsyttää ja turhauttaa, mutta onneksi on sentään viikonloppu edessä (ja silloin taas aivan liikaa aikaa miettiä tätä kaikkea).

Kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua kaikille!

EE

Vierailija
8/243 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli: plussaonnittelut! Toivottavasti tuhrut loppuu (tiedän omalta kohdaltani kuinka piinaavaa se olikaan). Onneksi vuodot on usein harmittomia.

Kille: no voihan...! Tosi ikävä tilanne teillä. Toivottavasti homma selviää pian, eikä ole mitään kohdunulkoistakaan. Tosi ärsyttävää! Onneksi saitte pakastimeen uusia toivoja.

Katijo: kuullostaa aika tyypilliseltä toiminnalta. Itselläni myös runsaasti kokemusta tästä " ole itsellesi oma lääkäri -tyylistä" . Aika hurja tuo endon vaikutus toiseen munasarjaasi. Onneksi sentään toinen toimi ihan hyvin. Ne kakkosluokkaiset alkiot muuten voi olla jopa ykkösiä parempia kiinnittymään (kuulemma jonkun rosoisuuden takia), joten peukkuja pystyyn vaan!

EE: pms oireet voivat kyllä merkitä raskauttakin, joten sulle peukutan myös hurjasti. Mitään ei ole vielä menetetty!

Minkäslaisia oireita teillä piinailijoilla on? Mulla on kauheasti kaikkea (kylmä, väsymystä, ruokahalu kateissa, nipistelee mahaa), mutta pelkäänpä että johtuvat noista lugeista sun muusta IVF:ään liittyvästä. Jos tää ois luomukierto, niin jännittäis jo vähän lopputulos. Tosi ärsyttävää kun ei voi oireista päätellä mitään! Ja vielä piinaa puolet jäljellä, eli nyt on pp 7.

Vierailija
9/243 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

testasin äsken plussan! (virallinen testipäivä on huomenna ja tähän päivään asti maltoin). ei tämä tunnu todelta vaan unelta... meidän kohdalla raskautta toivottu jo kolme vuotta ja kaikkiaan tämä oli 8. hoitokierros (2.ivf) ja eka plussa...! syy siihen että en ole kirjoitellut viikkoon on se että viime lauantaina tuli vuorokauden verran tuhruvuotoa ja maha oli aika kipeä. mulle on kaks kertaa ennekin käynyt hoitokierroksilla niin reilusti ennen testipäivää ja sitten vuoto on muuttunut runsaaksi ja se siitä sitten. nyt tuo vuoto kuitenkin loppui nopeasti mutta ehdin jo henkisesti heittää hanskat tiskiin että jaapa-jaa ei taaskaan tuu mitään. sit tän viikon olen tarkoituksella keskittynyt vaan muihin asioihin ja onneksi töissä on ollut kiirettä :) eli tämä plussa oli todella yllätys, en uskonut siihen enää yhtään.

enkä taida uskoa vieläkään vaikka ihan selvä se oli ;)

tipituu: olen todella pahoillani. tiedän todella miltä tuntuu kun menkat alkaa kesken piiniksen. mulla ainakin tuli silloin jotenkin petetty olo, että eihän sen vielä pitänyt tapahtua, olis mulla ollu edes oikeus testata ensin. mutta uutta putkeen vaan, mä olen elävä todiste siitä että ihmeitä tapahtuu :)

Kille: milloin teidän tilanne varmistuu? joka tapauksessa voi iloita vähän siitä että hcg oli noussut eli jotain oli edes yrittänyt tapahtua. varmaan se enteilee hyvää jatkoa ajtellen.

muille tsemppiä piinaan!

omenakuu pp15 vai rv4+jotain (tietääkö kukaan miten toi rv lasketaan ivf:ssa? ihan normaalisti viimeisistä menkoista vai päivästä kaksi viikkoa ennen siirtopäivää tai joatin?

omenakuu *sekaisin*

Vierailija
10/243 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitko jo tuloksen uudesta kokeesta?

Vierailija
11/243 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuloksen ja raskaushormooni on ihme kyllä edelleen nousussa, mutta vuoto jatkuu ja lisääntyy. Maanantaina soittelen klinikalle uudestaan ja mietitään uutta kontrollia, jos vuoto jatkuu. En jaksa vieläkään itse uskoa tän asukin pysyvyyteen kun vuoto vaan lisääntyy ja mukaan on liittynyt jotain ihme hyytymiä. Nyt vaan täytyisi jaksaa mennä päivä kerrallaan eteen päin.

Voimia piinailijoille ja onnea plussanneille

Seli

Vierailija
12/243 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMENAKUU: ONNEAAAAAAA!!

Ihanaa, lisää plussia!

Ai ai ai, et sitten odottanut viralliseen testipäivään;)

Oottako muut muuten tuota virallista testipäivää vai testaatteko aiemmin..?

itse olen vakaasti päättänyt oottaa tuohon asti mutten kyllä yhtää ihmettele vaikka aiemminki testataan=)

Oon jo miettiny kuinka p päivä keskiviikosta tulee töissä kestää jos tulos on negaa......mutta ei mietitä tuota vielä.

SELI: Toivotaan että jotain muuta olisi tuo vuoto kuin alkion ulostuloa......vaikeaa pitää toivoa yllä mutta kun tiedämme että niin voi käydä ja silti olla kaikki hyvin...

Ota rennost viikonloppu jos vaan mahollista ja muista että kaikki me täällä ollaan sinun ja muidenkin mukana tukemassa*hali*

KILLE: Kuten joku muukin sanoi, että kun kiinnittyminen on tapahtunut niin ainakin toivoa on seuraavia hioitoja ajatellen.....ikävää vaan että ei taida tässä vaiheessa palajoota helpottaa...Koita jaksaa!

EE: Eikös moni sano että menkkaoireet on olleet yksi raskauden alun merkeistä...tosinyhtä moni myös snaoo ettei ole oireen oiretta joten...=)

Mutta älä nyt vaan hyvä tyttö heitä toivoa kun se onni saattaa olla lähempänä kun arvaakaan=)

Omaa oloa...mennään siis kuten EE:kin, pp 9.........

En mä edes osaa sanoa oloani.....oikeestaan ei mitään,toisaalta taas jotain...

pari kertaa vihlassu mahasta mutta nytkin ku tulin treeneistä laitoin sen nälän piikkiin....Kaikkia kouluja ja kursseja onkäyty mutta en mä oo käyny naisen kropan luku-kurssia=)

Kerran pelästyin töissä et voi ei , alkoko menkat..rynnin veskiin ja mitäs olikaan tapahtunut..pelkät luget valunut housuihin=)

Kyllä nyt on tosiaan alknut " pelottaa" menkkojen alkamainen....hus hus, pysyköö pois meitlä kaikilta!

Miten luget siis voi pitää kuukautisa pois jos monillakuitenkin alkaa niiden käytön yhteydessä kuukautiset...?

taas ihmettelen tyhmiä mutta ku ei tiijä=)

Vierailija
13/243 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku. Testasin kun siirrosta kulunut 5päivää. Nega tietenkin. Toivottavasti voi muuttua vielä. Eilen illalla tuli joku ihme limaklöntsä. Kai tää nyt oli tässä. Vai voiko se limaveri klöntsä olla vaan jotain kohdun ulkopuolista verta joka tuli pois. (ois siis tullut vaikeasta alkion siirrosta)

Onnea plussasille ja kaikille muillekkin seuraavaa onnea vaikka nega ois tullutkin.

Vierailija
14/243 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIJJU: ei kai tuo voikaan näyttää vielä viisi päivää siirrosta....oot ihan höpsö nyt kun menit jo testaamaan=)

Tokikaan ei voi syyttä mistään mutta nyt vaan otat ittees niskasta kiinni ja piinailet rauhassa siihen lääkärin määräämään päivään ja testaat uudelleen...saatatpa yllättyä iloisesti, eiks je=)????

Täällä pp10....miten tää aika mateleeeeeeeeeee!!

Keskiviikkona testipäivä ja oon jo nyt etukäteen masistellu että mite mun keskiviikon työpäivä menee ku aamulla testaan ja tulee kuitenkin negaa..toivo on toki korkealla ku mikä mutta jiotenki en uskalla edes antaa itseni uskoa positiiviseen.....

Oireet on edelleen samat....rinnat kipeet, kova väsy(viime yökin 11 tuntii ja yli 22 ei onnaa valvo millään...) huippaa pari kertaa päivässä ja yöllä heräilen janoon..

kaikki sopii sekä alkuraskauden oireisiin että lugejen sivuvaiktuksiin joten noista nyt ei voi mitään arvioida vaan odottaa rauhassa vaan.

EE menee ainaki täysin samoissa, miltä susta tuntuu?

Sain juuri tehtyä lihamurekkeen ja nyt meen imuroimaan...........

Illalla vietetää miehen kaa laatuaikaa ku viime viikko oltii eri vuoroissa..huomenna on siskon synttärit, kivaa=)

Vierailija
15/243 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut odottanut, että piina loppuu näin yllättäen. Eilen pp10 alkoi pieni vuoto, ja tänään jo ihan kunnollinen. En oo testannut, mutta vuodon määrä on sellainen, että mitään toivoa ei ole. Ja lopetin luget, koska eihän ne edes pysyis sisällä.

Onneksi täällä oli jo plussauutisiakin. Ja vielä on varmasti monta plussaa tulossa, tsemppiä kaikille vielä piinaaville!

-Vannis

Vierailija
16/243 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikko on kyllä mielenkiintoista aikaa, kun monella tilanne selviää silloin! Toivottavasti tulisi mahdollisimman paljon niitä plussia! Itsellä on Sannulin kanssa samat piinapäivät meneillään, pp11 siis tänään. Entä onko muita samoissa? Aika monella on sitten vielä loppuviikosta testipäivä, jännää :)

Mielenkiintoista kyllä, mun pms-oireet alkoivat eilen heiketä (perjantaina pp9 siis alaselkää särki, mielialat oli tosi vaihtelevat ja v-tutus vaivasi aamusta asti, rinnat oli tosi kipeät ja kaikki siis juuri niin kuin aina ennen menkkoja) mutta eilen siis ko. oireet vähenivät ja tänään niitä ei ole enää juuri lainkaan. Yleensä tuo kaikki jatkuu vielä pari päivää menkkojen alusta, mutta nyt hävisi jo tässä vaiheessa. Laitan kyllä kaiken Lugejen piikkiin ja nehän ne pitää sen vuodonkin poissa. Jotenkin tuntuu, että mieluummin ottaisin kuitenkin sen vuodon kuin testaisin negaa, se on mulle jotenkin niin paljon henkisesti raskaampaa. Mutta odotellaan ja katsellaan nyt, miten tilanne kehittyy ja kuinka pitkälle saan lykättyä testaamista. Periaatteessahan sitä voisi kai testata jo nyt, kun hedelmöittymisestäkin on jo 12 päivää, mutta ei kyllä yhtään huvita. Olen kyllä taas jotenkin alun toiveikkuuden jälkeen ihan täysin asennoitunut siihen, että negaa sielä taas tulee ja tehnyt jopa listan kaikista ¿kivoista¿ asioista, joita aletaan miehen kanssa toteuttaa kun se nega sieltä paukahtaa. Mutta onneksi on ollut nyt viikonloppuna niin paljon kaikkea aktiviteettia, ettei ole liikoja ehtinyt murehtia ja pitää yrittää pitää sama vire päällä ensi viikollakin.

Tulkaahan kaikki piinailijat kertoilemaan kuulumisianne!

EE

Vierailija
17/243 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot pahoittelut ja lohdutukset :( Eipä tuohon osaa muuta sanoa, kuin että jaksuja.

EE

Vierailija
18/243 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenakuu: suuret plussaonnittelut ja enkeleitä matkan varrelle!

Voi Vannis, olen pahoillani! Jaksamista teille kovasti!

EE: ihan samoja mietteitä mullakin...en millään haluais testailla, mutta pakko se on jos ei menkat ala ennen. On noita negatikkuja tullut sen verran paljon elämän aikana tuijoteltua. Sulla on kyllä tosi lupaavat oireet -> veikkaan plussaa! Peukkuja sulle :)

pp 9 menossa, ja ei mitään ihmeempää mitä ei vois lugejen piikkiin laittaa. Tänään mies totesi, että tää taitaa jäädä meillä vikaksi hoidoksi (rahatilanteen takia). Ketuttaa ankarasti, sillä me ei saatu pakkaseenkaan mitään :(. No täytyy nyt vielä toivoa että meidän kaksisoluinen reppana roikkuis vielä mukana...

Vierailija
19/243 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANNIS: *halaus* ja koita jaksaa rankka aika..itsekin täällä jo jotenkin varaudun tuohon aikaan............ja onnenpotku jokatapauksessa ensi hoitoon!

EE: juuh, pp menee 11......normikierto olis nyt kp 30........

Mein äiti antoi miehelleni tänään laivatuliaisiksi sellasen pullon ja sanoi että jos on vaikka tarve vähän juhlia ensi launatiana;)

Totesin kyllä että niin tai näin niin pullo varmaan tulee miehen osalta korkattua*heh*

Oireet edelleen samat joten turhpa niitä listata enää....

Keskiviikko lähenee;)

Synttärit vietetty ja nyt pikkuhiljaa siirrytään katsomaan idolsia=)

Hyvää yötä kaikille ja piinailemsiin=)

sannuli ja tiku&taku pp11

Vierailija
20/243 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikki ja kiitos onnitteluista! ei tämä vieläkään tunnu todelta, ehkä sitten kun ultrassa näkyy jotain alkaa uskoa. jotenkin tätä plussaa on odottanut niin kauan ettei siitä uskalla riemuita vieläkään.. mutta kaikki vaikuttaa hyvältä, verta ei ole tullut. Vielä piinaileville tiedoksi; mulla oli pp9 aika voimakkaita " menkkoja edeltäviä" tuntemuksia, mahaan sattui ja sitä vähäistä tuhruvuotoa tuli vrk:n verran. Rinnat oli tosi kipeät. Sitten seuraavalla viikolla tuntemukset koko ajan lievnivät (yleensä lisääntyvät menkkoja kohti) ja nyt tuntuu välillä menkkakipujen tyyppistä juilintaa alaselässä ja mahassa, mutta lievempänä kuin ennen kuukautisia yleensä. rinnat on arat. Tosin en tiedä johtuuko tää nyt raskaudesta vai tekevätkö luget sen, lugejahan käytän edelleen. ja ilmavaivoja mulla on ollu jo pari viikkoa, voikohan se johtua lugeista?

mihis suuntaan selin tilanne on mennyt?

ja piinailijat koittakaa jaksaa! ainakin itsestäni voin sanoa että että piina ei suinkaan päättynyt testiin vaan jatkuu (melkeimpä pahempana) edelleen. Esikoista odottaessa en ollut huolissani mistään, nyt mietin koko ajan että voiko tää todella päättyä hyvin... mutta pitänee taas yrittää kekittyä muihin asioihin ettei koko ajan tarkkaile itseään ja mietiskele kaikkea...

Omenakuu rv4+4 (jos nyt osaan tuon oikein laskea)