ÌVF/ICSI vkolla 3/4
No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...
Kommentit (243)
ee:mahtavaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ONNEA SIIS AIVAN MIELETTÖMÄSTI!!!!!!!!!!!
Ajatella että onnisti, on se niin mahtava uutinen=)=)
Just miehen kanssa juteltii että miksi ei voisi testata jo tänään tai aiemmin että miksi vasta keskviikkona...tosin jo mietittiin että testataan vata lauantaina jotta saadaan oll akotna se päivä eikä tarvi sit mennä töihin sen jälkeen mutta katotaan ny;)
Oireet on edelleen samat joten..
tänää vatsassa on sellaista paineen omaista nipistelyä tuntunut mutta mistäänoista kolotuksista tietää....
Mies yrittää koko ajan että teksiin testin jo nyt,se on malttamaton=)
LISÄÄ PLUSSIA!!!!!!!!!!=)
Jippiiii...hurjasti onnea ja nyt vaan peukut ja varpaatkin pystyyn, että vuodot loppuu ja kaikki menee hyvin!!
Ja sitten omat kuulumiset...
Mulla on täysin samanlainen tilanne kuin sulla EE! Paitsi että mulla on vasta pp 10! Eli testasin haaleanvaalean plussan kun halusin varmistaa, että negaa on kun vertakin on näkynyt!!! Enpä tiedä mitä ajatella tästä! Täytyy nyt vaan odotella sinne loppuviikkoon jos ei niagaraa näy sitä ennen..
Mites muuten Selillä menee? Toivottavasti vuodot olis loppuneet...
Meidän raskaus kesti kokonaiset viisi päivää. Tänään alkoi niin kova vuoto ja kovat kivut, et se oli sitten siinä. Kaikki raskaus oireet on poistuneet. Torstaina menen vielä verikoe kontrolliin, mut kyllä tää on nyt mun osalta ohi. Hoidon jatkoista en vielä tiedä, mutta onneksi meillä on vielä ne kaksi alkiota siellä pakkasessa. Murehdin tämän ensin pois ja mieti vasta sitten jatkoja. Kiitokset teille piinailu seurasta. Voimia ja paljon vauvaliimaa kaikille.
Seli
Kiitos onnitteluista, ihan hassulta tuntuu kun reilut 2 vuotta on onnitellut muita ja uumoillut, että mahtaako itse ikinä olla yhtä onnellisessa asemassa.. Ja kävi tässä nyt miten tahansa, niin ainakin hetken on voinut kokea miltä se tuntuu.
Isot pahoittelut Selille :( Tosi ikävää, että se vuoto nyt sitten pilasi kaiken :( Samaa kohtaloa pelkään itselleni, joten suuret sympatiat saat täältä suunnalta. Onneksi on kuitenkin pakkasessa ne kaksi alkiota ja kyllähän se plussa antaa toiveita tulevaa ajatellen. Voimia.
Merille iiiisot onnittelut plussasta!! Eikö ole uskomaton tunne, kun odottaa sitä puhdastakin puhtaampaa negaa ja sitten testissä näkyykin ihan muuta. Miten sulla on tuon vuodon kanssa kehittynyt tilanne? Toivottavasti on pysynyt poissa! Itselläni oli tosiaan silloin sunnuntai-iltana tullut pikkuhousunsuojaan vähän sellaista vaaleanruskeaa (lugejen mukana), eilen ei tullut mitään ja tänään taas aamulla oli vähän jotain vaaleanruskeaa lugemössöä havaittavissa. Tein myös tänään uuden testin (eri merkkisen kuin ensimmmäinen, nyt joku RFSU:n halpisliuskatesti) ja meinasi sydän pysähtyä kun siihen tuli se plussaviiva vähän viiveellä ja vähän haaleammin kuin eilen Clearblue-testiin. Nyt sitten jännittää taas vähän enemmän, että loppuukohan tämä lysti lyhyeen, mutta ei kai se auta kuin odottaa ja katsoa tilanteen kehittymistä. Ja tietysti toivoa parasta :)
Entäs Sannuli, joko olet ennättänyt testaamaan vai onko järkkymätön itsehillintä vielä pitänyt? :) Oli miten oli, toivottavasti sieltä se plussa paukahtaa! Pidähän meidät ajan tasalla!
Mitkä on tunnelmat Omenakuulla? En ole varma muistinko onnitella sinua tässä kaiken tohinan keskellä, mutta isot onnittelut siis sinnekin suuntaan!!
Entä muut, ainakin Katijolla ja Hemmetillä alkaa pian olla jännät hetket käsillä?
Nyt töiden pariin (ajatus tosin harhailee edelleen),
EE
Haalea viiva pamahti tänään pp11 ruutuun (Acon10)... Eka vaan itkin ja poukkoilin, nyt on hassu tyhjä olo, pää ihan sekaisin.
Yritin taysista selvittää, että eihän voi pregnyl (10000) näkyä enää (14,5 vrk pistoksesta), mutta suhteellisen uusi hoitaja ihmetteli, että ei hän edes tiedä, että se voi näkyä testissä! Ja ei vielä olisi pitänyt testata, ei näytä oikein vielä (?!). Sanoin että täytyyhän mussa olla hcg:tä, jos viiva tulee. No voithan sinä uskoa, mutta testipäivänä täytyy vielä testata... ja nettitesteihin ei voi luottaa... meillä sanotaan, että täytyy testata apteekin testeillä... No ei oo mulle kyllä sanottu, tosi mukava puhelu muutenkin! Mä en oo ikinä saanu noin selvää viivaa tohon testiin, viivanpaikan kylläkin aina.
Tästä pitäis sitten kasailla ittensä iltapäivän työhaastatteluun... Päässä pyörii vaan, että ainakin mä oon nyt nähnyt sen viivan, kävi miten kävi... Nukuttanu on ainakin ihan hurjan paljon, pitkien yöunien jälkeenkin sunnuntaina ja eilen päivätorkut. Aamupuuro eto tänään vähän, tosin sen voi laittaa ihan järkytyksen piikkiin... Vähän on menkkatuntemuksia masussa ja rinnat normaalit lugekipeet.
Ihan mielettömät onnittelut Omenakuulle, EmmaEmilialle ja Merille!! Toivottavasti kaikki tuhruilut loppuu nyt heti!
Ja pahoittelut Selille... ei ole reilua tuollainen... Onneksi sulla on ne kaverit pakkasessa, niistä sitten pysyvä plussa!
Kille, mikä on tilanne?
Pahoittelut Vanniksellekin ja tsemppiä hurjasti seuraavaan hoitoon!
Paljon Onnea Plussasta!! Jätä kuule se puhelu omaan arvoonsa, kaikesta päätellen hoitaja oli onnellisesti pihalla näistä asioista ja ei kannata tollasia kommentteja ottaa vakavasti. Jos se viiva tulee testiin niin se on silloin plussa, eikä sillä todellakaan ole mitään merkitystä MISTÄ sen testin on ostanut (netistä vai apteekista)!! Ja jos se tulee pp11, niin ei se kyllä sitä tulosta miksikään muuta. Ainut vaarahan näissä meidän " hätähousujen" testailuissa on vain se, että raskaus meneekin heti alkuvaiheessa kesken ja siinä ehtii iloita plussasta liian aikaisin, mutta ei se taatusti vähennä sen plussan arvoa mihinkään! Minusta ainakin oli tosi tärkeää saada tietää, että voin todellakin sen plussan ylipäätään saada testiin, kun ikinä ennen en ole sitä ihmettä nähnyt. Ja vielä yksi pointti, joka itsellä on ollut mielessä, että kun tehdään inssi, niin pp:t aletaan laskemaan siitä inssistä (ts. sen jälkeinen päivä on pp1). Sitten taas näissä ivf/icsi-hoidoissahan pp1 on vasta siirron jälkeisenä päivänä, eli jopa 2 vrk myöhemmin kuin insseissä. Joten periaatteessahan voi ajatella, että esim. pp11 olisi inssin yhteydessä jo pp13 eli hyvinkin aika jo testata :) Heh, kauhee vuodatus mutta oli vaan ihan pakko päästä sanomaan kun vallan pöyristyin tuosta kertomastasi puhelusta :)
Onnea Katijo vielä työhaastatteluun, jospa tämä olisi sun suuri onnenpäivä useammalla elämän osa-alueella! :)
EE
Vai että mun itsekuri,heh..se ois pitäny varmaan joo mutta ku mies puhu että testaa testaa ni päätin tänään töistä tullessani että minäpä testaan että voinpahan miehelle soittaa ylitöihin jaksamisia jos se on positiivinen..
Mutta kyllä niin samanlainen tyhjä kolo jäi tikkuun kuin aina näiden kolmen vuoden aikana...
Okei, en testannut aamuvirtsasta, enkä ollut ollut juomatta kovin pitkää aikaa ja noin, mutta koska huomenna kuitenkin olisi testiaamu, niin kait se ois jo tänään näkynyt noista huolimatta...testikin kyllä oli sellanen outo että kesti varmaan kaksi minuuttia että tikkuun tuli edes virtsaa, eli että muuttui silleen värilliskesi mutta kontrolliviiva oli aivan selvä joten...
Tosi tyhjä olo ku jotenki oli niiiin varma..
Kyllä mä huomenna aamulla testaan vielä mutta vain siksi että voin sitte soittaa polille, en usko tuloksen muuttuvan enää...
Mutta suuresti onnea kaikille plussanneille, teitä on täällä jo hirmuisesti!!!=)
Sannuli: voi ei! Olen tosi pahoillani :(. Voimia sinulle ja miehellesi. Onneksi saitte niitä pakkastoivoja, ja mulla on ainakin henk.koht. kokemusta että niistäkin voi onnistua!
Katijo: vautsi! Onnea ihan mielettömästi! Aivan ihania uutisia :). Nyt vaan enkelijoukko pienen (pienten?) kasvua turvaamaan! Mulle sanottiin, että ei pitäis pregnyl enää näkyä (testasin ekan kerran jo pp 10, ja vielä uudestaan pp 12). Mähän sanoin että kyllä ne kakkosluokaisetkin on hyviä :)!
(.) tuhruton vrk takana...voi kun loppuisivatkin! Mulla ois perjantaina veritesti, mutta ajattelin testata vielä silloin Clearbluella, ja jos se on + niin tuskin menen (testi maksaa n. 40 euroa...ja nyt on budjetti tiukalla). Mites te muut aiotte tehdä?
Voi ei Sannuli! Kovasti pahoitteluja ja lohturutistuksia sinne suuntaan. Ei kai se auta muu kuin yrittää toipua pettymyksestä ja sitten vaan pää pystyssä uuteen yritykseen. Jaksamista ja kärsivällisyyttä tällä kivikkoisella tiellä.
(.) Ei kovin hyvin suju tämä mun yritys olla hermoilematta ja ottaa rauhallisesti.. Vuotoja ei toistaiseksi ole ollut sunnuntain jälkeen, mutta tietysti mun on pitänyt tehdä raskaustesti joka aamu " kaiken varalta" ja se ei ole oikein hyvä juttu. Eilen tuli siis melkoisen hailakka viiva rfsu:n testillä ja tänään _tosi_ haalea Predictorilla :/ Siis kun vertaa siihen, että clearbluella tuli maanantai-aamuna nopeasti selkeä plussa esiin. Soittelin sitten klinikalle ja menen huomenna kaiken varalta veritestiin, ettei tarvi hermojaan menettää noiden kotitestien kanssa. Perjantaina saa vasta tietää tuloksen, joten vaikea tässä on yrittää ottaa rauhallisesti.. Mitään kunnon oireitakaan ei ole viime päivinä ollut, välillä vähän nippailee mahasta ja lämmöt on koholla, mutta ei muuta. Eli kyllä tässä voi käydä vielä miten vaan.. Sorry omanapainen vuodatus, mutta toivottavasti ymmärrätte. Ja kiitos onnitteluista vielä kaikille, toivottavasti ne ovat edelleen aiheellisia perjantaina!
Miten muilla, onko teillä testiviivat vahvistuneet muutaman päivän sisällä vai miten on testailut sujuneet? Toivottavasti hyvin ja ilman tällaisia epäselvyyksiä kuin itselläni!
Entäs Hemmet, milloin aiot testata??
Epätietoinen EE
Jos oot Predictorilla saanut haalean tuloksen, olet aivan tukevasti raskaana, sillä niin paljon olen tuon kys. merkin epäherkkyydestä kuullut, että haaleakin plussa on kunnon +! Tulethan kertomaan sitten perjantain tulokset?! Mä olen kanssa testannut suunnilleen samanvahvuset viivat ja vieläpä acon 10:llä, joka siis ultraherkkä, joten vähän hirvittää. Clearblue testi on kuulemma paras (=selvä) -> apteekkiin ja taas aamulla testaamaan (eli olen täsmälleen yhtä hermoheikko kuin sinäkin...ihan kiva etten ole yksin, miehelle en ole edes kehdannut kertoa tästä pahenevasta testimaniasta ;). Ja mitään muuta en osaakaan enää kuin roikkua täällä hermoilemassa...huoh. Toivottavasti vielä joku ymmärtää, kun piinis senkun jatkuu..
Kiitos erittäin paljon huojentavasta viestistäsi, juuri jotain tuollaista halusinkin kuulla :)) Heh, vai on meitä hermoheikkoja täällä useampiakin, lohduttavaa!! Mäkin muuten tein sen ihan ekan testin Clearbluella ja se oli kyllä hyvä ja selkeä: välittömästi tuli plussa siihen testi-ikkunaan eikä tarvinnut yhtään arvuutella tulosta. Toivotaan että nämä meidän plussat nyt tästä piakkoin vahvistuisivat ja pääsisi vähän pienemälle piinaliekille :)
EE
Täälähän on paljon plussauutisia; lämpimät onnittelut Omenakuulle, EmmaEmilialle, Merille ja Katijolle! Toivotaan, että tuhrut loppuu ja pääsette nauttimaan odotuksen ihanuudesta ilman suurinta piinaa.
Negan testanneille isot voimahalit ja oikein paljon jaksuja, ehkä seuraavalla kierroksella on meidän vuoromme..
Olen tällä erää seuraillut kuulumisianne enimmäkseen taustalla, joten kerrottakoon nyt pikakertauksena koko meidän hoidon kulku. 24.1. oli punktio, siinä saatiin 16 kypsää munasolua. Niistä ivf:llä hedelmöittyi 5/6 ja icsi:llä 9/10. eli siihen saakka kaikki meni kuin oppikirjassa. Olimme tyytyväisiä ja iloisia tähän. Siirrossa laitettiin 2 4-soluista alkiota kohtuun. Nyt piinailuaikana iski hirvittävä flunssa kunnon yskän kera. En tiedä vaikuttiko se lopputulokseen, mutta eilen alkoi tuhruvuoto. Vuoto ei ole runsasta, mutta selvästi havaittavaa. Aamulla sitten päädyin testaamaan, tulos oli tyylipuhdas nega.. Testipäivä olisi ollut vasta perjantaina, mutta eipä taida tulos muuttua mihinkään. =`(
Negan testanneiden kanssa sitten vaan uutta pinoa pystyttämään.. Kuinka nopeasti pääsette pas:iin?
Plussalaisille tarrasukkia ja vauvaliimaa kilokaupalla 9kk ajaksi!
Tällaisia tällä erää,
Huiskis
Kiitos onnitteluista!! Mä varmaan tarttisin jotain kriisiapua nyt¿ Yritystä on ollut enemmän tai vähemmän vuoden 2002 syksystä, mieskin vaihtui välillä. Koko aika on ollut tosi tuskaa, endoa, avioero, työuupumusta, masennusta¿ Eihän tästä vielä tiedä, miten käy, mutta ainakin tää on mieletön valonpilkahdus. Liikaa positiivista stressiä nyt, jos ymmärrätte. Mieskin lähti työreissuun aamulla ja tulee vasta lauantaina, apua! Täytyy ottaa hetki kerrallaan nyt... Kauhee väsymys, lämpöä, eilen jalkasärkyä illalla, repäiseviä kipuja masussa, kun sängyssä kääntyi. Ruoka on mielessä koko ajan¿ Ja yritän silti nauttia joka hetkestä ;)
EmmaEmilia ja Meri, mä taidan olla myös testikierteessä¿ Testasin tänään taas pregnylin vuoksi, sain selkeän vaalean viivan, ehkä vähän tummemman kuin eilen. Eikä pitäisi enää pregnylistä johtua! Varmaan testaan huomenna vielä Aconilla, kun yksi vielä sattuu olemaan, ja varsinaiseksi testipäiväksi hankin sitten jonkin ¿oikean¿ testin ;) Haluisin kyllä veritestiin, mutta riippuu nyt ihan perjantain tuloksesta.
EmmaEmilia, tosiaan mulla on ollut nyt kumma tuuri tässä hoidossa noitten lääkäreiden ja hoitajien pöllöilyjen kanssa, mutta eipä niillä väliä lopputuloksen kannalta :) Mäkin oon onnellinen jokaisesta päivästä raskaana, kävi miten kävi! Hyvä, että pääset veritestiin, mutta ei tosiaan kannata pelästyä, jos eri merkeillä tulee eri tuloksia. Jo työhaastatteluun pääseminen oli iso askel, kai se ihan ok meni, en vaan oo sellasta itteeni esiintuovaa sorttia¿ Se olis 3 kk määräaikainen homma, eli sikäli tosi hyvä, mut jos nyt on jo tällanen väsymys niin en tiiä miten jaksaisin, tutkintokin pitäis saada kasaan sitten vasemmalla kädellä¿
Sannuli ja Huiskis, toivottavasti teidän negat vielä muuttuu, kaikki peukut pystyssä¿
Hemmet, maltatko oottaa perjantaihin? Mites Tiijju? Ja minne Toivis on kadonnut?!
ja kaksi tuntia sen jälkeen alkoi tuhrutus. Voi EI!
Voiko tää tuhrutus johtua lugeista. Tai jostain muusta kun siitä että tää menee sittenkin kesken.
Testasin tänään perjantain sijaan, plussa tuli!! Lisäksi kävin veritestissä ja sieltä viikkoja vastaavat tulokset! Olen niin onnellinen.
Onnea myös muille plussanneille!
Voimia negatestin tehneille uuteen yritykseen!
Mukavaa odotusaikaa kaikille!
Sylintäydeltä onnea, vauvaliimaa ja tarrasukkia!=) Annat toivoa meille muille sekundoille plussaamalla noin hienosti!;)
Toki onnea muillekkin plussan saaneille, perässä tullaan, vaikka väkisin!!!
Hurjat plussatuulet 8) Kauheesti onnitteluja Hemmetille ja Tiijjulle!! Voi että... Tiijju, tsemppiä kauheesti, tuhrut pois komento täältä!
Mä uskalsin jo ihan vähän kurkata plussanneiden puolelle, ei voi kun toivoa pöhkönä, että plussat pysyis ja voitais jatkaa siellä lokakuisissa... hui!
Huiskuttajalle hei. Mee sinne veritestiin ja toivotaan siellä plussaa. mulla kotitesti näytti negaa maanantaina ja keskiviikkona veritesti plussaa.
Niin ja omista jutuista. Lievää rusehtavaa nuhrua lugejen matkassa tulee.Ainoastaan pyyhkiessä huomaa (No onhan se pakko katsoa!!!).
En tiedä pitääkö siitä olla huolissaan tai siis koko ajanhan mä olen huolissani. KAIKESTA. Auttakaas nyt mua. Onko tuo nuhru vaarallista?
Tiijju ja Hemmet: teillekin plussaa!!! Hienoa, onnittelut!
Huiskuttaja: pahoittelut negasta, mutta ehkä se verikoe kannattais vielä tehdä kuitenkin??
Tiijju: mullakin oli 1 pv tuhrua, ja sitten loppu. Tuhru ei välttämättä ole merkki mistään, mutta inhottavaa se on. Pidän sulle peukkuja? Mulla on ollut kahdessa (nyt kolmessa :) raskaudessa noita tuhruja ja vuotojakin ilman että ois menny kesken. Toivotaan meille tuhruttelijoille parasta!
Miten teitä muita plussaajia on käsketty ottamaan lugeja? Mulle sanottiin että positiiviseen raskaustestiin ne pitäis lopettaa! Pelottaa lopettaa niitä, mutta sanoivat että ns. normaalissa raskaudessa oma keltarauhanen pitäs jo toimia, ja että luget vaan pitkittää vuodon alkamista jos on mennäkseen kesken. Mitä teille on sanottu????
Katijo: uskaltaiskohan sitä kurkkia sinne toiselle puolelle jo? Mikäänhän ei oo koskaan varmaa, mutta yhtälailla sitä pettyy, iloitsee sitä nyt tai ei, jos jotain sattuu...joten ehkä uskallan olla iloinen tästäkin :).
En tosiaankaan tiedä onko vielä aivan liian aikaista puhua tästä mitään, mutta toisaalta en meinaa nahoissani pysyä, joten pakko kai uskaltautua senkin uhalla että onni olisikin vain väliaikaista. Eli testasin tänä aamuna elämäni ensimmäisen plussan. Nyt on siis pp12 ja plussa pamahti ruutuun heti, vaikka tarkoitus oli antaa tikku miehelle tuloksen katsomista varten. Ei sitä pystynyt uskomaan eikä pysty vieläkään. Syy sille, että ylipäätään testasin jo näin aikaisin vaikka eilen vielä vannoin, että testaan mahd. myöhään, oli se että mulla alkoi eilen illalla pieni vaaleanruskea vuoto. Just sellainen, mikä aina alkaa pari päivää ennen menkkoja ja tummuu sitten vereksi ja kunnon vuodoksi. Olin siis täysin varma, että tämä oli sitten siinä. Itkettiin ja surtiin miehen kanssa koko sunnuntai-ilta ja todettiin, että tähän voidaan sitten haudata kaikki todelliset haaveet, vaikka tietysti hoidot katsotaan loppuun. Päätettiin, että heti tällä viikolla aloitetaan adoptiokuvioiden tarkka selvittäminen ja laitetaan se prosessi alulle. Vuoto sitten loppui melkein heti ja päätin myöhään illalla, että koska mulla on testi kaapissa, niin varmistan vielä aamulla että se tosiaan on nega ja jatketaan sitten elämää eteenpäin. Mutta osaa se elämä näköjään yllättää positiivisestikin. Vuotoa ei tullut yöllä eikä ole tullut tänään, mutta kokoajan pelottaa että se alkaa taas. Nuo Luget vielä valuu kokoajan eikä helpota tilannetta ollenkaan. Joten voitte kuvitella, että vessakäynnit on täyttä tuskaa! Se on ihan 50-50 että jatkuuko tämä nyt normaalisti vai pilaako vuoto kaiken, mutta kai sitä pitää yrittää nyt toistaiseksi olla onnellinen siitä, että ensimmäistä kertaa onnistui sen plussan saamaan. Ei tällaista vaan tapahdu meille, yli kahden vuoden turhan yrittämisen ja kymmenien negatestien jälkeen. Ihan käsittämätön tilanne.
Oireita on ollut kaikenlaisia pitkin matkaa, mutta kuten sanottua pms-oireet heikkeni pari päivää sitten ja enää on pikkuisen rinnat kipeät. Pientä huonovointisuutta mulla on ollut jo pp9:stä asti ja ruokahalu on siitä lähtien ollut kadoksissa. Mitään lämmintä ei tekisi mieli syödä yhtään, lähinnä jotain hedelmiä ja kylmiä (pieniä) ruokalajeja pystyy syömään kivutta. Vähän flunssainen ja tukkoinen olokin on ollut jo viikon verran, mutta mitään tautia ei ole tullut päälle. Saa nyt sitten nähdä miten tilanne kehittyy, mutta yritän ottaa rennosti ja nauttia tästä kaikesta niin kauan kuin sitä kestää. Veritestiä mulle ei määrätty, joten noita raskaustestejä pitänee tehdä mielenrauhan varmistamiseksi vielä ainakin muutamana päivänä.. Ja toivoa peukut ja varpaat pystyssä, että vuoto pysyisi poissa.
Nyt vaan sitten lisää plussia pinoon, tulkaahan kertomaan kuulumisia!!
EE