Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÌVF/ICSI vkolla 3/4

18.12.2006 |

No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...

Kommentit (243)

Vierailija
101/243 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla TIPITUU että meni hyvin, luot positiivista energiaa meihin muihin=)

Ja todellakin, kaikille sen juuri kokeville tsemiä kovin=)

Mula oli siis tänään ultra ja lääkäri sanoi että näyttää hyvältä(yht 10kpl 8-12mm folliikeleja) ja samalla annostuksella jatketaan.....laitan siis 150iu puregonia ja huomisesta illasta lähtien orgalutrainia.

Vitsi ku ei muista nimimerkkei kuka mitäki kysyi muta sinä joka kyselit miltä nuo piikit tuntuu....orgasta en tiedä koska aloitan huomenna mutta samankokoiselta näytti joten tuskin eroaa ja mulla tuo piikki ei kyllä juuri tunnu missään.......

mutta aikalailla henkilökohtaista joten..

Mä en ole varma kuvittelenko vai onko tosi mutta mulla muka välillä tuntuisi sellasta hassau lämpöä/hassua tunnetta alavatsalla, toki voi olla että johtuu ihan kakesta muustakin enkä edes tiedä onko tuo minun folliikelien määräni kovin suuri mutta olen tuntevinani jotain..

Ja kysyin liikuntarajoituksesta niin mulle vastattiin että koska ne kasvavat " tertuissa" niin tasainen jatkuva tärinä yms kiertely saattaa saada ne kiertymään toistensa ympärille ja se ei vissii o hyvä juttu ja toinen juttu oli että elimistön pitää antaa sulaella ja käyttää uusia lääkkeitä mitä laitetaan....ilmeisesti lääkeaine vaikuttaa parahiten kun on rennosti ja antaa kropan hoitaa vain ko " vikaa" eikä esim kipeitä reisilihaksia tmv=)

On kyllä nin kiva kuulla ainakin yksi positiivinen punktio tarina=)

Mitäs muille ?=)

Vierailija
102/243 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Hyvä Tipituu että punktio meni kivuttomasti ja hyvän saaliin saitte. Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy. Lepäilitkö kauan klinikalla ennenku pääsitte kotiin?

Itseäni huominen punktio alkaa jo jännittämään, ei taas jaksais odottaa.... Mulla Pregnylin pistäminen tuntui vähän enemmän kuin Puregonin tai lähinnä sen aineen ruiskuttaminen. Piikki itsessään ei tuntunut miltään. Tää varmasti on tosi yksilökohtaista. Suurempia tuntemuksia ei edelleenkään ole, ainoastaan painontunnetta tuolla alhaalla.

Huomista odotellen

Kille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/243 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä(kään) menkat alkaneet. vasemmalla puolella tuntuu jotain, jota ei voi kivuksi sanoa. Koko viikonloppu meni odottaessa ja pienintäkin nippasua tunnusteltaessa, olenkin miettinyt että saanko tällä odottelulla vuodon pysymään poissa. Kerrankin kun toivois että menkat alkais niin ei sitten millään... Ärsyttävää, mä haluan jo piikittämään!!

Millon sulla on ultra? Ajattele niin, että annostusta saa kyllä isonnettua tarpeen mukaan, mutta jos aloitetaan liian isolla, niin voi mennä koko hoito pilalle. Oikein paljon tsemppiä sulle! Toivottavasti nyt pääsisin mäkin nopeasti eteenpäin..

Vierailija
104/243 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaako/kuvottaako ketään muuta? Tätä on jatkunut jo joitakin päiviä, ruoka ei maistu ja syönnin jälkeen tulee oikein ällö olo joksikin aikaa. Kysyin lääkäriltä, mistä johtuu ja hän sanoi että hormoonipitoisuudet ovat nyt samat kuin alkuraskaudessa ja se johtuu siitä (estrogeeni korkealla). Hassua, en muista tällaista viime ivf:lta, mutta kieltämättä tunne on samalainen kuin esikoista odottaessa melkein viisi vuotta sitten. Ihanaa että punktio on huomenna, haluan jo eroon solulastista. Alamaha on ajoittain kipeä ja täyden tuntuinen ja tänään on alaknut sellainen menkkamainen juilinta selässä/mahassa.

Olen muuten yllättänyt itseni jo muutaman kerran miettimästä vauvan nimiä... aijemmissa hoidoissa olen suhtautunut varovaisesti/pessimistisesti mutta nyt päätin uskoa asiaan ;) Ja niin kuin työkavereille tänään sanoin; eihän tässä vauvan yrityksessä mitään voi hävitä (paitsi rahaa),

mullahan (meillähän) on ainoastaan voitettavaa. Arpajaisilta tää välillä tuntuukin kun leku sanoi raskautumistodennäköisyydeksi ivF:ssa 30% siitoa kohti ja kumulatiivinen prosentti (eli ivf ja sen jälkeen 3xpas) 50%. Arpaonnea meille kaikille!!!

Vierailija
105/243 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko siinä tunnin verran mennyt ennen kuin päästivät kotiin. Nyt on olo jo ihan normaali, en ole edes yhtään särkylääkettä ottanut sitten klinikalta lähdön jälkeen!

tipituu

Vierailija
106/243 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan orgalutranin käytön huomenna mutta mielenkiinnosta aloin äsken katselemaan tuota pakkausselostetta....oletteko tosiaan laittaneet tuon pistoksen reiteen, niin siinä selosteessa sanottiin?

täytyy varmaan huomenna soittaa klinikalle ja kysyä vielä koska mä ymmärsin että tuohon vatsalle sekin laitetaan...sanottii vielä ettei ihan samaan paikkaan ja koska tuo puregon menee vatsaan niin eikös tuokin....?

Otin ainakin taas tänään rauhallisesti....nukuin parin tunnin päikkärit ja pian alkaakin villi tusina mikä on ihan mukavan kuulloinen filmi joten;)

Huomiselle punktiolle TSEMPPIÄ=)

Vierailija
107/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa IVF-hoidot mitä todennäköisesti ensi viikolla (riippuu tietty kuukautisista). Suunnittelukin on vasta ylihuomenna, joten olen vielä vähän " ulkona" asioista. Mitä nyt lueskellut näitä IVF-pinoja tiedonjanooni. Punktio ja siirto osuvat ehkä viikolle 6. Meillä on loma viikolla 7. Kysymys kuuluukin voiko viikko operaation jälkeen matkustaa ihan normaalisti? Mieheni tekisi ihan kamalasti mieli lähteä kaupunkilomalle jonnekin Keski-Eurooppaan, ja en itsekään panisi vastaan jos vain tietäisin missä kunnossa sitä sitten punktion jälkeen on. Jos punktio on kovasti kivulia, kuinka kauan kestää toipua siitä? Jos homma on ns. " helppo nakki" niin onko olo jo viikon kuluttua normaali? Entä loppukierron lääkkeet? Hankalat matkustaessa??

Sorry että tällä lailla tunkeudun pinoonne. :o)

terv. Yavanna

Vierailija
108/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Yavanna!

Olen itsekin vähän noviisi vielä näiden ivf-juttujen kanssa, eilen oli vasta eka punktio. Se oli sellainen " helppo nakki" , voisin hyvin lähteä vaikka tänään reissuun, jos jostain liput saisin ;-). Huomenna pitäisi olla siirto ja aloittaa Lugesteron-tukihoito. Eli aamuin illoin laitetaan emättimeen 2 kapselia, jonka jälkeen pitäisi pötkötellä puoli tuntia. Luget kuulemani mukaan valuvat sitten hieman ällöttävästi, jotain valkovuodon tapaista kai. Mutta säilyvät huoneenlämmössä ja uskoakseni on sama missä kaupungissa niitä käyttää.

Uskoisin, että vaikeammastakin punktiosta selviää kyllä viikossa reissukuntoon. Ainoa mahdollinen ongelma on, jos iskee hyperstimulaatio. Eli punktion jälkeen munarakkulat voivat alkaa kerätä kovasti nestettä ja muodostuu kystia. Parhaimmillaan riittää hoidoksi lepo ja runsas juominen, vaikeammissa tapauksissa tarvitsee sairaalahoitoa. Hyperin tuloa ei voi varmasti ennustaa etukäteen, tosin runsas rakkuloiden määrä (PCO tai muuten) lisää riskiä. Tässä kaikki mitä minä tiedän, viisaammat täydentäköön. :-)

Onnea hoitoihin ja toivottavasti pääsette reissuun! *kadehtii hieman*

t. tipituu

Vierailija
109/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipituu vastailikin jo Yavannalle, eikä mulla ole vähäisten kokemusteni pohjalta juurikaan lisättävää :) Itse olen nyt päättänyt ottaa tän ekan ivf:n niin varman päälle kuin ikinä pystyn, eli käytännössä otan vaan tosi rauhallisesti piikittelypäivistä mahd. testaukseen asti. En tiedä onko siitä yhtikäs mitään apua, mutta inssien aikana reissasin paljon, urheilin ja elin ihan ¿normaalisti¿ eikä tärppiä tullut, joten nyt yritän toisenlaista taktiikkaa :) Uskon kyllä, että reissuun voi lähteä täysin normaalisti punktion jälkeen jos siinä kaikki menee hyvin, itse olen vaan niin neuroottinen¿ Eli ei kun matkaan vaan jos siltä tuntuu, siitähän voi itse asiassa olla enemmänkin hyötyä, kun on muuta aktiviteettia eikä vain kokoajan mieti ja stressaa näitä hoitokuvioita.

(.) eli tänään oli se paljon pelätty seurantaultra ja onneksi kaikki vaikutti olevan hyvin. Muniksia oli kypsymässä runsaanpuoleisesti, ainakin n. 15 kpl ja kaikki olivat suurin piirtein saman kokoisiakin. Perjantaina on vielä seuranta ja punktio ajoittunee ensi viikon alkupuolelle. Yksi askel on siis taas edetty, mutta vielä on monta jännityksen paikkaa jäljellä. Jokseenkin lohduttava ajatus, että (reilun) viikon päästä ollaan taas paljon viisaampia ja nähdään onko yksikään munasolu hedelmöittymiskelpoinen vai onko niissä jotain vialla. Olotila on ollut ihan ok, mutta eilen alkoi vähän tuntua masussa että jotain on tekeillä. Sellasta vähän ovismaista pistelyä ja painon tunnetta, mutta ei mitään sen häiritsevämpää. Omenakuuko se kyseli ellottavasta olosta, niin on mulla vähän sellaisiakin tuntemuksia ollut, mutta en tiedä johtuuko tästä vai jostain ihan muusta. Pistely ja odottelu siis jatkuvat¿ Mitenkäs muilla piikittelijöillä on sujunut?

Punktioon liittyen olisin kysynyt sellaista asiaa, että oletteko ottaneet sinne miehen mukaan vai menneet yksin? Entä kuinka paljon sairaslomaa olette saaneet punktion jälkeen? Itsellä on tosiaan eka kerta edessä, joten kaikki kokemukset kiinnostaa kovasti!

Nyt takaisin töihin ja mukavaa viikonjatkoa kaikille!

EE

Vierailija
110/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän nyt omat kuulumiset heti alkuun, eli ultrassa näkyi tänään yhteensä 16 rakkulaa, noin 8mm kokoisia. Puregon annosta nostettiin 100:sta 150:een, aloitan tänään Orgalutranin ja perjantaina on toinen ultra. Eli ihan hyvin menee. Ymmärsin, että rakkulat ei olleet ihan niin tasakokoisia kuin olisi toivottavaa, ja vähän pieniä, mutta ihan ok kuitekin. Yksi rakkula oli 10mm. Se kuulemma johtuu pienestä annostuksesta, että yksi kehittyy yli muiden. Pieni annostus on kuitenkin muuten toiminut toivottavasti, koska rakkuloissa on tapahtunut luonnollista valintaa ja vain (!!) nuo 16 ovat lähteneet kasvamaan. Olen niin iloinen, että siellä ei ollut 50 pientä vaan nuo 16 kohtuullisen kokoista. Punktiopäivä tarkentuu vasta perjantain ultrassa, se on ensi viikon ma tai ti.

Sannuli, minusta kuulostaa vähän jopa kummalta tuo liikuntakielto. Minä nimittäin harrastan melko rajua lajia, josta kysyin ja saan treenata ihan normaalisti sen mukaan miltä tuntuu itsestä. Nyt oon pitänyt ihan normaalia treeniä, kun ei oo ollut mitään oireita. Himmaan kyllä heti, kun siltä tuntuu. Lääkäri oli vaan sitä mieltä, että on tosi tärkeetä, että on mieluisa harrastus, kun tämä on henkisesti niin raskasta. Meillä taitaa olla melko sama aikataulu muuten, ja follikkelitkin tässä vaiheessa melko samankokoisia, ja aloitetaan molemmat tänään Orgalutran. Mulle muuten ohjeistettiin klinikalla ihan selväsanaisesti, että pistä Orgalutran mahaan, toiselle puolelle kuin Puregon, eli aion pistää sen mahaan. Soititko klinikalle siitä ja mitä sanottiin? Milloin sulla onkaan punktio?

Meri, munkaan mielestä ei kannata huolehtia pienestä annoksesta, kun sitä voidaan helposti sitten nostaa. Parempi niin päin!

mingu, toivotaan, että hoito pääsee pian vauhtiin!

Hienoa, että tipituun punktio meni hyvin! Ilmoittele sitten hedelmöittymistulokset.

Mites Killen ja omenakuun punktio? Sulla, omenakuu, on kyllä tosi ihanan positiivinen asenne! Ja Killelle kiitos vastauksesta kupla-asiaan. Ihan samaa sanoivat klinikalla, eli ei oo vaarallista, jos vähän ilmaa pistää itseensä vahingossa ja kuplia on vaikea saada pois.

EE:llä oli hyviä ultrakuulumisia, hienoa! Rakkuloiden lukumäärä on kyllä niin yksilöllistä. Minä kun olin iloinen vain 16:sta rakkulastani, ja sulla taas oli runsaanpuoleisesti 15 :)

Yavannalle sanoisin, että matkaan lähteminen varmaan riippuu yhtä paljon henkisestä kuin fyysisestäkin voinnista. Jos otat ekan IVF:n melko rennosti (tai niin rennosti kuin tällainen juttu on mahdollista ottaa...) etkä sitten myöhemmin syytä itseäsi siitä, että epäonnistuminen oli sen matkan syytä, niin mielestäni kannattaa lähteä. Joka tapauksessa reissu varmasti piristää ja piinis kuluu nopeammin.

Vilkut kaikille pinolaisille!

-Vannis

Vierailija
111/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Täällä tuntuu monilla olevan piikittelyt kovassa käynnissä ja punktioita odotellaan. Tosi positiivisella mielellä moni, hyvä niin. Nyt vaan sitten isoon plussa-aaltoon valmistautumaan!

Meillä myös piikittelyt aloitettu Puregonilla. Eka ultra on varattu perjantaiksi. Ossako joku valottaa, milloin se Orgalutranin piikitys alkaa? Lopetetaanko silloin Puregon? Selviäähän se tietty ultrassa käydessä, mutta olisi kiva ennakoida..

Jaksuja kaikille,

Vierailija
112/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Punktio oli siis aamulla ja nyt jo kotona. Punktio meni hyvin ja helposti. Pikkasen kirpasi pari kertaa, mutta lisä särkylääke suonee ajoi asiansa. Samoin ennen aloitusta rauhoittava ja särkylääke. En ole edes ottanut särkylääkettä nyt jälkikäteen. En tiedä tarkkaan montako munarakkulaa kerättiin (jotain 12 ehkä), mutta munasoluja tuli 10. Mielestäni sekä lääkärin mielestä hyvin. Nyt sitten jännätään kuinka moni hedelmöittyy, sen tiedon saan huomenna ja siirto torstaina, jos siis siirrettävää on.

Mulle liikunnasta alunperin sanottiin, että ennen punktiota oman tuntemuksen mukaan ja nyt harrastukseni luonteen ottaen parin viikon paussi kokonaan.....

Huomenna alotan luget päivällä ja jatkan sitten 8 tunnin välein 2 kapselia.

Tsemppiä ja vilkutuksia kaikille!

Kille

Vierailija
113/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILLE että sullakin meni punktio suht helposti...nyt vaan sitte jännätään miten käy=)

Eli siirto on siis to, vai?

VANNIS: soitin sinne klinikalle juu ja laitetaan siis vatsaan...reidessä on kuulemma niin paljon enemmän tuntoherkkyyttä että ei vaadita sinne vaan vatsassa on (muka, hehe) sen verran kivasti rasvaa päällä ettei tee niin pahaa=)

Punktion tarkaa päivää ei tiedetä...mä menen torstaina 14.30 ultraan vielä ja siellä sitten selviää että mikä päivä punktio on, mutta ens viikon ma tai ti on aikalailla ne päivät....iiiks=)

Aikalailla erit on nuo rajoitteet esim liikkumisen suhteen...jospa siihen sitten vaikuttaa nämä omat jutut sitten, mm pco tmv....

Mutta eiköhän toimita juuri omiemme tohtoreidemme ohjein kaikki jotta saadaan toivottu lopputulos mahdollisimman monelle=)

Olen syönyt multitabs vitamiineja nyt muutaman kuukauden ja nyt öööö eilisestä lähtien aloin syömään niitä 2 /pvä.

En tiedä onko tuosta sinällään hyötyä, tuskin haittaakaan, ja siinä pakkauskessakin lukee että myös raskautta suunnitellessa ja kaverilleni määrättiin heti ekan neuvolan jälkeen niitä myös että...

Onko teillä muilla mitään vitamiineja käytössä?

Itse en muita siis käytä...tulipa sitä joskus kaikki greippimehut ja muut koitettua mutta eipä noitakaan aksanut vuosia lipitellä=)

Tänään on tuntunut aivan sellaiselta tuolla jossain alavatsassa kuin olisi ovulaatioaika..hassua..sellanen paine ja hiukan sattuu kun esim käy veskiss isommalla asialla..mulla tekee niin oviksen aikaan...

Mutta onneksi tänään alkaakin tuo jarrulääke jotta eivät vaan irtoa..

Tänään liikuntaleikkikerhon vetäminen edessä, kivaa=)

Vierailija
114/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli punktio ja meni ihan ok. Saalis oli hyvä, 23 munasolua! Olin yllättynyt, koska viimeksi saatiin 13 samoilla lääkityksillä (siihenkin määrään olimme oikein tyytyväisiä). Kysyin lääkäriltä ovatko solut huonompia kun niitä on paljon ja lääkäri sanoi, että eivät ole, samalla tavalla osa voi olla epäkypsiä, jos soluja 4 tai 20.

Punktio itse oli ihan siedettävä toimenpide, toiselta puolelta kerääminen ei juuri tuntunut, toiselta puolelta sattui välillä (hetkellisiä vihlaisevia tuntemuksia) mutta sain kyllä aina lisää lääkettä. Mulle noi lääkkeet teki ainakin sen että oli iloinen ja huoleton olo koko ajan, meinasi naurattaakin välillä :). Punktion jälkeen käytiin Stockan alemyynnissä ostamassa lamppu ja sitten kotona nukuin 4 tunnin päiväunet. Nyt maha on jonkin verran arka mutta lääkkeitä en ole klinikalta lähdön jalkeen tarvinnut. Lääkäri käski nyt levätä ja juoda paljon ja sehän passaa. Siirto torstaina ja huomenna saa kysyä alkioiden tilannetta. ai niin joku kysyi sairasloman pituutta, kolme päivää yleensä. Eli punktiopäivä ja kaks seuraavaa.

Vierailija
115/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kuulla, että ihmisillä menee näin hyvin!!! Sitten omaan napaan. Tänään oli ensimmäinen seuranta ultra ja mieli vähän maassa... Rakkuloita melkein 40!! ja Sehän tietää hoidon pitkittymistä. hormooniannos pieneni todellakin!! toivottavasti pääsen edes ensi viikolla punktioon. Vai jouduta

Vierailija
116/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajattelin, että jos joudutaan laittaa koko hoito jäihin. Lääkäri oli raivona, se varmaan auttoi tuota asiaa! Minkäs teen jos soluja on liikaa! Antakaa nyt edes vähän toivoa, miten tässä oikein käy??? Hyperi ainakin tulee, se on varma!

tulipahan purnattua! Stemppiä muille!

Vierailija
117/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomppaan tuolta vko 2 IVF-pinosta tänne ja annan sulle jotain toivoa. Eli mulla punktoitiin viime ma:na 49 ISOA muarakkulaa ja niissä 36 munasolua. Kaikki olis menny ihan hyvin ja lopulta menikin, mut mun munasarja oli menny kohdun taakse ja punktio oli kaamee, mut se on toinen tarina...

Hyperiä ei tullu, vaikka NIIN varoiteltiin. Nyt mulla 2 alkioo kyydissä ja piinaillaan. Kohdun takana oli viel siirtopäivänä nestettä, mut nyt kaikki ok.

Älä menetä toivoa. tarkempia selostuksia voit lukea vko 1-2 ivf.pinosta..

-maya-

Vierailija
118/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä menetä ihan kaikkea toivoa! Klinikalla sanoivat, että joltakin oli saatu 40 munasolua yhdessä punktiossa, eikä ollut tullut edes hyperiä. Muista nyt levätä ja juoda, muuta asian eteen ei kai itse voi tehdä. Pidän sormet ja varpaat pystyssä sun puolesta!

).( Kolmestatoista punktoidusta munasolusta oli hedelmöitynyt 8, joten huomenna pitäisi päästä siirtoon. :-)

tipituu

Vierailija
119/243 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että löysit meijän pinon:), vastailen sulle nyt tänne!

Elikä punktiota ei tarvinnu pitkittää eikä siirtoa. Olin ekasta ultrasta lähtien aika kipee, kun rakkulat kasvoi hirveetä vauhtia pienellä annoksella(100iu puregonia). ja pregnylin pistin ihan normaalisti. Eikä mua oikeestaan ees varoteltu hirveesti hyperistä, ainakaan ennakkoon.

Mullahan munasarjat kyllä turpos, minkä nyt ymmärtää.

Mun vaan käskettiin juoda ihan hirveesti, siis jo monta päivää ennen punktiota. ja niiin tein!

Sinuna en olis huolissaan, mikäli olo on vielä ihan ok!!

Vierailija
120/243 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään (piikkipäivä on viides), näkyi ultrassa parikymmentä munarakkulaa...sitä se pco teettää. Ilmeisesti kuitenkin ei ihan liikaa, ainakin lääkäri oli ihan positiivinen. Ehkä sitten olen minäkin :).

Punktio on ehkä torstaina, mutta epävarmaa vielä. Lauantaina menen seuraavaan kontrolliin. Ihan kivasti siis menee :).

Hemmet: jestas sentään kun sulla on munarakkuloita, mutta onneksi tuon ei tarvitse merkitä että hoito menisi pieleen. Pidän sulle kovasti peukkuja, että menis niin hyvin kuin Mayalla!

Omenakuu: kivan kokoinen saalis! Tuo oli mulle ihan uutta, että määrä ei vaikuttaisi laatuun, mutta tosi hienoa jos on niin, koska niitä taitaa tulla mullakin ihan riittävästi.

Sannuli: mulla on multivita, kalaöljy ja c vitamiini.

Kille ja Tipituu: hyviä punktiokuulumisia teilläkin :).

Huiskuttaja: orgalutran alotetaan suunnilleen 6-7 piikkipäivä ja Puregonia jatketaan sen rinnalla. Tsemppiä!

Mingu: vai ei menkkoja vieläkään, toivottavasti alkavat pian tai sitten toivottavasti syynä olisi yhtä mukava kuin miinalla!

Iso pino muuten meillä, taitaa olla punktioita paljon viikoilla 3 ja 4, ja klinikat täynnä. Tehdäänpä nyt viestiennätys/pino...ainakin kaikki edellytykset on näin isolla jengillä. Ja etenkin paljon plussia!