Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÌVF/ICSI vkolla 3/4

18.12.2006 |

No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...

Kommentit (243)

Vierailija
81/243 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVAN MAHTAVAA MIINA!!!!!! ONNITTELUT!!!! Toivottavasti vedät meidät kaikki mukaan.

EE tervetuloa mukaan pinoon. Muistelen, että oltiin jossain inssipinossa samaan aikaan..... Meillä myös 4 inssiä takana. ja samoin nyt mennään pitkällä kaavalla eka ivf...jännittää myös. Punktio on ensi viikolla..... Tohon sun kysymykseen en valitettavasti osaa vastata. Mua on kanssa mietityttänyt, että jos hedelmöittymistä ei tapahdukaan. Mutta se nähdään ensi viikolla sitten (millään ei jaksaisi odottaa). Tää on kyllä yhtä odottamista vaan. Hassua, että mä aloitin Puregonit 100 iu ja ekan ultran jälkeen nostettiin 150 iu:hin ja sulla on heti paljon suurempi annos. Kaipa sitä on eroja meissä sekä lääkäreissä.

Täällä on nyt hyvä draivi päällä, joten jatketaan sitä!!

Kille

Vierailija
82/243 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömästi onnea Miina! Tuli oikein hyvä fiilis, kun luki teidän onnen potkusta. Uskomattomia asioita sitä tapahtuukin.

EmmaEmilia: Tervetuloa joukkoon! Itselläni ei ole noista follikkeleista kokemusta, mutta hieman tuntuu joo ihmeelliseltä, että on mitään aktiviteettia sumujen jälkeen. Joku viisaampi varmaan osaa vastata?

Katijo: Minulla kanssa aloitettiin heti 300 IU:lla Puregonia. Johtuu ainakin minun tapauksessa endosta ja ymmärsin, että kuulut myös endo-porukkaan. Meillä kun tuo munasarjojen toiminta on endosta johtuen hitaampaa ja rauhallisempaa, niin vaatii tuhdimmat aineet. Syytähän tuolle ei ole löydetty, mutta näin kuulema on. Ei minullakaan pitäisi olla mitään vikaa munasarjoissa, mutta heikot oli saaliit viime kerralla. Nyt siis kovemmalla annostuksella toivottavasti parempia tuloksia.

Monessa viestissä vilahtaa PCO. Selostakaa tietämättömälle, mikä se on? Liittyy ilmeisesti munasarjoihin?

Kävin siis eilen ultrassa ja kaikki oli ok. Pääsin eilen pistämään ensimmäisen piikin ja taas tuntui hurjalta. Siihen edellisellä kerralla jo ehti tottua, mutta kun oli muutama kuukausi välissä niin jo taas eilen hirvitti. Tänään menee toivottavsti taas jo rutiinilla. Samassa tahdissa siis Katijon ja Hemmetin kanssa mennään.

Tänään tulin sairaslomalta töihin ja koko päivä on mennyt listatessa, mitä pitäisi tehdä. Mitään en siis oikeastaan ole tehnyt. Stressi iskee silti jo heti ekana päivänä, apua! Nyt pakkaan koneen kiinni ja lähren kotiin, ettei iske pahempi ahdistus ;-)

Toivis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/243 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityiskiitos Merille enkeleistä;)

Koitan pitää teille kaikille paikat plussajunassa, tervetuloa!

=)

Käyn varmaan viel lukasemassa teidän pinoa mielenkiinnosta...

Miina ja pikkuihme rv 5+1

Vierailija
84/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä pinoa lueskellut jo jonkin aikaa ja ilmoittaudun nyt sitten minäkin, kun tämä vaikuttaa niin onnekkaalta pinolta ! :) Hienoa Miina! Onnittelut!!! Meillä menossa 2. IVF pitkällä kaavalla ja tänään määrättiin punktio päiväksi ens tiistai. Onko muilla vielä päivä tiedossa? Rakkuloita näyttäis olevan hyvin tulossa, yli 20. Nyt on positiivinen fiilis :) Meidän taustaa: Yksi luomulapsi syntynyt 2002 sen jälkeen yritetty kakkosta kohta kolme vuotta. tehty kolme inssiä, 1 ivf (tuoresiirto +3xpas), kaikki negaa. Selittämättömiä ollaan. Ja EE : olen myös -79 :)

Vierailija
85/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin seuraillut tätä pinoa, mutta en ole viitsinyt mitään kirjotella, kun ei tosta mun kierrosta aina tiedä. Mutta nyt tuntuu vahvasti siltä, että vuoto alkaa parin päivä aikana, joten uskallan liittyä.

Meillä nyt eka ivf ja lyhyellä kaavalla mennään. kp3 alkaa piikittelyt gonalilla. Taustalla on pco ja 3 inssiä tehtiin viime vuonna. Tämä hoito tehdään väestöliitossa, mutta olemme jonossa Taysiin, jossa arvioitu punktio on viikolla 21. Toivottavasti ei sinne tarvitse mennä!

Omenakuu: Luin tsemppauksesi toisaalta ja aion myös ottaa positiivisen asentaan tässä hoidossa. Aikaisemmin insseissä olen ajatellut pessimistisesti juuri sen takia ettei pettyis niin pahasti kun ei onnistukaan.

Vierailija
86/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet pinolaiset: omenakuu ja mingu tervetuloa, ja onnea hoitoon!

mingu: meillä myös lyhyt kaava, ja menkat alkoi tänään...mennään siis aika samoissa, ois kiva kuulla miten sujuu. Mullakin on pco rakenteiset munasarjat, mutta ei selvää diagnoosia kuitenkaan. Mutta pienehköllä annostuksella sen takia aloitetaan. Mikä annostus sulla on?

Toivis, pco on " polycystic ovaries" eli monirakkulaiset munasarjat (?). Siinä on häiriötä aivolisäke-munasarja säätelyssä -> ovulaatiota ei aina tapahdu, vaan sen sijaan on paljon pienempiä munarakkuloita. Ja kaikkea ikävää muutakin tuohon liittyy.

Mulla siis vihdoin alkoi menkat, ja piikkeihin päästään käsiksi huomenna :)

Vierailija
87/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, paljon onnea Miinalle salamatkustajasta! :-) Toivotaan kovasti että matkalippu on perille asti ja kaikki menee hyvin. Ja lupaavaa, että plussia alkaa jo ropista ennen kuin kukaan on ehtinyt siirtoon asti. Kiskohan meidät mukaan plussapuolelle!

EE, Omenakuu ja Mingu: tervetuloa pinoon! Pidetään peukkuja että hoidot onnistuvat ja muistutetaan rantapalloja syksyn koittaessa.

Kille: Mitäs ultrassa näkyi? Jatketaanko me samaa tahtia loppuun asti?

).( Mulla punktiopäiväksi varmistui maanantai. Aloitan aamun kupillisella erinäisiä pillereitä jotka hoitaja antoi tänään mukaan. Aamupäivästä hoipun sitten klinikalle punktoitavaksi. Jännittää vähän! Talon kaikki ajastimet laitetaan huutamaan la-illaksi, että muistan piikittää Pregnylin. Sunnuntai pitäisi sitten osata olla ilman mitään lääkkeitä. ;-) Munarakkulat olivat kasvaneet mainiosti ja limakalvo oli lääkärin mukaan erinomainen. Olen pelottavan toiveikas...

tipituu

Vierailija
88/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihanaa Miina miten sinun " kävi" !!!

Tipituulle onnea maanantain punktioon! Perässä tullaan kovaa kyytiä. Tänään oli jo kolmas pistos päivä ja pikkuhiljaa alkaa olla tuntemuksia tuolla alakerrassa. Tiistaina sitten taas ultra. Kerrohan ihmeessä sitten miten koit punktion. Nimittäin se vähän jännittää hyperin lisäksi minua itseäni!!! Muuten ihan hyvillä mielin mennään. Tervetuloa kaikki uudet mukaan piikittelemään ja piinailemaan!!!! Missä Toivis?

Vierailija
89/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olithan toivis sinäkin vielä käynyt täällä!!! Katsoin ohitsesi! Miten menee? Katijo pistelee samaan tahtiin meidän kanssa, mites siellä???

Vierailija
90/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Lääkäri oli siis tänään ja punktiopäivä on tiistaina eli päivän perässä tuun Tipituu. Muniksia oli ilmaantunut kaksi lisää eli niitä näyttäisi olevan 12 kpl ja kohdun limakalvo paksuuntunut entisestään melkein 12 mm nyt. Mun olo on myös jotenkin rauhallinen ja luottavainen, vaikkakin tiistainen jännittää ja hiukan pelottaakiin, mutta muutoin olo tuntuu liiankin toiveikkaalta.

Mä pistän Pregnylin sunnuntaina ja mun täytyy kanssa laittaa kaikki kellot soittamaan, että muistan varmasti oikeaan aikaan. Mä en saanut mitään nappeja.

Mä tossa värkkäsin listan meistä kaikista palstailijoista. Helpompi varmaan pysyä kärryillä kuka meni missäkin ja ketä kaikkia meitä on. Korjailkaa/parannelkaa/täydennelkää listaa. En muistanut/löytänyt kellä kaikilla oli IVF ja kellä icsi. Meitä onkin aika monta tässä pinossa ja Miina aloitti jo plussavyöryn. Jes me kaikki tullaan perässä!

EmmaEmilia-79: pitkä IVF

punktio..... siirto

Hemmet: pitkä IVF

punktio..... siirto

Huiskuttaja: lyhyt

punktio..... siirto

Katijo: pitkä

punktio..... siirto

Kille: pitkä IVF

punktio 16.1. siirto 18.1.

Meri05: lyhyt IVF

punktio.... siirto

Miina: Plussa jo ennen hoitoja!!!! Onnea!

Mingu: lyhyt

punktio..... siirto

Omenakuu:pitkä IVF

punktio..... siirto

Seli: pitkä IVF

punktio...... siirto

Tipituu: pitkä IVF

punktio 15.1. siirto 17.1. (???)

Toivis: pitkä IVF

punktio..... siirto

Vannis: lyhyt IVF

puntio...... siirto

Rentouttavaa talvista (vihdoin ja viimein) viikonloppua!

Kille

Vierailija
91/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että asiat kunnossa. Minä menen siis edeltä suden suuhun, kirjoittelen sitten miten meni jos olen sen verran tolkuissani. Sinä saat varmaan esilääkkeet sitten klinikalla, minä napsin ne kotona lähtiessä. Tuhdin oloiset annokset: 2 Voltarenia, 2 Paratabsia ja 2 Diapamia. Oon aiemminkin ennen muita operaatioita saanut Diapamin ja sillä kyllä lähtee murheet ja pelot ;-) Hoitajakin varoitteli, että miehelle pitää sitten sanoa että taluttaa klinikalle, etten loukkaa itseäni.

Hienon listan olet tehnyt, kiitos siitä! Mulla tosiaan siirto suunniteltu keskiviikoksi, mutta täytyy nyt vielä malttaa odottaa että saadaan siirtokelpoisia alkioita. Mistähän sitä mielenmalttia saisi?? Täytyy yrittää keksiä piinaviikoille paljon tekemistä, ettei aika pysähdy kuten sillä silloin on tapana. Mutta ensin siis punktioon rohkein mielin, kyllä me siitä selvitään kun pidetään tavoite mielessä!

tipituu

Vierailija
92/243 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippua, että hyviä uutisia kuuluu joka suunnalle! Lämpimät onnittelut erityisesti Miinalle, aivan ihana yllätys ja antaa tälle pinolle oikein positiivishenkisen lähtötilanteen :)

Killen kanssa ollaan tosiaan jossain inssipinossa piinailtukin joskus aikaisemmin, samoin Mingun. Toivotaan nyt hartaasti, että ivf ois hoitomuotona meille se oikea ja tuottaisi inssipettymysten jälkeen sen toivottuakin toivotumman lopputuloksen.

Tipituulle ja Killelle hirveästi tsemppiä lähestyviin punktioihin, tilanne vaikuttaa teillä tosi hyvältä joten toiveikkuuteen on tosiaan syytä! Odottelen mielenkiinnolla kokemuksia punktiosta, kun itselläkin tosiaan eka kerta ja jännittää paljon ko. operaatio. JOS siis sinne asti edes päästään.

Ainakin Hemmet, Toivis ja Katijo on mun kanssa melkein samoissa, paitsi että mulla on toinen piikkipäivä tänään eli päivän olen teitä jäljessä. Teillä on kai kaikilla pitkä kaava kuten mullakin ja oisin kysynyt, että oliko teillä nollaultrassa tilanne kaikin puolin ¿nollassa¿? Siis että ei yhtään munarakkuloita kasvamassa tms.? Mulla oli se yksi aktiivinen ja pelkään, että sen takia menee mönkään tää koko yritys¿ Tiistai seuraavine ultrineen tuntuu olevan hirmu kaukana. Pelkään niin paljon, että siihen tyssää tämä yritys, mutta siitä huolimatta yritän kuitenkin pitää yllä positiivista perusvirettä kunnes toisin todistetaan...

Omenakuulle moi, ollaan tosiaan samaa vuosimallia :) Mukava kun olit kirjoitellut positiivista kokemuksista, ne jotenkin aina auttaa itseäkin tsemppaamaan ja uskomaan välillä niin mahdottomalta tuntuvaan onnistumiseen.

Kaikille muillekin huiskutus ja mukavaa sekä rentouttavaa viikonloppua.

Nyt kattomaan leffaa sohvan pohjalle ja unohtamaan nämä kuviot hetkeksi!

EE

Vierailija
93/243 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on joku, joka menee suunnilleen samoissa! Kunhan se vuoto nyt vaan alkais. Nyt on kp 31 ja kierto vaihtelee mulla 28-36 päivää. Mutta yleensä tiedän siitä että menkat alkaa, kun kipu alkaa viikkoo ennen ja sit on muutaman päivän poissa kunnes alkaa taas samaan aikaan vuodon kanssa. Viime lauantai-iltana alkoi ne kivut ja torstaista lähtien ei oo ollu. Toivottavasti siis menis nytkin samalla kaavalla!

Mulla siis alkaa pistokset gonalilla kp3 ja annos on 150. Mulla ei oo ollenkaan ultraa ennen pistosten aloittamista, vaan vasta kp6.

Lääkäri ultras silloin suunnittelu käynnillä ja sanoi että oikealla puolella tilanne näyttää hyvältä, ei ollut kauheasti rakkuloita. Vasemmalla kyllä oli ihan tyypilliset pco-munasarjat. Mutta ilmeisesti tilanne on parantunut oikealla puolella, ainakin Taysin lääkärin mukaan sielläkin on ollut kauheesti munarakkuloita ja olen kyllä itsekin nähnyt niitä ultrakuvia joissa se näkyy hyvin.

Vierailija
94/243 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen varmistui meillekin punktio päiväksi keskiviikko. Pettymyksekseni ultrassa näkyi kasvamassa vain kuusi munarakkulaa. Olisin toivonut vähän enempää, että olisi voitu saada jotain pakkaseenkin. Lisäksi meille lupailtiin pelkkää ivf, jos munasoluja tulee paljon. Mutta nyt icsi näytää pakolliselta kun nuo miehen tuotteetkaan ei ole ihan priimaa. No nyt tyydyn toivomaan sitä yhtä täydellistä alkiota.

Miten te kanssa sisaret jaksatte noin henkisellä puolella? Itse alan jo kyllästyä tähän jatkuvaan itkemiseen, jolle en voi mitään. Normaalisti en helposti herkisty ja nyt itkeskelen koko ajan. En tiedä johtuuko se näistä hormoooneista vai muuten rankasta aiheesta. Eilistä ultraakin piti parkua loppupäivä vaikka lääkärin mukaan kuusi munarakkulaakin on ihan ok saavutus.

No synkistä mietteistäni huolimatta jaksamista kaikille!

Seli

Vierailija
95/243 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin hirmuisesti onnea Miinalle! Ihana yllätys!

Kiitos, Meri, vastauksesta. Se rohkaisee aina tosi paljon, että toinen suunnilleen samassa tilanteessa oleva on onnistunut. Meillä miehen näyte ei ole ihan priimaa myöskään, mutta diagnoosissa lukee kuitenkin, että " hedelmöittämiskykyä on pidettävä hyvänä" .

Mingu, meitä on nyt koossa oikein kolmen kopla lyhytkaavaisia pco-laisia. Täysin samassa tilanteessa olevien kokemukset on tosi tärkeitä, joten kivaa, että olet mukana.

EE:n kanssa ollaan jonkun verran tuttuja enskoista. Toivon sulle oikein kylmiä hermoja nyt sinne tiistaille asti! Kyllä se päivä tulee, vaikka nyt tuntuu olevan kaukana.

Tipituulle onnea punktioon! Suorastaan kamalan vahvoilta kuulosti lääkkeet! Mulla menis jalat alta jo varmaan pelkästä Voltarenista... Pelkään kipua enemmän oikeestaan sitä lääkepöllyä. Kerro sitten miltä tuntui!

Kiitos Kille listasta, meitä onkin tosiaan tässä pinossa nyt tosi monta. Ja tsemppiä sullekin viimeisiin pistoksiin ja punktioon! Saalis vaikuttaa hyvältä!

Ja Selille myös onnea punktioon! Kuusi rakkulaa kuulostaa kyllä musta hyvältä, vaikka ymmärrän kyllä, että toivoisit, että ei tarvitsisi enää pistellä vaan voisi selvitä PASsilla.

Mulla on tänään kolmas pistopäivä ja hyvin on mennyt pistäminen. Ei tunnu erikoisemmin miltään vielä, ja se on hyvä, koska vielä yli viikonhan niiden rakkuloiden on tarkoitus kasvaa. Yksi juttu Puregonissa vähän askarruttaa, eli tietäisiköhän joku teistä, että pitääkö siitä ampullista tulla kaikki ilmakuplat pois? Kun laitoin ampullin kynään, naputtelin sitä niin kauan, että neulan päähän tuli pieni tippa. Nyt kun laittaa neulan paikalleen, siihen tulee välittömästi tippa. Kuitenkin ampullissa seikkailee noin millin kokoinen ilmakupla. Pitäisikö se saada sieltä pois ja miten?

Tervetuloa omenakuu! Positiivinen asenne on tosi hyvä!

Viikonloppuja kaikille!

Vannis

Vierailija
96/243 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannis: mulle hoitaja sanoi, että pienet kuplat eivät haittaa. Ainut haitta on, että lääkettä voi tulla väärä määrä, jos kuplia menee mukana. Mulla oli sama juttu tän toisen Puregon ampullin kanssa, että siellä oli yksi melko iso kupla. naputtelin ja käänsin pariinkin kertaan napsun verran ja painoin, jolloin tulikin aika monta tippaa neulan kärkeen, mutta silti vain kupla siellä oli.

Nyt on pistämiset pistetty ja ainetta niin vähän etten tiedä onko kupla vielä siellä vai olenko sen pistänyt nahkaani.

Kille

Vierailija
97/243 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin tänään viimeisen gonal-f:n ja huomenna irroituspiikki. Punktio tiistaina, eli samassa tahdissa killen kanssa! Maha tuntuu kyllä ajoittain jo aika aralta eli hyvä että lastista kohta pääsee eroon. Muistan viime kerralta, että punktiopäivän aamuna alamaha oli jo niin arka että tuntui kävellessä kipeältä. Mä sain myös pilleripurkin kotiin tiistai aamuna otettavaksi: 2x diapam, panadol ja burana (600mg). mulle ei käy se voltaren, siksi panadol. mietin vaan että kannattaakohan sitä buranaa tosiaan ottaa, eikös ibuprofeenilla saata olla kiinnittymiseen epäsuotuisaa vaikutusta? Joku suri ylempänä (sorry en muista nickiä) kun näkyy vain kuusi rakkulaa. Ei kannata harmitella sitä, onnistumiseenhan tarvitaan vain yksi alkio eikä solujen määrä ainakaan oman kokemukseni mukaan korreloi välttämättä raskautumistodennäköisyyteen. Viimeksi kaveri sai ivf:lla vain kaksi 3-luokkaista alkiota, joista toinen kiinnittyi ja saivat tytön nyt joulukuussa. meillä oli yhtä aikaa ivf ja meidän 9:sta (hyvästä, osa top alkioita) ei tullut yhtään vauvaa. miten muuten, aijotteko olla sairaslomalla sen kolme päivää, minkä kirjoittavat? itse aijon, koska työni on sellaista että pitää tietää etukäteen tuleeko vai ei niin on helpompaa olla poissa. Kun ei etukäteen tiedä pystyisikö työhön. Lääkäri sanoi että monet menevät töihin jo punktion jälkeisenä päivänä.

Vierailija
98/243 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meidän punktio ja siirto jos kaikki menee kuten pitää...

torstaina aloitin pistokset puregonilla..aloitin kp 6, syy mun yliaktiiviset muansarjatjoita ei haluta kovin paljon kiihdyttää=)

Huomenna meen aamulla ultraan mis selviää miten tuo annos on toiminut ja lisäohjeita..loppuviikosta vielä ultraan ja siinä selviää koska oon punktio päivä.....viikon 4 alkupäiville on kaavailtu...

Onko ivf:ssä aina liikuntakileto?

koska multa ainaskik kiellettiin kaikki " raju" liikunta, eli en saa juosta, rullalusitella, punttisaleilla tai pelata salibandyä. rauhallinen kävely on ok mutta että välttää pitäisi hoidon aikana....

mietin vaan että toki tuota neuvoa noudatan mutta ei tullu kysyttyä että miksi...onkos teistä kukaan tietoinen?

pistäminen ei musta o ollekaa paha,yllätyin iteasiassa että näinkö helppoa se on...

voi ku tulis huomisaamu jo että sleiväisi että mitä tuolla oikein tapahtuukaan tuolla sisälläni=)

Niin,monella jo ensi viikolla punktio, millä mielin?

Vierailija
99/243 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Mingu on menkat alkaneet? Sulla onkin näköjään suunniteltu isompaa annosta kuin mulla (125). Vähän hirvittää, että näinköhän tämä annos riittää.

Seli: mielestäni 6 kuullostaa ihan hyvältä. Jostain luin että n. 5-10 ois hyvä. Voi mennä laatu huonoksi jos on kovin paljon (mulla on siitä henk.koht. kokemustakin). Tsemppiä!

Tipituu, Kille ja Omenakuu (olikohan muitakin..?) onnea kovasti punktioon!

Tulkaahan kertomaan kuin meni :)

Sannuli: miltä ultrassa näytti?

Multa ei muuten ole kielletty mitään liikuntaa! Pitää varmaan vielä kysyä. Olen ollut aikaisemminkin hoidossa, niin ehkä ajattelivat että muistan kaiken jo edellisestä (en muista kyllä yhtikäs mitään tästä liikkumispuolesta).

Tietääkö kukaan onko kuinka ikävää Orgalutranin pistäminen? Entäs Pregnyl? En yhtään muista, ja jotenkin hirvittää kun kohta saa pistää kahta piikkiä päivässä kun jarrukin pitää aloittaa.

Kuinka nopeasti teillä on tullut mitään tuntemuksia pistoshoidon alettua? Itse tässä vahtaan, kun olen pistänyt vasta 2 päivää, että tuntuuko missään ja riittääkö annos. Keskiviikkona on ultra, ja varmaan punktiopäiväkin selviää.

Oletteko muuten nähneet tämän päivän Helsingin sanomia? Siellä oli juttu koeputkihedelmöityshoidoista..

Vierailija
100/243 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, kanssasisaret ja mukavaa alkanutta viikkoa! Tänään tehtiin punktio ja saatiin ainakin 13 munasolua, lopullinen määrä jäi vielä varmistamatta. Kaikki meni kertakaikkisen mallikkaasti. Popsin aamulla esilääkkeet joista meni vähän pää pehmeäksi, mutta ei muuta. Antoivat sitten klinikalla kanyylin kautta nukutus- ja kipulääkettä, joka sai aikaan vähän hassun olon ja vei kivut totaalisesti. Pistot ja neulan liikuttelut tuntuivat lähinnä samalta, kuin ovulaatio, silloin kun sen olen sattunut tuntemaan. Olo selkeni yllättävän nopeasti punktion jälkeen. Vielä en tohtisi (on toki kiellettykin tältä päivältä) auton rattiin lähteä enkä nousta kovin korkealla jakkaralle seisomaan, mutta muuten olo on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. :-) Nyt jännittää lähinnä huominen, montako alkiota saadaan aikaiseksi. Likainen tusina on toiveissa :-D

Tsemppiä huomisen punktoitaville (ainakin Kille ja Omenakuu muistaakseni...), toivotaan että selviätte yhtä helpolla kuin minäkin!

t. tipituu