ÌVF/ICSI vkolla 3/4
No niin, toinen yritys on määritelty jo noinkin tarkasti. Eli olisi taas aika huhuilla muita samaan aikaan jännittäviä kasaan. Kirjoitinkin jo tuohon toiseen aiheeseeni, että tänään päätettiin tehdä mulle ICSI lyhyellä kaavalla pitkän sijaan. Kuukautiset hävisivät tässä kuussa mystisesti ja sen jälkeen päädyttiin tekemään hoidot omaan kiertoon tjs. Tämä on meidän perheen toinen hoitokerta ja toivottavasti viimeinen...Ainahan sitä toivoa saa. Mutta nyt kaikki kasaan, niin voidaan pistellä ja piinailla yhdessä. En ainakaan etsimällä löytänyt jo aloitettua ketjua...
Kommentit (243)
Sylintäydeltä onnitteluja myös Hemmetille!
Isot onnittelut Hemmetille ja Tiijulle, mahtavaa että plussajuna täyttyy!!
Ja pahoittelut vielä Huiskuttajalle :(
Meri, mä kävin tänään hakemassa uuden reseptin Lugeja ja jatkan niitä nyt vielä pari viikkoa ottamalla 1x 200mg iltaisin. Mulla on ollut jo pitkään vahva epäilys, että ongelmia keltarauhaseen liittyen ja lääkärikin ehdotti, että jatketaan niitä vielä kaiken varalta. Niistä ei kuulemma pitäisi olla mitään haittakaan ja oman mielenrauhan takia siis ¿kärsin¿ niistä mahd. pitkään.
(.) Kävin sitten tänä aamuna veritestissä ja huomenna iltapäivällä saa tulokset. Jännittää ihan hirveesti¿ Tein kuin teinkin sitten vielä tänä aamuna yhden testin (saman Clearbluen kuin maanantainakin pp12) ja siihen piirtyi kyllä heti selvä plussa ja selkeästi tummempi ja paksumpi oli viiva kuin maanantaina. Kuitenkin vielä pieni epävarmuus kaihertaa mieltä, mutta ei auta kuin toivoa parasta :)
Nyt on pakko jatkaa töitä, mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille!
EE
Ja onnittelut minultakin uusille plussalaisille, meitä on jo monta! Ja lämmin myötätunto ja pahoitteluni muille, kuten sisareni sanoi; lapsettomuushoidot on viheliäinen ja kallis harrastus, ja aika epämiellyttävä. lisäksi tämä on sitkeyslaji, 85% hoitolaisista saa lopulta vauvan, sillä olen itseäni lohdutellut usein.
oma maha: kaikki päällisin puolin ok, ei vuotoja. ajoittain tuntuu kevyttä alamaha/alaselkä kipua. Tulen ehkä kohta hermoraunioksi; pelkään koko ajan keskenmenoa ja vessassa pyyhin kädet täristen... tämä on ihan hullua, kolme vuotta olen odottanut plussaa ja ajatellut että kun/jos sen joskus saan olen euforiassa koko raskauden ajan (ja siitä eteenpäinkin). nyt kun sen sain pelkään vain menettäväni sen ja olen hermostunut/onneton/paniikissa/itkettää. tää varmaan helpottaa ultran jälkeen kun/jos näkee että kaikki ok, mutta siihen vielä 2viikkoa aikaa! esikoista odottaessa en ollut mistään huolissani vaan luotin elämään, nyt se on paljon vaikeampaa, tuntuu että tässsä on niin paljon pelissä etten selviäisi jos kaikki päättyisikin keskenmenoon...
lugeista; meillekin hoitaja sanoi että yleensä lopetetaan +testiin, mutta sanoi että voi jatkaakin, haittaa ei ole. käytän tän viikon vielä iltaisin 300mg, seuraavan viikon 200mg sit pari päivää 100mg ja lopetan. niin hän neuvoi.
voi tämä elämisen sietämätön keveys; toivon että alkais edes oksettaa niin vois jotenkin luottaa tähän hommaan paremmin..ja sit toisaalta olen kauheen huolissani että miten pystyis oleen töissä...
tulipa vuodatus! tsemppiä meille!
Itellä samat fiilikset kuin Omenakuulla... Tänään piti käydä apteekissa hakemassa " oikea" testi huomiseksi, ja käväisin ex-tempore itkemässä terveydenhoitajalla... Sekin tajus, että tavallaan kriisi meneillään. Sattu kans taas tosi paljon oikeelta puolelta masusta, niinku nyt aina, kun on kotoota käväissyt jossakin pidemmällä. Terkkari lohdutti, että kohdunulkonen sattuis koko ajan. En oo ihan vakuuttunut, mutta lohdutti kuitenkin ja oli ihanaa puhua jollekin kasvokkain, kun mieskin on reissussa. Nyt just tosi paljon sitä tarttisin...
Meri, ainakin ehtii käväisemään siellä lussanneissa, vaikkei onni ;) jatkuiskaan! Ja yhtä korkeelta sitä tippuu...
Uskalsin tänään testata epätarkemmalla Acon25:lla päivällä, söpö haalee viiva jo silläkin, pelottaa kyllä huomisen testi apteekin omalla! Kai on jääny jotenki traumat, kun aika monta negaa on sillä bongannut... No jos huomenna vois vähän henkästä jo...
Taas on plussajunaan tullut lisää matkaajia, oikein plajon onnea ja kaikkea mahdollista liimasta klemmareihin jotta kaverit pysyisivät kyydissänne!=)
Ja neganneille tietysti iso hali...
Eilisestä suosta noustu ja tänään soitin klinikalle...ei ollut menkat alkanut joten käskettiin soittamaan kun alkaa ja ajattelin et joo, mun tuurilla menee jotai kuukaus ennen ku alkaa mut kerrankin olin onnellinen että menkat yllätti mut jo tänään=)=)=)
Tuossa iltasella veskissä tuli hieman verta ja oli iha happy, pääsee heti huomen soittaa takasin sinne ja varaan ultra ajan=)
Meillä siis seuraava askel PAS ja se tehdään luonnolliseen kiertoon(parantaa kuulemma hiukan mahiksia lääkkelliseen verrattuna) ja jos vaan mahdollista niin tähän seuraavaan kiertoon.
Eli tuleva on että n kp 11 ultrataan ja alotan ovistestien teon ja sitte ku ovis on ni siitä 3 päivän päästä tehään siirto...ainut mikä tämän voi pialat on se että siirtopäiväksi osuisi la tai su jolloin sulatusta siirtoja ei tehdä..=/
Mutta toivossa on hyvä elää ja pakko tässä vaiheesa=)
Vähän mua mietityttää tuo että kuinka hyvät mahikset tuossa pas:issa voi olla mutta eikös nää mahikset nouse joka hoidon kohdalla kuitenkin joten..
Mutta vaikka käynkin täällä kyllä lueskelemassa tediän viestejä varmasti niin aika on varmasti heittää tälle pinolle hyvästit ja jatkaa matkaa...
Onnea kaikille ja ehkä" tavataan" =)=)
Onnea kaikille plussanneille!!!! Luo uskoa myös meille, jotka emme nyt onnistuneet.
Oon käynyt lukemassa viestit, mutta olin jo jättänyt pinon muutoin, mutta nyt tulin kysymään Sannulilta. Sannuli tehdäänkö teille pas heti seuraavaan kiertoon? Meille tehdään se välikierron jälkeen ja myös luonnolliseen kiertoon. Mietityttää myös tuo viikonloppu ja sen vaikutus koko touhuun.....mutta olen myös ymmärtänyt, että tuo siirto ei ole ihan niin päivän päälle. tietty on paha jos ovisplussa tulee esim. pe....täytyy vaan toivoa parasta ja onhan siinä vielä tuo sulatuskin..... Sulatetaankohan aina 2 alkiota kerrallaan?
Muutoin olotila alkaa olla ihan ok. Ja antaahan se hcg:n kohonnut arvo ehkä jotain toivoa tulevaisuuteen. Olihan siellä nyt sentään jotain tapahtunut.....
Onnea kaikille omille teilleen!
Kille
Oli vielä pakko alkaa kirjoittamaan tälle iltaa kun lueskelin noita teidän juttuja. Täytyy sanoa, että mulla on tismalleen samanlainen olotila kuin Omenakuulla ja Katijolla, ihan kuin oisin omia ajatuksiani lukenut teidän viesteistä! Jokaisen vessakäynnin jälkeen on NIIIN helpottunut olo, kunnes seuraavaa alkaa jo pelkäämään. Ja jokainen vihlaisu ja Lugemössön valahtaminen aiheuttaa välittömän reaktion, että onkohan kaikki hyvin. Jotenkin niin ristiriitaista, kun tää alkuraskaus pitäisi ottaa tosi rennosti ja stressaamatta, ja just silloin on kaikkein eniten jännityksessä ja hermostunut että jatkuuko onni vai ei. Rankkaa, mutta toivottavasti palkinto odottaa jossain 9 kk:n päässä :)
Onko teillä muuten oireet mitenkään vaihdelleet/lisääntyneet tässä päivien kuluessa? Mulla on alkanu uudestaan rinnat kipeytyä (tuli tosi kipeäksi Pregnylin pistämisen jälkeen ja hävisi n. pp9 aikoihin) ja välillä on aika etova olo. Muuten ei mitään uutta. Lämpöjä olen myös mittaillut joka ilta ja onneksi nekin on pysytelleet ainakin toistaiseksi akselillla 37,1-37,3 eli selkeästi normaalia korkeammalla. Jos huomenna veritestistä kuuluu hyviä uutisia niin yritän ainakin vähän hellittää tätä jännäämistä. Enkä tee enää testejä. Piste. :)
Vielä kerran pahoittelut neganneille ja hirmuna tsemppiä uuteen yritykseen! Mulla on kyllä vakaa usko huurunenien kestävyyteen ja niillä onnistumiseen, onhan ne melkoisia sissejä jotka kaikesta siitä selviää kohtuun asti! Sannulille ja Killelle vielä kommenttina, että meidän klinkalla tuoresiirron jälkeen on aina välikuukausi ennen PAS:ia, mutta toisaalta mukavampi tietysti päästä pian heti uudestaan yrittämään.
Kaikille tasapuolisesti mukavaa loppuviikkoa ja kaikkea hyvää!
EE
Ps. Minäkään en ole vielä oikein uskaltanut kuin pikaisesti kurkkailla tuonne " plussanneet lapsettomat" puolelle... Vai aiotteko muut siirtyä Odotus-puolelle? Katselen ja sulattelen nyt tätä tilannetta ainakin toistaiseksi... Teidän kanssa on kyllä ollut ihana vaihtaa näitä epätietoisuuden ja pelkotilojen värittämiä ajatuksia, joten samaan pinoon pinoutuminen voisi olla jatkossakin ihan hyvä idea? :)
Huiskuttaja: kurjaa, että ne menkat alkoivat sittenkin :(
PAS:ista, haluaisin rohkaista teitä PASiin menijöitä vielä: PAS on hyvä hoitomuoto sekin :). Itselläni onnistui eka PAS hoito, jolloin siirrettiin vain 1 alkio ja vieläpä lääkkeellisessä kierrossa. Tosin raskauden aikana oli aika runsastakin vuotelua välillä, ja silloin tuli mieleen että johtuisko tuosta lääkkeellisestä systeemistä se. Anyway, meillä on nyt kohta 4 v PAS poika :). Onnenpotku teille jatkoon ->
Katijo: traumoja on mullakin noista testeistä...silti niiden kanssa pitää nyt pelata ;). Toivottavasti testisi on oikein tummanpunainen huomenna :).
Omenakuun kanssa mullakin ihan samoja ajatuksia...tätähän tämä on!
Soitin tänään klinikalle, ja sanoin etten ehkä tulisikaan huomenna veritestiin...mutta nyt taas (vaihteeksi) on sen verran epäuskoinen olo ja kun ultraankin on aikaa vielä 4! viikkoa, niin ehkä menen sittenkin (jos enää huolivat minua sinne näiden sekoilujen jälkeen). Yksi Clearblue testi ois vielä, mutta kun se taitaa olla liian herkkä tähän varmistutarkoitukseen. Ei kukaan satu tietämän mikä on tuon testin herkkyys? Ei löytynyt netistäkään muuta tietoa, kun että on tosi herkkä.
Mä voisin jatkaa keskustelua mielelläni teidän kanssa, jos meinaatte vielä roikuskella palstoilla. Pitäiskö alotella siellä plussanneissa? Samahan se sinänsä missä...
Hyvä, että pääsette kuitenkin nopsaa etiäpäin!
Testasin tänään apteekin omalla haalean mutta selkeän viivan. Saa nyt olla sitten plussa kunnes toisin todistetaan. Ultra-ajaksi sain 28.2. ja lugeja täytyy jatkaa ihan samalla tavalla kolme kertaa päivässä siihen asti... No mitäpä sitä ei tekis... ;) Kivut voi kuulemma johtua endokiinnikkeistä.
Mä yritän nyt ryhdistäytyä ja ajatella muutakin, väännän vaikka tutkintoa kasaan. On ollu kaikki muu jotenki jäissä nyt pari päivää. Uskalsin jo pinoutua plussanneiden puolelle kalevin pinoon ja hössötän varmaan siellä sitten jatkossa, kunnes joku uskaltaa perustaa lokakuiset... Tosin nyt vois tehdä ihan hyvää tauko jonkin aikaa. Mutta mukaan vaan muutkin plussanneet! Odotuspuoli ei oikein kiinnosta, täytyy katsoa myöhemmin.
Mielettömät kiitokset kaikille ihanille ihmisille tässä pinossa! Kauheasti jaksuja ja tsemppiä, ja neganneet sitten pian perässä!
Teillä alkaa kaikilla olla piina jo loppunut vai kuinka? Halusin tulla toivotrtamaan isot ONNITTELUT kaikille plussanneille, teitähän oli ihanan paljon=).
Ja tietysti iso myötätuntohali teille, joilla ei nyt tärpännyt. Ensi kerralla on sitten teidän vuoro!
Tosiaan mulla on meneillään nyt sit jo kymmes raskausviikko ja pahoinvointi on sen mukainen. Ultrassa oltiin viikolla 7+2 ja siellä näkyi syke. Keskenmeno yms sellaiset pelot ja huolet on kuitenkin kummasti kummitelleet välillä isoina ja välillä pieninä. Niskapoimu-ultraan asti ajattelin vielä odotella aj sitten jos kaikki on hyvin niin päästää ilon irti tästäkin raskaudesta. Siihen enää hiukan vajaa kolme viikkoa. Pahoinvointi pitää kuitenkin mielen kiinni raskaudessa...
Joten ei muuta kuin kovaa kyytiä plussajunassa ja kokeilkaahan pärjätä pahoinvoinnin yms. oireiden kanssa jos niitä ilmenee.
Ja todellakin suuret onnen ja tsempin toivotukset PASsiin ja uuteen hoitoon " joutuville" . Meidänkin esikoinen on PAS lapsi.
Terveisin Minna ja pikkuihme rv 9+2, sekä isolisko Pas Elsa 11kk
Kiitos kaikille suuresti myötätunnosta*hali*
Ja kiitos siitä että annetaan toivoa että pas:illakin voi onnata,pakkohan tuota on uskoa meidänkin ja toivo nostaa taas päätääntämän kaiken synkkyyden keskellä, jeee=)
Kille: Meille tehdään heti siis tästä tulevasta kierrosta tämä pas..jos siis onnaa vaan...
Kysyttiin että jaksanko heti jatkaa johon vatasin kyllä empimättä että jaksan todellakin! =)
Mulla alkoi tänään menkat oikein kunnolla(eilen alkoi vähän illalla joten tämä lasketaan alkupäiväksi, kuulemma) niin mulla on nyt viikon päästä perjantaina ultra missä katsotaan koska mun testailut alkaa ja siitä sitten jännäämään...
tää on enempi jännää ku toi ivf tuoresiirto koska ei ole satavarma pääseekö siirtoon..iiks...pakkohan on päästä=)
Pitäkää niistä masussanne asuvista hyvää huolta=)
...oli 337 :) ja viitearvojen sisällä...olen niin onnellinen :), ja nyt lupaan minäkin rauhoittua. Mä voisin tulla sinne plussanneisiin juttelemaan, joten nähdään toivottavasti siellä!
Pikainen viesti, kun kiirettä pukkaa taas päälle. Sain siis äsken tietää veritestin tuloksen ja plussaahan sekin onneksi näytti. HCG-arvo oli 277 (pp15 otettu) ja kai ihan normaali?? Hoitaja tosin sanoi, kun kyselin ¿normaaliarvojen¿ suuruutta tässä vaiheessa, että voisihan se isompikin olla ja jo yli tuhannen, mutta ei kuulemma syytä huolestua kuitenkaan. Siksi olisinkin kysellyt teiltä muilta, joille veritestejä on tehty, että mitä arvoja teillä on näyttänyt ja missä vaiheessa? Kaikki tieto on tervetullutta! Päätin nyt kuitenkin olla onnellinen tästä tilanteesta ja lopettaa turhan hermoilun.
Hyvää viikonloppua kaikille!
EE
EE: mulle sanottiin että pääasia että on viitearvojen sisäpuolella ja muulla ei niin väliä. Hän ei meinannut sanoa lukuarvoja ensin ollenkaan, ja viitearvojen rajatkin sanoi kun " pakotin" . Eli pp 14 normaaleja ovat 70-400 väliset arvot, ja jos ne tuplaantuvat joka toinen päivä sanoisin että noiden raja-arvojen perusteella ei mun matikalla pitäis pp 15 hcg olla yli tuhatta, vai mitä?
Mulla on ollut paljon pienempi hcg kuin sulla esikoisesta, eikä mitään ongelmia ollut. Tärkeämpää on arvojen tuplaantuminen riittävän nopeasti, ei niinkää absoluuttiset arvot. Joten ollos huoleti :).
Kiitti onnitteluista! Sä oletkin jo pitkällä...hienoa kuulla, että kaikki on sujunut hyvin :)
Ihmeellisen hiljaista täällä, vaikka pino pullollaan piinailijoita. Tai ehkä muilla on vaan elämä ;) Mä nuokun kotona vuorotellen sohvalla, sängyssä tai viimosen tenttikirjan päällä... pp5 meneillään.
Iloitsin liian aikasin, että meni helpommin kuin viimeksi. Pukkashan se " ylävatsa" turvotuskin sieltä sitten. Luget on mulle kyllä myrkkyä, närästää ja on masukipujakin taas, prkl. Väsymys on ihan karmee... Mutta mitäpä sitä ei kestäis jne ;)
Kille olikos se niin, että meinaat huomenna testata? Kyllä jänskättää...
Juu hiljasta on..joko eletään elämää tai sitte kuten minä, käydään välil kyllä lukemas viestei muttakun ei ole mitään uutta niin sitten ei kirjoita mitään...=)
Mutta kyllä tässä alkaa oikeesti jännittäänkin pikkuhiljaa..
Mennään vasta pp6 joten pitkä matka tuntuu vielä olevan...iik..
Välillä musta tuntuu tosi epätodelliselta ajatukselta se että voisi oikeasti saada sen kauan odotetun plussan ensi viikolla..toisaalta taas on sellainen olo että herranjestas, miksikäs ei voisi?!?ainakin mahdollisuudet pitäisi olla nyt paremmat kuin ikuna=)
Ite oon myös aika väsy.....mutta johtunee siitäki että en nuku kovin hyvin öitä.....pissalle herään väh kerran mutta yleensä pari kertaa yössä ja kun nukun,näen aivan outoja unia, ja nyt siirron jälkeen melkein aina painajaisia....alitajunta vähän heittää mua vissiin..
Mut nukun sitte päiväl vähän aina jos vaan ehin=)
Tisut on mulla ollu kipeet ja turvonneet, mutta niinhän noi hormonit taitaa tehä..
Tuo herkkyystaso on mulla kanssa ihan minimaalisella tasolla. simmut kostuu ihan pinestäki liikutuksesta esim tv sarjassa..outoo..
Vatsassa on välillä sillai vääntänyt, tänään muunmuassa, mutta tänään olin tosi pitkään vähällä ruolla kun ei joteki maistunut, tuhdin aamiaisen vikako kenties, joten saattaapi johtua siitäki et eka maha menee tyhjäksi ja sit yhtäkkii täyttyy..
On tää oikeesti raastavan pitkän tuntuinen kaksi viikkoa että....=)
Kiitti vaan tsempeistä rääpäleelle. En kyllä osaa ihmeemmin tässä piinailla, kun en osaa kovin toiveikas olla. Mietin vain kokoajan sitä, että miten ja milloin ottais yhteyden VL:ään, joka meitä hoiti, kun tuntuu siltä että tekivät lähes hoitovirheen meidän kohdalla. Olen lueskellut netistä artikkeleita, ja löytänyt tutkimustietoa, minkä perusteella ihmettelen miksi ei tehty ICSIä. En haluais olla hankala mutta mua todella vaivaa tämä. Ja kallistakin kun hoito on...ompa hankalaa.
Piinistsemppejä vaan kaikille!
Pikaisesti kuulumisia ennen nukkumaanmenoa. Täällä alkaa siis piinailut kääntyä siihen inhottavaan vaiheeseen, kun kokoajan tarkkailee omaa kroppaansa, kärsivällisyys alkaa olla vähissä ja hoidon lopputulos pyörii taukoamatta mielessä. Eka viikko menee aina jotenkin paljon kivuttomammin ja nopeammin, mutta sen jälkeen aika tuntuu pysähtyvän. Koko ajan vain odottaa, että milloin alaselkä alkaa kipeytyä ja mielialat heilahdella (kaksi varminta merkkiä lähestyvistä menkoista). Nyt siis vain toivoisi, että tämä toinen viikko menisi mahdollisimman nopeasti ja saisi pian selville miten kävi.
Killen tilannetta jännäilen jo kovasti ja pakko käydä vähän väliä kurkkimassa täällä, että milloin se eka plussa paukahtaa tähän pinoon. Kirjoitelkaahan muutkin tuntemuksia ja kaikki vinkit siitä miten ajatukset saisi pois tästä piinasta olisivat enemmän kuin tervetulleita!
EE pp6 (pian jo 7 :))
Kyllä tämä nyt meidän kohdalta näyttää, ettei veritestiä tarvita lainkaan. Vuoto alkoi eilen ihan kunnollisina menkkoina. Joten se siitä sitten. Varasin jo ajan PAS:n suunnittelua varten. Yksi kierto väliin ja sitten taas uusiin koitoksiin. Ei auta muu, kuin jatkaa yrittämistä. Ehkä joskus on sitten meidän vuoro saada se plussa..
Lämpimät onnittelut myös Tiijjulle! Kyllä tässä pinossa on tullut paljon plussia! Minä pidän sitten näistä pakollisista tilastotappioista huolta..
Pitäkäähän, plussanneet, hyvää huolta asukeistanne. Perässä tullaan.
Huiskis