Voiko joku kertoa minulle mitä on Purran vanhat hyvät ajat?
En koe, että olen koko elinikäni aikana kokenut hyviä aikoja. Se, että sinun ei tarvitse asua kadulla ja et näe nälkää ei ole mitään hyviä aikoja. Eli olemmeko me menossa kohti kehitysmaa oloja, kohta joudumme tinkimään jo ihan perusasioista kuten puhtaasta vedestä, lääkkeistä, ruuasta, asumisesta jne.
Alan tulemaan yhä vahvemmin siihen lopputulokseen, että minun pitää vaihtaa maata. Tämän maan päättäjät tuntuvat elävän jossain täysin omassa kuplassa puhuen jostain mielikuvitus hyvistä ajoista joita ei Suomessa ole ikinä ollutkaan, ei ainakaan suurimmalle osalle meistä.
Kommentit (32)
Vanhoina hyvinä aikoina sai lötköpötköillä kotisohvalla koko aikuisiän. Asuminen maksettiin automaattisesti asumistuella ja Kela tarjosi pientä viikkorahaa.
Nyt pitää nousta jo aamulla ylös sängystä Zum Teufel!!! Oikeistolainen Schweinhund hallitus pakottaa olemaan aktiivinen työmarkkinoilla ja osallistumaan yhteiskunnan tulevaisuuden rakentamiseen. Raus! Schnell! Nyt ei auta muu kuin ottaa aamulla lapio olalle ja lähteä tielle kuoppia tasoittamaaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoina hyvinä aikoina sai lötköpötköillä kotisohvalla koko aikuisiän. Asuminen maksettiin automaattisesti asumistuella ja Kela tarjosi pientä viikkorahaa.
Nyt pitää nousta jo aamulla ylös sängystä Zum Teufel!!! Oikeistolainen Schweinhund hallitus pakottaa olemaan aktiivinen työmarkkinoilla ja osallistumaan yhteiskunnan tulevaisuuden rakentamiseen. Raus! Schnell! Nyt ei auta muu kuin ottaa aamulla lapio olalle ja lähteä tielle kuoppia tasoittamaaan.
Taas joku aivopesty wannabe porvari puhumassa paskaa. Sensijaan että spammaat näitä jonninjoutavia horinoitasi, niin mitä jos vastaisit itse kysymykseen. Suomi tuntuu olevan elintasoltaan köyhä Itä-Eurooppalainen maa, mitä seuravaaksi Suomi on Venäjä 2.0.
Se, että ei kuole kadulle talvella kylmyyteen ne on "vanhoja" hyviä aikoja, tulevaisuudessa tämäkin luksus poistuu.
Ruista ja puolukkaa, "eloveena-tyttö" kirmaamassa pellolta isin syliin. Papeilla oli suuri valta, muualla Euroopassa inkvisitio antoi tuomiot rikoksista.
Vanhoja hyviä aikoja oli ne, kun käytiin kauppaa Neuvostoliiton eli nykyisen Venäjän kanssa. Ostettiin heiltä halpaa öljyä ja sähköä. Itärajan asukit olivat omassa maassaan. Ei ollut pakolaistulvaa miltään suunnalta. Miehet oli miehiä ja naiset naisia. Kukaan ei heilunut aseen kanssa koulussa. Markka oli Suomen valuutta. Ainakin nuo muistan vanhoilta hyviltä ajoilta.
Se on aika ennen Marinia, Sipilää ja vuotta 2005. Sen jälkeen alettiin tuhoamaan keskiluokkaa ympäri maailmaa. Ja tulokset näkyy, viha kasvaa ja kaikki johtaa sotiin.
Ikärakenne oli hyvä ja kaikki rahat ei mennyt ihmisten elättämiseen.
"Taas joku aivopesty wannabe porvari puhumassa paskaa. Sensijaan että spammaat näitä jonninjoutavia horinoitasi, niin mitä jos vastaisit itse kysymykseen. Suomi tuntuu olevan elintasoltaan köyhä Itä-Eurooppalainen maa, mitä seuravaaksi Suomi on Venäjä 2.0. "
Kuules sie, olin täys persaukinen vielä 2005 kun valmistuin ammattikoulusta. 2001-2004 tein kuukausibudjettia exelillä ja venytin penniä joka asiassa. Valmistumisen jälkeen hain töitä alalta kuin alalta ja lopulta sain taisteltua itseni sisään vuorotteluvapaan sijaisuuteen. Samassa työpaikassa olen edelleen mutta perustin oman firman 10 vuotta sitten jolla saan lisäansioita.
Nyt on omakotitalo, farmariauto, kissa, lapset, vaimo, 3 eri leikkelettä jääkaapissa. Nettovarallisuus ylitti miljoonan 2023. Suomi on hyvä maa kouluttautua ja yrittää. Pitää vaan nousta sängystä ylös ja lähteä ulos. Toki arvot kääntyy oikealle kun huomaa miten hyvää ihmiselle tekee tuottaa hyvinvointinsa itse.
Katos kun mulle ne hyvät ajat on nyt, tähän asti on venytetty penniä ja haettu jatkuvasti lainaa liiketoiminnan kehittämiseen.
Tarkoittaa varmaan sitä lyhyttä noususuhdannetta 90-l laman jälkeen joka sekin päättyi 2003 taantumaan ja laajentuvaan kansantalouden exploitaatioon. Siksi 2008 taantumakaan ei suomessa tuntunut kun lama on uusi normaali suomessa.
Oisko aika ennen Käteisen hallitusta eli ennen noin v 2008? Siitä lähti alamäki: Stubb, Sipilä, Marin ja nyt Orpo-Purra?
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja hyviä aikoja oli ne, kun käytiin kauppaa Neuvostoliiton eli nykyisen Venäjän kanssa. Ostettiin heiltä halpaa öljyä ja sähköä. Itärajan asukit olivat omassa maassaan. Ei ollut pakolaistulvaa miltään suunnalta. Miehet oli miehiä ja naiset naisia. Kukaan ei heilunut aseen kanssa koulussa. Markka oli Suomen valuutta. Ainakin nuo muistan vanhoilta hyviltä ajoilta.
Silloin ei päässyt suomen sosiaalitukijärjestelmään joka turisti. Nyt suorastaan houkuttelee poliitikot.
Vierailija kirjoitti:
Oisko aika ennen Käteisen hallitusta eli ennen noin v 2008? Siitä lähti alamäki: Stubb, Sipilä, Marin ja nyt Orpo-Purra?
Oli kyllä virhe että käteinen romutti jenkkien asuntomarkkinat ja printtasi 15 biljoonaa rahaa.
Purra tarkoittaa vaan että kaikki tulee menemään aina vaan vaikeammaksi ja enää ei auta vastustus, jos kansa vaikka pistäisi kampoihin, niin enää ei ole mahdollista. Eliitillä on hommat hallussa.
90-luvun loppupuoli laman jälkeen ja 2000-luvun ensimmäiset vuodet olivat varsin hyvää aikaa kaikin puolin.
Tuota pitäisi kysyä Purralta itseltään. Tuskin hän osaisi antaa järjellistä vastausta.