Taksilla kouluun kulkevien vanhemmat - Viettekö lapsenne iltajuhlaan, jos taksi ei vie?
Meillä kunta maksaa vain yhden edestakaisen kuljetuksen / päivä eli joulujuhlailtana olisi vietävä lapsi itse juhlaan. Mielestäni se on väärin. Meidän pitää mennä yleisillä kulkuneuvoilla ja juhla päättyy vasta kahdeksalta, olisimme kotona vasta yhdeksän maissa. Lapsella on esiintymisvuoro ja ope on sitä mieltä, että juhlaan on tultava. Mielestäni koulu ei voi velvoittaa tulemaan, jos kerran kyytikään ei järjesty.
Onko kellään vastaavia kokemuksia, miten olette toimineet?
Kommentit (44)
Koulu järjestää tarvitseville taksikyydin juhlaan ja juhlasta kotiin. Meilläpäin bussit eivät kulje ilta-aikaan. Me kuitenkin haluamme mennä juhlaan, vaikka tänä vuonna lapsemme luokka ei juhlassa esiinnykään. Kyyditsemme siis myös lapsen. Juhla on lapselle tärkeä.
Viime vuonna lapsemme esiintyi juhlassa, joita oli kaksi kappaletta ja kyytikin olisi ollut saatavilla, mutta tällöinkin kyyditsimme lapsemme ekaan juhlaa ja poikkesimme kaupassa ja menimme sitten itse katsomaa toista näytöstä.
Meidän koulussa on otettu periaate, että joulukuvaelmaa ei esitetä, koska osa vanhemmista on sitä vastaan.
Mutta olisi tilanne mikä tahansa, kyllä meidän perhe menisi joulujuhlaan. Se on lapsille tosi tärkeää.
ja tottakai olimme koko perhe siellä mukana. Ei tulisi poisjäänti mieleenkään. Eikä tullut taksikyytien kysyminenkään mieleen... uskomatonta.
Vanhempien KUULUU mennä juhlaan, ja minun mielestäni sieltä ei jäädä pois periaatteista taikka tylsien ohjelmien takia. Aika kylmä äiti joka ei liikutu lapsensa esityksistä...
Tiesitkös ap, että varsinkin erityislapselle hyvän itsetunnon merkitys on äärettömän suuri. Ja se tunne lapsella, että hän on hyvä ja tärkeä sellaisena kuin on!!!!
Meidän erityislastamme ei olisi saanut meidän kyytiimme, vaikka olisimme hänet sinne kantaneet =) Kouluun " kuuluu mennä taksilla" ja kaikki muu on pois suljettua. Lapsellamme ei käsityskyky yllä niin pitkälle, että hän voisi muuttaa yhden juhlan takia tuttuja rutiineja.
Onneksi meidän kuntamme olikin sitä mieltä, että on tärkeää lasten tulla juhlaan vanhemmista viis, joten kyyditys järjestyi ilman eri kyselyitä.
Tosin me vanhemmatkin olimme sitten juhlassa mukana, omalla kyydillä.
Vierailija:
ja tottakai olimme koko perhe siellä mukana. Ei tulisi poisjäänti mieleenkään. Eikä tullut taksikyytien kysyminenkään mieleen... uskomatonta.Vanhempien KUULUU mennä juhlaan, ja minun mielestäni sieltä ei jäädä pois periaatteista taikka tylsien ohjelmien takia. Aika kylmä äiti joka ei liikutu lapsensa esityksistä...
Tiesitkös ap, että varsinkin erityislapselle hyvän itsetunnon merkitys on äärettömän suuri. Ja se tunne lapsella, että hän on hyvä ja tärkeä sellaisena kuin on!!!!
autoa mutta en nyt oikein käsitä
Mitä niin h.....n vaikeaa siinä on ottaa vaikka oma taksi ja mennä lapsen juhlaan? Pitääkö sun kaikki yhteiskunnalta saada ilmaiseksi " tai sitten mä en ala mitään" ? Todella lapsellista käytöstä.
Minä olin ainakin onnesta soikeana, kun dysfasia-lapseni esitti nelirivisen runon tarhan kevätjuhlassa. Olisin mennyt siihen tilaisuuteen vaikka vankilasta karaten. Ja jos tulevaisuudessa ei koulutaksi kulje juhliin, niin hui hai, kyllä me vanhemmat sinne vaikka kontataan. Jos lapsesi esiintyy, etkö muka mene häntä ihailemaan kun " se maksaa" ? Minkälainen äiti oikein olet?