Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taksilla kouluun kulkevien vanhemmat - Viettekö lapsenne iltajuhlaan, jos taksi ei vie?

Vierailija
18.12.2006 |

Meillä kunta maksaa vain yhden edestakaisen kuljetuksen / päivä eli joulujuhlailtana olisi vietävä lapsi itse juhlaan. Mielestäni se on väärin. Meidän pitää mennä yleisillä kulkuneuvoilla ja juhla päättyy vasta kahdeksalta, olisimme kotona vasta yhdeksän maissa. Lapsella on esiintymisvuoro ja ope on sitä mieltä, että juhlaan on tultava. Mielestäni koulu ei voi velvoittaa tulemaan, jos kerran kyytikään ei järjesty.

Onko kellään vastaavia kokemuksia, miten olette toimineet?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet varmaan olevasi aika loistava äiti?

Vierailija
22/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko pojan isä, isovanhemmat, tädit, sedät tai kummit mennä lapsen kanssa joulujuhlaan jos sinä et jaksa.

Se esiintyminen voi olla lapselle ikimuistoinenjuttu. Minusta nimittäin kuulostaa siltä, että poika sanoo ettei halua näytellä ohjelmassa, koska äiti ei halua hänen esiintyvän siinä ja poika haluaa miellyttää äitiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika parka! Juhlat ovat nimenomaan niitä luokkaa lähentäviä juttuja. Yhdessä tehdään ja koetaan jotain arjesta poikkeavaa. Poikasi ei pääse osalliseksi tästä ja jää ikään kuin porukan ulkopuolelle. Potentiaalinen koulukiusattu eli sellainen, joka " jätetään" porukan ulkopuolelle, koska ei oikein kuulu joukkoon.

Vierailija
24/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mennään julkisilla tai sitten taksilla joka maksetaan ihan itse. Parilla kympillä pääsee Helsingissä taksilla suurinpiirtein mihin vain joten ei se niin kallista ole, ap:lle tiedoksi...

T: liikuntavammaisen sairaan erityislapsen äiti jonka lapsi _tarvitsee_ taksikyytejä ihan oikeasti

Vierailija
25/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isällä on lähestymiskielto ja asuu toisella puolella Suomea.

Luokka sitäpaitsi esiintyy kahdessa esityksessä eli jouluisin hengaamaan koululla viidestä kahdeksaan. Aika raskas on rupeama lapsillekin, eikä vähiten erityisluokkalaisille.

ap

Vierailija
26/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ilta on naurua, iloa, jännitystä, ylpeyttä ja kavereita.

Vaikka sinua itseä ei kiinnosta, niin anna lapsellesi joulujuhla.

Ja ota kamera mukaan ja pitäkää hauskaa.

Vierailija
27/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on lapsi erityiskouluss ja silti vien yleisillä lapsen joulujuhliin ja vein myös vuosi sitten toimintaterapiaaan ,mutta sieltä sitten taksi haki hänet koululle. Ei e taksi ole sitä varten että sinä et viitsi kuljettaa lastasi vaan siksi jos lapsi ei kykene yksin kulkemaan tuolla liikenteessä. joten herää vähän !!!

Vierailija
28/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen luokka (7-lukion vika) esitti vähintään jonkun laulujutun ja ysiluokka pidemmän näytelmän jota harjoiteltiin koko syksy. Useana vuotena kadun toisella puolella oleva ala-aste järjesti jonkun joulutervehdyksen yläasteen joulujuhlaan ja vastaavasti ala-asteelle järjestettiin oma näytäntö ysiluokan näytelmästä. Oli ihanaa ensin pari vuotta odottaa ysin näytelmää ja sitten myöhemmin lukiossa muistella omaa ysiluokan näytelmäänsä kun nuorempia katsoi. Oli sitten erityisoppilas tai ei, niin lapsellesi varmasti jää niin tärkeät muistot että niitä varten kannattaa bussi- tai jopa taksimatka itse maksaa!

Vierailija
29/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsen jos et välitä lapsesi tekemisistä. Kaikki pitäisi kultalautasella tarjota tälle luuserimammalle.

Anna lapsi adoptioon.

Vierailija
30/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lapsi on erityisluokalla, ei kerro mitään mistään häiriintyneisyydestä.

Vierailija
31/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki erityis lapset joille on myönnetty kaksi kuljetusta päivässä niin viekää hmeessä niiitä myös yleisilla, lapset nauttii siiitä ja oppii uusia asioita. ja se joulu on sellainen lastenjuhla että nene ihmeessä sinne.

Vierailija
32/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entistä vakuuttuneempi, että emme lähde sinne juhliin. Jos kerran koulussakin leimataan heti häiriintyneeksi tai oudoksi perheeksi, niin olkoot sitten. Ottaa päähän tuollainen, ettei edes haluta ymmärtää, mistä on kyse.

Vierailija
33/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa uskoa ap:ta todelliseksi. Eihän sieltä luokasta kaikki millään voi olla siinä Joosefin roolissa, joten muille pitää keksiä. Ja lapsesi voi olla hyvinkin onnellinen roolistaan.

Mua ei saisi lasten juhlista pysymään poissa mistään hinnasta!

Vierailija
34/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paimen, tietäjä, herodes

Vierailija
35/44 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harvassa koulussa uskonnollisuutta on tipan tippaa. Surullista ettei sinua edes kiinnosta nähdä mitä lapsesi on koulupäivinään tehnyt. Omanlapsen näkeminen lavalla..olkoonkin vaikka aasi tai pikkuinen tonttu on aina ihanan liikuttavaa ( jos äiti on varustettu normaalilla " ylpeydellä " ja rakkaudella lastansa kohtaan )

Vierailija
36/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ap:n ajatusmaailmaa silti tässä asiassa sen osalta, että kunnan taksi ei kuljeta = on mentävä julkisilla, joka kestää puoli tuntia suuntaansa.

Miksi ihmeessä et mene taksilla ja maksa itse? Edes vaikka kotiinpäin? Itse tekisin niin...

Vierailija
37/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin urpoa voi oikeasti olla!

Vierailija
38/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäsi missään koulussa ei taksi kuljeta iltaisin joulu-/kevätjuhlaan. No, meillä on sitten poikkeuksellinen koulukuljetus :) Joulujuhlapäivänä ei kyllä ole päivällä koulua, johtuneeko sitten siitä, mutta taksi kuljettaa kyyditysoppilaat. Meidän tapauksessa kyllä lapsen juhla on niin tärkeä meille vanhemmille ja pienille sisaruksille, että oman perheen voimin mennään juhlia seuraamaan. Että näin täällä maalla... Puolensa asua täälläkin :DDD

Vierailija
39/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan äiti ei voi olla noin kylmä!!

Mun vanhemmat ovat myös ateisteja ja kaikki juhlat ovat meidän lasten takia kolunneet läpi. Se on tärkeä tapahtuma lapselle.

Mä muistan yhden näytelmän jossa esitin puuta. Siis seisoin vain lavasteena ja jo se oli iso juttu lapselle! Mietipä AP sitä!

Vierailija
40/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi menee sillä, vaikka vanhemmatkin tulevat paikalle, koska lapsella on myös koulua pari tuntia juhlan ohessa.