Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ja stressitasot nousee joka kerta kun puhelin soi

Vierailija
16.08.2023 |

Oli soittaja kuka tahansa, tulee olo että hänellä on huonoja uutisia. Puhelut, jotka tulevat vieraasta numerosta ovat kaikkein pahimpia kun ei yhtään tiedä mikä odottaa linjan toisessa päässä. Kumpa voisin elää ilman puhelinta.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ainakin äänettömälle, et kai sinä mikaan päivystäjä ole. Olet stressantunut, jolloin pitää viimeistään alkaa huolehtia omasta terveydestään. Eikä mitään puheluja tai mitään laitteita klo 20 ja 08 välillä, rauhoita aina lepoaika

Vierailija
2/121 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulee jo niin paljon huijauspuheluita ja -tekstareita ettei kohta uskalla vastata mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhänvoi ihmisen kestokyky alemmas vajota?

Vierailija
4/121 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinun kohdallesi ei elämässä osu mitään oikeita vastoinkäymisiä.

Vierailija
5/121 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoitko puheluun kuin Kalervo Jankko? 😁

Vierailija
6/121 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua täysin. Olin ennen puhelimen orja eli työn takia jouduin vastaamaan puhelimeen 24/7 ja jossain vaiheessa en enää kestänyt yhtään paskapuhelua. Lopetin työni ja suljin puhelimen pysyvästi. Nyt olen elänyt monta vuotta onnellisena ilman puhelinta.

Vierailija
7/121 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku pitää puhelimessa ääniä ja vastaa joka puheluun?

Vierailija
8/121 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yhdessä vaiheessa tilanne, että jokainen puhelu tuntui koskevan jotain pyyntöä. Lopulta kun puhelin soi, sanoin ääneen "Kukahan nyt tarvii jotain?"

Vierailija
9/121 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti ja huijausviestit harmittaa, haluaisin estää nämä kaikki petosyritykset mukaan lukien.

Vierailija
10/121 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin paljon huijauspuheluita, että hermo menee.

Minulle soitti muutama päivä sitten Fortumilta puhelinmyyjä ja kyseli että onhan xxxx puhelimessa, sanotko vielä osoitteesi jne. Kaikkeen mihin pystyin vastaamaan kyllä tai ei, hymähdin vain, kun nykyään varoitetaan sanomasta edes kyllä, ettei sitten nauhaa leikellä kuulostamaan siltä, että olisit tilannut jotakin. Kun pyysi sen osoitteen sanomaan, löin luurin korvaan, kun en ole aikeissa vaihtaa sähkösopimustani.

Mutta mistä ihmeestä tiedän, milloin puhelimessa uskallan kertoa tietoni ja milloin en? Google ei auttanut, kun ei löytänyt tuota numeroa tai yhdistänyt sitä Fortumiin, vaikka se sieltä oikeasti saattoi ollakin, mutta mistäs minä sen tiedän? Älypuhelimissakin on nykyään se jokin Smart-toiminto, niin se varoitti minua tästä numerosta, että "Epäillään häiriösoittajaksi", mitenköhän se luokittelee nämä numerot, kun kaikista tuntemattomista ei varoita?

Vierailija
11/121 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulle siis soittaa, puhelinmyyjätkö? Itsellä ollut yli kymmenen vuotta ilmainen Robinson puhelujen esto. Samoin tuntematon numero. Mulle ei soita ikinä kukaan. Läheiset tykkää vain viestitellä. Eli puheluita EI ole pakko ottaa vastaan

Vierailija
12/121 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ap:stä, mutta itse ainakin vastaan myös vieraisiin numeroihin lasten takia. Koulusta/päivähoidosta/sairaalasta jne saatetaan soittaa ihan mistä numeroista vaan nykyisin.

Eilen just ärsytti tämä, kun samana päivänä soitti vakuutus-, liittymä-, lehti- ja remonttikauppias.

Vierailija
13/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin täytyy olla päällä, vastaan kaikkiin puheluihin. Lähipiirin tilanteen vuoksi... Harmitus kun monta kertaa päivässä tulee myyntipuhelu.

Huijausviestit saa poistettua, tietysti kiva kun ne olisi tulematta. Olen funtsinut estojen laittoa, oman verenpaineen takia ettei aina pelästyisi kun vieras numero soittaa. Puhelinmyynti kiusaa niin paljon, pitää kieltää tai edes tehokkaasti estää.

Kuka kaipaa näitä myyntisoittoja????

Vierailija
14/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ainakin äänettömälle, et kai sinä mikaan päivystäjä ole. Olet stressantunut, jolloin pitää viimeistään alkaa huolehtia omasta terveydestään. Eikä mitään puheluja tai mitään laitteita klo 20 ja 08 välillä, rauhoita aina lepoaika

Tuossa käy lopulta niin, ettei uskalla avata puhelinta ollenkaan pelätessään, että siellä näkyy 20 vastaamatonta soittoa. 

Vierailija
15/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Robison ja Kilpi. Hyvin poistavat turhia 

Vierailija
16/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpi on uusi, maksullinen mutta tehokas, estää kaikki huijaukset ja petosyritykset. Muutama lantti kandee laittaa siihen vuodessa niin saa olla rauhassa pihelinmyynniltä. Kaveri laitto sovelluksen ensin isälleen ja lopulta koko perheelle. Huippu, mulla on kans Kilpi ladattuna.

Vierailija
17/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta tuntuu välillä. Olen ihan stressaantunut ja nääntynyt.

Vierailija
18/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna soida loppuun. Lyö numero googleen :kuka soitti näyttää kuka soitti. Jos ei selviä sitä suuremmalla syyllä hämäräperäinen. Jos soittajalla on oikeeta asiaa, soittaa uudestaan. Jos vastasit ja huomasit tehneesi virheen, katkaise puhelu ja käy laittamassa numero estoon.

Tämä auttaa paremmin kuin rauhoittavat lääkkeet.

Vierailija
19/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin saman. Pelkkä puhelimen ääni sai jo ahdistuksen pintaan.

Laitoin kerran lomalla sitten puhelimen äänettömälle - ja unohdin sen myös. Illalla ihmettelin, kun oli hyvä olla ja mietin, että ihanaa kun koko päivän on kerrankin ollut rento olo, edes puhelin ei ole... Ja paniikissa katsomaan, kun tajusin.

Puheluita ja viestejä oli, mutta soitin soitin/vastasin vain pari pakollista. Pidin loman äänettömällä ja nyt jatkan. Katson puhelimen monta kertaa päivässä, mutta äänettömyys on hermolepoa. Valtava ahdistus on pois.

Vierailija
20/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas stressaa sähköpostit ja whatsapp -viestit. Sydän alkaa hakata kun näen, että viesti on tullut. Kaikki tuntuvat haluavan nykyään kommunikoida viesteillä, mikä on joskus rasittavaa, kun aina pitää lukea viestit ja näpytellä asiansa. Todella harva enää soittaa mutta kun niin käy, vastaan mielelläni.

Tilasin minäkin jonkun eston vuosia sitten, eli puhelinmyyjät eivät juuri soittele, onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi