Ärsyttää ja stressitasot nousee joka kerta kun puhelin soi
Oli soittaja kuka tahansa, tulee olo että hänellä on huonoja uutisia. Puhelut, jotka tulevat vieraasta numerosta ovat kaikkein pahimpia kun ei yhtään tiedä mikä odottaa linjan toisessa päässä. Kumpa voisin elää ilman puhelinta.
Kommentit (121)
Estot on pakko olla ettei mee hermot. Aamusta iltaan joku myyntitykki soittaa, jopa iltauutisten aikaan. Mikä on että täytyy turhia tuotteita myydä puhelimessa? Enää ei viitti tilata edes paikallislehteä kun soitot alkaa.
Mun puhelin näyttää et 'epäillään häiriösoittajaksi' tai ''ilmoitettu puhelinmyyjäksi'. Joskus vaan painelen heti punasta kun soittavat monta kertaa peräkkäin ja sitten samantien numero estoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse huomasin saman. Pelkkä puhelimen ääni sai jo ahdistuksen pintaan.
Laitoin kerran lomalla sitten puhelimen äänettömälle - ja unohdin sen myös. Illalla ihmettelin, kun oli hyvä olla ja mietin, että ihanaa kun koko päivän on kerrankin ollut rento olo, edes puhelin ei ole... Ja paniikissa katsomaan, kun tajusin.
Puheluita ja viestejä oli, mutta soitin soitin/vastasin vain pari pakollista. Pidin loman äänettömällä ja nyt jatkan. Katson puhelimen monta kertaa päivässä, mutta äänettömyys on hermolepoa. Valtava ahdistus on pois.
Mä pidän koko ajan äänettömällä, ollut tapana jo vuosia. Töissä ei tapahdu mitään, mikä vaatisi huomion vapaa-ajalla ja vaikka tapahtuisikin, niin mitä mä sille kotona voin.
Vierailija kirjoitti:
Laita ainakin äänettömälle, et kai sinä mikaan päivystäjä ole. Olet stressantunut, jolloin pitää viimeistään alkaa huolehtia omasta terveydestään. Eikä mitään puheluja tai mitään laitteita klo 20 ja 08 välillä, rauhoita aina lepoaika
Parempi on hommata monta puhelinta ja niihin prepaid-liittymä. Käyttää jokaista puhelinta eri tarkoitukseen ja jos jonkun soitot alkaa ahdistaa, niin sulkee vain sen puhelimen.
Estopalvelu täytyisi kuulua liittymän palveluihin.
Jos tykkää että myyjät soittaa niin saa puhelut.
Jos ei tykkää huijausviesteistä ja telemarkkinoinnista kunnon esto mikä ei edes yhdistä puhelua. Huijarit keksii koko ajan uusia metkuja, estopalvelun pitää olla kaksi askelta edellä!
Taas tuli "netflixistä" viesti että maksu epäonnistunut, linkki uuteen maksuun. Voi helkutin kuustoista! Melkein menin vipuun mutta tarkistin kuitenkin että ihan normisti veloitettu.
Huijarit on kyl ovelia, petosta yritetään ihan näillä pikkusummilla ja lopulta tyhjää tilin.
Ja on muuten estopalvelu käytössä mikä puhelinmyynnin aika hyvin estää. Täytyy kans kattoo joku tehokkaampi vaikka maksais niin aivan sama kunhan toimii.
Sama. Soittaja haluaa aina jotain. En muista, milloin olisin saanut pyytettömän soiton. Reagoin stressillä myös miehen puhelimen soittoääneen samasta syystä. Se on aina anoppi ja aina on joku hätänä. Puhelimen pirinä on yhtä kuin menetetyt viikonloppusuunnitelmat. Ei tehdä omia kotiprojekteja, ei levätä, ei mitään. Koska anopin telkkarista on kanava hävinnyt tai vessanpönttö pitää kummaa ääntä. Vihaan puhelimia.
Huijausviestejä tulee älyttömiin aikoihin vuorokaudesta. Puhelinmyyjät soittaa väliin tosi myöhään illalla. Jos on vieras numero pelkää tietty pahinta. Olen miettinyt jonkin eston laittaa kun se että estää jonkun numeron et riitä.
Näihin en edes vastaa missä lukee että epäillään häiriösoitoksi. Estoon numero samantien, mikä ei juuri auta kun telemarkkinointi soittaa netin kautta ja niillä on paljon numeroita käytössä. Ei auta jos sanoo että poistakaa listoilta. Sama mies on tyrkyttänyt hevosurheilulehteä kk aikana jo monta kertaa vaikka olen joka kerta sanonut että pelkään hevosia enkä harrasta ravivetoja.
Viikonloppuna tuli pari huijausviestiä, toinen pisti miettimään että totta vai tarua...
Mikä neuvoksi?
Puhelin pidettävä päällä ja tärkeitä puheluita tulee, turhat on ihan liikaa. En jaksa jutella puhelinmyyjän kanssa, en halua lukea huijausviestiä paketista. Lähetyksiä tulee viikoittain ,seulonta on rasittavaa, mikä oikea mikä huijaus. Nyt on kyllä puhelut ulkomailta vähentyneet. Niin kauan kun telemarkkinointi lailla kielletään haluan kunnon estot.
Tässä on uusi markkinarako estopalveluille. Ensi kiusataan väki hermoromahduksen partaalle huijausviesteillä
Kilpi on kokeilussa ,tähän asti toiminut hyvin. Puhelinmyyjät ei pääse läpi, mitään huijausviestejä ei ole tullut. Äkkiä petostelijat tietty keksii uudet konstit.
Itse en vastaa koskaan tuntemattomiin numeroihin. Jos jollakulla on tärkeää asiaa, laittaa viestin perään. Googletan jälkeenpäin kaikki tuntemattomat numerot ja jos ovat puhelinmyyjiä, laitan ne estoon. Nykyään tuleekin aika vähän myyntipuheluita, kun olen blokannut suuren osan myyjistä.
Puhelunmyyjillä on paljon eri numeroita, soittaa ja soittaa jatkuvasti. Esto pitää ne pois ja hyvä saada poistettua huijausviestit heti alkuunsa
Kilpi on hyvä vallankin iäkkäille kun estää kaiken häiriösoiton ja huijausviestit. Vanhemmille ladattiin ja ovat tyytyväisiä. Vois olla hyvä itsellekin, vähentäisi ressiä puhelinmyynnistä mikä tuntuu nykyään olevan jatkuvaa
Joo kilpi on tosi hyvä. parin päivän päästä loppuu toi ilmainen kokeilu et saa nähdä mitä sen jälkee tapahtuu
Kilpi on pelittänyt hyvin, ei yhtään epämääräistä viestiä, ei puheluita Intiasta. Eikä ole puhelinmyyjät päässeet tyrkyttämään tuotteitaan.
Vahva suositus Kilvelle, pari muuta on tullut jo kokeiltua
Tänäänkin jo kaksi puhelinmyynnin yritystä, ei tuu puhelut läpi, kiitos Kilpi.
Sähköpostiin tulee nykyää näitä paketti ilmoituksia. Maksu epäonnistunut jne. Roskapostikansioon ne tietenkin menee mutta sais olla tulematta.
Ja olen siis osittain freelancer eli keikka- ja työasioita pitää hoitaa noilla viesteillä. Vapaa-aikaa ei juuri ole, vaan olen aina tavoitettavissa. Pitäisi tehdä joku päätös, että vaikka iltayhdeksän jälkeen ei enää noita lue.