Onko muilla miehillä sama ongelma parisuhdemarkkinoilla?
Itse en siis uskalla tai viitsi lähestyä treffisovelluksissa niitä tasokkaampia naisia koska tiedän etten kelpaa heille. Tämän takia en lähesty koskaan niitä naisia jotka ovat kauniita koska itse en ole se kuuluisia miesmalli tai justin bieberin näköinen mieskarkki.
Oma tasoni on ulkonäöllisesti on alhainen koska olen aika harteikas,karvainen enkä tykkää laittautua.
Onko muilla samaa ongelmaa?
M31
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan tämä viestiketju kertoo sen kuinka pinnallista nykyään parisuhdemarkkinat on.
Ulkonäkö,koulutus ja raha.
Nettideittailuko tämän on saannut aikaan ja eikö sillä ole enää mitään väliä mitä ihmisen korvien välissä liikkuu tai ne kuuluisat elämänarvot ei merkkaa mitään?
Koulutus ei kerro yhtään siitä, mitä ihmisen korvien välissä liikkuu tai millaiset elämänarvot hänellä on? Pörssimeklarilla, turkistarhaajalla ja papilla on samanlaiset elämänarvot? Tutkijatohtorin ja pelkän peruskoulun käyneen korvien välissä liikkuu samanlaiset asiat?
Olen tuo kenelle vastasit ja minun mielestä elämänarvot ja se mitä korvien välissä liikkuu ei ole siitä kiinni mitä työtä ihminen tekee tai mitä kouluja se on käynnyt.
Sinä voisit sitten kertoa minkälaiset elämänarvot vaikka pörssimeklarilla,tutkijatohtorilla ja peruskoulun käynneellä on? Samalla kerro mitä heidän korvien välissä liikkuu?
Sinun mielestä jos koulutus tai/ja työnkuva kertoo sen minkälainen ihminen on niin osaat kaiketi vastata kysymykseeni?
Kyllä nuo esimerkkiammatit kertoo jo arvoista.
Mutta entäs esimerkiksi lähis, sairaanhoitaja, lääkäri?
Heistä voidaan olettaa että he kaikki haluavat auttaa sairaita ihmisiä. Mitä eroa heidän arvoissaan on, ammattiin perustuen?
Eikö tuo ole aika rohkea päätelmä, että haluaa auttaa?
Moni hakee lähihoitajaksi ihan vaan koska varma työpaikka. Ja osa lääkäreistä on hakeutunut alalle ihan vaan koska korkean statuksen ammatti.
naisillehan turnoofit voi olla ihan perustujut. ei sytytä kun mies asuu omistusasunnon sijasta vuokra-asunnossa tai ajelee töihin 500 euron toyota corollalla eikä Teslalla ja vaatteet hankittu halpa-hallista eikä dressmannista
tosin viereisessä rapussa asuu yks elämäkoululainen joka aina ryypiskelee tori parlamentissa!. huomannut monta kertaa että miten suht kauniit naiset kuskaa jäbää autolla himaan ja niin edelleen ja kuullut että myös pitää jotain haaremia!. sitten kuulin että tyypillä on kuulemma lähiön suurin "piripussi"..ei ihme että daameja pyörii ympärillä ja naiset saa päivän annoksen kun isäntä käy haarakonttorissa. Eli jännis siellä taas operoi...ja kilttis ihmettelee...
"Onko muilla miehillä sama u l i - inkkeliongelma"... Oli tai ei niin ei auta/edistä ap:ta tai kaltaistaan uulisijaa.
Ilman meikkiä moni nainen on ulkonäöllisesti tasoa 6... Meikillä taas 9-10. Joten ei hätää. Naiset luulevat naiivisti päihittävän tasollaan miehen kuin miehen vaikka meikittä näyttävät olmeilta.
Vierailija kirjoitti:
Ilman meikkiä moni nainen on ulkonäöllisesti tasoa 6... Meikillä taas 9-10. Joten ei hätää. Naiset luulevat naiivisti päihittävän tasollaan miehen kuin miehen vaikka meikittä näyttävät olmeilta.
Tuommonen naamioituminen on miesten huijausta.
En ole markkinoille koskaan laittanut itseäni vaikka kokematon hetorosinkku olen ollut jo 40 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Lähestyn naisia, joista pidän. Jos saan pakit, lähestyn seuraavaa.
Periaatteessa mies joutuu lähestymään niitä rumia naisia koska ne keskitasosta ylöspäin olevat naiset ei kelpuuta keskitason miehiä kumppaniksi.
No totta kai. Ellette sitten halua olla yksin. Kauniit fiksut naiset voi ihan hyvin olla yksinkin, ja elää koko elämänsä yksinäisinä, ei he tarvii miestä, jos se ei tuo jotain extra hyvää heidän elämäänsä.
Olen yhdessä FB seuranhaku ryhmässä. Täällä on aika paljon vähemmän viehättäviä ihmisiä myös mukana. Olen mielenkiinnolla seurannut tapahtumia. Kaunis nuori nainen postaa kuvien kanssa hakuilmotuksen ryhmään, lauma RUMIA; VANHOJA ja nuoria miehiä alkaa viestietllä ja tarjota itseään, treffejä tälle. Sitten saman tekee RUMA, laittamaton, ylipainoinne, reilu 50 v nainen. TÄYSI HILJAISUUS. EI MITÄÄN. EI VIESTIN VIESTIÄ.
Ymmärrän kyllä ettei myöskään miehet kiinnostu suhteettoman suuresta ulkonäköerosta naisen kanssa. Sama on naisilla.
Tekisi mieli laittaa postaus tuohon ryhmään että tällä on paljon ulkonällisesti (ja elämänlaadullisesti) ö-tasoisia ihmisiä joille ei kelpaa samaa ö-tasoa olevat tyypit, joten 80% kaikista tulette olemaan sinkkuja yksin koko lopun elämäänne. Ja, SE ON IHAN OK! (jos kerran ette ala panostaa ulkonäkön,elämän laatuun, tms)
Osa ihmisistä huijaa itseään. Olen huomannut, että heidän kodissaan ei ole kokovartalopeilejä. Kuvia parannellaan ja osa luulee olevansa kauniimpi kuin todellisuudessa on. Jos on pitkät ripset, niiden lullaan paikkaavan pottunenä tai paksut posket.
Harmillista, että ulkonäölle annetaan näin suuri painoarvo elämässä. Todellisuudessa hyvä persoona kuittaa ulkonäön mennen tullen.
Epäsiistiyttä on vaikea katsoa hyvällä, mutta esim. miehet voivat opetella varaamaan uuden parturiajan aina käydessään parturissa ja vaatteet kannattaa ostaa tyyliniekan opastuksella. Jos sellaista ei ole lähipiirissä, miesten vaateosastoilta löytyy. Vielä, kun pitää painon kurissa, käy punttisalilla ja lenkillä ja on oma itsensä, flaksi kyllä käy.
"Todellisuudessa hyvä persoona kuittaa ulkonäön mennen tullen."
Ei kaikilla ihmisillä homma mene noin. Ei hyvä persoona ainakaan mun tapauksessa kuittaa huonoa ulkonäköä. En ikipäivänä ottaisi rumaa kumppania, oli hänen persoonansa kuinka kultainen tahansa.
Ja toisaalta, voin sietää kumppaniltani "ihan ok" -luonnetta, jos hän on tosi hyvännäköinen. Eli mun tapauksessa hyvällä ulkonäöllä voi kompensoida mahdollisia luonnevikoja.
Sivusta kommentoin, että on hupaisaa, että tasoteoriaa vastustetaan omilla väitteillä, jotka ovat vielä rankemmin omasta hatusta vedettyjä kuin tasoteoriassa, jonka useimmille väitteille löytyy tukea tutkimuksista. Tässäkin ketjussa on esitetty tutkimustulos, joka osoittaa edeltävän kirjoittajan väitteen ("todellisuudessa hyvä persoona kuittaa ulkonäön mennen tullen") olevan toiveajattelua. Poikkeuksia on aina, mutta pääsääntöisesti väite on epätosi.
Oletan, että olet mies mustatun lauseen perusteella? Miehelle naisen saaminen on vaikeampaa, siis juuri sen oman maun mukaisen naisen, joka omaan silmään on kaunis ts. ei naisen välttämättä edes tarvitse olla yleisten kriteerien mukaisesti kaunis. Mies sietää naiselta enemmän huonoa käytöstä. Se on biologisesti ohjelmoitua todennäköisesti, koska nainen on herkempi estrogeenin ja kuukautiskierron takia. Tästä ovat transnaisetkin kertoneet eli maailma muuttui todella paljon, kun popsii estrogeenia. Asioihin reagoi herkemmin, kun taas miehen on helpompi olla tasaisempi.
Toisaalta on erotettava huono käytös ja herkkyys tosistaan. Huonon käytöksen sietämiseen vaikuttaa eniten kiintymyssuhde, mies voi vaikka olla välttelevästi kiintynyt, jolloin hän vetää puoleensa takertuvia naisia, jotka käyttäytyvät epävakaasti. Sitten ovat erialiset sadomasokistiset suhdedynamiikat, joita on narsistisesti vaurioituneilla ihmisillä, taisteluparit, jossa taiteillaan vallan keinulaudalla vuorotellen ja suhteessa on useimmiten henkistä ja fyysistä väkivaltaa molemmin puolin.
Silti kaikki ei ole sukupuolittunutta eli yksilöllistä varianssia löytyy, herkkiä, varovaisia miehiä ja rämäpäisiä, seikkaulunhaluisia naisia. Näin evoluutiossa on mahdollistettu ihmislajin säilyminen ja pärjääminen eri olosuhteissa - parisuhdeparien erilaiset kombinaatiot ja erityyppiset jälkeläiset - ei niin, että vain kulloisissa olosuhteissa "parhaat" ominaisuudet jäävät elämään, koska se olisi riski.
Toisaalta tosielämä on aina monitahoisempaa kuin vain tiukat "ulkonäkö vai luonne" valinnat. Varmaan jos pitää valita noista vain toinen niin biologia johtaa ihmisiä usein valitsemaan sen ulkonäön.
Mutta tosielämässä tulee sitten kuitenkin vastaan tilanteita joissa pitää valita vaikka hyvä ulkonäkö ja siedettävä luonne yhdistelmä tai sitten siedettävä ulkonäkö ja hyvä luonne yhdistelmä. Ja niissä se valinta ei aina olekaan enää niin selvä vaan saattaa vaihdella esim. sen mukaan haetaanko hetken seksiseuraa vai pitkä parisuhdetta.
Totta. Tutkimus mitä aiemmin siteerattiin tässä ketjussa oli asetelmaltaan sellainen missä arvioitiin parisuhdekelpoisuutta. Tosielämässä mennään mielestäni ns. tyytymissuhteisiin, ellei voida valita kaikilta ominaisuuksiltaan ihanteellista partneria parisuhteeseen. Seksisuhteissa taas partnerista ei tiedetä kovin paljon, koska seksi on eräänlainen "testi" jatkuuko suhde vai ei. Sattuuhan sellaistakin, että seksisuhteesta tuleekin parisuhde, koska pariutumisen maailmassa tapahtuu kaikennäköistä ennakoimatonta. Tutkimusasetelmissa taas pyritään löytämään sääntöjä ja todennäköisyyksiä tutkimalla isoa määrää ihmisiä., mitä tutkimuksista johdetut teoriat sitten kuvaavat.
No täydellistä kumppaniahan ei ole olemassa joten käytännössä jokainen joutuu tyytymään aina tavalla tai toisella, jopa ne maailman kauneimmat ja rikkaimmat.
Muutenkin tuo "tyytyminen" on minusta ongelmallinen sana koska se pitää sisällään oletuksen että tyytymällä olisi sitten aina jotenkin tyytymätön. Mutta näinhän ei ole koska meillä on tämä luonnon oma lääke eli rakastuminen joka saa sen toisen tuntumaan ihanalta vaikka hän ei olisikaan täydellinen.
Sanojen merkitykset ovat tärkeitä, sen vuoksi tutkimuksessakin määritellään ensin keskeisten tutkimuksessa käytettyjen sanojen ja termien sisältö. Meillä näyttää olevan nyt eroa sillä miten käsitämme sanan tyytyminen ja rakastuminen. Minulle tyytyminen tarkoittaa sitä, että tyytyy johonkin, koska ei voi saada sitä jota enemmän halusi. Se tarkoittaa, ettei oikeasti rakasta tuota ihmistä, vaikka hänen kanssaan voikin olla tyytyväinen, hänestä pitää jne. Rakastuminen tarkoittaa sitä, että on kumppaniinsa täysin tyytyväinen eikä näe hänessä yhtään vikaa, ei ulkonäössä eikä missään. Ja tällaisia suhteita kyllä on. Itsekin elän sellaisessa.
Voi rakkaassaankin nähdä vikoja, mutta ne eivät haittaa, ne ovat osa häntä.
Mun miehellä on joitain huonoja tapoja ja nenä karvat tursuaa nenästä ulos, mutta rakastan häntä niistä huolimatta.
Kommentissa 876 täydensin vastaustani toisen kommentin pohjalta eli viat saavat minut rakastamaan entistä enemmän eli se juuri on rakkautta, että vikojakin rakastaa. Saman huomaan oman mieheni asenteessa minuun. Hänen mielestään rasittavat piirteeni ovat hellyttäviä, "mariamaisia" kuten hän sanoo eli hän käyttää nimeäni tuohon tapaan, vaikka Maria ei olekaan minun nimeni.
Monet palstan riidoista syntyvät vain siitä, että sanoille on eri merkityksiä eri ihmisillä tai käsitteet ymmärretään eri tavoin. Sen vuoksi tyytymiseen perustuva suhde ei minun mielestäni (minun "sanakirjassani") ole rakkautta. Viat nähdään virheinä ja puutteina.
Mutta ei mitään uutta tällä kertaa tasoteoriasta, joten ehkä tämä oli tässä omalta osaltani. Katson vielä kerran ketjua illalla.
Ei stana. Palstalle on oikeasti muuttanu kajahtaneita trolleja. Ota lääkettä tohon sun miljonääri harhaan ja opettele elämään sen faktan kanssa ettei HustlerTV:n 24/7 esiintyvät silikoni bimbot ole tosissaan tulossa ruudun läpi imemään sitä täydessä juhlakunnossa olevaa 10cm piliä.
Vierailija kirjoitti:
Kun se taso ei edelleenkään ole kiinni sun mielipiteestä, vaan sun taso on se minkälaisen puolison saat. Sun tapauksessa nolla.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi kompensoida heikkoa ulkonäköään a)varakkuudella tai b)asemalla.
Eli hommaat joko paljon massia tai arvostetun asemaan niin tasokas kumppani löytyy varmuudella.
Itseasiassa pariutuminen on ylivoimaisesti tärkein syy miesten kunnianhimolle. Mikäli sillä ei olisi vaikutusta parisuhdemarkkinoilla valtaosa miehistä lymyäisi miesluolissa, olisi kalalla tai metsällä.
Ai? Mistä naisten kunnianhimo sitten johtuu?
Luulen että tuo ajattelutapa on epäonnistuneiden miesten suojamekanismi. "Emmä oikeesti muuta haluu kun lymytä luolassa, emmä välitä vaikka naapurin miehellä on neljä kertaa isompi palkka."
Valtaosa vastauksista taitaa olla naisilta, vaikka ap halusi kuulla miesten kokemuksista.
Christiiina kirjoitti:
Valtaosa vastauksista taitaa olla naisilta, vaikka ap halusi kuulla miesten kokemuksista.
No kuka mies olisi niin pölhö, että julistaisi: joo mäkin olen niin pelokas paska a, että en uskalla edes tykätä niistä joista oikeasti tykkään. Vajaata touhua semmoinen.
Christiiina kirjoitti:
No tuskin tänne ilmestyy miehiä jakamaan kokemuksiaan, vaikka naiset eivät kommentoisikaan mitään.
No en todellakaan huolisi Justin Bieberin näköistä miestä. No mä en olekaan ap:n haaveilema kaunis hoikka nainen. Yhtälailla voin näin tavallisen näköisenä ja ylipainoisena sanoa, että miehet on kranttuja. Kaikkien naisten pitäisi olla jotakin hiton missejä ja meitä tavallisia naisia ette huoli.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
No kuka mies olisi niin pölhö, että julistaisi: joo mäkin olen niin pelokas paska a, että en uskalla edes tykätä niistä joista oikeasti tykkään. Vajaata touhua semmoinen.
Niinpä. Miehet eivät tunnusta tuollaista, vaan hyökkäävät laumana naisten kimppuun, syytellen ja haukkuen. Näin toimii suomalainen mies.
Näitä juttuja kun lukee niin ilmeisesti kuulun top10 miehiin kun treffejä ois tinderissä vaik kuin.
Omasta mielestä ihan tavis ja jututkin sen mukaisia :D
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
No tuskin tänne ilmestyy miehiä jakamaan kokemuksiaan, vaikka naiset eivät kommentoisikaan mitään.
Vaikka ilmestyisikin niin ei se nyt valitettavasti auta kun taas 1 riviuliap täällä itkee sitä ettei saa itseään tasokkaampaa. Tästä syystä ei saisi tietenkään kukaan muukaan mies saada (=miesten välinen solidaarisuus).
Vierailija kirjoitti:
Näitä juttuja kun lukee niin ilmeisesti kuulun top10 miehiin kun treffejä ois tinderissä vaik kuin.
Omasta mielestä ihan tavis ja jututkin sen mukaisia :D
Oikeasti kunnollisten ja kunniallisten tavismiesten taso ja flaksi nousee katkerien harhauliaapeeinkkelien takia.
Tasapainoisuus ja hyvät sosiaaliset taidot ja pilke silmäkulmassa miehellä nostaa tasoa. Komeus ei auta, jos sosiaaliset taidot ovat olemattomat.
Täällä huudellaan tasoista sun muista, ja miten kukakin mitäkin valitsee.
kyllä on HUONO elämä jos peilikuva on vaatimuksena toimivalle kokonaisuudelle. Voin taata että jos perhe elämä / Luotettavuus / huomioon ottaminen yms on tärkeää. NIIN joudutte juuri nuo tinkimään jos pelkkä peilikuva on se vaatimus parisuhteelle.
En usko että kukaan ajattelee nainen itsestään minä laadun 1-10 nainen on. En ainakaan halua uskoa.
Minua on moni kehunut komeaksi yms, mutta MINÄ en tee parisuhde valintoja minkään ULKOISEN seikan vuoksi, vaan jos sydän sanoo tahdon, jonkun rinnalla, niin se on menoa.
Minua harmittaa tälläiset ikuiset onnen etsijät jotka luulevat tosissaan että HEILLÄ OLISI vara mistä valita? Saattaa olla lauma kusipäitä,epärehellisiä,pettäviäkin yms. Että onnea siinä vaiheessa kun lapsia/perhe elämää haluat, nniin se sun oma d80/158cm/45-50kg blondisi pyörii baareissa (haarattomissa) pikkareissa vielä teidän ollessa naimisissakin, ja aina kuuluu (miksi kyyläät/miksi en saisi käydä/Miksi en saa näyttää hyvältä baarissa yms lista loputon. En eläisi päivääkään tuollaisen kantturan kanssa. se on varma.
Tässä on perää, mutta myös pariutumisen jälkeen. Nainen ja perhe nostaa miehen arvoa hänen omissa silmissään ja muiden myös ja saa ponnistelemaan enemmän. Ei aivan kaikkia miehiä, mutta valtaosaa.