Onko muilla miehillä sama ongelma parisuhdemarkkinoilla?
Itse en siis uskalla tai viitsi lähestyä treffisovelluksissa niitä tasokkaampia naisia koska tiedän etten kelpaa heille. Tämän takia en lähesty koskaan niitä naisia jotka ovat kauniita koska itse en ole se kuuluisia miesmalli tai justin bieberin näköinen mieskarkki.
Oma tasoni on ulkonäöllisesti on alhainen koska olen aika harteikas,karvainen enkä tykkää laittautua.
Onko muilla samaa ongelmaa?
M31
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen treffailumarkkinoilla huomannut, että naiset noudattavat ääärimmäisen tarkasti tasoteoriaa.
Aina jos nainen on vähänkään ok näköinen kasvoiltaan ja kropaltaan hoikka niin tulee kaveripakit.
Aina jos nainen ei ole vähänkään ok näköinen kasvoiltaan ja kropassakin on ylipainoa niin nainen käy kuumana ja heti löytyy aktiivisuutta miestä kohtaan.
Tämä ja usein se korkeakouluttautunut nainen etsii miestä jolla on myös vähintään korkeakoulututkinto.
Osalla naisista lukee profiilissa myös että miehen tulee olla korkeakouluttautunut.
Minä ihmettelen sitä miksi naiset ilmoittaa profiilissaan koulutustason ja miksi ylipäätänsä deittailussa koulutustaso merkkaa mitään?
Tämä on toinen erinomainen esimerkki tasoteoriasta.
Jotkut naiset oikeasti kysyy sitä ammattia mieheltä heti ekassa viestissä ja niin että siitä erottaa välittömästi että tämä ei ole mitään small talkia vaan kynnyskysymys.
Vastaa tuohon juristi tai lääkäri niin pääset jatkoon. Vastaa siihen lähihoitaja niin keskustelu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen treffailumarkkinoilla huomannut, että naiset noudattavat ääärimmäisen tarkasti tasoteoriaa.
Aina jos nainen on vähänkään ok näköinen kasvoiltaan ja kropaltaan hoikka niin tulee kaveripakit.
Aina jos nainen ei ole vähänkään ok näköinen kasvoiltaan ja kropassakin on ylipainoa niin nainen käy kuumana ja heti löytyy aktiivisuutta miestä kohtaan.
Tuoko on se todiste?
Itse en ole huomannut naisten käyttäytyvän noin. Kun olen ollut likimain selvänä baarissa kuuntelemassa esitystä, ihan kaikenlaista naista tunkee viereen. Vaikka olen tavallisen näköinen ylipainoinen, isoperseinen, ei-urheileva mies. Ainut asia mikä vähän vastaa tuota on että lievästi ylipainoiset ovat nopeammin suutelemassa. Taitavat olla enemmän nautinnonhaluisia. Aiheuttaa myös sen ylipainon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja usein se korkeakouluttautunut nainen etsii miestä jolla on myös vähintään korkeakoulututkinto.
Osalla naisista lukee profiilissa myös että miehen tulee olla korkeakouluttautunut.
Minä ihmettelen sitä miksi naiset ilmoittaa profiilissaan koulutustason ja miksi ylipäätänsä deittailussa koulutustaso merkkaa mitään?Tämä on toinen erinomainen esimerkki tasoteoriasta.
Jotkut naiset oikeasti kysyy sitä ammattia mieheltä heti ekassa viestissä ja niin että siitä erottaa välittömästi että tämä ei ole mitään small talkia vaan kynnyskysymys.
Vastaa tuohon juristi tai lääkäri niin pääset jatkoon. Vastaa siihen lähihoitaja niin keskustelu loppuu.
En usko, jos nainenkin on lähihoitaja. Tai vaikka kaupan kassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä miksi naiset ilmoittaa profiilissaan koulutustason ja miksi ylipäätänsä deittailussa koulutustaso merkkaa mitään?Tämä on toinen erinomainen esimerkki tasoteoriasta.
Päinvastoin. Tuo on esimerkki siitä että naisilla on hyvin monimuotoisia kriteerejä pariutumisessa. Osalla vaikkapa koulutustaso on aivan ratkaiseva, toinen ei välitä siitä tipan tippaa.
Se olisi esimerkki tasoteoriasta jos tuo pätisi kaikkiin tai edes useimpiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä miksi naiset ilmoittaa profiilissaan koulutustason ja miksi ylipäätänsä deittailussa koulutustaso merkkaa mitään?
Mulle miehen koulutustasolla ei ole mitään väliä, vaan ulkonäön ja persoonan kombo on se juttu. Fyysinen ja henkinen vetovoima. Olen pian maisteri, mutta miehen ei todellakaan tarvitse olla. Ehkä miehen koulutus on olennainen naisilla, jotka ovat itse tosi kunnianhimoisia, mutta koska minä en ole, en edellytä sitä mieheltäkään. Olen esimerkiksi ollut kiinnostunut myyntityötä tekevästä miehestä, jolla ei taatusti mitään korkeakoulutusta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan ollut Tinderissä tai muissa deittisovelluksissa, mutta olen huomannut tuon asian ihan sosiaalisissa ympyröissä töissä, harrastuksissa yms.
Ylipainoiset, ei-hyvännäköiset naiset ovat minusta toisinaan kiinnostuneita, ja näissä tilanteissa se nainen on aina se jahtaaja ja minä olen se välinpitämätön osapuoli: nämä naiset lähettävät viestejä minulle, tulevat juttelemaan ja hakeutuvat seuraani. Ovat hyvin "janoisia", kun taas minua ei juuri kiinnosta.
Mutta silloin kun nainen on hoikka ja sporttinen, tuo asetelma kääntyy ihan päälaelleen. Silloin se nainen on välinpitämätön, ja minä olen se janoinen osapuoli joka hakeutuu seuraan, viestittelee ja pyrkii pääsemään jutulle.
Juuri näin ja se mikä tuossa ihmetyttää eniten on se, että naisten kesken ei ole mitään poikkeuksia tasoteorian noudattamisessa.
Voit treffailla naisia vaikka 10 vuoden ajan niin, että jokainen nainen käyttäytyy tasoaan vastaavalla tavalla. Luulisi, että kun tutustuu satoihin naisiin vuosien aikana niin edes yksi poikkeus löytyisi mutta itse en ole sellaista löytänyt. Ei minkäänlaista variaatiota naisten miesmaussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyse on perusasenteesta elämään. Asetetaanko tavoitteita jotka saavutetaan, vai ollaanko tyytyväisiä nykytilanteeseen joka jatkuu samanlaisena vuodesta toiseen. Molemmat on ihan hyviä asenteita, mutta ihmiset jotka eroaa tuossa asiassa eivät käytännössä tule keskenään toimeen parisuhteessa.
On totta että toinen on "keskiluokkainen" ja toinen "duunari" mentaliteetti, mutta sillä ei ole esimerkiksi rahan kanssa suoraan tekemistä. Moni putkimies on todella hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, jos nainenkin on lähihoitaja. Tai vaikka kaupan kassa.
Voin kertoa sulle, että kyllä myös lähihoitajanaiset lopettavat keskustelun heti jos kerrot miehenä olevasi lähihoitaja. Vannon tämän.
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole hyvä, että naiset noudattavat tasoteoriaa, koska muutenhan teoria pitäisi kirjoittaa uusiksi ja kaikki nämä vuodet siihen uskoen olisivat menneet hukkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä miksi naiset ilmoittaa profiilissaan koulutustason ja miksi ylipäätänsä deittailussa koulutustaso merkkaa mitään?Mulle miehen koulutustasolla ei ole mitään väliä, vaan ulkonäön ja persoonan kombo on se juttu. Fyysinen ja henkinen vetovoima. Olen pian maisteri, mutta miehen ei todellakaan tarvitse olla. Ehkä miehen koulutus on olennainen naisilla, jotka ovat itse tosi kunnianhimoisia, mutta koska minä en ole, en edellytä sitä mieheltäkään. Olen esimerkiksi ollut kiinnostunut myyntityötä tekevästä miehestä, jolla ei taatusti mitään korkeakoulutusta ollut.
Ai niin ja kysymys vielä, jos joku haluaa vastata: kannattaako naisen jättää profiilissa kokonaan mainitsematta olevansa maisteri, jos haluaa saada matchejä muiltakin kuin korkeasti koulutetuilta miehiltä? Meinaan sitä että laittavatko matalammin koulutetut miehet tinderissä yleensä suoraan vasemmalle, jos profiilista selviää että nainen on miestä korkeammin koulutettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan ollut Tinderissä tai muissa deittisovelluksissa, mutta olen huomannut tuon asian ihan sosiaalisissa ympyröissä töissä, harrastuksissa yms.
Ylipainoiset, ei-hyvännäköiset naiset ovat minusta toisinaan kiinnostuneita, ja näissä tilanteissa se nainen on aina se jahtaaja ja minä olen se välinpitämätön osapuoli: nämä naiset lähettävät viestejä minulle, tulevat juttelemaan ja hakeutuvat seuraani. Ovat hyvin "janoisia", kun taas minua ei juuri kiinnosta.
Mutta silloin kun nainen on hoikka ja sporttinen, tuo asetelma kääntyy ihan päälaelleen. Silloin se nainen on välinpitämätön, ja minä olen se janoinen osapuoli joka hakeutuu seuraan, viestittelee ja pyrkii pääsemään jutulle.
Juuri näin ja se mikä tuossa ihmetyttää eniten on se, että naisten kesken ei ole mitään poikkeuksia tasoteorian noudattamisessa.
Voit treffailla naisia vaikka 10 vuoden ajan niin, että jokainen nainen käyttäytyy tasoaan vastaavalla tavalla. Luulisi, että kun tutustuu satoihin naisiin vuosien aikana niin edes yksi poikkeus löytyisi mutta itse en ole sellaista löytänyt. Ei minkäänlaista variaatiota naisten miesmaussa.
No mikä on ongelma? Oikeasti yrität aina samanlaisia ja samalla tavalla, ja aina tulee pakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.livescience.com/58607-mens-looks-may-matter-more-than-perso…
"Results showed that a man's looks influenced both groups of women more strongly than his personality profile."
"The study suggests that women value physical attractiveness in a potential mate far more than they say they do, said study author Madeleine Fugère, a professor of social psychology at Eastern Connecticut State University in Willimantic."
"The results showed that as long as a man was considered attractive or moderately attractive, both mothers and daughters would pick the guy who had the most desirable personality traits. But when an unattractive male was paired with the most highly desirable personality profile, neither daughters nor mothers rated him as favorably as a potential romantic partner, compared with better-looking men with less desirable personalities."
"She explained that physical attractiveness appears to act as a gatekeeper for potential mates. If a man meets a required level of physical attractiveness, then women are willing to consider his personality characteristics, the study revealed."
"However, the new findings, combined with previous research in which women have reported that personality is more important to them, suggest that women tend to underestimate the true importance they place on a man's physical attractiveness, Fugère said.
This is not true of men, she said. Men are more consciously aware — or more willing to admit — that good looks in a woman are more important to them than personality, Fugère said."
"She explained that physical attractiveness appears to act as a gatekeeper for potential mates. If a man meets a required level of physical attractiveness, then women are willing to consider his personality characteristics, the study revealed."
Tuo kohta pisti silmään. Itse olen siis hetero mies, mutta toimin itsekin juuri noin. Jos naisen ulkonäkö ylittää tietyt minimikriteerit, niin hänen luonteenpiiirteillään on sen jälkeen isokin merkitys siihen että kiinnostunko hänestä romanttisesti. Mutta jos nainen ei täytä ulkonäkökriteereitäni, en tule hänestä kiinnostumaan missään tapauksessa, ihan sama vaikka hänen luonteensa olisi kuinka hyvä tahansa.
Ehkä me miehet ja naiset ei loppujen lopuksi ollakaan niin erilaisia näissä parinhaku hommissa 😀
Sitä olen jo useamman vuoden ajan yrittänyt täällä selittää. Ulkonäkö (ulkoinen olemus) herättää kiinnostuksen, tai sitten ei. Useimmissa tapauksissa. Lohduttavaa, että se vihdoin aletaan ymmärtää.
Tietenkin se on näin mutta se ei kerro vielä mitään siitä mikä nyt sitten on kellekin se ulkonäköasia joka sen pienen alustavan kiinnostuksen voi herättää. Siinähän on aivan valtava variaatio ihmisten välillä vaikka joitain tilastollisia preferenssejä voidaankin löytää. Nekään eivät kuitenkaan tarkoita että niistä poikkeava ihminen ei voisi olla kenenkään silmissä kiinnostava.
Nimenomaan. Jätän ihan tahallani vääntämättä rautalangasta, koska olen niin väsynyt palstamiesten jankutuksiin. Oma puolisoni ja ihannemiestyyppini ei pääsisi Dressmann-mainoksiin, koska niihin haetaan ns. klassisen komeita miehiä ja minä olen kuumana toisenlaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä miksi naiset ilmoittaa profiilissaan koulutustason ja miksi ylipäätänsä deittailussa koulutustaso merkkaa mitään?Koska samanlaisemmasta taustasta tulevat ihmiset ymmärtävät toisiaan usein paremmin kuin ihan eri taustoista tulevat. Kyse on henkisestä yhteensopivuudesta.
Miksi se koulutus on se juttu? Eihän se koulutus kerro ihmisestä oikeastaan muuta kuin mitä työtä kyseinen ihminen haluaa tehdä.
Miten sairaanhoitaja ja insinööri/lääkäri voi ymmärtää tosiaan mutta sairaanhoitaja ja putkimies ei voi?
Ihmettelen todella paljon sinun ajattelumaailmaa että koulutus määrittää sen minkälainen ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Lähestyn naisia, joista pidän. Jos saan pakit, lähestyn seuraavaa.
Periaatteessa mies joutuu lähestymään niitä rumia naisia koska ne keskitasosta ylöspäin olevat naiset ei kelpuuta keskitason miehiä kumppaniksi.
YouTubessa on kanava Better bachelor. Siellä parisuhdeasioita pohtii puhelias mies amerikkalaisesta näkökulmasta. Paljon puhetta Amerikan tyyliin. On kuulemma mennyt vaikeaksi deittailu ja jotkut naiset vaativat mahdottomia. Miehistä osa on heittänyt hanskat tiskiin. USA on iso maa ja kaikenlaista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisen 'kuulu' olla se karvaton? Ei kai ketään naista miehen karvaisuus haittaa? Paitsi tietysti ruma risuparta.
Mua kyllä haittaa. Tykkään vähäkarvaisista. Toki karvoja voi myös poistaa. Miksi 2020-luvulla vaan naisen tulisi poistaa karvoitustaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin naisenakin aluksi noin. Sitten aloin swaippaamaan Tinderissä kylmästi sen mukaan, kuka itseä kiinnosti. Kyllä se toinen osapuoli tekee sen harkinnan omassa päässään, ei minun sitä tarvitse hänen puolestaan tehdä. Nyt tapailen miestä, jonka meinasin alunperin laittaa vasuriin koska ajattelin olevani liian vanha.
minusta kun tuntuu, että miehillä ei ole kovinkaan vahvaa tietoa siitä mikä naisista noin yleisesti on viehättävää. Esim Vin Diesel, miesten mies, mies jonka näköinen jokainen mies haluaisi olla. Ööö. Ei. Christiano Ronaldo, mikä mieskarkki korvakoruineen ja geelattuine tukkineen. Karkki nimenomaan, teennäinen, imelä ja liiasta kulutuksesta tulee huono olo.
Robert Redford sen sijaan; ei niin kovin lihaksikas, karvainen, punatukka, villitsee naisia edelleen kasikymppisenä. Tai Mika Aaltola -se äly, turvallisuus, vakaus.. Jack Nicholson, mysteeri, äly, ilkikurisuus..
Vierailija kirjoitti:
No kaikki naiset eivät halua miesmallia tai Justin Bieberin näköistä.. Täysin yksilöllistä sekin mistä kukin tykkää. Ihme olettamuksia taas. Lähesty rohkeasti sun mielestä kaunista naista. Et voi tietää naisten miesmakua kokeilematta . Kukaan ei voi sitä tietää toisen puolesta .
Bieberistä tuli mieleen julkisuuden hahmot ja siitä muistin tutkimuksen tuloksen, että laskukaudella suositaan maskuliinisempaa miestä ja nousukaudella feminiimisempää miestä. Eli menee parin vuoden sykleissä. Sitten vaan aktiivisena, kun on "oma" aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te ootte, teinijonneja ja jannoja?
Mikä ihmeen tasoluokittelu määrää, kuka sopii kenellekin? Naurettava ja lapsellista luokitella ihmisiä tasoihin, eikö se ole ra sis tista?
Kyllä toinen ihminen valitaa niin monen muun tekijön vuoksi, kuin ulkonäön vuoksi.Ulkonäöstä ja parinvalinnasta:
Naisen ulkonäkö on mun tapauksessa se ensimmäinen ja tärkein kriteeri. Jos nainen näyttää hyvältä, olen alustavasti kiinnostunut. Jos nainen ei näytä hyvältä, en tule koskaan haluamaan häntä.
Tämä ei siis tarkoita sitä, että ottaisin naisen joka on hyvännäköinen, mutta täysi k*sipää. Pointti on enemmänkin siinä, että jos nainen näyttää hyvältä, niin vasta siinä vaiheessa hänen persoonallisuutensa, huumorintajunsa yms muuttuvat oleellisiksi kriteereiksi.
Jos nainen ei näytä hyvältä, niin hän voi olla maailma hienoin ja kultainen ihminen sisältä, mutta en silti koskaan ottaisi häntä kumppaniksi. Ystäviä voitaisiin sen sijaan totta kai olla.
Kuulkaahan valopäät, jotka ajattelette näin.
Ongelmanne on tasan se, että me kauniit naiset ymmärrämme tämän erittäin hyvin. Me olemme jo yläasteelta ja viimeistään toiselta asteelta opinnoista ymmärtäneet, että te ette oikeastaan välitä siitä, millainen meidän persoonamme, huumorintajumme, tms. on. Teitä ei kiinnosta meidän sisäinen elämämme ollenkaan, te tuijotatte ja kuolaatte vain sitä ulkoista, minkä näette.
Miksi ihmeessä siis juuri me, joilla on koko ikämme ollut ja on vieläkin (itse esim. 40+ ja edelleen metrossa saan iskuyrityksiä) varaa valita, valitsisimme ihmisen, jota emme oikeasti, siis oikeasti, kiinnosta pskan vertaa? Joka haluaa vain paistatella kauniin naisen valossa ja vieressä?
Ehei, meidän tosiaankin talutti jo lukiosta kotiin se fiksu mies, jolla oli meille muutakin annettavaa.
Ja sama muuten koskee niitä todella hyvännäköisiä miehiä: tämä on syy, miksi siellä prismassa ihmettelette, että miten tuo tallukka on saanut tuommoisen miehen.
Ei, vaan teidät talutti kotiin se mies joka oli kanssanne ulkonäöllisesti samaa tasoa, ja jolle kauniin naisen saaminen oli business as usual.
Yksikään lukion kaunottarista ei seurustellut kenenkään muun kuin komistuksen kanssa, pl. yksi jonka poikaystävä oli jo silloin tunnettu muusikko.
Kai minä nyt oman elämäni sinua paremmin tiedän, sori, ellei elämäni sovi katkeraan elämänkatsomukseesi.
Silloinen poikaystäväni, nykyinen aviomieheni, oli ilman muuta kategoriaa, jota kutsuttaisiin kauneimmillaan sanalla nörtti. Honkelo, 4 lapsen yh-äidin poika, joten ei missään merkkivaatteissa bileissä kulkija.
Hänellä kuitenkin oli itsetuntoa jutella minulle ja älyä jutella minulle kuin tasavertaiselle, älylliselle olennolle. Hän sai minut tuntemaan, että ei edes välitä ulkonäöstäni, se tuntui olevan hänelle sivuseikka. Ihan kiva semmoinen, mutta ei olennaisin asia minussa.
Ja jos vedät seuraavan korttisi, joka kuuluu, että et sinä sitten oikea kaunotar ollutkaan, niin erehdyt siinäkin. Kyllä olin ja olisin saanut aivan kenet tahansa niistä suosituista pojista, joita ympärilläni pyöri sankkana piirinä, huolimatta jopa siitä, että jo seurustelin.
Olen todellakin kaunotar vieläkin, koskaan en mene baariin, ettei joku yrittäisi tosissaankin iskeä, isketään kuule ihan metrossa, junamatkoilla, jne. Töissäkin teitä kaunottaren metsästäjiä, joille olisi hyvin tärkeää viettää edes yksi yö toimiston kaunottaren kanssa, riittää riesaksi.
Eli usko kun sanon: kyllä tuo on ongelmasi kauniiden naisten kanssa, että sinulla ei ole heille mitään sellaista tarjottavaa, jota he oikeasti haluavat.
Ymmärrän, että tämä totuus on katkera kalkki niellä.
"Oma tasoni on ulkonäöllisesti on alhainen koska olen aika harteikas,karvainen enkä tykkää laittautua."
Harteikkuudesta ja karvaisuudesta annan PLUSSAA. En tiedä mitä tarkoitat laittautumisella, puhdas pitää olla. Kunkin omasta tyylistä riippuu miten ja paljonko laittaudutaan, ei ole vaan joku yksi tietty laittautumistyyli mikä kävisi.