Onko muilla miehillä sama ongelma parisuhdemarkkinoilla?
Itse en siis uskalla tai viitsi lähestyä treffisovelluksissa niitä tasokkaampia naisia koska tiedän etten kelpaa heille. Tämän takia en lähesty koskaan niitä naisia jotka ovat kauniita koska itse en ole se kuuluisia miesmalli tai justin bieberin näköinen mieskarkki.
Oma tasoni on ulkonäöllisesti on alhainen koska olen aika harteikas,karvainen enkä tykkää laittautua.
Onko muilla samaa ongelmaa?
M31
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa näin naisen näkökulmasta Justin Bieber on todella ruma.
Näyttäisitpä oman naamasi kun häntä rumaksi haukut. Justin Bieber on sellainen söpön komea kuin Leonardo Dicapriokin oli nuorempana. Ja ei, en ole kummastakaan viehättynyt mutta kyllä minulla silmät päässä on. Eivät nämä miehet ole rumia millään asteikolla.
Jos Bieber stailattaisiin eri tavalla, mielipiteet muuttuisivat. Jos Chalamet muutettaisiin mysteerisestä tummasta runopojasta löysässä t-paidassa kekkuloivaksi räppäriksi, sama juttu.
Mutta vaikka Danny DeVito stailattaisiin miten, eivät naiset pitäisi häntä komeana.
Dannya puolustaakseni: on hänellä kyllä erittäin kauniit silmät. Kyllä jokaisesta ihmisestä jotain kaunista löytyy, jos luonne ei sitäkin vähää pilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te ootte, teinijonneja ja jannoja?
Mikä ihmeen tasoluokittelu määrää, kuka sopii kenellekin? Naurettava ja lapsellista luokitella ihmisiä tasoihin, eikö se ole ra sis tista?
Kyllä toinen ihminen valitaa niin monen muun tekijön vuoksi, kuin ulkonäön vuoksi.Ulkonäöstä ja parinvalinnasta:
Naisen ulkonäkö on mun tapauksessa se ensimmäinen ja tärkein kriteeri. Jos nainen näyttää hyvältä, olen alustavasti kiinnostunut. Jos nainen ei näytä hyvältä, en tule koskaan haluamaan häntä.
Tämä ei siis tarkoita sitä, että ottaisin naisen joka on hyvännäköinen, mutta täysi k*sipää. Pointti on enemmänkin siinä, että jos nainen näyttää hyvältä, niin vasta siinä vaiheessa hänen persoonallisuutensa, huumorintajunsa yms muuttuvat oleellisiksi kriteereiksi.
Jos nainen ei näytä hyvältä, niin hän voi olla maailma hienoin ja kultainen ihminen sisältä, mutta en silti koskaan ottaisi häntä kumppaniksi. Ystäviä voitaisiin sen sijaan totta kai olla.
Kuulkaahan valopäät, jotka ajattelette näin.
Ongelmanne on tasan se, että me kauniit naiset ymmärrämme tämän erittäin hyvin. Me olemme jo yläasteelta ja viimeistään toiselta asteelta opinnoista ymmärtäneet, että te ette oikeastaan välitä siitä, millainen meidän persoonamme, huumorintajumme, tms. on. Teitä ei kiinnosta meidän sisäinen elämämme ollenkaan, te tuijotatte ja kuolaatte vain sitä ulkoista, minkä näette.
Miksi ihmeessä siis juuri me, joilla on koko ikämme ollut ja on vieläkin (itse esim. 40+ ja edelleen metrossa saan iskuyrityksiä) varaa valita, valitsisimme ihmisen, jota emme oikeasti, siis oikeasti, kiinnosta pskan vertaa? Joka haluaa vain paistatella kauniin naisen valossa ja vieressä?
Ehei, meidän tosiaankin talutti jo lukiosta kotiin se fiksu mies, jolla oli meille muutakin annettavaa.
Ja sama muuten koskee niitä todella hyvännäköisiä miehiä: tämä on syy, miksi siellä prismassa ihmettelette, että miten tuo tallukka on saanut tuommoisen miehen.
Se tallukka oli nuorena hyvännäköinen ja sai miehen silloin.
Todella harva nainen näyttää kummoiselta 40+ iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tasoluokittelu määrää, kuka sopii kenellekin? Naurettava ja lapsellista luokitella ihmisiä tasoihin, eikö se ole ra sis tista?
Kyllä toinen ihminen valitaa niin monen muun tekijön vuoksi, kuin ulkonäön vuoksi.Ulkonäöstä ja parinvalinnasta:
Naisen ulkonäkö on mun tapauksessa se ensimmäinen ja tärkein kriteeri. Jos nainen näyttää hyvältä, olen alustavasti kiinnostunut. Jos nainen ei näytä hyvältä, en tule koskaan haluamaan häntä.
Tämä ei siis tarkoita sitä, että ottaisin naisen joka on hyvännäköinen, mutta täysi k*sipää. Pointti on enemmänkin siinä, että jos nainen näyttää hyvältä, niin vasta siinä vaiheessa hänen persoonallisuutensa, huumorintajunsa yms muuttuvat oleellisiksi kriteereiksi.
Jos nainen ei näytä hyvältä, niin hän voi olla maailma hienoin ja kultainen ihminen sisältä, mutta en silti koskaan ottaisi häntä kumppaniksi. Ystäviä voitaisiin sen sijaan totta kai olla.
Vähän huono aamu, jota piristi tämä kunnon nauru.
Kuule kaveri, miksi ihmeessä kukaan, mies tai nainen, haluaisi olla ystävä ihmisen kanssa, jolle ulkonäkö on tärkeämpi kuin ihmisen persoonallisuus, luonne ja huumorintaju?
Sitä paskaa saa lapioida siellä deittikentillä, ei semmoisia ystäviksi sentään riesaksi ota.Minusta (olen nainen) tuo oli täysin validi mielipide. Ellei ulkonäkö miellytä, toista tuskin kokee kiinnostavaksi saati seksuaalisesti haluttavaksi. Sen sijaan ystävien ulkonäöllä ei ole merkitystä.
En minäkään olisi voinut kiinnostua seksi- ja parisuhdemielessä miehestä, jonka ulkonäkö ei olisi minua miellyttänyt eli joka ei olisi ollut omaan silmääni hyvännäköinen. Väitätkö vakavissasi, että sinulle miehen ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä? Että voisit haluta miestä, jota pidät vastenmielisen näköisenä? Tai jonka ulkonäkö häiritsee jollain tavalla? Tai jonka ulkonäöstä et muuten vaan pidä? Haluaisit miestä, jota et pidä ulkoisesti haluttavana?
Samaa mieltä itsekin olen, en nähnyt mitään loukkaavaa tuossa mielipiteessä.
Jos mies on tosi mukava, mutta ulkonäkö ei miellytä silmääni, niin en minä näe mitään mahdollisuutta romanttiseen suhteeseen. Ystäviä ei tietenkään koskaan ole liikaa, hyvä tyyppi on aina tervetullut omaan sosiaaliseen piiriini.
Mun miehen pitää olla sekä tosi mukava, että hyvännäköinen minun silmiini. Tarvitsen molemmat: sekä hyvän ulkonäön että hyvän luonteen.
Olen eri, mutta olen tästä aivan samaa mieltä. Pidän epäoikeudenmukaisena, että miehiä moititaan samasta asiasta. Parisuhde ei ole vain henkisyyttä, myös miellyttävä ulkonäkö tarvitaan.
Kun kauniit naiset valittavat, ettei miehet uskalla lähestyä heitä, niin he eivät tarkoita kaikkia miehiä vaan top 1% komeimpia miehiä. Näiden ei toisaalta tarvitse lähestyä naisia,, koska naiset lähestyvät heitä. Jos edes ovat kiinnostuneita naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisitpä oman naamasi kun häntä rumaksi haukut. Justin Bieber on sellainen söpön komea kuin Leonardo Dicapriokin oli nuorempana. Ja ei, en ole kummastakaan viehättynyt mutta kyllä minulla silmät päässä on. Eivät nämä miehet ole rumia millään asteikolla.
Jos Bieber stailattaisiin eri tavalla, mielipiteet muuttuisivat. Jos Chalamet muutettaisiin mysteerisestä tummasta runopojasta löysässä t-paidassa kekkuloivaksi räppäriksi, sama juttu.
Mutta vaikka Danny DeVito stailattaisiin miten, eivät naiset pitäisi häntä komeana.
Dannya puolustaakseni: on hänellä kyllä erittäin kauniit silmät. Kyllä jokaisesta ihmisestä jotain kaunista löytyy, jos luonne ei sitäkin vähää pilaa.
Mutta sinä et haluaisi seurustella Danny DeViton näköisen ja pituisen miehen kanssa.
"Hyvä mies jollekin naiselle, kauniit silmätkin. Mutta ei juuri minulle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkonäkö ei miellytä niin eikai silloin kukaan ole kiinnostunut. Homman juju piileekin siinä, että eri ihmiset ovat kiinnostuneet erilaisista ulkonäöistä. Ei ole mitään yhtä asteikkoa jolla voi pisteyttää ulkonäköä.
Tämä on kaunis valhe, jonka tinder todistaa valheeksi.
Yhdellä miehellä on yli 1000 matchia ja toisella miehellä 5 kehopositiivista matchia.
Ovatko kaikki tuntemasi naiset, jotka ovat parisuhteessa, kaunottaria?
Ei koska keskitason miehet joutuvat tyytymään rumiin, kun eivät muuta saa.
En tiedä, millaisessa todellisuudessa sinä elät, mutta en ole eläissäni kuullut yhdenkään miehen tai naisen ääneen sanoneen tyytyneensä kumppaniinsa, kun eivät muuta saaneet. Missä sinä kuulet tällaista kielenkäyttöä? Jossain miestenilloissako ne keskitason miehet avautuvat toisilleen kyyneleet silmissä tyytyneensä vaimoonsa, vai?
N54
No eihän kukaan sitä ääneen sano, varsinkaan kumppanilleen. Tyhmäähän sellainen olisi myöntää.
Vain täysi i d i o o t t i menee tyytymään johonkin.
Pakkohan se on, jos ei muuta saa ja haluaa perustaa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmanne on tasan se, että me kauniit naiset ymmärrämme tämän erittäin hyvin. Me olemme jo yläasteelta ja viimeistään toiselta asteelta opinnoista ymmärtäneet, että te ette oikeastaan välitä siitä, millainen meidän persoonamme, huumorintajumme, tms. on. Teitä ei kiinnosta meidän sisäinen elämämme ollenkaan, te tuijotatte ja kuolaatte vain sitä ulkoista, minkä näette.
Miksi ihmeessä siis juuri me, joilla on koko ikämme ollut ja on vieläkin (itse esim. 40+ ja edelleen metrossa saan iskuyrityksiä) varaa valita, valitsisimme ihmisen, jota emme oikeasti, siis oikeasti, kiinnosta pskan vertaa? Joka haluaa vain paistatella kauniin naisen valossa ja vieressä?
Ehei, meidän tosiaankin talutti jo lukiosta kotiin se fiksu mies, jolla oli meille muutakin annettavaa.
Ja sama muuten koskee niitä todella hyvännäköisiä miehiä: tämä on syy, miksi siellä prismassa ihmettelette, että miten tuo tallukka on saanut tuommoisen miehen.
Ei, vaan teidät talutti kotiin se mies joka oli kanssanne ulkonäöllisesti samaa tasoa, ja jolle kauniin naisen saaminen oli business as usual.
Yksikään lukion kaunottarista ei seurustellut kenenkään muun kuin komistuksen kanssa, pl. yksi jonka poikaystävä oli jo silloin tunnettu muusikko.
Komistuksetkin voivat olla oikein mukavia. Jostain kumman syystä inkkelit kuvittelevat, että komeat miehet ovat järjestään kusipäitä. Näinhän se ei ole. Joillakin on koko pakka koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut vastenmielisen näköistä miestä. Siis jos puhutaan normaaleista itsestään huolta pitävistä ihmisistä.
Taidan olla onnekas siinä mielessä että voin nähdä kenet tahansa miehen komeana kunhan heidän persoonallisuus on korkeaa tasoa.
Täyttä p*skapuhetta.
Moni sanoo näin, mutta kun katsoo pariskuntia niin käytännössä koskaan ei näe paria jossa mies olisi selkesti vaimoaan huonomman näköinen, ellei miehellä ole kompensaationa rahaa ja asemaa.
Ja huom. naiset arvioivat 80% miehistä keskivertoa rumemmiksi, joten te ehkä kuvittelette pariutuvanne rumemman näköisten kanssa kuin mitä voisitte saada kun X komistus flirttasi tai tykkäsi Tinderissä.
Totuus on toinen. Te noudatatte markkina-arvoteoriaa äärimmäisen tiukasti.
Voihan tuo edellisen kommentti olla totta, miksei voisi? Sä et näe minkä näköinen ihminen kommentin takana on, ja ainakin itselläni eka ajatus oli, että siellä tuskin mikään missimalli kirjoittaa. Eiköhän aika paljon ole kiinni naisen omasta ulkonäöstä, miten laajan joukon miehiä näkee hyvännäköisenä. Mitä kauniimpi nainen, sitä harvempi yleensä viehättää.
Ongelma on vaan että ei löydy treffisovelluksista naisia, jotka itseä kiinnostaa. Enemmän johtuu siis profiilin perusteella välittyvästä luonteesta ja kiinnostuksen kohteista. Viini+matkustelu -komboa tulee vastaan koko ajan, siksi menee heti suurin osa automaattisesti hylkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut vastenmielisen näköistä miestä. Siis jos puhutaan normaaleista itsestään huolta pitävistä ihmisistä.
Taidan olla onnekas siinä mielessä että voin nähdä kenet tahansa miehen komeana kunhan heidän persoonallisuus on korkeaa tasoa.
Täyttä p*skapuhetta.
Moni sanoo näin, mutta kun katsoo pariskuntia niin käytännössä koskaan ei näe paria jossa mies olisi selkesti vaimoaan huonomman näköinen, ellei miehellä ole kompensaationa rahaa ja asemaa.
Ja huom. naiset arvioivat 80% miehistä keskivertoa rumemmiksi, joten te ehkä kuvittelette pariutuvanne rumemman näköisten kanssa kuin mitä voisitte saada kun X komistus flirttasi tai tykkäsi Tinderissä.
Mun havainto on se, että valtaosa pariskunnista on ulkonäöltään aika samaa tasoa: rumat ovat rumien kanssa, tavikset tavisten kanssa, ja kauniit kauniiden kanssa.
Aina välillä tulee toki vastaan pariskunta jossa toinen osapuoli on selkeästi toista viehättävämpi, mutta aika harvinaista se on.
Juuri näin. Ja silloinkin ulkonäöt ovat muuttuneet parisuhteen aikana, tai miehellä on rahaa ja asemaa (asema voi myös tarkoittaa sosiaalista asemaa, esim. kaveripiirien johtohahmo ja tarinankertoja).
Eli aina kylllä löydetään joku sopiva selitys jotta teoria ei romahda. Mutta jostain kumman syystä se selitys ei sitten voikaan olla se että se mies nyt vain on tosi mukava luonne joten nainen tykkää sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä p*skapuhetta.
Vaikuttaa siltä että sä arvioit miesten tasoja korkeammalle kuin ne ovat. Tai olet homoseksuaali ja näet miehet viehattavinpina
Miehet rankkaavat naiset Gaussin käyrän mukaisesti. Naiset arvioivat 80% miehistä keskitason alapuolelle.
Ja naiset tekevät aloitteita niille "keskitason alapuolelle" jääville miehille, mutta miehet vain kauniina pitämilleen. Muista lisätä myös tuo aina kun jankutat tuota "tutkimusta".
Muistutan jälleen myös: jos pyydetään arvioimaan ulkonäköä, silloin arvioidaan ulkonäköä eikä sitä, kenestä kiinnostuu. Jos minua pyydetään laittamaan miehet ulkonäön perusteella paremmuusjärjestykseen, niin laitan heidät ulkonäön perusteella paremmuusjärjestykseen ja arvioin kasvojen symmetrisyyttä yms.
Jos samat miehet pyydetään laittamaan kiinnostavuuden perusteella paremmuusjärjestykseen, niin kärjessä on luultavasti aivan eri mies kuin edellisellä listalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinä et haluaisi seurustella Danny DeViton näköisen ja pituisen miehen kanssa.
Näyttihän hänkin vaimon löytäneen.
https://www.livescience.com/58607-mens-looks-may-matter-more-than-perso…
"Results showed that a man's looks influenced both groups of women more strongly than his personality profile."
"The study suggests that women value physical attractiveness in a potential mate far more than they say they do, said study author Madeleine Fugère, a professor of social psychology at Eastern Connecticut State University in Willimantic."
"The results showed that as long as a man was considered attractive or moderately attractive, both mothers and daughters would pick the guy who had the most desirable personality traits. But when an unattractive male was paired with the most highly desirable personality profile, neither daughters nor mothers rated him as favorably as a potential romantic partner, compared with better-looking men with less desirable personalities."
"She explained that physical attractiveness appears to act as a gatekeeper for potential mates. If a man meets a required level of physical attractiveness, then women are willing to consider his personality characteristics, the study revealed."
"However, the new findings, combined with previous research in which women have reported that personality is more important to them, suggest that women tend to underestimate the true importance they place on a man's physical attractiveness, Fugère said.
This is not true of men, she said. Men are more consciously aware — or more willing to admit — that good looks in a woman are more important to them than personality, Fugère said."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttihän hänkin vaimon löytäneen.
Raha ja status.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan teidät talutti kotiin se mies joka oli kanssanne ulkonäöllisesti samaa tasoa, ja jolle kauniin naisen saaminen oli business as usual.
Yksikään lukion kaunottarista ei seurustellut kenenkään muun kuin komistuksen kanssa, pl. yksi jonka poikaystävä oli jo silloin tunnettu muusikko.
Jaaha, ja nyt on taas taannuttu lukiovuosiin #facepalm
Vierailija kirjoitti:
Olisiko teidän miesten ongelma kuitenkin se, että kuvittelette kaikkien naisten pitävän samoja miehiä komeina? Minusta esimerkiksi Justin Bieber ei ole oikein minkään näköinen (tai, no, näyttää se anorektiselta n*rkilta). Ei nappaa myöskään George Clooney, Leonardo DiCaprio ja monet muut yleisesti komeina pidetyt julkkismiehet.
Varmasti joillakin naisilla, kuten monilla miehilläkin, on tietty kauneusihanne, mutta on myös meitä, jotka eivät pysty kuvailemaan unelmakumppanin ulkonäköä edes sen vertaa, tykkäisikö enemmän vaaleasta vai tummasta. Oma makuni esimerkiksi heittelee aivan laidasta laitaan. Timothee Chalamet on mielestäni hyvännäköinen, mutta niin on myös Tobias Santelmann. Oma mieheni on vaalea ja parrakas, sellainen peruskomea suomimies, mutta katseeni kääntää ihan yhtälailla tumma ulkomaalaistyyppinen mies kuin tatuoitu rokkarityyppikin. Ruumiinrakenteellakaan ei ole isosti väliä, kunhan ei ole sairaalloisen ylipainoinen (vaikka heistäkin joillain on komeat kasvot, joita saatan vilkaista toistekin).
Itse olin nuorena ja hoikkana ihan hyvännäköinen. En toki nykymittapuulla kaunis, koska en ole ikinä viitsinyt puunata ulkonäköäni isommin vaan lookki on ollut aina aika luonnollinen. Kuitenkin, pointti on se, ettei naisen ulkonäkö kerro mitään siitä, millaisista miehistä hän tykkää, eikä yrittämättä ainakaan voi tietää, olisitko juuri sinä sitä tyyppiä, joka miellyttää.
Sä et vain ole tutustunut 12121212:n teeseihin. Minäkin alkuun kuvittelin, että miesmakuni on aivan erilainen, koska en liiemmin pidä Clooneysta tai muista lyhyistä latino-filmitähdistä. (99,8 prosenttia on aivan liian lyhyt ja söötti.)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on vaan että ei löydy treffisovelluksista naisia, jotka itseä kiinnostaa. Enemmän johtuu siis profiilin perusteella välittyvästä luonteesta ja kiinnostuksen kohteista. Viini+matkustelu -komboa tulee vastaan koko ajan, siksi menee heti suurin osa automaattisesti hylkyyn.
Osalla on vaan kuvina mitä sattuu. Eräs viini-matkustelija oli viimeksi käynyt 4v sit reissulla, toinen maastopyöräilykuvan laittanut oli vuokrannut sen joskus loman yhteydessä.
Ei ehkä kannata tehdä sen enempää johtopäätöksiä kuvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkonäkö ei miellytä niin eikai silloin kukaan ole kiinnostunut. Homman juju piileekin siinä, että eri ihmiset ovat kiinnostuneet erilaisista ulkonäöistä. Ei ole mitään yhtä asteikkoa jolla voi pisteyttää ulkonäköä.
Yhdellä miehellä on yli 1000 matchia ja toisella miehellä 5 kehopositiivista matchia.
En tiedä, millaisessa todellisuudessa sinä elät, mutta en ole eläissäni kuullut yhdenkään miehen tai naisen ääneen sanoneen tyytyneensä kumppaniinsa, kun eivät muuta saaneet. Missä sinä kuulet tällaista kielenkäyttöä? Jossain miestenilloissako ne keskitason miehet avautuvat toisilleen kyyneleet silmissä tyytyneensä vaimoonsa, vai?
N54
No eihän kukaan sitä ääneen sano, varsinkaan kumppanilleen. Tyhmäähän sellainen olisi myöntää.
Tiedän useita tällaisia tapauksia. Seurauksena onneton avioliitto, jossa osapuolet katkeria itselleen ja sille kumppanille johon tyytyivät.
Surullisia ihmiskohtaloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
On kyllä kuvottavan vastenmielinen syy pariutua. Suoranaista ja tietoista henkistä väkivaltaa sitä puolisoa kohtaan. Mutta onneksi tällainen toiminta on yleistä vain omassa päässäsi.
Itseään toteuttava ennuste. Jos joskus mies sattuukin näyttämään selvästi miestään vaatimattomammalta niin joko selitetään että se mies onkin kuitenkin jollain mittarilla (vaikkapa harteikkuus) lopulta ihan ok tai sitten aletaan tonkin mahtaako se mies ansaita 500e/kk enemmän joka taas selittää asian.