Kuinka lapsellinen ihminen kieltäytyy työpaikasta sen vuoksi, että vaaditaan huumetestiä?
Aikuinen ihminen ei suostu kusemaan purkkiin jos joku katsoo?
Tällaisilta ihmisiltä voisikin minun puolestani ottaa tuet pois.
Kommentit (173)
Käyttäjät kieltäytyy.
Oli sitten reseptilääkkeistä tai reseptittömistä, tai muista huumausaineista.
Meidän firmaan ei ainuttakaan narkkaria oteta, vaikka olisikin resepti. Sellaisen kun saa nykyään yksityiseltä feikkaamalla erinäisiä vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt huumausainetestissä, kun olen mennyt pankkiin töihin. Kuka haluaisi, että omia raha-asioita käsittelee joku huumausaineiden kanssa touhuava henkilö? Toki tuonkin testin kanssa voi kikkailla ja koska testejä ei uusita, ongelmat voivat alkaa vasta myöhemmin. En näe mitään huonoa siinä että testataan, kun henkilö aloittaa, ainakaan siinä hetkessä ei ongelmia ole.
Kokaiini on erittäin yleistä rahoitusalalla. Testit näyttää vain muutaman päivän sisällä käytetyn huumeen, paitsi kannabis näkyy pitkään. Testit ovat hyödyttömiä ja loukkaavat yksityisyyttä. Pirinisti ei jää helposti kiinni, mutta pilveä polttava jää.
Kyllä pirinistikin jää helposti kiinni kun ei pysty olemaan ilman edes sitä muutamaa päivää. Kannabis ei myöskään näy viikkoja satunnaiskäyttäjällä.
Itse menin testiin 3 päivää jointin jälkeen ja puhdasta näytti. En tosin polta päivittäin, koska en ole nisti.
Vierailija kirjoitti:
Kieltäytyisin jo pelkästään periaatteesta
Ja varmaan kaikista muistakin tiedoista, jotka pitää työhöntulotarkastuksessa antaa ja jotka sinulta mitataan?
Vierailija kirjoitti:
Kamanvetäjille se on kova paikka. Rehellisille ihmisille ei ole mikään ongelma.
Kannabiksen viihdekäyttö ei ole mikään ongelma paitsi laitonta ja näkyy kauan testeissä. Piri, koka ja muut sellaiset aineet näkyy vain pari päivää. Eikä se viihdekäyttö tee ihmisestä epärehellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi, periaatteesta. Olen sellaista maailmaa vastaan, jossa auktoriteetit saavat kiristämällä kytätä, kaivella, mitata ja syynätä ihmisten henkilökohtaisuuksia. Työpaikan huumetestin ymmärrän, jos on EPÄILYS käytöstä. Muutoin ehdoton ei. Sellainen ajattelu, että kaikki ovat epäiltyjä, ei ole kenenkään etu, eikä paranna yleistä ilmapiiriä. Ihmisten täytyy voida luottaa toisiinsa ja kokea, että heihin luotetaan. Siitä syntyy hyvän kierre.
Olen työskennellyt tehtaassa, jossa valmistettiin leikkaussalien ja teho-osastojen lääkintälaitteita. Testaushuoneessa laitteissa käytettiin narkootteja kaasuja ja laitteiden valmistukseen käytettiin muutenkin liimoja, joita voi käyttää myös päihtymiseen.
Työntekijät testattiin saapuessa, mutta yksi hyväkäs leveili viikonlopun pilvijuhlillaan ja hänelle annettiin kaksi vaihtoehtoa: uusi testi tai lopputili. Otti jälkimmäisen, mutta eipä hänen ::periaatteellisuutensa:: iso häviö firmalle ollut, sillä työn tuloksellisuus oli heikko jo alusta alkaen.
"laitteiden valmistukseen käytettiin muutenkin liimoja, joita voi käyttää myös päihtymiseen"
😂 Mieti kuinka sekaisin sä olet ja aivan ilman huumeita.
Entisessä työpaikassa oli työhöntulotarkastuksessa huumetesti, kai se oli tavallaan vapaaehtoinen mutta huumeettomana en arastellut kusta purkkiin. Paikka, jossa töhöily voi maksaa ihmishenkiä. Myös portilla oli välillä puhallutuksia, nollalla pääsi sisään ja muilla lukemilla palkattomalle vapaapäivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen viihdekäyttö ei ole mikään ongelma paitsi laitonta ja näkyy kauan testeissä. Piri, koka ja muut sellaiset aineet näkyy vain pari päivää. Eikä se viihdekäyttö tee ihmisestä epärehellistä.
Joo, nuokin kaikki katunarkit on hypänny suoraan oluesta suonensisäisiin.
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan ymmärrän testin vain aloilla, jossa huumeiden käyttö voi olla turvallisuusriski, toisaalta jos henkilö käyttää huumeita, jollakin hänen on se myös rahoitettava, joten riski varkauksiin työpaikalla kasvaa... No en tiedä, onko ihan suoraan noin yksinkertaista, mutta sillähän testejä perustellaan. Kyllä itse ainakin käyn mielelläni kusemassa purkkiin, koska en ole koskaan käyttänyt mitään huumeita, niin tiedän tuloksen olevan nega.
Mä tykkään kalliista ruuasta ja kalliista samppajasta, kai mäkin olen sitten riski työnantajalle, jollakin minun on myös nuo rahoitettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kuitenkin lakien rikkomista pidetään epärehellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan ymmärrän testin vain aloilla, jossa huumeiden käyttö voi olla turvallisuusriski, toisaalta jos henkilö käyttää huumeita, jollakin hänen on se myös rahoitettava, joten riski varkauksiin työpaikalla kasvaa... No en tiedä, onko ihan suoraan noin yksinkertaista, mutta sillähän testejä perustellaan. Kyllä itse ainakin käyn mielelläni kusemassa purkkiin, koska en ole koskaan käyttänyt mitään huumeita, niin tiedän tuloksen olevan nega.
Eikö samaa argumenttia voisi käyttää siihen, että ei palkata ketään, jolla on asuntolaina tai lapsia?
Puhumattakaan naisista.
Testistä kieltäytynee sellainen, joka vaikkapa viihdekäyttää kannabista tai vahvempaa ainetta.
En ottaisi kieltäytyjää hommiin.
Valtiolla tuo otettiin, eikä ollut mikään ongelma minulle. Työtehtävä oli sellainen, että en ihmettele, ei siis mikään paperinpyörittelijä. Ja onhan nuo puhallustestitkin ihan normi juttu kuljetusalalla. Busseissa ja monissa rekoissakin on alkolukot. Ne ei toki huumeita mittaa, vaan alkoholin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on Suomessa arpomalla kielletty. Ei sellaista lakia tarvitse kunnioittaa, varsinkaan kuin kannabiksen kieltolain maailmaan lanseerannut valtio eli Yhdysvallat on jo suurelta osin itse laillistanut kannabiksen. Kannabis on maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi.
Suuri osa ihmisistä rikkoo jotain lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on Suomessa arpomalla kielletty. Ei sellaista lakia tarvitse kunnioittaa, varsinkaan kuin kannabiksen kieltolain maailmaan lanseerannut valtio eli Yhdysvallat on jo suurelta osin itse laillistanut kannabiksen. Kannabis on maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi.
Suuri osa ihmisistä rikkoo jotain lakeja.
Vaikka myös sohvaperunat tykkää kannabiksesta - kirjoitat silti 100% asiaa.
Siis mitkä työnantajat vaatii huumetestejä saati purkkiin pissaamisia?
Olen ollut töissä terveydenhuollossa ensin sairaanhoitajana ja sitten psykologina, sekä nuorempana päiväkodeissa, ravintoloissa ja seurakunnalla, mutta koskaan missään ei ole vaadittu huumetestejä. Ainoa paikka missä olen testailua nähnyt oli päihdepuoli, missä sielläkin ne testit oli vapaaehtoisia.
Narkki. Tottakai se on sen merkki jos kieltäytyy, että pelkää jäävänsä kiinni.
Se jolla ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään. Niin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Narkki. Tottakai se on sen merkki jos kieltäytyy, että pelkää jäävänsä kiinni.
Se jolla ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään. Niin se vaan on.
Tällä logiikalla pitäisi sallia myös se että työnantaja hankkii kotietsinnän työntekijän asuntoon. Ja siihen pitää suostua, koska eihän työntekijällä ole mitään salattavaa.
Mä en myöskään suostuisi, koska käytän satunnaiseti viihdetarkoituksella huumeita
Kokaiini on erittäin yleistä rahoitusalalla. Testit näyttää vain muutaman päivän sisällä käytetyn huumeen, paitsi kannabis näkyy pitkään. Testit ovat hyödyttömiä ja loukkaavat yksityisyyttä. Pirinisti ei jää helposti kiinni, mutta pilveä polttava jää.