Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lapsellinen ihminen kieltäytyy työpaikasta sen vuoksi, että vaaditaan huumetestiä?

Vierailija
13.08.2023 |

Aikuinen ihminen ei suostu kusemaan purkkiin jos joku katsoo?

Tällaisilta ihmisiltä voisikin minun puolestani ottaa tuet pois.

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tollot mammat teille faktaa, miten hyödyllisiä nuo testit ovat.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Huumetestaus

Vierailija
162/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se juoppo-Pena ei suostu, kun omat ei riitä tajuamaan että se on vain kaikkien parhaaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma OY lietsoo tänäänkin teihin pelkoa ja vihaa.

Aika säälittävää toimintaa puolueettomalta medialta.

Vierailija
164/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen, joka ei voi olla käyttämättä huumausaineita max kuukauden ajan. Satunnaiskäytöllä kannabiskin näkyy virtsanäytteessä yleensä enintään viikon, kaikki muu poistuu paljon nopeammin. Jos huumetestin vuoksi jättää työpaikan hakematta tai vastaanottamatta, niin tekosyy on.

Vierailija
165/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijalla on ylevä periaate. Työnantajalla on myös käytäntö. Ne eivät kohtaa. Ei työpaikkaa. Markkinatalous. No big deal, oma valinta.

Vierailija
166/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se erikoista kun tuollaisia pakollisia huumeseuloja vaaditaan, mutta maanantai-aamuisin (tai muinakaan päivinä) ei puhalluteta työntekijöitä alkometrillä. Jos puhallutettaisiin, niin suuri osa saisi potkut töistä.

Mutta niin, kun huumausaineet ovat LAITTOMIA niin ei muuta kuin seuloihin vaan kaikki! Alkoholi taas on LAILLISTA niin antaa olla vaikka kaikki työpäivät kännissä. Voi p*rkele mitä tekopyhyyttä.

Minun mielestäni yhdenkään ihmisen henkilökohtaiset valinnat vapaa-ajalla eivät kuulu yhtään kenellekään, ei edes työpaikalle, mikäli näistä valinnoista ei ole haittaa työelämässä.

Ja ei, en itse käytä huumausaineita. Alkoholia nautin maltillisesti.

Ainakin VR:n kaikilla työntekijöillä on nollatoleranssi alkoholin suhteen. Sitä myös valvotaan, puhaltamaan voi joutua periaatteessa milloin hyvänsä työaikana  Jos mittari heilahtaa vähänkään, niin se on irtisanomisperuste. Asia mainitaan työsopimuksessa.

Vierailija
167/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sellainen, joka ei voi olla käyttämättä huumausaineita max kuukauden ajan. Satunnaiskäytöllä kannabiskin näkyy virtsanäytteessä yleensä enintään viikon, kaikki muu poistuu paljon nopeammin. Jos huumetestin vuoksi jättää työpaikan hakematta tai vastaanottamatta, niin tekosyy on.

Eikö tämä tunnu sinusta yhtään ongelmalliselta? Olisiko ok, jos työnantaja määräisi, ettet saa käyttää kahvia tai suklaata kuukauteen? Vaikka varmasti tuohon pystyisit, niin eikö tulisi fiilis, että mikä ihmeen oikeus työnantajalla on päättää vapaa-ajastasi, kun ei siitä maksa mitään?

Vierailija
168/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä tunnu sinusta yhtään ongelmalliselta? Olisiko ok, jos työnantaja määräisi, ettet saa käyttää kahvia tai suklaata kuukauteen? Vaikka varmasti tuohon pystyisit, niin eikö tulisi fiilis, että mikä ihmeen oikeus työnantajalla on päättää vapaa-ajastasi, kun ei siitä maksa mitään?

Itse en halua olla missään tekemisissä huumausaineita käyttävien ihmisten kanssa siksi, että he eivät selvästikään ole tasapainoisia. En halua välittömään lähipiiriini myöskään ihmisiä, jotka käyttävät alkoholia, koska päihtymisen tarve kertoo itsetuntemuksen puutteesta. Työnantaja ajattelee sitten varmasti myös sitä, että koska huumausaineet ovat laittomia, ei niitä käyttävä ihminen muissakaan tilanteissa välttämättä pahemmin laeista ja säännöistä välitä. Etenkin, jos ei kykene olemaan ilman edes sitä lyhyttä aikaa ennen testiä, joista lain mukaan on ilmoitettava hyvän aikaa etukäteen.

Rajoittavana koin erään työnantajan säännön, että asiakaspalvelussa toimivilta kiellettiin valkosipulin syöminen, ettei haju häiritse asiakkaita. Se oli vapaa-aikaan kajoamista.

Vierailija
169/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua olla missään tekemisissä huumausaineita käyttävien ihmisten kanssa siksi, että he eivät selvästikään ole tasapainoisia. En halua välittömään lähipiiriini myöskään ihmisiä, jotka käyttävät alkoholia, koska päihtymisen tarve kertoo itsetuntemuksen puutteesta. Työnantaja ajattelee sitten varmasti myös sitä, että koska huumausaineet ovat laittomia, ei niitä käyttävä ihminen muissakaan tilanteissa välttämättä pahemmin laeista ja säännöistä välitä. Etenkin, jos ei kykene olemaan ilman edes sitä lyhyttä aikaa ennen testiä, joista lain mukaan on ilmoitettava hyvän aikaa etukäteen.

Rajoittavana koin erään työnantajan säännön, että asiakaspalvelussa toimivilta kiellettiin valkosipulin syöminen, ettei haju häiritse asiakkaita. Se oli vapaa-aikaan kajoamista.

Eikö samalla tavalla voisi sanoa, että valkosipulia käyttävät eivät ole tasapainoisia, jos eivät voi olla ilman valkosipulia työpäivinä?

Vierailija
170/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkivat muitakin kuin huumeita, kuten kannabista joka ei ole huume.

Vierailija
171/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö samalla tavalla voisi sanoa, että valkosipulia käyttävät eivät ole tasapainoisia, jos eivät voi olla ilman valkosipulia työpäivinä?

Valkosipuli ei tiettävästi suuremmin vaikuta ihmisen päätöksenteko- ja toimintakykyyn.

Vierailija
172/173 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin hiljattain huumetestissä, eikä se ollut yhtään kamalaa. Laboratorionhoitaja katsoi ikkunan takaa, kun pissasin purkkiin. Negatiivinen huumetesti on minulle vain plussaa. Olen terveydenhoitoalalla, joten jos Valvira joskus kyselee, niin onpa näyttää negatiivinen testitulos.

Vessa oli siisti ja tilava, tavarat piti jättää lukolliseen kaappiin. Voisin käydä vaikka päivittäin. Työni on sen verran kiireistä, että jos saan hyvää tuntipalkkaa vessassa käymisestä, niin teen sen mielelläni vaikka päivittäin.

Vierailija
173/173 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin vähän nauratti, olen yli viiskymppinen nainen, vaihdoin työpaikkaa ja vaadittiin niin huumeseula kuin otettiin peht alkoholin käytön takia.

Ajattelin, että mulla 3250 e tienaavalla konttorirotalla onkin varmaan iso merkitys tälle firman salaisuuksille ja muille, että pitää valvoa noita asioita.

Sama se mulle, mihin testeihin rahojaan tuhlaa, mutta mielessä kävi, että onko tämä nyt oikeasti ihan asiallista. Siis tietenkään ei mitkään viisarit värähtäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi