*~* HAAHUT viikko 51 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]apuh[/b] olen 29v (vm77) ja mieheni on 32v (vm74). Meillä on elokuussa 2005 syntynyt tytär. Ennen häntä mulla oli neljä alkuraskauden km:a ja hänen jälkeensä on ollut jo kaksi. Viimeisin nyt lokakuussa.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]-Ida-[/b] itse 27/mies 28. Esikoispoika vm 04/04. Toinen raskaus alkoi 09/06 ja keskeytyi 11/06 rv:lla 11. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Yritys jatkuu..
[b]-Idaliini-[/b] Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.
Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.
[b]Jellonamami[/b] Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
[b]Joululahja[/b] Minä 32v mies 39v, poika synt 12/04, keskeytynyt km 05/06 rv 12. Viikko sitten jätettiin ehkäisy pois mutta ei vielä mitään systemaattista yritystä.
[b]kaisuli79[/b] Olen 27-vuotias ja mies 31. Meillä on yksi poika synt. 10/04 ja toinen raskaus päättyi ennenaikaseen synnytykseen rv 22+6 07/06 vauva ei selvinnyt koska viikkoja oli niin vähän. Eli yks keskiraskauden keskenmeno taustalla.
[b]katri72[/b] Minä 34-v, mies kanssa 34. Lisäksi koira. Asutaan Helsingissä ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yritys alkoi 02/03. Km:t 07/05, 12/05, 7/06 ja 11/06.
[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
[b]levinia[/b] ite oon 37, mies 40, ollaan asuttu taalla n. hmmm italian leveysasteilla pian jo 15 vuotta! Tytot ovat 14 .10 .7 ja 3-vuotiaita. Viidennen yrityksia aloitettiin 2/06 kierukan poistosta ja siina sitten tasaisin valiajoin noita ' ongelmia' ; eli tm 3/06; ja kaks' kaavintaa 6/06 ja 10/06.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]lumipyry70[/b] Olen 26 vuotias ja marraskuussa keskenmenon saanut 1,5 vuotiaan neitin äiti. Edellinenkin raskaus päättyi onnettomasti vuosi sitten uutena vuonna.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]miukkeli75[/b] Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
[b]Sofia-77[/b] minä 29, mies 36, minulla t-96, t-99 ja tm-00. Miehellä p-97 ja t-99. Ensimmäinen yhteinen vauvamme siis keskeytys10/06 pahan sydänvian vuoksi rv 20+2.
[b]Tuutupii[/b] Olen 28 v kuumeilija, mieheni 31 v. Asumme Itä-Suomessa ja meillä on 1,5 v poika. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 06. Minulla todettiin tuulimunaraskaus vkolla 8+5 erinäisten ultrien jälkeen ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tasan 2 vkoa sitten viikoilla 9+1.
[b]Ultsi75[/b] Ikä: minä 31, mies 32. Montako lasta: 2, -01 ja -03. Km: 01/03 vk 10+ ja 12/06 vk 6+. Yritys: lähtee käyntiin heti kun vuoto loppuu...
[b]vm69[/b] Minä -69, mies -65. Kolme lasta ja keskenmenot 03/2006 vk 20+5 ja 11/2006 vk 8+2.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007
[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007
[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007
[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?
[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 31.7.2007
[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007
[b]pumpsu[/b] plussa 1.12.2006, la 3.8.2007
[b]Helga76[/b] plussa 2.12.2006, la 13.8.2007
[b]77mm[/b] plussa 10.12.2006, la 7.8.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b]
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]
[b]Ongelmakohdat:[/b]
[b]Keinot:[/b]
[b]Tavoite:[/b]
[/quote]
Kommentit (120)
Ajatelkaas, tän viikon sunnuntaina on sitten se jouluaatto. Nyt oikeastaan alkaa tuntua jo joulultakin, kun koko viikonloppu meni melkein siivotessa ja sitten kun eilen haettiin se kuusikin. Ja varsinkin kun yön aikana on tullut hieman lunta. Ei paljoa, lähinnä sellanen ohut kerros kevyttä höytyvää, mutta jotain kummiskin. Eli kauan kadoksissa ollu joulufiilis on löytyny... jipii! =)
Sitä vain vähän ihmettelen, kun kaupoissa ei kuulunu joululauluja vieläkään nyt viikonloppuna. Olettekos te muut kuulleet?
levinia: Oletko käynyt kuuntelemassa sitä jouluradiota netin kautta?
ON: Eilen tuntui hieman kuumeiselta illalla, joten pistin mittarin kainaloon. Näytti 36.8 eli hieman on koholla kun mun normilämpö on 36.3-36.5. Oli vain jotenkin sellanen " höntti" olo kuten yleensä silloin kun olen kipeenä. Toivottavasti ei vain kehitä mitään flunssaa just jouluksi tai joulu on pilalla...
Mukavaa jouluviikkoa kaikille!!
Et etsi valtaa loistoa! - tulee talla hetkella ja laulan kuin oopperalaulaja mukana lapsien harmiksi!! Mutta olo alkaa oleen jouluinen juuri nailla pienilla suomesta tulevilla sanoilla!
Ja anteeksi perjantainen ruikutus negasta... :o)
Mutta on se vaan hyvä että tänne voi tulla tuulettamaan niitä negatiivisiä tunteita, säästyypähän mies ja lapset turhilta känkkäilyiltä.
Täti kurvasi paikalle lauantaina 2 päivää odotettua aikaisemmin ja äkäisenä kuin mikä :o/. Vuotoa tulee niin runsaasti että kahden tunnin välein tampooni vuotaa läpi. Ehkäpä tämä on vielä jälkimaininkeja keskenmenosta sillä edelliset ensimmäiset menkat kaavinnan jälkeen oli melko laimeat vaikka kuulemma yleensä silloin tulee iso ja äkäinen tätskä.
Noh, tiedä häntä... Nyt on siis menossa kp3 ja toinen clomikierto.
Hyvä uutinen tässä tädin aikaisemmalla ilmestymisellä on että ovis taitaa ehtiä ennenkuin ukkokulta vilistää eurooppaan.
Ilmoitinkin jo että vuoden ensimmäiset päivät sitten puurretaan...
hampaat irvessä ;o). Tosin meillä ei ole ollut ongelmia sillä osastolla, jos mies on vain maisemissa niin hän on kyllä aina valmiina.
Hmm... olipahan omanapainen viesti.
Idaliinalle ONNEA plussasta ja supergluta litra!
Ultsi: Ihailtava asenne sulla. Mäkin haluaisin ottaa vauvakuumeen vähän rennommin, mutta mulla tää ikä asettaa pieniä paineita. Meillä lapset saaneet alkunsa aina ilman kalenteriin kyttäilyä enkä oikeesti edes tiennyt mitään tarkkoja ajankohtia. Elettiin vaan ilman ehkäisyä ja noin vaan lapset on alkunsa saaneet. Nyt kahden km:n jälkeen mulla on ekaa kertaa IHAN OIKEA vauvakuume, ja kun täällä netissä olen oppinut pyörimään, olen oppinut niin paljon oviksista ja sen merkeistä, etten kertakaikkiaan osaa ottaa rennosti. Ja kuten sanoin, ikä saa mut vielä enemmän stressaamaan. Ja stressihän on oiva lääke raskauden alullesaamiseen...
Sinäkö olit aloittanut taas lenkkeilyn? Minäkin olen yrittänyt aloittaa sitä uudelleen, mutta koko ajan on yskää ja nuhaa, niin on aina jäänyt vaan yhteen kertaan ja sit taas pakko pitää paranemistauko.
Katri: Täälläkin ihana pieni lumikerros maassa. Ei sitä paljon tarvita kun saa vähän paremman mielen itselleen. Älä vaan tule kipeäksi... tää ei ole kivaa!!
Irmeille: Siis mulla on dementia, enkä muista mitä piti sanoa. Pyytelit vissiin anteeksi " ruikutuksiasi" ... Eipä tarvitse, täällä sitä itse kukin ruikuttaa ja raivoaa ja onneksi joskus riemuitseekin. En nyt siis muista mitä muuta piti kirjoittaa...
ON: Eilisillasta alkaen särkenyt päätä. Ja tänään olen niistellyt nenän punaiseksi. Just kun kaikki muuten on hetkellisesti ainakin ihan hyvin, niin tulen sitten kipeeksi. Tai tottapuhuen, mullahan on lokakuun alusta alkaen ollu koko ajan jotain pientä tai isompaa vikaa kropassa.
vm69
Katri: Kun asian otit puheeksi, en ole kuullut kaupoissa joululauluja.
Levinia voisi sieltä kaukomailta laittaa vähän sitä oopperasaundia tulemaan meidän kauppojen kovaäänisiin...
vm69
vm69: No toivotaan, etten tule. Eilen vähän noita niveliäkin kolotti. Sekin yleensä kuulunu siihen, että flunssa olis tulossa. Pitänee ottaa " troppia" , jotta se pysyis poissa. Tulee mieleen ykskin joulu vuosien takaa eli aikana jolloin asuin vielä vanhempieni kanssa. Se meni niin, että meillä kaikilla oli flunssa kovan kuumeen ja vatsataudin kera. Siinä meni kyllä joulu pilalle ihan totaalisesti...
Ja kun kolotuksista puhutaan, niin eilen taas jostain syystä välillä vihloi rintoja. Ja sitten kun kävin suihkussa, niin huomasin miten otti kipeää kun kainaloiden alta kuivailin. Mistähän nyt taas tuokin tuli, kun ei sitä vähään aikaa ole ollut. Silloin kun olin raskaana, niin oli, mutta kun nyt en ole, niin enpäs enää osaa sanoakaan.
Tää pömppiskin on ihan mahoton....
Jooh, joulumielestä huolimatta tulee valiteltua oloa...
" Joulumaa on muutakin kuin tunturi ja lunta, joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta" .... =)
Juu tää pömppis on hieno. Jos ei muuta, niin ainakin olen saanut mahaa kasvatettua. Mitä lie turvotusta. Ilmaakin on niin, että pitää ihan nurkan taa mennä, kun tytöillä on kaverit kylässä...
Ja mullakin rintoja vihloo sivuilta. Ihme juttuja. Ja suonenvedot on taas lisääntyneet. Mä olen vissiin ihan superhyvä kehittelee näitä oireita, kun vielä ei olisi edes alkio voinut kiinnittyä jos sellainen olisi sattunut hedelmöittymään... Hohhoijaa..
Tosta masusta vielä... keskimmäinen tyttö kysyi viikonloppuna: " äiti oletko sä raskaana? Ja voisiksä synnyttää meille uuden Inkan?" . Noi isommat kun aina pörrää tässä koneen ympärillä kun kirjoittelen, niin näkevät aina että olen vauvan sivuilla. Siitä tietty kehittelevät mielessään vaikka mitä teorioita. Ja eilen tuntui tosi pahalta kun pikkuisin tyttö illalla sängyssä itkeskeli... " äiti, miksi se Inka kuoli?" Kuopus ei ole aiemmin noin vakavaa kysymystä esittänyt. Kerroin minkä pystyin kolmevuotiaalle selittämään. Keväällä kun Inka syntyi ja kuoli, kuopus ei uskonut sitä. Hän väitti kivenkovaa, että " äiti vaan huijaa, kyllä se vauva syntyy..."
Joo, tästä varmaan tulikin hyvä mieli...
Mulla on kylmä. Ja korvia vihloo. Otetaan yhdessä sitä troppia. Eli siis terästettyä Glögiä?? Moneltako tuut?
vm69
Voin tulla ihan mihin aikaan vaan. Eipä tässä mitään tekemistä ole... Nytkin jatkuvasti katon onko tullu uusia kirjotuksia tänne ja sitten tuonne toisaalle. Tosi vauhdikasta menoa...
Kovin näköjään se pikkuisinkin siellä sitten suree Inkan kuolemaa. Voi parkaa... ihan tässä silmät vesittyy...
Mutta pömpöstä sitten, niin toivottavasti laskee kun menkat alkaa. Ja ne alkaa, kun ei kerran mitään makkaritouhujakaan ole. Ja noitten rintojen vihlomisten ja sivukipujen lisäks kun pullakin ällöttää, niin maku kuin haju... tossa toissailtana vai milloin se nyt olikin, niin meinasin yökätä. Heh, miten voikin tulla oireita vaikka tietää ettei se voi olla mahollista...
unohdin mäkin mitä piti vielä sanomani. Eli terästetty glögi käy kyllä. Itse meinasin ensin jotain oikein vahvaa tuolta baarikaapista, mutta glögikin käy kun ei kurkkukaan ole kipeä... ainakaan vielä. Meinaan sitten kun se on kipeä, niin kuumaa en pysty juomaan. Ainut mikä mulla helpottaa siihen on jo ruuan syöminen, limsan juonti tai jätskin syönti. Kaikki muut vain tekee pahaa ja tuntuu pahentavan...
Noin, jokohan olis nyt kaikki muistettu sanoa...
Glögi on kattilassa lämpenemässä. Tervetuloa sitten vaan. Sekaan olisi jotain Tallinnan tuliaisia...
Miehus tulee kohta kotiin. Pitänee vähän rajoittaa tätä koneella oloa. Just kun pääsin vauhtiin..
Noi oireet muuten on huipussaan just silloin kun ei pitäisi olla mahistakaan. Mulla kyllä muuten, mutta ei todellakaan vielä tässä kierron vaiheessa. Jatketaan niiden kehittelyä.
must go!
vm69
Juu, täytyypä lähteä tulemaan.
Mulla taas pitkä päivä. Miehellä iltavuoroa, joten aikaisintaan on kotona joskus vähän ennen kahdeksaa. Mutta jos menee samalla lailla ylityöksi, kuten edellisellä kerralla, niin sitten tulee vasta yhdeksän kieppeillä...
Talossa leijuu ihana pipareiden tuoksu. Aamulla leipastiin pojan ja mun äidin kanssa pipareita ja kyhättiin piparkakkutalokin. Sitten äitini otti pojan mukaansa ja lähti kyläilemään mun siskolle. Tulevat vasta lauantaina takaisin. En ole vielä ikinä ollut näin kauaa erossa poitsusta ja jo vähän jänskättää, että kuinka kova ikävä tulee. No jos oikein pahaksi pääsee, niin sitten ajalen perään.
VM ja Katri, ottakaahan ne glögit niin ei pääse tuo flunssa tuosta pahemmaksi äitymään. Mä voisin tulla seuraksi ottamaan holitonta kun vielä itselläkin tuo nuha jyllää.
Sofia, hyvä että saitte miehen kanssa puhdistettua ilmaa. Ja jos ei tästä kierrosta tärppää, niin seuraavasta sitten : ) Mä ajattelin sillon keskiviikon lääkärikäynnillä otattaa kaikki maholliset testit, mukaan lukien sen virtsiitin. Tiedän että ne pitää mua ihan vinksahtaneena, mutta ehkä mulla on oikeus tuon edellisen raskauden ongelmien perusteella vähän ollakkin.
Ei siis enään kuin kaksi yötä ultraan. Mä niin toivon että syke näkyisi jo silloin, vaikka onkin aika epätodennäköistä kun sit vasta rv6, kai. Toivon joulun seutuville tänne oikeaa plussasadetta, kun tuntuu että on useampia testaajia jo sille ajanjaksolle luvassa.
Heippa täältäkin
hengissä ollaan vaikka hissukseen olen ollutkin. Nyt tuli sellanen hetki, että pakko ottaa kontaktia muihinkin. Kotona olen enimmikseen möllöttänyt kun mies töissä päivisin. Itse lopetin ravintolatyöt kun totesin olevani raskaana. Nyt olen miettinyt paluuta takaisin työelämään, en kuitenkaan ravintolaan, siinä toivossa että jos uudestaan raskautuisin. Jotain kaupan alalta.
Vuoto on loppunut ja kun luin Ultsin tekstiä niin kannattaako tehdä tuo ns. tarkistustesti? Vauvakuume alkaa pikku hiljaa palautua, kuitenkin uusin Vauva-lehti odottaa vielä lukijaansa kirjahyllyssä. Mutta eiköhän se tästä:)
Jaksamisia Teille kaikille:)
Ja 6 yötä jouluun. Voi sentään, ei vieläkään jouluista oloa... kai se tulee sitten kun pääseen hetkeksi arjen tohinoista rauhoittumaan.
Ultsi:Tuohon mielentilaan olen matkalla, missä sinä jo olet. Totesin kaiken tämän " kauheuden" (ylenpalttisen hörhöilyn ja hössötyksen) vaikuttavan jo parisuhteeseenkin. Rauhassa mennään, ja parasta toivotaan:)
Miukkeli:Hyvä että elossa olet :) Tästä se taas pikkuhiljaa lähtee... Vauva-lehtikin on aikanaan mukavaa luettavaa!
Kaisuli:Joo-o, kyllä testejä kannattaa pyytää, varmasti testataan kaikki mahdollinen kun raskaana olet. Kärsivällisyyttä sulle ultran odotteluun... =)
Meinasin kun töistä lähdin kurvata apteekin kautta.... ei ollut käteistä, niin päätin olla ostamatta tiedätte-kyllä-mitä. Hulluhan olisin ollutkin! Onneksi nyt kuitenkin huomattavasti levollisempi olo, ja tosiaankaan ei maailmanloppu-fiilis vaikka täti/nega pärähtäiskin.
Ja ruuanlaittohommia....
se on sydäntä raastavaa, kun nuo pienetkin kuitenkin omalla tavallaan suree! Mitä pienemmästä on kysymys, niin varmaan suuremmalla viiveellä kaiken kokeekin. Meidänkin ekaluokkalainen kovasti iltaisin miettii Sofiaa ja sitä, saadaanko me uutta vauvaa. Kovasti kyselee, että milloin? Siihen kun vaan tietäiskin vastauksen. Juteltiin eilen miehen kanssa, että kun ja jos uudelleen raskaudun, odotetaan ainakin ekat NKL:n tutkimukset ennenkuin lapsille kerrotaankaan. Jos taas jotain olisikin, ei tarvi niiden kokea uutta menetystä.
Jaksamista sullekkin, nuo pienten aatokset on välillä raskaita meille äideille jaiseille :( Syliä ja halia, sillä onneksi pääsee pitkälle!
ja piti jo aiemmin kirjoittaa kommenttia sulle siitä, että hienoa kun saitte miehen kanssa puhuttua!!
halit sulle!!
Sofia: Voi harmi kun sulle ei ole vielä jouluista oloa tullut... Mitenköhän mä nyt sen sulle saisin... Mä sain meinaan eilen jouluisen fiiliksen siinä kiireessä ja varsinkin kun käytiin ostamassa joulukuusi. Siellä tuli nähtyä lasten innokkaita ilmeitä ja kuuli puheita, että tollanen kuusi otetaan jne.
" Ja niin joulu joutui jo taas pohjolaan... joulu joutui jo rintoihinkin.... ja kuuset ne kirkkaana luo loistoaan..." *laulaa sulle*
Auttoiko yhtään? ;)
Nyt katsomaan telkkaa...
Sä oot niin ihana, kun luot joulutunnelmaa noilla ihanilla joululaulu-pätkillä.
Ihan hyvä fiilis taas tällä hetkellä. Päänsärkykin helpotti. Siis tabuilla.
vm69
Heissan taas,
ihmettelen itsekin mistä olen tämän asenteen nyt kehittänyt ;-) Ehkä siitä, että se vuoto vihdoin ja viimein loppui! Kehittelin jo vilkkaassa mielikuvituksessani, että mulla on kuitenkin kohdunulkoinen, se ei vaan näkynyt ultrassa jne. No, nyt on sitten vuoto ohitse vähäksi aikaa (toivottavasti pitkään!) ja harjoituksetkin saaneet alkaa ;-)
MIUKKELI: sen tarkistustestin tein lääkärin suosituksesta. Eli mulla oli silloin ennen todellista vuotoa tilanne, että ultrassa ei näkynyt mitään, mutta raskaustesti positiivinen (hcg 64). Lääkäri jo silloin epäili sen olevan alkava varhainen keskenmeno (kohtu tyhjentynyt mutta vuoto ei ollut vielä alkanut), mutta soitti minulle erikseen ja kehoitti tekemään raskaustestin tänään (km:stä nyt 12 pvä). Näytti negaa, joten ei pelkoa kohdunulkoisesta!
VM: myönnettäköön, että mulla on ollut krooninen vauvakuume jo todella pitkään, itse asiassa siitä asti kun kuopus oli 4kk. Vasta tänä kesänä sain mieheni puhuttua ympäri mahdollisesta pikkukolmosesta. Taustani vielä, että esikko sai alkunsa kerta' laakista' eli olin syönyt pillereitä 8 vuotta putkeen ja sitten vaan tärppäsi heti. Se raskaus meni hyvin loppuun asti. Ykkösen jälkeen tulin raskaaksi 2.yrityskierrosta ja se meni kesken rv 11+ (olin nähnyt jo sydänäänet...). Sen jälkeen taisi tärpätä 2. kierrosta menkkojen jälkeen (jouduin odottamaan ne yhdet kk:t, koska lääkkeellinen tyhjennys). Tämä raskaus sai alkunsa vähän yllättäin, tiesin kyllä milloin mulla oli otolliset ajat, mutta en kyllä katsellut kalenteria...
Toisin sanoen, vaikka tjot-meiningillä mennäänkin, niin säännöllinen kk-kierto aiheuttaa väkisin sen, että tietty aika ollaan enemmän aktiivisia välly-puolella kuin toisena ;-)
Lenkkeily on lähellä sydäntäni, tykkään kun ei tartte lähteä tiettyyn kellonaikaan liikkumaan vaan lähden kun hyväksi totean;-) Ja saahan siinä raitista ilmaakin. Tämä syksy on vaan ollut niin kiireinen ja masentavan märkä, että lenkkeily on vähän jäänyt...
KATRI: en mäkään ole hirveästi kuullut joulumusiikkia kaupoissa -tai sitten en vain ole kiinnittänyt siihen ollenkaan huomiota.
Joulua jo odotan kovasti, kuten lapsetkin ;-)
-Ultsi-
Heissan kanssasisaret!
Kiitos Katrille listan päivittämisestä! Onhan se tavallaan ikävää nähdä oma nimi listassa, mutta toisaalta se luo myös uskoa tulevasta. Tai niin minä sen ainakin nään!
Jokos täällä voidaan odottaa plussauutisia? Kuka on tällä viikolla ' piinapenkissä' ?
Omasta navasta sen verran, että vuoto on nyt loppu ja tänään tein sen tarkistustestin ja negaa näytti. Että sillä rintamalla kaikki hyvin -yritys voi siis alkaa :-) Ja pari kertaa on jo kokeiltu. Meillä toistaiseksi ei miestä tartte kyllä suostutella, mä olen ehkä enemmän se jarru -näin olen aina ollut. Kierrosta en osaa sanoa, missä vaiheessa mennään, varmaan jotain ovulaation esiasteita mennään...mä kyllä tunnistan oviksen hyvinkin tarkkaan, koska oireet on niin selvät...eli kalenteria ei siihen tartteta. Toivotaan vaan, että kierrot ei venyis hirveän pitkiksi...
Mä olen taas ihan innoissani tästä yrittämisestä ja toivotaan, että kantaisi hedelmää mahdollisimman pian :-) Miehelle en ole ikinä maininnut mistään kierron vaiheista, ehkä vaan arvaa, kun olen itsekin aktiivisempi silloin kun ollaan kierron puolivälissä :-) Tosin tjot-meiningillä meidän lapset on saaneet alkunsa...En jaksa ottaa tästä kierrosta (kuin ehkä seuraavistakaan!) mitään paineita, olen jo päättänyt, että me vielä se pikkukolmonen jossain vaiheessa saadaan! Olisko se tää kierto, sitä ei tiedä kukaan!
Aloitin viikonloppuna taasen lempiharrastukseni lenkkeilyn. Tulipa hyvä olo. Viimeiset viikot on olleet yhtä sumussa elämistä -eikös liikunnan ole todettu hyväksi raskautumiselle?
-Ultsi-