Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö se oikeasti paikkansa, että joidenkin lapset saavat 20 joululahjaa?? Tai peräti enemmän?

Vierailija
18.12.2006 |

En voi käsittää! Teette kyllä karhunpalveluksen lapsillenne tuollaisilla lahjamäärillä.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat ympäri vuotta niin paljon tavaraa, että mikään ei oikein tunnu miltään edes jouluna.

Mä olen kieltäytynyt koko syksyn ostamasta mitään leluja tms. mankujille, sanonut vaan että jouluna sitten.

Vierailija
62/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta lahjoja kertyy sukulaisilta, kavereilta, kummeilta yms. niin, että lahjaläjä on lopulta aivan posketon.

Minua yletön pakettimäärä riepoo, koska lahjat jäävät toistensa varjoon, eikä mikään tunnu enää oikein miltään. Pahimmillaan lapsi ei edes muista mitä keneltäkin on saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia mielestäni... kun on suuri suku

Outoa on mielestäni että lapset saisivat vain muutaman paketin.

Vierailija
64/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minua yletön pakettimäärä riepoo, koska lahjat jäävät toistensa varjoon, eikä mikään tunnu enää oikein miltään. Pahimmillaan lapsi ei edes muista mitä keneltäkin on saanut.

tämähän saatiin mummilta jne. Lisäksi voisi ottaa tavaksi kirjoittaa lapsen kanssa kiitoskirjeen lahjanantajille.

Vierailija
65/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

tämähän saatiin mummilta jne. Lisäksi voisi ottaa tavaksi kirjoittaa lapsen kanssa kiitoskirjeen lahjanantajille.

Vierailija
66/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeja ja pappoja ei ole kuin yksi kutakin mutta kaveripiirissä hän on oikeastaan ensimmäinen ja todella tärkeä. Näin yksinhuoltajana olen kyllä kiitollinen kaikille muistajille ja jokaiselle kyselijälle on mennyt tieto tarpeellisesta tavarasta perille.

Sitten on tietysti kummit, omat sisarukseni, varamummo ja isoeno...Ja todellakaan paketteja ei tule kuin yksi/hlö/perhe.

Itse laitoin fleecepuvun ja satukirjan pakettiin. Kuitenkin joudun kasvavalle lapselle koko ajan jotain ostamaan, nämä tarpeelliset lahjat auttavat siis tuohon paljon.

Joulumieltä kaikille!

Vierailija
67/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää on 3 v. Onko se nyt ihan kivaa huijata lapsi tosissaan uskomaan joulupukkiin?

Vierailija
68/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereilta 2

äidiltä 3

iskältä 2

puoli isovanhemmilta 4

siskoilta 2

toisen puolen isovanhemmilta 3

kummeilta 2

Nopeasti kertyy.. mutta mitähän tuo haittaa

Vierailija
69/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen vuoksi määrä kasvaa.

Lahjoja annamme me vanhemmat, lasten omat sisaruksetkin haluavat antaa lahjoja (kouluikäiset), sedät-enot-tädit antavat omat lahjansa, kummit antavat lahjoja, mummoilta + papoilta tulee lahjoja jne.

Samalla lailla sain itsekin pienenä lahjoja enkä minä omasta mielestäni nyt niin hurjan piloille pidetty ole :).

Iso suku näkyy tässäkin asiassa, meillä siis.

Vierailija
70/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat pienet lapseni uskovat joulupukkiin ja tonttuihin. Ekaluokkalainen ei enää usko, kun joku " ystävällinen" luokkatoveri (sinun perheesi hengenheimolainen) oli vähän " valistanut" ivalliseen sävyyn asiasta. Isot sisaruksensa ovat jokainen omaan tahtiinsa keksineet, ettei pukkia ole ja ovat kaikki olleet asian kanssa ihan ok siinä vaiheessa.

Meillä lahjoista kerrotaan, että mummit,kummit jne auttavat pukkia, koskapa ei pukki montaa lahjaa ehdi kaikille valmistamaan.

Vierailija
71/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että eikö kaikki mitä annetaan ole loppujen lopuksi tarpeellista? Ei kai kenenkään lapsi saa ihan vain turhanpäiväisiä lahjoja, vaikkei heille pakettiin alusasuja laitettaisikaan? Ja mitä kummaa se turhanpäiväinen voisi olla? Kuten tuossa on mainittu, lelut, pelit, vaatteet, ja mitä niitä olikaan ovat loppujen lopuksi ihan vain sitä tarvetavaraa, mitä tietynikäiset lapset tai nuoret käyttävät.

Kenen lapsi on totutettu niin hyvälle tai pahalle, ettei ilahtuisi lähes mistä tahansa mitä paketista ilmaantuu? Minä en ole ostanut alusasuja, tai urheiluvälineitä, mutta epäilen vahvasti, että jos lapseni sellaisia saisivat ne olisivat mieluisia. Uusi kun on aina uutta.

Vierailija
72/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä iso suku eikä todellakaan tulisi mieleenkään odottaa tädiletä,enoilta,papoilta,mummoilta ja kumminkaimoilta lahjoja, niillähän menisi koko vuoden palkka vähintäänkin jos kaikkien kaikille lapsille ostaisivat.

Vierailija
73/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mietin vain, että eikö kaikki mitä annetaan ole loppujen lopuksi tarpeellista? Ei kai kenenkään lapsi saa ihan vain turhanpäiväisiä lahjoja, vaikkei heille pakettiin alusasuja laitettaisikaan? Ja mitä kummaa se turhanpäiväinen voisi olla? Kuten tuossa on mainittu, lelut, pelit, vaatteet, ja mitä niitä olikaan ovat loppujen lopuksi ihan vain sitä tarvetavaraa, mitä tietynikäiset lapset tai nuoret käyttävät.

Kenen lapsi on totutettu niin hyvälle tai pahalle, ettei ilahtuisi lähes mistä tahansa mitä paketista ilmaantuu? Minä en ole ostanut alusasuja, tai urheiluvälineitä, mutta epäilen vahvasti, että jos lapseni sellaisia saisivat ne olisivat mieluisia. Uusi kun on aina uutta.

Vierailija
74/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen 20 joululahjaa on jollekulle kummastuksen aihe, ellen olisi sitä täältä av:lta lukenut. Kyllä täältä oppii paljon toisten ihmisten ajatuksista.

Ap:n kysymykseen vastaus: kyllä pitää paikkansa. Taitaa aika monikin saada noin monta lahjaa, enkä näe siinä mitään pahaa. Jos nyt kummastelemaan ruvetaan, niin minusta on outoa, jos lapsi saa vain kaksi lahjaa.

Vierailija
75/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhemmat niin ahneita ja itsekkäitä etteivät halua " tuhlata" (lue:panostaa) lapseensa?

Tietenkään kaikilla ei ole suurta sukua joka lahjoja ostaisi (meillä lahjoja tulee sukulaisilta yhteensä noin 10)

mutta kyllä aina itse ostamme noin 10 lahjaa / lapsi.

Tietenkään jos ei ole rahaa yhtään niin sitten sen jotenkin ymmärtää.

Vierailija
76/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan annettu aina paljon lahjoja perheen kesken ja jossain ketjussa kommentoinkin, että en ole oikein koskaan tajunnut tätä juttua, että ei anneta lahjaa, koska se joulun sanoma on mulle sitä, että annetaan toisille omastamme.

Mä olen tehnyt niin lasten kanssa, että ihan pienestä pitäen joutuu luopumaan jostain omasta lelustaan ja se sitten viedään pelastusarmeijaan tms. Mulla on siinä ajatuksena, että pitää oppia siihen muita pitää auttaa tässä elämässä ja kaikki ei vain taivaasta tipahda valmiina syliin.

Mun mielestä lahjat voivat olla ihan hyvin käytännöllisiäkin, mutta kyllä mun mielestä lahjassa voi olla jotain pientä lahjaekstraa, mitä itse ei välttämättä ostaisi itselleen. Krääsää ei osteta meille muutenkaan, miksi sitten jouluna?

Vierailija
77/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI saavat tuon verran, lapset enempi =)

Vierailija
78/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sen näkee jo tästäkin ketjusta ja itse tunnen monia sellaisia perheitä. Kaverini on ylpeä vain, jos pojat ei jaksa avata edes kaikkia pakettejaan aattona vaan niitä jää pyhillekin.

Meillä ostetaan kolmelle lapselle kaksi pakettia jokaiselle ja isot saavat yhteisen pelin. Omat vanhempani ostavat yhden lahjan jokaiselle, miehen vanhemmat antavat joulurahan eli ei paketteja, lisäksi jokainen saa kummiltaan paketin eli max. Isomummu joutuisi ostamaan niin monelle, että olemme " vapauttaneet" hänet lahjomisvastuusta eli kuusi pakettia per lapsi ja minusta sekin on paljon.

Meillä ostetaan vaatteita silloin, kun niitä tarvitaan ei erityisesti jouluksi. Lahjaksi ei osteta pikkusälää vaan lapset saavat muutaman laadukkaan ja tarkkaan mietityn lahjan. Sen sijaan pidämme huolen siitä, että 2-vuotiaammekin tietää miksi joulua juhlitaan. Keskitymme yhdessäoloon, käymme kirkossa, syömme hyvin, luemme, kuuntelemme musiikki, musisoimme itse, sukuloimme...jätämme tarkoituksella sen materialistisen puolen taka-alalle. Olemme vakuuttuneita siitä, että sillä on pitkällä tähtäimellä vain huonoja seurauksia.

Vierailija
79/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lahjat ovat vain leluja, niin eikö lapsi osaa arvostaa vaatteita lahjana?

Meillä lapset kyllä ilahtuvat uusista vaatteista, kylpytakeista ja esim. kylpyvaahdosta. Vierastan ajatusta, että lahja ei voisi olla jotain käytännöllistä ja tärkeää. Tosin ilman lelua/lelujakaan ei kai kukaan lasta jouluna jätä.

Vierailija
80/116 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä vanhemmilta hän ei saa mitään!

- 3 mummoa + 1 pappa

- 2 isomummoa

- 3 kummia

- 3 isotätiä

- " isoserkkuja"

- 1 setä

...tiedä vielä keneltä muulta on tulossa...

Itsekin sain pienenä paljon lahjoja, mutta enpä ole itsekkääksi paskaksi muuttunut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi