Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?
Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluin juttu on astianpesukoneen pesuaine !
Kerro lisää! Tuleeko puhdasta? Tämä olis jotain!
Ei tuu. Joskus unohdan ostaa konetiskiainetta ja oon pistänyt koneen pyörimään ilman sitä. Se eka koneellinen on puhdas mutta toisen kerran jos laittaa, uuden satsin siis niin ei tuu enää puhdasta. Lautasiin tulee semmoinen ihme matta pinta.
Ehkä jos astiat esipesee niin huolella ettei niissä oo mitään kun laittaa koneeseen niin sitten varmaan tuleekin puhdasta mutta mikä virka tiskikoneella tuossa vaiheessa enää on?
Ekassa viestissä ei tarkoitettu konetiskiainetta vaan astianpesukoneen pesuainetta. Siis kirjoittaja kokee turhaksi astianpesukoneaineen joka laitetaan tyhjään koneeseen ja jurrutetaan ohjelma ja näin itse tiskikone puhdistuu. Mulla on sellainen ollut joskus ja kyllähän kone sädehti sen jälkeen mutta aika turhahan se on.
Tiskit muuten ei todellakaan tule puhtaiksi ilman tiskiainetta. Sen määrästä voidaan olla montaa mieltä.
Kertokaahan mihin ihmeeseen tarvitaan ihon kuorinta-ainetta? En ole kuunaan käyttänyt eikä mun ihosta roiku mitään kuivuneita ihosoluja. Ne lähtee ihan tavallisen suihkun tai muun pesun yhteydessä kyllä. Täysi turhake!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesupalloa käyttäessä ihmiset käyttävät vähemmän pesuainetta kuin kaataessaan sitä summittaisesti lokeroon mikä on ehdottomasti yleinen tapa.
Korkissa on mitta. Ne jotka ei sitä käytä, ei kyllä mittaile pesupallollakaan.
Se on turha. En ymmärrä miksi tämä on sulle niin sydämenasia. :D
Minä kaadan vieläpä sen aineen suoraan pyykkien päälle, enkä laita edes lokeroon! Hähää. Puhdasta tulee.
Muistan lukeneeni, että tämä oliskin paras tapa.
Jos ei ole konetta, joka annostelee pyykinpesuaineen tarpeen mukaan. Ne säästää pesuainetta eniten.
Silloin valinnanvara pesuaineessa on huono sillä niihin sopii vain tietyt aineet.
Höpönlöpön. Miksi ihmeessä kävisi vain tietyt aineet? Mun Samsungissa ainakin käy ihan kaikki nestemäiset pyykinpesuaineet. Jos pesee välillä vaikka villaa ja käyttää villanpesuainetta, se laitetaan yhden koneellisen mukaan eri lokeroon, eli ei tarvi tietenkään pestä kaikkia koneellisia sillä samalla aineella.
Vierailija kirjoitti:
Deodorantin. Pelkkä vesipesu kerran päivässä riittää, on riittänyt jo kohta 10v. Nyt olen 58.
Jos joskus laitan dödöä, hiki alkaa haista. Normaalisti tunnen sen tuoksun joskus hyvin lievänä, jopa hikoituani enemmänkin, töissä tai liikkuessa. Hajuttomuuteni varmistan säännöllisesti läheiseltä joka TAATUSTI kertoisi jos lemuaisin. On todella vapauttavaa pärjätä ilman, käytän vain kevyttä vartalotuoksua enkä joka päivä sitäkään.
Yök. Ei vaan kehtaa kertoa, että haiset.
Vierailija kirjoitti:
Deodorantin. Pelkkä vesipesu kerran päivässä riittää, on riittänyt jo kohta 10v. Nyt olen 58.
Jos joskus laitan dödöä, hiki alkaa haista. Normaalisti tunnen sen tuoksun joskus hyvin lievänä, jopa hikoituani enemmänkin, töissä tai liikkuessa. Hajuttomuuteni varmistan säännöllisesti läheiseltä joka TAATUSTI kertoisi jos lemuaisin. On todella vapauttavaa pärjätä ilman, käytän vain kevyttä vartalotuoksua enkä joka päivä sitäkään.
Mullakaan ei hiki haise ikinä. Ajelen kainalot aina eikä kasva paljoa karvaa mutta jos vähänkin on jotain sänkeä niin silloin huomaan että kainalot hiukan haisee. Käytän silti antiperspiranttia tuoksun vuoksi. Jos unohdan niin se ei ole katastrofi kun en kainaloista juurikaan hikoile.
Kaikkien ihmisten hiki ei haise.
Itse en ole ikinä käyttänyt huuhteluainetta, enkä talouspaperia. Molemmat täysin turhia tuotteita. En ole myöskään koskaan käyttänyt ilmanraikastimia, WC-raikastimia ym. Vessassa on koneellinen ilmastointi siksi, ettei jää hajut asumaan.
Pois on jääneet kaikki asialle x spesifioidut siivousaineet. Käytän käsitiskiainetta, mäntysuopaa ja etikkaa.
Hiuksille mulla on shampoo ja hoitoaine, ei mitään muotoilutuotteita. Meikkaan harvemmin kuin kerran vuodessa ja siihen riittää bb-voide, poskipuna, puuteri, luomiväri ja ripsari. En käytä enää mitään vartalonkuorintatuotteita. Kuorin kintaalla,.jos tarvitsee. Hajuvedet on jääneet pois myös. En voi käyttää suurinta osaa, koska saan niistä migreenin ja olen enimmäkseen kotona niin turha lotrata sellaisiakaan, joita voisin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mäkin luulen. On todella outoa, että niin moni ihminen ei tajua sitä, että omaa ominaistuoksuaan ei oikeastaan voi tuntea. Aistit tottuu. Ei vaatteitakaan tunne iholla kuin sen hetken ajan kun ne laittaa päälleen. Samalla tavalla itse ei tunne sitä hiljalleen voimistuvaa hien ja lian hajua. Onkohan tämä joku suomalainen erityispiirre, että ei uskota että kyllä se omakin hiki haisee? Näitä haisuleita on enemmän miehissä, joiden henkilökohtainen hygienia on muutenkin vähän niin ja näin (eivät esim. pese edes käsiään vessakäynnin jälkeen) ja miehillä on myös naisia heikompi hajuaisti. Mutta olipa mies tai nainen niin onhan se nyt helkkarin itsekästä ja epäkohteliastakin mennä pahanhajuisena mihinkään ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi. Ihan turha ruuat saat pois tasoilta pöytäpyyhkeellä ja roskiin puristamalla.
Ja kun lattialle tippuu esim ripulikakkaa, pyyhit sen rätillä?🤮
Sori, mut mä niin nauroin tälle! Kuka ripuloi lattialle? Ja vielä keittiön lattialle? Siellähän se talouspaoerirulla yleensä on. Vai ripuloitko siinä määrin, että talouspaperia on aina oltava saatavilla, ympäri vuoden ja joka huoneessa? Kantsii ehkä miettiä ruokavaliotaan...
Mulle tuli heti mieleen, että kirjottajalla on itsellään kissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluin juttu on astianpesukoneen pesuaine !
Kerro lisää! Tuleeko puhdasta? Tämä olis jotain!
Ei tuu. Joskus unohdan ostaa konetiskiainetta ja oon pistänyt koneen pyörimään ilman sitä. Se eka koneellinen on puhdas mutta toisen kerran jos laittaa, uuden satsin siis niin ei tuu enää puhdasta. Lautasiin tulee semmoinen ihme matta pinta.
Ehkä jos astiat esipesee niin huolella ettei niissä oo mitään kun laittaa koneeseen niin sitten varmaan tuleekin puhdasta mutta mikä virka tiskikoneella tuossa vaiheessa enää on?Ekassa viestissä ei tarkoitettu konetiskiainetta vaan astianpesukoneen pesuainetta. Siis kirjoittaja kokee turhaksi astianpesukoneaineen joka laitetaan tyhjään koneeseen ja jurrutetaan ohjelma ja näin itse tiskikone puhdistuu. Mulla on sellainen ollut joskus ja kyllähän kone sädehti sen jälkeen mutta aika turhahan se on.
Tiskit muuten ei todellakaan tule puhtaiksi ilman tiskiainetta. Sen määrästä voidaan olla montaa mieltä.
Joo niinpä näyttikin tarkoittavan.
En oo itsekään huomannut eroa astioiden puhtaudessa sen jälkeen kun oon tuota astianpesukoneen puhdistusainetta käyttänyt.
Sitä taitaa nytkin olla kaapissa muttei tuu käytettyä. Se että putsaa niitä pyöriviä osia ja poistoputkea riittää kyllä pitämään koneen kunnossa. Mulla nyt 13 vuotta vanha kone jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakaan ei hiki haise ikinä. Ajelen kainalot aina eikä kasva paljoa karvaa mutta jos vähänkin on jotain sänkeä niin silloin huomaan että kainalot hiukan haisee. Käytän silti antiperspiranttia tuoksun vuoksi. Jos unohdan niin se ei ole katastrofi kun en kainaloista juurikaan hikoile.
Kaikkien ihmisten hiki ei haise.
Varmasti haisee jos ei edes älyä pestä itseään kunnolla. Vedellä vaan vähän huljauttaa.
Vartalon saippuoiminen suihkussa. Nykyistä miestäni hetken tapailtuani selvisi, että tämä ei pese vartaloaan suihkussa erikseen millään aineella. Alkuun vähän ihmettelin, mutta mies ei haissut mitenkään lialta tai pahalta tai ollut muuten epäsiisti.
Aloin itse kokeilla samaa ja sen jälkeen en ole saippuoihin palannut. Toki jos iholla on esimerkiksi aurinkorasvaa tai olen vaikka menossa paljuun tai tulossa sieltä pois käytän saippuaa.
Mullakin dödö pois jo 15 vuotta. Sitä kun käyttää niin hikoilee ja haisee vain enemmän. Todellinen hölmöläisten tuote :D
Vierailija kirjoitti:
Naisille markkinoidut sheiverit. Oikeastihan kaikki sheivaus on naisilla turhaa, mutta en ole tarpeeksi vahva kuuntelemaan vittuilua karvoista. MUTTA miehille tehdyt höylät on puolet halvempia ja kaksi kertaa tehokkaampia kuin naisille myytävät vaaleanpunaiset versiot. Se jos mikä on turhaa ja mielikuvamarkkinointia. Kannattaa kokeilla miesten sheivereitä!!
Kiitos tästä vinkistä! Olen jotenkin "tiennyt" tämän mutta käytännön toteutus puuttuu ja ostan edelleen juuri näitä vaaleanpunaisia höyliä. Mutta yritän muistaa seuraavalla kerralla.
Suuvesi. Tappaa suusta yhtä paljon hyödyllisiä bakteereja kuin haitallisiakin. Normaali harjaus riittää täysin.
Hyi ***** miten epähygieenistä porukkaa. Ei osata peseytyä eikä käytetä dödöä. Sanokaa nyt että huljutatte vaattennekin vaan järvivedessä ilman pesuaineita. Mistä niihin vaatteisiin mitään likaa tulisi, kun teidän nahkannekin on näemmä ikipuhdas eikä hikikään haise.
yök
Vierailija kirjoitti:
Vartalon saippuoiminen suihkussa. Nykyistä miestäni hetken tapailtuani selvisi, että tämä ei pese vartaloaan suihkussa erikseen millään aineella. Alkuun vähän ihmettelin, mutta mies ei haissut mitenkään lialta tai pahalta tai ollut muuten epäsiisti.
Aloin itse kokeilla samaa ja sen jälkeen en ole saippuoihin palannut. Toki jos iholla on esimerkiksi aurinkorasvaa tai olen vaikka menossa paljuun tai tulossa sieltä pois käytän saippuaa.
Jep ja itse tajusin että ne kainalot pesee ihan sillä samalla shampoolla jota jää käsiin hiustenpesun jälkeen. En ole suihkugeeliä ostanut yli kymmeneen vuoteen.
Miksi täällä jankataa dödöstä, huuhteluaineista ja silityksestä? Riittää jo!
Vierailija kirjoitti:
Hyi ***** miten epähygieenistä porukkaa. Ei osata peseytyä eikä käytetä dödöä. Sanokaa nyt että huljutatte vaattennekin vaan järvivedessä ilman pesuaineita. Mistä niihin vaatteisiin mitään likaa tulisi, kun teidän nahkannekin on näemmä ikipuhdas eikä hikikään haise.
yök
🤣🤣 Ajattelin samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mäkin luulen. On todella outoa, että niin moni ihminen ei tajua sitä, että omaa ominaistuoksuaan ei oikeastaan voi tuntea. Aistit tottuu. Ei vaatteitakaan tunne iholla kuin sen hetken ajan kun ne laittaa päälleen. Samalla tavalla itse ei tunne sitä hiljalleen voimistuvaa hien ja lian hajua. Onkohan tämä joku suomalainen erityispiirre, että ei uskota että kyllä se omakin hiki haisee? Näitä haisuleita on enemmän miehissä, joiden henkilökohtainen hygienia on muutenkin vähän niin ja näin (eivät esim. pese edes käsiään vessakäynnin jälkeen) ja miehillä on myös naisia heikompi hajuaisti. Mutta olipa mies tai nainen niin onhan se nyt helkkarin itsekästä ja epäkohteliastakin mennä pahanhajuisena mihinkään ihmisten ilmoille.
Mikään dödö tai vastaava ei myöskään poista tai peitä sitä ominaistuoksua.
Et ole selvästi koskaan kuullut vaippojen vuotamisesta tai kokenut aikuisena miten ne ovat epämiellyttäviä.