Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?
Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoidosta on jäänyt pois lukuisia tuotteita. Nykyään pesen kasvot palasaippualla, käytän yhtä voidetta, öisin runsaamman kerroksen. Kasvot kuorin toisinaan normaalilla suolalla. Ihoni on hyvässä kunnossa. Paremmassa kuin lukuisien eri aineiden aikaan.
Niin ja tosiaan siivousaineeksi riittää yksi tuote. Aiemmin oli omansa keittiöön, kylpyhuoneeseen, lattiaan jne.
Deodorantti, jankuti jank, ei ole monelle mikään must have. Ihmiset täällä vastaavat alkuperäiseen kysymykseen. Jospa kunnioitettaisiin niitä vastauksia.
Oma näkökulmani on, että tuoksuttomuus/luonnollisuus ja meikittömyys on parempi vaihtoehto kuin esim. ADHD-jälkipolvi. Kemikaalit eivät ole riskittömiä, etenkin odotus- ja imetysaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi. Rätillä voi pyyhkiä.
WC-kukka ja vastaavat, turhaa jätettä.
Hiustenkuivain. Kuivuu itsestään.
Muovikassit. Siinäpä tulee roskapusseille hintaa.
Tiskiharja. Astianpesusieni on nopeampi ja tehokkaampi.
Pesupallo nestemäiselle pyykinpesuaineelle. Ainetta voi jäädä palloon, jos pallo menee vaikka lakanan mutkaan. Aineen voi kaataa suoraan pyykeille.
- Rätillä voi kuivata silmälasit, siihen voi myös niistää ja laittaa nuo aiemmin mainitut pekonit valumaan? Samoin rätillä on kätevä pyyhkäistä lohifileet..
- Wc-raikastimista olen samaa mieltä
- Sulla on ilmeisesti lyhyet ja ohuet hiukset, kun hiustenkuivaaja on turha? Itselläni kestää tuntikausia, että hiukset on kuivat ja ne on pestävä aamulla. Olis aika ikävä lähteä pakkaseen kosteilla hiuksilla tai herätä neljä tuntia ennen töihinmenoa..
- Tarkoitatko kaikkia muovipusseja? Mihin laitat roskat?
- Miten peset sienellä korkeat lasit? Ja millä tavalla sen käyttö olisi muka merkittävästi nopeampaa?
- Käytät ilmeisesti vedenpitäviä lakanoita?
WC-paperiin voi niistää. En syö pekonia. Kun valmistan lohifileistä ruokaa, en pyyhi niitä (miksi pyyhkisin)?
Juuri niitä yksittäisiä muovikasseja, roskat toki roskapusseihin, rulla on edullinen. Hiuksia on niin maan perkeleesti, mutta itseäni märkä tukka ei haittaa. En omista korkeita ja kapeita laseja.
Ei ole kerta eikä ensimmäinenkään, kun pesupallo jää köllöttämään jonkin kankaan mutkaan, eikä pääse pyörimään vapaasti, kuten tarkoitettu olisi. Turha muovipirulainen.
Pesuainevalmistajat ovat tutkineet hiukan enemmän kuin sinä sitä pyykinpesua ja pesuaineen käyttäytymistä koneessa ja todenneet pesupallot hyödyllisiksi.
Miksi niitä ei sitten enää löydy mistään. Olisin ostanut, mutta ei löytynyt ainakaan näistä paikallisista kaupoista.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoidosta on jäänyt pois lukuisia tuotteita. Nykyään pesen kasvot palasaippualla, käytän yhtä voidetta, öisin runsaamman kerroksen. Kasvot kuorin toisinaan normaalilla suolalla. Ihoni on hyvässä kunnossa. Paremmassa kuin lukuisien eri aineiden aikaan.
Niin ja tosiaan siivousaineeksi riittää yksi tuote. Aiemmin oli omansa keittiöön, kylpyhuoneeseen, lattiaan jne.
Kampaajalla en myöskään enää käy. Johtuen siitä, että tulos tuskin koskaan oli mieleinen. Leikkaan itse hiukseni ja saan pitkään tukkaani keveästi kerrostusta ja verhomaisen otsatukan. Ei onnistunut kampaajalta, mutta rahaa kyllä meni.
Jätin silmänympärysvoiteen 40-vuotiaana pois, kun meikkaaja sanoi, että siitä on vain haittaa herkälle silmänympärysiholle. Olen nyt 66-vuotias ja ryppyjä ei ole yhtään silmien luona. Olen vakavanaamainen eikö tule hymyryppyjä. Olen säästänyt satoja euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla en myöskään enää käy. Johtuen siitä, että tulos tuskin koskaan oli mieleinen. Leikkaan itse hiukseni ja saan pitkään tukkaani keveästi kerrostusta ja verhomaisen otsatukan. Ei onnistunut kampaajalta, mutta rahaa kyllä meni.
Talouspaperista olen myös luopunut. Vessaparilla pyyhin ne, mihin en viitsi luutua lista. Lidl vessapaperi on vahvaa, eikä edes nukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.
Eihän se hikoilua estäkään vaan odööriä.
Mun hiki ei haise pahalta, jos ollenkaan
Mulla oli naispuolinen tuttu hieroja, joka sanoi noin eikä käyttänyt dödöä koskaan. Voin sanoa, että hän oli väärässä. Se ihminen todellakin haisi järkyttävän pahalta. Varsinkin työssä, jossa on noin läheisessä kosketuksessa ihmisten kanssa ja joutuu ojentelemaan käsiään toisen yli niin hyi helvata... Käytä ihan rohkeasti vaan sitä dödöä. Saatat huomata, että ihmiset ei enää pidä kiirettä päästäkseen pois sun läheltä.
Se, että joku ei ymmärrä omaa pahaa hajuaan, mitä en ollenkaan epäile etteikö olisi näin, ei tarkoita sitä, että kaikki, jotka ei käytä dödöä, haisisivat. Näin ei oikeasti ole, ei kaikki sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne Novelle juomat joihin on muka lisätty jotain hivenaineita, yhtä tyhjän kanssa. Ostan kyllä hiilihapotettua vettä, mutta lantraan sekaan fun lightia tuomaan makua.
Fun lightit yms ne vasta turhakkeita on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi. Rätillä voi pyyhkiä.
WC-kukka ja vastaavat, turhaa jätettä.
Hiustenkuivain. Kuivuu itsestään.
Muovikassit. Siinäpä tulee roskapusseille hintaa.
Tiskiharja. Astianpesusieni on nopeampi ja tehokkaampi.
Pesupallo nestemäiselle pyykinpesuaineelle. Ainetta voi jäädä palloon, jos pallo menee vaikka lakanan mutkaan. Aineen voi kaataa suoraan pyykeille.
- Rätillä voi kuivata silmälasit, siihen voi myös niistää ja laittaa nuo aiemmin mainitut pekonit valumaan? Samoin rätillä on kätevä pyyhkäistä lohifileet..
- Wc-raikastimista olen samaa mieltä
- Sulla on ilmeisesti lyhyet ja ohuet hiukset, kun hiustenkuivaaja on turha? Itselläni kestää tuntikausia, että hiukset on kuivat ja ne on pestävä aamulla. Olis aika ikävä lähteä pakkaseen kosteilla hiuksilla tai herätä neljä tuntia ennen töihinmenoa..
- Tarkoitatko kaikkia muovipusseja? Mihin laitat roskat?
- Miten peset sienellä korkeat lasit? Ja millä tavalla sen käyttö olisi muka merkittävästi nopeampaa?
- Käytät ilmeisesti vedenpitäviä lakanoita?
WC-paperiin voi niistää. En syö pekonia. Kun valmistan lohifileistä ruokaa, en pyyhi niitä (miksi pyyhkisin)?
Juuri niitä yksittäisiä muovikasseja, roskat toki roskapusseihin, rulla on edullinen. Hiuksia on niin maan perkeleesti, mutta itseäni märkä tukka ei haittaa. En omista korkeita ja kapeita laseja.
Ei ole kerta eikä ensimmäinenkään, kun pesupallo jää köllöttämään jonkin kankaan mutkaan, eikä pääse pyörimään vapaasti, kuten tarkoitettu olisi. Turha muovipirulainen.
Pesuainevalmistajat ovat tutkineet hiukan enemmän kuin sinä sitä pyykinpesua ja pesuaineen käyttäytymistä koneessa ja todenneet pesupallot hyödyllisiksi.
Miksi niitä ei sitten enää löydy mistään. Olisin ostanut, mutta ei löytynyt ainakaan näistä paikallisista kaupoista.
Eri
Tämä on totta. Ennen ne sai ilmaiseksi pullon mukana. Se toki oli typerää, mutta mistä niitä nykyään edes saa? Itselläni on kolme, jotka ovat parinkymmenen vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Kesti pitkään edes tajuta, että jotkut käyttävät huuhteluainetta. Jos sellaista joskus harvoin haluan käyttää, lorautan etikkaa ja siihen joku kiva tuoksu sekaan.
Rintaliivien käytön lopetin, jos ei asu erikseen vaadi tietynlaista profiilia. Rinnat on pienet joten tukea ei tarvi ja aikuinen ihminen selviää jos joskus sattuu hieman nännin muoto näkymään vaikka kylmällä säällä.
Tottakai jos vierailen vaikkapa puolison konservatiivisilla ja iäkkäillä vanhemmilla, laitan varalta liivit päälle.
Minulla sama homma. Vain joihinkin tapaamisiin puen rintaliivit. Siitä on kyllä tullut kyselyjä, kun tapaan lähellä asuvaa sukulaista. Hän kysyi, että onko sulla silarit? No minä kysyin häneltä, että etkö syö koskaan?
Kamalan laiha narkilta näyttävä heppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperista olen myös luopunut. Vessaparilla pyyhin ne, mihin en viitsi luutua lista. Lidl vessapaperi on vahvaa, eikä edes nukkaa.
liata*
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan olen viisikymppinen ja näillä on menty parikymmentä vuotta. Iho on kimmoisa, eikä juurikaan ryppyjä. Tässä olen kyllä säästänyt rahaa. Sen lisäksi, että ihoni on hyvässä kunnossa.
Kasvovesi. En tunne yhtäkään miestä joka moista tuotetta käyttäisi, vaikka muuten ihoaan puunaisivat.
Olosuhteiden pakosta tein aikoinaan asunnon loppusiivouksen käyttämällä pelkkää Fairya. Tulos oli hämmästyttävän puhdas. Tätä ihaili myös huoneiston omistaja.
Siitä lähti ajatus itämään, että tarviikohan niitä kaikkia joka paikkaan tarkoitettuja aineita ollenkaan. Ei tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkusaippuan. Pesen hiukset shamppoolla ja vartalon vedellä + sillä mitä shampoosta valuu vartaloa pitkin.
Minä myös, mutta olen korvannut suihkuasaippuan kosteusvoiteella.
Ihotautilääkärin mukaan yksi helppo tapa estää ihon kuivumista on voidepesu.
- Kun ottaa suihkuun mukaan jonkin kosteuttavan perusvoiteen ja käyttää sitä saippuan tapaan, niin iho on mukavamman tuntuinen suihkun jälkeen.
Suuvedet, parta-/hajuvedet, proteiinijuomat ja -patukat, sokeroidut ja keinotekoisesti makeutetut juomat
Kaikkien anti-age tuotteiden, paitsi retinolin joka oikeasti toimii.
Silmänympärysvoide, päivävoiteet: käytän päivävoiteena +50 suojakertoimista Niveaa vuoden ympäri. Kampaajalla käymisen lopetin 15 vuotta sitten; laitan hiustenpidennykset itse (en ole kampaaja). En värjää hiuksia, mutta välillä laitan esim. vaaleita raitoja (sinettipidennykset).
Ja tosiaan huuhteluaineita en käytä, en myöskään mitään hajusteita. Muutenkin pyrin elämään terveellisesti ja nukkumaan väh. 8h per yö.