Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?

Vierailija
11.08.2023 |

Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.

Kommentit (460)

Vierailija
141/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan käyttänyt huuhteluainaa.

Aina mun pitää siivota

Aina mun pitää tiskata

Aina mun pitää käydä lääkärissä

Aina mun pitää käydä töissä

En saa mennä koneelle

En katsoo telkkarii

En saa edes nähdä

Mun kavereita

Aina mun pitää olla kotona

Aina mun pitää tehdä asioita

Aina mun pitää syödä kunnolla

Aina mun pitää juoda kunnolla

En saa syödä karkkia

En juoda limua

En saa edes juoda

Alkoholia

Aina mun pitää levätä

Aina mun pitää nukkua

Aina mun pitää herätä

Aina mun pitää käydä suihkussa

Vierailija
142/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään käytetä huuhteluaineita.

Eikä meillä ole vuosiin ollut talouspaperia, ei edes silloin kun kuopus oli vauva ja opetteli sormiruokailemaan.

Monet siivousaineet on jääneet pois. Hyllyn perukoilla on vielä kloriittia ja mäntysuopaa, niitä joskus käytän. Muuten mennään astianpesuaineella ja vedellä.

Itse en värjää hiuksia, enkä juurikaan meikkaa. Ihon kuorin hunajalla ja sokerilla.

Lihaa jos ostan, ostan aina maustamatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan käyttänyt huuhteluainaa.

Aina mun pitää siivota

Aina mun pitää tiskata

Aina mun pitää käydä lääkärissä

Aina mun pitää käydä töissä

En saa mennä koneelle

En katsoo telkkarii

En saa edes nähdä

Mun kavereita

Aina mun pitää olla kotona

Aina mun pitää tehdä asioita

Aina mun pitää syödä kunnolla

Aina mun pitää juoda kunnolla

En saa syödä karkkia

En juoda limua

En saa edes juoda

Alkoholia

Aina mun pitää levätä

Aina mun pitää nukkua

Aina mun pitää herätä

Aina mun pitää käydä suihkussa

Voi tyttö kulta jos et muista kun niitä oli aina kaikissa huuhteluainapaketeissa.

Vierailija
144/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ison osan ruokamausteista ja kaiken maailman resepteistä, kunnon raaka-aineet maistuvat hyviltä sellaisinaan eikä vaadi ympärille mitäön teollista.

Eli suomalaiseen makuun mautonta ruokaa, ei kiitos.

Vierailija
145/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoseerumit ja selluliittivoiteet

Vierailija
146/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluin juttu on astianpesukoneen pesuaine !

Kerro lisää! Tuleeko puhdasta? Tämä olis jotain!

Vierailija
147/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pikkuhousunsuojat on niin monen mielestä turhia? Minulle erittäin tarpeellisia.

Vierailija
148/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut liudan kosmetiikatuotteita. Ihon hoitoon ei tarvitse 10 putelia eikä meikkejä kymmeniä. Huuhteluaine juurikin pilaa vain vaatteet. En osta vaatteita kuin perus pakolliset. Lähes kaikki on karsittu.

Tää on hyvä! Nykyään varsinkin joka ikinen puolijulkkis julkaisee ihonhoitorutiininsa, enkä usko hetkeäkään, että ne oikeasti käyttää aamuin illoin niitä 30 tuotetta, mitä mainostavat. Hyvä kasvovoide, puhdistusaine ja aurinkovoide riittää. Meikkaamisessa ei tarvi primer-voidetta, erillistä luomiprimeria, meikkivoidetta, kymmentä eriväristä korjausvoidetta, valokynää jne jne jne.

ap

Mä oon ihan tavis keski-ikäinen mamma ja mä käytän niitä "30 tuotetta" ihonhoidossa.

Syy ihan se että se pitää mun ihon kosteutettuna. Mä laitan kasvovettä, hoitonestettä, seerumia ja kosteusvoidetta ja vielä kosteuttava primer. Välillä erilaisia naamioita käytän sekä meikkaan.

Enää ei iho kiristä ja hilseile kun oon ottanut noi kaikki käyttöön. Käyttänyt jo vuosia.

Silmänymärysvoide on ehkä se mun turhake sitten. Levitän noita muita jo silmänymärysiholle kielloista huolimatta ja mun silmänympärysiho on vaalea ja suht rypytön. En tiedä miksi pitää olla erillinen silmänympärysvoide kun nuo jo mitä levitän koko kasvoille käy ihan hyvin?

Vierailija
149/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten muotoilutuotteet,

huuhteluainetta en ole koskaan käyttänytkään.

Talouspaperi korvattu tekstiilisiillä kestoversioilla,

en silitä vaatteita koskaan verhot joskus

Meikkejä karsinut, vaihdoin kemikaaliseen kasvokuorintaan kun kuulin että mekaanisissa on mikromuovia. Kehon kuorin kintaalla.

Muoviset leikkuulaudat on vaihdettu puisiin joita huolletaan ja kestää pitempään.

Kengät vaihdettu nahkaisiin joita huolletaan ja kestää pidempään

Hajusteita olen karsinut, ainut hajuste suihkusaippuassa

Kertakäyttöiset käsisaippuapullot vaihdettu kestoversioihin ja kanisterissa saippua kotiin

En käytä enää kynsilakkaa

Kun on mikro ja induktioliesi niin ei tarvita vedenkeitintä eikä kahvinkeitintä. Kaapissa hyvää pikakahvia

Kemikaaleja vähennetty siivousaineissa ja käytetään ympäristömerkittyjä siivousaineita.

Suurin osa näistä valinnoista säästää sekä luontoa että pankkitiliä

En kuivaa hiuksiani, kuivuu itsestään.

Vierailija
150/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu. Joskus unohdan ostaa konetiskiainetta ja oon pistänyt koneen pyörimään ilman sitä. Se eka koneellinen on puhdas mutta toisen kerran jos laittaa, uuden satsin siis niin ei tuu enää puhdasta. Lautasiin tulee semmoinen ihme matta pinta.

Ehkä jos astiat esipesee niin huolella ettei niissä oo mitään kun laittaa koneeseen niin sitten varmaan tuleekin puhdasta mutta mikä virka tiskikoneella tuossa vaiheessa enää on?

Vierailija
151/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu. Joskus unohdan ostaa konetiskiainetta ja oon pistänyt koneen pyörimään ilman sitä. Se eka koneellinen on puhdas mutta toisen kerran jos laittaa, uuden satsin siis niin ei tuu enää puhdasta. Lautasiin tulee semmoinen ihme matta pinta.

Ehkä jos astiat esipesee niin huolella ettei niissä oo mitään kun laittaa koneeseen niin sitten varmaan tuleekin puhdasta mutta mikä virka tiskikoneella tuossa vaiheessa enää on?

Puolikkaalla tabletilla tulee puhdasta myös!

Vierailija
152/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten muotoilutuotteet,

huuhteluainetta en ole koskaan käyttänytkään.

Talouspaperi korvattu tekstiilisiillä kestoversioilla,

en silitä vaatteita koskaan verhot joskus

Meikkejä karsinut, vaihdoin kemikaaliseen kasvokuorintaan kun kuulin että mekaanisissa on mikromuovia. Kehon kuorin kintaalla.

Muoviset leikkuulaudat on vaihdettu puisiin joita huolletaan ja kestää pitempään.

Kengät vaihdettu nahkaisiin joita huolletaan ja kestää pidempään

Hajusteita olen karsinut, ainut hajuste suihkusaippuassa

Kertakäyttöiset käsisaippuapullot vaihdettu kestoversioihin ja kanisterissa saippua kotiin

En käytä enää kynsilakkaa

Kun on mikro ja induktioliesi niin ei tarvita vedenkeitintä eikä kahvinkeitintä. Kaapissa hyvää pikakahvia

Kemikaaleja vähennetty siivousaineissa ja käytetään ympäristömerkittyjä siivousaineita.

Suurin osa näistä valinnoista säästää sekä luontoa että pankkitiliä

En kuivaa hiuksiani, kuivuu itsestään.

Mikä on kemikaalinen kasvokuorinta?

Vierailija
153/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut liudan kosmetiikatuotteita. Ihon hoitoon ei tarvitse 10 putelia eikä meikkejä kymmeniä. Huuhteluaine juurikin pilaa vain vaatteet. En osta vaatteita kuin perus pakolliset. Lähes kaikki on karsittu.

Tää on hyvä! Nykyään varsinkin joka ikinen puolijulkkis julkaisee ihonhoitorutiininsa, enkä usko hetkeäkään, että ne oikeasti käyttää aamuin illoin niitä 30 tuotetta, mitä mainostavat. Hyvä kasvovoide, puhdistusaine ja aurinkovoide riittää. Meikkaamisessa ei tarvi primer-voidetta, erillistä luomiprimeria, meikkivoidetta, kymmentä eriväristä korjausvoidetta, valokynää jne jne jne.

ap

Miksi meikkivoidetta ei tarvi? Mä ainakin tarvin, samoin primerin meikkivoiteen alle.

Pointti varmaan oli, että ei tarvita kymmentä eri tuotetta. Väittäisin kyllä että primeri on täysin turha, kun löydät omalle ihollesi sopivan meikkivoiteen.

eri

Jankuti jankuti.

Vierailija
154/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pikkuhousunsuojat on niin monen mielestä turhia? Minulle erittäin tarpeellisia.

Ovat menopaussin ylittäneitä mikä on palstalle tyypillistä.

Vierailija
155/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesupalloa käyttäessä ihmiset käyttävät vähemmän pesuainetta kuin kaataessaan sitä summittaisesti lokeroon mikä on ehdottomasti yleinen tapa.

Korkissa on mitta. Ne jotka ei sitä käytä, ei kyllä mittaile pesupallollakaan.

Se on turha. En ymmärrä miksi tämä on sulle niin sydämenasia. :D

Minä kaadan vieläpä sen aineen suoraan pyykkien päälle, enkä laita edes lokeroon! Hähää. Puhdasta tulee.

Muistan lukeneeni, että tämä oliskin paras tapa.

Jos ei ole konetta, joka annostelee pyykinpesuaineen tarpeen mukaan. Ne säästää pesuainetta eniten.

Silloin valinnanvara pesuaineessa on huono sillä niihin sopii vain tietyt aineet.

Vierailija
156/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biojätepussit. Kippaan hedelmä/leipäpussista molokiin.

Vierailija
157/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuainemarkkinat on äärimmilleen kilpailtu, siinä ei pysty menestymään kikkaskonstilla että yrittää saada myytyä enemmän ja enemmän pesuainetta.

On jo pitkään kilpailtu sillä että pesutulos olisi parempi tai yhtä hyvä kuin kilpailijalla ja siksi pesupallo on kehitetty ja sitä suositellaan.

Vierailija
158/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biojätepussit. Kippaan hedelmä/leipäpussista molokiin.

Sama mutta laitan biojätteen sekaroskiin 😁

Vierailija
159/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deodorantin. Pelkkä vesipesu kerran päivässä riittää, on riittänyt jo kohta 10v. Nyt olen 58.

Jos joskus laitan dödöä, hiki alkaa haista. Normaalisti tunnen sen tuoksun joskus hyvin lievänä, jopa hikoituani enemmänkin, töissä tai liikkuessa. Hajuttomuuteni varmistan säännöllisesti läheiseltä joka TAATUSTI kertoisi jos lemuaisin. On todella vapauttavaa pärjätä ilman, käytän vain kevyttä vartalotuoksua enkä joka päivä sitäkään.

Vierailija
160/460 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouspaperi. Ihan turha ruuat saat pois tasoilta pöytäpyyhkeellä ja roskiin puristamalla.

Ja kun lattialle tippuu esim ripulikakkaa, pyyhit sen rätillä?🤮

Sori, mut mä niin nauroin tälle! Kuka ripuloi lattialle? Ja vielä keittiön lattialle? Siellähän se talouspaoerirulla yleensä on. Vai ripuloitko siinä määrin, että talouspaperia on aina oltava saatavilla, ympäri vuoden ja joka huoneessa? Kantsii ehkä miettiä ruokavaliotaan...

Vauva, vanhus.

Näille ihmisryhmille on molemmille saatavina vaippoja.