Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?
Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.
Kommentit (460)
Mä käytän huuhteluainetta lähinnä sukkiin. En saa niitä muuten pehmeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän pyyhkeitä kuulu edes pestä huuhteluaineen kanssa, juuri ton imukyvyn takia.
Niin, ja kaikessa muussakin pyykissä se on ihan turhaa. :) Testin tarkoitus oli testata väitteitä ja katsoa, mikä on todellinen vaikutus. :)
ap
Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pyyhkeitä kuulu edes pestä huuhteluaineen kanssa, juuri ton imukyvyn takia.
Niin, ja kaikessa muussakin pyykissä se on ihan turhaa. :) Testin tarkoitus oli testata väitteitä ja katsoa, mikä on todellinen vaikutus. :)
ap
Mä käytän kyllä lakanoihin huuhteluainetta, pienen määrän.
Pyyhkeitä taas ei ole koskaan kuulunut pestä huuhteluaineella.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän huuhteluainetta lähinnä sukkiin. En saa niitä muuten pehmeiksi.
Mitä ihmeen sukkia sä oikein käytät?! Ei mulla ole yksiäkään kovia sukkia. Ehkä kannattas ostaa mieluummin erilaisia sukkia.
Olen lopettanut liudan kosmetiikatuotteita. Ihon hoitoon ei tarvitse 10 putelia eikä meikkejä kymmeniä. Huuhteluaine juurikin pilaa vain vaatteet. En osta vaatteita kuin perus pakolliset. Lähes kaikki on karsittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mä käytän kyllä lakanoihin huuhteluainetta, pienen määrän.
Pyyhkeitä taas ei ole koskaan kuulunut pestä huuhteluaineella.
Eikä paljoa elastaania sisältäviä vaatteita tms.
Vierailija kirjoitti:
Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.
Eihän se hikoilua estäkään vaan odööriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sataprosenttisen varmasti mies. Käytä sitä dödöä, haisuli.
En ole, enkä käytä.
Miksi etenkin näin kesällä käyttäisin kainaloissa dödöä, kun hikoilen kuitenkin KOKO vartalosta.
Talvisaappaat. Tajusin että pärjään tennareilla aivan hyvin, eivät minun jalkani tai nilkkani palele.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut liudan kosmetiikatuotteita. Ihon hoitoon ei tarvitse 10 putelia eikä meikkejä kymmeniä. Huuhteluaine juurikin pilaa vain vaatteet. En osta vaatteita kuin perus pakolliset. Lähes kaikki on karsittu.
Tää on hyvä! Nykyään varsinkin joka ikinen puolijulkkis julkaisee ihonhoitorutiininsa, enkä usko hetkeäkään, että ne oikeasti käyttää aamuin illoin niitä 30 tuotetta, mitä mainostavat. Hyvä kasvovoide, puhdistusaine ja aurinkovoide riittää. Meikkaamisessa ei tarvi primer-voidetta, erillistä luomiprimeria, meikkivoidetta, kymmentä eriväristä korjausvoidetta, valokynää jne jne jne.
ap
Ison osan ruokamausteista ja kaiken maailman resepteistä, kunnon raaka-aineet maistuvat hyviltä sellaisinaan eikä vaadi ympärille mitäön teollista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytetään desinfioivaa huuhteluainetta.
Eli suomeksi sanottuna täysin turhan kemikaalin lisäksi tapat hyödyllisiä bakteereita ja edesautat resistenttien bakteerikantojen syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Ison osan ruokamausteista ja kaiken maailman resepteistä, kunnon raaka-aineet maistuvat hyviltä sellaisinaan eikä vaadi ympärille mitäön teollista.
Eihän mausteet ole teollisia. Mitähän sä olet oikein käyttänyt... :D