Alex Stubb olisi oikeasti hyvä ja edustava valinta Suomen presidentiksi!
Ainoat miinukset ovat ehkä:
- ei ajatuksiltaan kaikkein laadukkainta ja syvällisintä sorttia
- liian lääpällään EU:n ihanuuteen (ainakin nuorena)
Kommentit (318)
Onkohan Stubb vielä yhdessä vaimonsa kanssa, kun on Suomessa töissä eikä Italiassa?
Stubb vaikuttaa ainakin minusta liian elitistiseltä tyypiltä, joka juo rapujuhlissa valkoviiniä pikkusormi pystyssä. Se kai on joku oikein tohtorikin ja yliopistossakin käynyt! Kun itse haluaisin, että presidentti olisi kansan mies (tai nainen, mutta ennemmin mies), joka tulee kuraisissa kumisaappaissa peltotöistä kaljakuppilaan pelaamaan pajatsoa ja juomaan muutaman keskikaljan kavereidensa Pentti-Kalevin ja Kyösti-Kullervon kanssa. Sen jälkeen hän palaa takaisin maatilalle, jossa tilan uhkean muodokas emäntä Ulla-Marjukka on leiponut hiivaleipää ja katsonut Dallas tv-sarjaa. Tilan renki Mauno-Hermanni ja piika Mirjami-Anneli ovat lähteneet yhdessä tanssiaisiin, heillä vaikuttaa olevan vähän jotain sutinaa.
Niin tämä olisi enemmän aitoa suomalaista elämää kuin ehkäpä Stubb edustaa, joten kaipaisin tämäntyyppistä ehdokasta kuin tuossa tarinassa kuvailin.
Vierailija kirjoitti:
Paremmusjärjestyksessä 1. Stubb 2. Halla-aho 3. Aaltola
Tarkoitit varmaankin pahemmuusjärjestyksessä
Vierailija kirjoitti:
Paremmusjärjestyksessä 1. Stubb 2. Halla-aho 3. Aaltola
Halla-aho, Stubb, Aaltola on mun järjestys.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Stubbia. Hän on paras ja edustavin ehdokas.
Eihän Stubbi ole vielä edes ehdokas ja sinä jo äänestät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexander Stubb on sotilasarvoltaan pelkkä sotamies eli lusmuillut armeijan läpi yrittämättä mitään, Olli Rehn on reservin luutnantti. Kumpi on uskottavampi puolustusvoimain ylipäällikkö?
No en tiedä, nainen kun olen. Mutta aivan ehdottomasti seuraisin Stubbia mieluummin kuin Rehniä tosipaikan tullen.
Tosipaikan tullen en seuraisi noista äijistä kumpaakaan. Olen nainen myös ja noi ei vakuuta.
Ei koulukiusaajaa minnekään. Vanhempiensa paapoma eliittipenska vielä 50-vuotiaana. Ei ole juuri asunut Suomessa koskaan, lapset eivät osaa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt jätetä nämä urheilijat sinne salille suorittamaan narsismiaan. En ole tähän päivään mennessä älykästä urheilijaa nähnyt.
Kovinpa vähän olet sitten heitä nähnyt.
Muutenkaan kompetenssisi ei riitä arvioimaan muiden älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei koulukiusaajaa minnekään. Vanhempiensa paapoma eliittipenska vielä 50-vuotiaana. Ei ole juuri asunut Suomessa koskaan, lapset eivät osaa suomea.
Tietysti asui Suomessa pääministeri-aikanaan.
No niin rahanlypsäjät elämä on lyhyt kaikilla joku syvällisempi sisältö pitää olla kuin mammonajumala.
Keijo-Petteri kirjoitti:
Stubb vaikuttaa ainakin minusta liian elitistiseltä tyypiltä, joka juo rapujuhlissa valkoviiniä pikkusormi pystyssä. Se kai on joku oikein tohtorikin ja yliopistossakin käynyt! Kun itse haluaisin, että presidentti olisi kansan mies (tai nainen, mutta ennemmin mies), joka tulee kuraisissa kumisaappaissa peltotöistä kaljakuppilaan pelaamaan pajatsoa ja juomaan muutaman keskikaljan kavereidensa Pentti-Kalevin ja Kyösti-Kullervon kanssa. Sen jälkeen hän palaa takaisin maatilalle, jossa tilan uhkean muodokas emäntä Ulla-Marjukka on leiponut hiivaleipää ja katsonut Dallas tv-sarjaa. Tilan renki Mauno-Hermanni ja piika Mirjami-Anneli ovat lähteneet yhdessä tanssiaisiin, heillä vaikuttaa olevan vähän jotain sutinaa.
Niin tämä olisi enemmän aitoa suomalaista elämää kuin ehkäpä Stubb edustaa, joten kaipaisin tämäntyyppistä ehdokasta kuin tuossa tarinassa kuvailin.
Sirkka-Liisa Anttila? Siinä olisi ehtoisa emäntä Suomelle, harmi, että ikää jo aika paljon.
Vihreillä tulee kova paikka esiintyä koulutetun keskiluokan puolueena, jos oma ehdokas on ylioppilas ja kaikki vastaehdokkaat tohtoreita. Kuvaavaa on, että jopa persuilla on tohtori ehdokkaana.
Keijo-Petteri kirjoitti:
Jos haluaa näissä vaaleissa tieten tahtoen äänestää kouluttamatonta ehdokasta niin Haavisto lienee ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Alexander Stubb on sotilasarvoltaan pelkkä sotamies eli lusmuillut armeijan läpi yrittämättä mitään, Olli Rehn on reservin luutnantti. Kumpi on uskottavampi puolustusvoimain ylipäällikkö?
Tällainen asenne reservin sotilaita kohtaan osoittaa maanpetoksen suuntaan. Luovuta pois sotilaspassisi. Kuka sinut on virheellisesti määrännyt johtajakoulutukseen?
Tässä on hyvä esimerkki siitä, et tyyppi voi olla pätevä, mutta ei ole SOPIVA presidentin tehtäviin Suomessa. Joku hankaa pahasti hänen persoonassa. Ällö ja ylimielinen nyt ainakin. Joku syvällisyys hänestä puuttuu. On teflonia. Ei olis turvallisen tuntuinen pressa.
Nyrkillä tapettava hinuri! Äänestäkää alfojen alfaa Jussi Halla-ahoa!
Stubb on vain yksi presidentti ehkokkaista.
Suomen kansa itse, valitsee äänestämällä, tulevan presidentin.
Se ehdokas, joka saa toisella kierroksella ENITEN ÄÄNIÄ, on Suomen uusi presidentti.
Mitään merkitystä ei ole, millään yksitäisillå huuteluillla, eikä yksittäisillä ihastuksen tai inhon ilmaisulla.
Merkitystä on vain sillä, ketä presidenttiehdokasta
SUOMEN KANSAN ENEMISTÖ ÄÄNESTÄÄ,
TOISELLA KIERROKSELLA !
Ei ei ja ei Stubbia presidentiksi. Aivan naurettava idea.
No en tiedä, nainen kun olen. Mutta aivan ehdottomasti seuraisin Stubbia mieluummin kuin Rehniä tosipaikan tullen.