Ihastuvatko naiset aina samantyyppiseen mieheen kuin nainen itse on?
Musiikista kiinnostuneet naiset ihastuvat muusikoihin, liikuntaa harrastavat naiset ihastuvat urheilijaan, uranaiset ihastuvat bisnesmieheen jne.?
Kommentit (108)
Tykkään kaljasta, niin valitsin kaljamahaisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Ei,
Useinkin vastakohdat täydentää toisiaan.
Lisäyksenä tähän vielä: mutta useinkin tarvitaan tietty luonteiden ja olemuksen yhteensopivuus; huumorintaju, samoja mielipidenäkemyksiä jne.
Eli vaikka harrastukset poikkeaisivatkin, jonkinlainen harmonia muussa olemuksessa yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kaljasta, niin valitsin kaljamahaisen miehen.
Niin tai kapakan pitäjään.
Minusta monesti kyse ei ole suoraan samantyyppisistä kiinnostuksista vaan samanlaisista taustoista. Ihmisillä joiden lapsuuden kasvuympäristö ja perhe on ollut samantyyppinen on helpompi ymmärtää sen toisen ajatuksia ja kokemusmaailmaa kuin jos oltaisiin ihan eri taustoista. Tästä syystä duunarit naivat toisia duunareita, rikkaat rikkaita, maalaiset maalaisia jne.
"Musiikista kiinnostuneet naiset kiinnostuvat muusikoista." Nainen ei itse tietenkään voi olla muusikko, vai mitä? Mies tekee, nainen kiinnostuu. Terveisiä vaan 90-luvulta, boomer.
Vierailija kirjoitti:
Minusta monesti kyse ei ole suoraan samantyyppisistä kiinnostuksista vaan samanlaisista taustoista. Ihmisillä joiden lapsuuden kasvuympäristö ja perhe on ollut samantyyppinen on helpompi ymmärtää sen toisen ajatuksia ja kokemusmaailmaa kuin jos oltaisiin ihan eri taustoista. Tästä syystä duunarit naivat toisia duunareita, rikkaat rikkaita, maalaiset maalaisia jne.
Tästä voi päätellä, että nainen valitsee miehen ja mies tyytyy siihen. Miehelle ei väliä onko samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Mies ihastuu naisen persoonaan ja ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Ei,
Ei noin yksioikoista, että "ei".
Muusikkopiireissä on todella paljon muusikkopareja. Samoin liikuntaa paljon harrastavissa on pareja ja jopa huippu-urheilussa syntyy pariskuntia (joskus kaksi urheilijaa, joskus toinen siitä urheilijan "tiimistä"). Eiköhän työpaikoillakin ole kautta aikojen syntynyt jos jonkinlaista pariskuntaa, aivan samoin kuin jo opiskelijayhteisöissä.
Ihminen, joka haluaa löytää jonkun, jonka kanssa ei ole yhtään mitään yhteistä, on usein vastuunkiertäjätyyppiä, joka haluaa jonkun tekemään kaiken sen, mitä ei itse viitsisi tehdä. Joku kotoa opittu malli ehkä, kyllä äiti hyysää.
Vierailija kirjoitti:
"Musiikista kiinnostuneet naiset kiinnostuvat muusikoista." Nainen ei itse tietenkään voi olla muusikko, vai mitä? Mies tekee, nainen kiinnostuu. Terveisiä vaan 90-luvulta, boomer.
Klubeja ja festareita kiertävä nainen valitsee miehen, joka vähintään soittaa bändissä.
Itse ainakaan en, mutta ulkonäössä ja muussa ulkoisessa olemuksessa on paljonkin samankaltaisuutta. En esim voisi kuvitella ihastuvani vaaleaan mieheen (olen brune) tai sellaiseen, joka pukeutuu värikkäästi (itselläni lähes aina mustaa päällä). Tai sellaiseen, josta näkee jo päällepäin ettei harrasta mitään liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voi päätellä, että nainen valitsee miehen ja mies tyytyy siihen. Miehelle ei väliä onko samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Mies ihastuu naisen persoonaan ja ulkonäköön.
Miten kertoa olevansa täysin pihalla parisuhteista kertomatta, että on täysin pihalla parisuhteista. Kirjolla?
Mä olen menevä adhd-tapaus ja mieheni on rauhallinen ja harkitseva löllöttelijä. Täydennetään hyvin toisiamme tällä saralla, koska mä tuon miehen elämään vähän eloa ja hän vakauttaa minua. Hullu huumorintajumme tosin sopii täysin yksiin. Ikinä olen ymmärtänyt, miksi mun ja miehen pitäisi haluta harrastaa samoja asioita. Mä osaan mennä harrastuksiini ihan itsenäisestikin.
Samanlaiset arvot on kyllä ihan must, esim. luonnonsuojelu on minulle tärkeää. Muut kiinnostuksenkohteet/harrastukset ei tarvitse olla samanlaisia, se voisi olla minusta jopa tylsää, jos olisi täysin samanlainen.
aina puhutaan vastakkaisuuksista ja samakkuuksista ja mitä lie mielestäni eniten nuanssia löytyy kun ajattelee että molemmille löytyy se oma rooli joka sattuu myös tukemaan toista se on se paras suhde
Tuskin. Ihastutko sinä ap aina tyhmiin ja kaljamahaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippäs vähän toisen osapuolen kautta sitä suhdetta. Miksi nainen haluaisi miehen ketä ei valitse häntä? Sinun pitää osata sanoa ketä se on kenen kanssa haluat olla muuten kiinnostuksesi on kyseenalaistettavissa.
Virhepäätelmäsi johtuu olemattomasta päättelykyvystäsi.
Ihmiset tapaavat toisiaan töissä ja vapaalla, joten he ihastuvat ihmisiin, joilla on sama työnantaja tai bisnesyhteyksiä tai jokin sama harrastus.
Ihmiset eivät tapaa ketään yksin yksiöissään ja peräkamareissaan.
Naisia on puolet ihmiskunnasta eli miljardeja. Eiköhän tuohon joukkoon sisälly laidasta laitaan mieltymyksiä. Voisitteko lopettaa yleistykset.
Vierailija kirjoitti:
Virhepäätelmäsi johtuu olemattomasta päättelykyvystäsi.
Ihmiset tapaavat toisiaan töissä ja vapaalla, joten he ihastuvat ihmisiin, joilla on sama työnantaja tai bisnesyhteyksiä tai jokin sama harrastus.
Ihmiset eivät tapaa ketään yksin yksiöissään ja peräkamareissaan.
Jo kouluaikoina näkyi selvästi, että naiset valitsivat samaa genreä olevan miehen.
Ei.
Annan esimerkin.
Jos nainen on pitkä, työelämässä menestynyt, itsevarma ja assertiivinen, samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.
Jos nainen on lyhyt, kodin hengetär, pehmeä ja tunteellinen, vastakohdat täydentävät toisiaan.
Tuo muuttuu aina sen mukaan kumpi johtaa siihen että naiselle sopii klassisen miesihanteen mukainen pitkä, raamikas, itsevarma, menestynyt ja assertiivinen mies.
Ei,