Löytyi hyvä mies perheen perustamiseen, mutta en tunne seksuaalista vetoa
Ikää minulla 33v ja ainakin yksi lapsi olisi toiveissa. Olen kolme vuotta sitten tapahtuneen vaikean eroni jälkeen tavannut paljon miehiä, mutta kenenkään kanssa ei ole tuntunut olo luontevalta. Nyt olen tavannut miehen joka on monessa mielessä juuri sitä mitä haluan ja hän myös toivoo jatkossa lasta. Ongelma vaan on se etten tunne oikein mitään vetoa häneen seksuaalisesti ja romanttinen yhteys toistaiseksi puuttuu. Kuitenkin hänenlaisensa luotettavat ja perhekeskeiset miehet ovat harvassa. Mietin nyt kovasti kannattaako tätä katsoa vielä pidemmälle vai ei? Ikä tuo painetta jos haluaa lapsen saada, en tiedä uskallanko enää pitkään etsiä.
Kommentit (538)
Oliko mies kokematon? Ne tarttuvat naiseen, joka osoittaa kiinnostusta, kuin hukkuvaan ja elättelevät toiveita, että kyllä tämä tästä suhteeksi muuttuu. Osa kuvittelee olevansa hyvinkin vakavassa suhteessa jo kaksien treffien jälkeen. Ystävälleni kävi näin. Tapailin ehkä 2kk ajan miestä, ehtivät nähdä muutamia kertoja ei-seksuaalisissa merkeissä töiden takia, mutta mies oli kuuluttanut jo koko suvulle ja kaveripiirille, että nyt löytyi nainen, ja luvannut perheelleen, että tuo tämän näytille juhannuksena. Ystäväni taas oli vasta sillä asteella, että olen tutustumassa sinuun ja katsomassa, olisiko tässä mahdollisuutta.
^ AI niin tuo kuuluttelu selvisi vasta siinä vaiheessa, kun ystävä sanoi, ettei halua jatkaa tapailua. Mies oli hemmetin vihainen, että ystäväni menee nyt tälleen rikkomaan lupauksensa, ja kun hän on jo luvannut kaikille, että hänellä on naisystävä. Mitä hän nyt kertoo perheelle, äitikin pettyy?!
Vierailija kirjoitti:
En suosittele testaamaan seksiä miehen kanssa, joka ei aiheuta mitään seksuaalista halua. Varsinkin, kun ap on hitaasti lämpiävä ja harkitseva persoona. Seksiä voi testata siinä tapauksessa, ettei se ole mitään sen ihmeempää kuin vaikka leffailta yhdessä, että katsellaan mitä tästä tulee eikä tähän liity mitään sen suurempia tunteita, arvoja tai latauksia.
Jos seksiin asti mennään, ja mies on ihastunut, niin se ihastuu vielä enemmän ja pettyy entistä suuremmin, kun ap sanoo, että ei kiinnosta. Makasin sun kanssa lähinnä vaan testimielessä.
Ajatelkaa nyt hyvänen aika sitä miestäkin! Ei se ole mikään konsepti nimeltä "mies", vaan se on ihminen tunteineen ja ajatuksineen. Sillä on psyyke ja mielenterveys, jota ei lähdetä sorkkimaan sillä ajatuksella, että "emmä tiiä, sä oot mulle niinku kaveri, mut voisin mä kokeilla seksiä sun kanssa, et josko muuttuis" -> "Joo, ei muutu, ei tästä tule mitään". Tuohan voi ajatella miehen puolelta niin, että olen sittenkin ihan saakelin epämiellyttävä tyyppi ja varmaan vielä surkeampi sängyssä, kun ennen seksiä oli sentään edes vähän mahdollisuutta ilmassa tyyliin "no katellaan, vois ehkä napatakin".
Miehelle ei koskaan ehdotettaisi, että joo, koeaja se nainen kato, kyllä ne tunteet siitä syttyy. Ihan sama, mitä se nainen susta ajattelee.
Ehdottomasti samaa mieltä, varsinkin jos mies on vieläpä kokematon. Seksi tuskin on kokemattoman kanssa heti mitään ilotulitusta, ja sitä ap todennäköisesti tarvitsisi, jotta olisi edes pieni mahdollisuus että tunteet heräävät. Jos mies olisi superkokenut, silloin voisin ajatellakin että jotain mahdollisuuksia voisi olla, mutta nyt ei todellakaan.
Sanon tämän ihmisenä joka itse menetti neitsyytensä miehelle, joka meni sänkyyn kanssani juuri tuolla "katsotaan jos tunteita seksin myötä heräisi" mentaliteetilla. Ymmärsin miehen ajatuksen vasta jälkikäteen asioita kelailtuani. Mitään muuta siitä ei seurannut kuin traumat, joiden seurauksena en ole tuon jälkeen harrastanut seksiä kenenkään kanssa enkä edes etsinyt kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sanattomaksi vetää aihe. Jos itse ihastuisin/rakastuisin naiseen ja hengailisin hänen kanssaan puoli vuotta, kunnes eräänä päivänä hän sanookin "sori, mutta en missään vaiheessa tuntenut sinuun mitään vetoa".. Mitä ihmettä! Aivan sairasta ajan haaskausta ja tunteilla leikkimistä. Ainut milloin kokisin tuon olevan OK on, jos asia olisi jotenkin puitu läpi jo varhaisessa vaiheessa. Muutoin tuo on kylmää ja suorastaan psykopaattista.
Minä olen miehelle kertonut rehellisesti missä mennään tunteideni osalta. Olen sanonut etten oleta hänen jäävän odottamaan. Mutta hän on halunnut antaa aikaa eikä hoputtaa. Minulla on taustalla myös erittäin vaikeita suhdekokemuksia ja on hankalaa sanoa paljonko johtuu niistä ja paljonko vain siitä että mies on väärä. Joka tapauksessa mitään leikkimistä tässä ei ole, mies on milloin tahansa vapaa lähtemään. Ap
Kaikki (useimmat?) miehet eivät ole niin hyviä lukemaan eleitä ja piilomerkityksiä, että huomaisivat eroa. Tai sitten huomaavat jotain mutta tulkitsevat sen väärin. Koska sitä todellista yhteyttä ei ole. Tai ei ole annettu sen muodostua. Arpapeliä, miten mies suhtautuu asiaan, kun totuus selviää.
Nämä ovat hyviä huomioita, mutta se tärkein ja vahingollisin puuttuu:
Mies käy sisällään voimakasta konfliktia, jossa vastakkain ovat hänen aistihavaintonsa ja maailmankuvansa. Hän todennäköisesti huomaa jollain tasolla jonkin olevan väärin, mutta hänen tiedostava luonne ei halua hyväksyä sellaista todellisuutta, jossa hän eläisikin valheessa. Se on osa terveen mielen suojamekanismia, mutta mitä pidempään sitä hyväksikäytetään sen tuhoisampaa on jälki. Jossain vaiheessa mukaan tulee kognitiivinen dissosiaatio ja siinä vaiheessa toivottavasti henkilöllä on tukiverkot kunnossa. Tämänkin viestin kirjoittaminen sai sykkeen miljoonaan vielä vuosikymmen myöhemmin, joten sanon nyt mahdollisimman selkeästi:
Lopeta leikkiminen, ihmiset eivät ole leluja.
En tiedä kenelle osoitat tämän vastauksen, mutta minä olen ollut miehelle avoin ja rehellinen tilanteesta, olemme käyneet useita keskusteluja aiheesta ja hän tietää aiemman suhdehistoriani sekä sen mahdolliset vaikutukset tunteisiin. Olen useaan kertaan selkeästi sanonut hänelle etten pysty hänelle lupaamaan tällä hetkellä mitään varmaa ja hän on vapaa lopettamaan tapailun milloin haluaa. Eli pallo on hänellä. En voi asiaa enää selvemmäksi miehelle tehdä. Olen alusta lähtien halunnut olla suora, koska kenenkään tunteilla leikkiminen on viimeinen asia mitä haluan. Mutta hän on kaikki nämä asiat tietäen itse halunnut jäädä. Käymme säännöllisesti keskusteluja toistemme tunteista ja missä niiden osalta mennään, puolin ja toisin. Ap
"Etten pysty lupaamaan mitään varmaa" on hyvin kaukana siitä ettei ole romanttista yhteyttä tai seksuaalista vetoa. Mikäli on muuten miellyttävä tyyppi, niin yleisesti noilla määreillä ollaan ystäviä. Oletko siis sanonut hänelle, että koet hänet vain ystävänä?
Kyllä olen sanonut hänelle, että tunteeni ovat kaverilliset, eivät romanttiset. Olen kertonut etten tunne häneen tällä hetkellä vetoa. En myöskään näe, että hän on minuun mitenkään korviaan myöten rakastunut, muuten olisin jo aikoja sitten lyönyt jarrut pohjaan. Hän on kiinnostunut ja ihastunut, mutta samalla tavalla kuin minä hän on halunnut tutustua rauhassa ja katsoa. Olemme tunteneet vasta 3kk ajan. Ap
Sitten sinun täytyy myös toimia kaverillisesti. Jos sanot, että tunteeni ovat kaverilliset, mutta käytös on kuin mahdollisella deitillä tai siellä on miehelle vähänkin viestiä (totta tai ei), että tästä voisi tulla mahdollisuudet, ei tämä mies varmasti tee omaa siirtoaan. Odottaa vaan, että uit jossain vaiheessa liiveihin.
Osa miehistä kun on sen verran simppeleitä, että naisen hymykin on jo merkki ihastuksesta, eikä normaalia kanssakäymistä. Tällaiset tyypit ajattelevat helposti, että nainen sanoo, että ollaan kavereita,mutta se viettää niin paljon aikaa mun kanssa, että kyllä se vaan valehtelee ja vielä harkitsee minua. Nimimerkillä kokemusta on.
Ei ne sanat, mutta ne teot. Menevätkö tekosi yksiin sanojesi kanssa?
Kyllä olen aikalailla varma, että teot ja käyttäytyminen ovat minulla linjassa. Kyllä minä käyttäydyn hänen kanssaan täysin kaverillisesti, emmekä edes ehdi tapaamaan usein, koska teemme molemmat vuorotyötä. Ap
Ai kamala, mulle on käynyt juuri noin, että olin vasta tutustumassa mieheen ja miettimässä asiaa kun mies alkoi puhua jo siitä, että me seurustelemme. Menimme tapaamaan hänen vanhempiaankin. Olimme suudelleet ensimmäisen kerran ja se oli miehelle heti vakavan suhteen ja sitoutumisen merkki. Miten tyhmä sitä voi nuorena ollakaan. En liioittele yhtään kun sanon, etten ole katunut mitään niin paljon kuin lähtemistä tuohon suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele testaamaan seksiä miehen kanssa, joka ei aiheuta mitään seksuaalista halua. Varsinkin, kun ap on hitaasti lämpiävä ja harkitseva persoona. Seksiä voi testata siinä tapauksessa, ettei se ole mitään sen ihmeempää kuin vaikka leffailta yhdessä, että katsellaan mitä tästä tulee eikä tähän liity mitään sen suurempia tunteita, arvoja tai latauksia.
Jos seksiin asti mennään, ja mies on ihastunut, niin se ihastuu vielä enemmän ja pettyy entistä suuremmin, kun ap sanoo, että ei kiinnosta. Makasin sun kanssa lähinnä vaan testimielessä.
Ajatelkaa nyt hyvänen aika sitä miestäkin! Ei se ole mikään konsepti nimeltä "mies", vaan se on ihminen tunteineen ja ajatuksineen. Sillä on psyyke ja mielenterveys, jota ei lähdetä sorkkimaan sillä ajatuksella, että "emmä tiiä, sä oot mulle niinku kaveri, mut voisin mä kokeilla seksiä sun kanssa, et josko muuttuis" -> "Joo, ei muutu, ei tästä tule mitään". Tuohan voi ajatella miehen puolelta niin, että olen sittenkin ihan saakelin epämiellyttävä tyyppi ja varmaan vielä surkeampi sängyssä, kun ennen seksiä oli sentään edes vähän mahdollisuutta ilmassa tyyliin "no katellaan, vois ehkä napatakin".
Miehelle ei koskaan ehdotettaisi, että joo, koeaja se nainen kato, kyllä ne tunteet siitä syttyy. Ihan sama, mitä se nainen susta ajattelee.
Ehdottomasti samaa mieltä, varsinkin jos mies on vieläpä kokematon. Seksi tuskin on kokemattoman kanssa heti mitään ilotulitusta, ja sitä ap todennäköisesti tarvitsisi, jotta olisi edes pieni mahdollisuus että tunteet heräävät. Jos mies olisi superkokenut, silloin voisin ajatellakin että jotain mahdollisuuksia voisi olla, mutta nyt ei todellakaan.
Sanon tämän ihmisenä joka itse menetti neitsyytensä miehelle, joka meni sänkyyn kanssani juuri tuolla "katsotaan jos tunteita seksin myötä heräisi" mentaliteetilla. Ymmärsin miehen ajatuksen vasta jälkikäteen asioita kelailtuani. Mitään muuta siitä ei seurannut kuin traumat, joiden seurauksena en ole tuon jälkeen harrastanut seksiä kenenkään kanssa enkä edes etsinyt kumppania.
Tätä en missään nimessä halua tehdä. Kyllä minä haluan kaikin tavoin yrittää välttää loukkaamasta miestä. Ja olen tähän asti ajatellut, että kunhan olen avoin ja rehellinen toiselle se riittää. Mutta näitä viestejä luettuani olen alkanut tulla siihen tulokseen ettei se riitä. Todennäköisesti satutan häntä tahtomattani silti. En oikein näe enää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa tämä tapailu. Kyllä se harmittaa, koska kovasti toivoisin löytäväni yhteyden hänen kanssaan. Hän on mukava mies ja olisi varmasti turvallinen isä ja puoliso. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä enään mitään housurakkautta haeta. Ne ajat ovat menneet. Mieluummin turvallinen kaveri kuin joka iso rakkaus joka kuitenkin kohta lopahtaa.
Ei tietenkään toisen tunteillakaan saa leikkiä joten ois paras puhua asiat valmiiksi.
Ai kamalaa, 33-vuotiaana on ne ajat olleet ja menneet.
Onpas karua luettavaa.
Kun on toisilleen sopivat ihmiset, vetovoimaa ja rakkautta niin seksiä voi olla ja seksi haluttaa vaikka kuinka vanhaan saakka.
Siksi juuri onkin tärkeää, ettei mennä yhteen jos tunteita ja vetovoimaa ei ole. Jos toisen läheisyys ei tunnu hyvältä
niin aina sitä enemmän se alkaa tökkimään, vähemmän.
Myös kaikki muutkin harmittavat asiat harmittavat ja tökkovät aina vaan enemmän.
Rakkaus ja intohimo on suhteessa se liima ja pehmike joka saa kumppanin viat tuntumaan pienemmiltä ja pystyy olemaan toisilleen armollisempi.
Jos se puuttuu niin silloin saattavat kumpikin olla kovin armottomia kun kyllästymisen aste ilman intohimoa on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en missään nimessä halua tehdä. Kyllä minä haluan kaikin tavoin yrittää välttää loukkaamasta miestä. Ja olen tähän asti ajatellut, että kunhan olen avoin ja rehellinen toiselle se riittää. Mutta näitä viestejä luettuani olen alkanut tulla siihen tulokseen ettei se riitä. Todennäköisesti satutan häntä tahtomattani silti. En oikein näe enää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa tämä tapailu. Kyllä se harmittaa, koska kovasti toivoisin löytäväni yhteyden hänen kanssaan. Hän on mukava mies ja olisi varmasti turvallinen isä ja puoliso. Ap
Erittäin hyvä ratkaisu. Toivon että ihmiset useammin ajattelisivat näissä asioissa epäitsekkäästi ja pyrkisivät asettumaan toisen asemaan. Taatusti et ole tuon miehen ainoa vaihtoehto vaan moni muukin näkee hänessä saman potentiaalin kuin sinäkin. Jotain paljon parempaa on vielä hänelle luvassa. Siitä en mene takuuseen onko sinulle.
ap, olin samanlaisessa tilanteessa yli 30-vuotiaana, tosin päädyin seurustelemaan ihan vakavastikin odotellessani josko tunteita myöhemmin heräisi. No ei herännyt ja ajattelin, että on molempia kohtaan reilua erota, kun mikään kumppanuussuhde tai avoin suhde ei olisi tullut kyseeseen. Löysinkin sitten melko nopeasti nykyisen puolisoni, jonka kanssa tällaisia epävarmuuksia ei ole tarvinnut kertaakaan miettiä.
Jos nyt haluatte molemmat kovasti lapsen, kysyisin mieheltä suoraan, onko hän valmis kumppanivanhemmuuteen ilman romanttista tai seksuaalista suhdetta. Se on kuitenkin iso asia, jossa pitäisi miettiä monia kysymyksiä: mitä jos toinen löytää uuden kumppanin nopeastikin? Entä jos uusi kumppani toivoo lapsia? Jaetaanko vastuut silti, ja kyetäänkö tulemaan toimeen? Onko miehellä sinua kohtaan tunteita ja toiveita parisuhteesta, vaikka tällaiseen suostuisikin?
Joka tapauksessa sinulla on vielä hyvin pari vuotta aikaa ratkaista asia - ja lapsen voi tehdä myös yksin, jolloin välttyy mahdollisilta konflikteilta.
Teet miehen kanssa lapsen ja sitten eroat saaden elarit ja puolet miehen omaisuudesta.
Ystävystyin nuorena miehenä erään naisen kanssa jonka kanssa meillä synkkasi todella hyvin. Ymmärsimme toisiamme, nauroimme paljon jutuille joita muut eivät ymmärtäneet, ja keskustelimme paljon myös syvällisiä. Avauduimme puolin ja toisin asioista, joista emme osanneet puhua kenellekään muulle.
Suorastaan kipuilin sen asian kanssa, kuinka toinen olisi niin hyvä elämänkumppani, mutta en silti vain tuntenut mitään romanttista tai seksuaalista vetovoimaa häntä kohtaan. Mietin usein myös, että miksi näin oli, koska kyseistä naista kehuttiin niin usein kauniiksi ja hän sai miehiltä helposti huomiota. Ja hänellä oli myös paljon ystäviä, jotka kehuivat häntä todella hyväksi tyypiksi.
Olen nyt myöhemmin todella tyytyväinen siihen että pysyimme vain ystävinä, eikä kumpikaan meistä ottanut sitä ikinä esille että alkaisimme seurustella. Siinä olisi suoraan syöksytty arkiseen suhteeseen, jossa toinen olisi ollut vain todella hyvä tyyppi, mutta aitoja tunteita ei olisi ainakaan omalta osaltani ollut. Myöhemmin olen saanut kokea useamman sellaisen suhteen, joiden alussa tunteet ovat roihunneet, mutta myöhemmin suhteesta onkin kadonnut kaikki romantiikka. Sellaista suhdetta kukaan ei voi oikeasti haluta, jossa toinen on vain kämppis - se tuttu ja turvallinen ihminen siellä kotona, jonka kanssa ei kuitenkaan haluta touhuta muuta kuin istua eri puolilla sohvaa katsomassa leffaa.
Eli oma neuvoni on, että jos toinen on aivan mahtava tyyppi mutta tunteet puuttuvat, on parempi pitää se mahtava tyyppi vain ystävänä. Parisuhteeseen kannattaa lähteä vain silloin kun romanttiset tunteet ovat molemminpuolisia. Ja ennen kaikkea niitä tunteita kannattaa pyrkiä yhdessä ylläpitämään. Jokainen suhde arkistuu tavalla tai toisella ennen pitkää, mutta jos molemmat tekevät osuutensa liekin ylläpitämiseen, suhteessa pysyy edes jonkinlainen kipinä yllä jotta se tuntuu enemmän parisuhteelta kuin kämppiselämältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et perustaisi hänen kanssa perhettä, jos on turvallinen isä ja puoliso? Ehkä se olisi jatkossa jossain määrin enemmän kumppanisuhde kuin romanttinen suhde, mutta riippuu nyt täysin siitä, mitä olet hakemassa. Jos olet juoksusi juossut ja tarpeeksi romansseja kokenut, niin tämä voi olla juuri se turvallinen avioliiton satama, mihin pyritkin.
Romanssit nyt haihtuu joka tapauksessa aika nopeasti. Ei niistä suurista tunteista välttämättä aina jää mitään jäljelle, niin monet kuitenkin ensin rakastuu ja sitten eroaa. Eikä niitä välttämättä satu kohdalle.
Jos kuitenkin käy niin, että jossain vaiheessa elämääsi myöhemmin kohdallesi ratsastaa prinssi uljas valkealla ratsulla, niin sitten voit miettiä, lähdetkö prinssin kyytiin vai pysytkö kumppanisi ja lastesi kanssa kotona.
Naisilla onkin vetovoimaa rikollisten jännä miesten kanssa. Kunnollinen mies on tylsä eikä naiset kiihotu niistä.
Kaikilla miehillä nyt ei vaan ole riittävää varustusta.
Haet siemen naapurista. Suurin osa naisista tekee samaa.
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiinni ja ajattele Isänmaata. Kun lapsi on saatu alulle, ei sukupuolielämää enää tarvita.
Mitä tämä meinaa?
Sammuta valot ja olette peiton alla pimeässä. Mies kuin mies näyttää ja tuntuu ihan samalle :D
Siinä sulle halua ja kipinää.
Jos äijä on muuten toimeentuleva, fiksu ja katseenkestävä, niin mitä ihmettä niuhotat?!
Vierailija kirjoitti:
Mut siis voihan sitä testata, miltä läheisyys tuntuu, ei vaihtoehdot ole että ei ole mitään tai harrastetaan seksiä. Siinä välissä on hyvin paljon vaihtoehtoja. Jos läheisyys ei tunnu hyvältä, ei edetä seksiin.
Mut esim itse olen perustanut perheen sellaisen miehen kanssa, josta ensin en ollut ihan varma. Kokeilin tätä taktiikkaa, että ihan voi testata miltä tuntuu. Ja siis meidän välillä alkoi todellakin säkenöidä, kun lähelle päästiin. Selvyyden vuoksi: en olisi mennyt suudelmaa yhtään pidemmälle, jos se ei olisi tuntunut hyvältä. Vaan kyllähän ne halut sieltä aika äkkiä löytyi...
Jotkut meistä lämpenee ihmisille hitaammin kuin toiset, myös parisuhteissa, ja se on erittäin ok.
Kyllä se mies on jo siinä vaiheessa, että pettyy, ellei jatkoa tule, vaikkei seksiä ole vielä ollutkaan. Mies on kuitenkin kiinnostunut ap:sta henkilönä.
Mutta siis, jos seksiä tuntuu täysin mahdottomalta edes kokeilla tämän miehen
kanssa sinun aloitteesta, niin siirry ihmeessä eteenpäin elämässä.