Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyi hyvä mies perheen perustamiseen, mutta en tunne seksuaalista vetoa

Vierailija
08.08.2023 |

Ikää minulla 33v ja ainakin yksi lapsi olisi toiveissa. Olen kolme vuotta sitten tapahtuneen vaikean eroni jälkeen tavannut paljon miehiä, mutta kenenkään kanssa ei ole tuntunut olo luontevalta. Nyt olen tavannut miehen joka on monessa mielessä juuri sitä mitä haluan ja hän myös toivoo jatkossa lasta. Ongelma vaan on se etten tunne oikein mitään vetoa häneen seksuaalisesti ja romanttinen yhteys toistaiseksi puuttuu. Kuitenkin hänenlaisensa luotettavat ja perhekeskeiset miehet ovat harvassa. Mietin nyt kovasti kannattaako tätä katsoa vielä pidemmälle vai ei? Ikä tuo painetta jos haluaa lapsen saada, en tiedä uskallanko enää pitkään etsiä.

Kommentit (538)

Vierailija
341/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin nyt Apn vastauksista, että vaikka ovatkin tunteneet 3kk, ovat oikeasti tavanneet tänä aikana vain muutamia kertoja työkiireiden takia.

Neuvoni on, että nyt järjestätte toisillenne aikaa ja vietätte vaikka koko viikonlopun yhdessä. Menette treffeille,esim harrastamaan jotakin liikuntaa yhdessä. Illan päätteeksi suutelet miestä.

Jos tämänkään jälkeen mies ei herätä mitään tunteita tai fyysisyys herättää kuvotusta, ette vain ole geneettisesti yhteensopivia. Silloin ei kannata lapsiakaan hankkia, niistä tulee huonolla tuurilla vielä sairaita.

33v on sen verran nuori, ettei kannata sitouttaa itseään ilmiselvästi väärän miehen kanssa, mutta sen verran vanha, ettei myöskään kannata tuhlata kallisarvoista aikaa jahkailuun. Jos suhde ei etene mihinkään suuntaan niin mies vapaaksi ja uutta matoa koukkuun!

Maailmassa on joku 7 miljardia ihmistä, kyllä ihan varmasti tuolla jossain on Apllekin sopiva mies joka on kiinnostunut perheestä mutta joka myös saa sukat pyörimään jaloissa! Hänet vain pitää löytää ennen kuin hedelmällinen ikä menee ohi!!

Joku esitti myös hyvän huomion siitä, että e-pillereiden käyttö sekoittaa kehoa, on parempi pitää taukoa niistä kunnes se oikea mies löytyy.

Vierailija
342/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen tilanne.

Osa naisista psyykkaa itsensä ihastumaan siihen perhemieheen. Seuraa häät, asunto, kaikkea tapahtuu. Lapsiperhearjessa ei ehdi panemaankaan.

Sitten kun on aikaa olla miehen kanssa taas, kuntosalijäsenyys -> ero -> Tinder.

Juurikin näin.

Jos ei perusteltaisi perheitä tai hankittaisi asuntoja, enemmistö naisista olisi sinkkuina ja komeimpien miesten panoringeissä.

Tarve perhemiehelle on ainoa syy miksi naiset kiinnostuvat tavismiehistä. Tämän osoittaa aika hyvin se kuinka paljon naisten pariutumishalut lisääntyvät kun 30v rajapyykki alkaa lähestymään.

Rita ja Aki. Komea kaksikko. Varmasti molemmilla tekis vierasta mieli, mutta eivät ikinä löytäisi vertaistaan. Varmasti tietävät sen.

Aki, "The Sovinisti", ei löydäkään, koska on alle 170cm pitkä/lyhyt ja urpå

The Sovinisti ja muovinukke autiolla saarella :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, haluan tuoda vielä esiin senkin seikan, että ihmisestä ei voi aina etukäteen tietää, tuleeko hänestä hyvä vanhempi vai ei.

Oma mieheni ei ole ikinä pitänyt lapsista. Minä taas olen lapsirakas. Mietin jopa suhteemme päättämistä tämän eroavaisuutemme takia, mutta päätimme kuitenkin jäädä yhteen ja hankkia lapsen. Turns out, mies rakastaa kyllä OMAA lastaan ja on todella hyvä isä hänelle! Ne on vain ne muiden lapset jotka häntä ärsyttävät

Vierailija
344/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen tilanne.

Osa naisista psyykkaa itsensä ihastumaan siihen perhemieheen. Seuraa häät, asunto, kaikkea tapahtuu. Lapsiperhearjessa ei ehdi panemaankaan.

Sitten kun on aikaa olla miehen kanssa taas, kuntosalijäsenyys -> ero -> Tinder.

Juurikin näin.

Jos ei perusteltaisi perheitä tai hankittaisi asuntoja, enemmistö naisista olisi sinkkuina ja komeimpien miesten panoringeissä.

Tarve perhemiehelle on ainoa syy miksi naiset kiinnostuvat tavismiehistä. Tämän osoittaa aika hyvin se kuinka paljon naisten pariutumishalut lisääntyvät kun 30v rajapyykki alkaa lähestymään.

Rita ja Aki. Komea kaksikko. Varmasti molemmilla tekis vierasta mieli, mutta eivät ikinä löytäisi vertaistaan. Varmasti tietävät sen.

Aki, "The Sovinisti", ei löydäkään, koska on alle 170cm pitkä/lyhyt ja urpå

The Sovinisti ja muovinukke autiolla saarella :D

Niin jos Tom Hanksillakin olisi ollut saarella pallon sijaan pumpattava barbara.

Olisi ohjelman luonne ja ikäraja muuttunut :)

Vierailija
345/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan muutamakin tyyppi mieleen joka ei sytytä seksuaalisesti, että kyllä niitä on.

Vierailija
346/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka etsimistä...

Vierailija
347/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on moneen kertaan ehdotettu, että jos seksuaalista vetoa ei ole niin sen takia lapsiakaan ei ehkä onnistu saamaan tai lapsista ei tule terveitä. Löytyisikö tästä jotain faktaakin eikä vain mutuilua? Maailmassa on ollut paljon järjestettyjä avioliittoja, joista on syntynyt terveitä lapsia. Valitettavasti maailmassa tapahtuu raiskauksiakin, ja niistäkin on syntynyt terveitä lapsia.

Vierailija
348/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas miettisin asiaa sitäkin kautta että vaikka kipinättömyydestä huolimatta suhteeseen päätyisitte ja perheen perustaisitte niin millaiseksi se parisuhde sitten muodostuisi. Eläisittekö kämppiksinä ja kumpikin hakisi seksiä muualta vai tyytyisitkö seksiin kumppanin kanssa joka ei seksimielessä kiinnosta. Olisiko se miehellekään kivaa harrastaa seksiä kumppanin kanssa joka ei oikeasti miestä edes halua. Onko suhteessa minkäänlaista läheisyyttä. Haluatteko antaa lapsille sellaisen kuvan parisuhteesta jossa vanhemmat ovat lähinnä kämppiksiä.

Joillekin voi tietysti sopia seksitönkin suhde kunhan se on yhdessä sovittu mutta tässä nyt tuskin on kyse siitä.

En ymmärrä tätä kipinä-asiaa. Kyllähän seksiä voi harrastaa ilman kipinääkin. Tai sitten en vain ymmärrä mitä kipinä tarkoittaa.

Voi harrastaa. Mutta jaksaisitko vuodesta toiseen harrastaa seksiä ihmisen kanssa joka ei herätä mitään?

Jos sen pienenkään kipinän on joskus kokenut niin tietää kyllä mistä on kyse.

10 vuotta sinkkuna opetti sen, etten halua elää koko loppuelämää sinkkuna.

Olen elänyt eron jälkeen noin 20 vuotta sinkkuna.

Jotain on ollut, mutta juuri niin, että vetovoima puuttui. En ole jatkanut muutamaa tapaamista pidemmälle. Kipinä ja muukin yhteensopivuus on minulle erittäin tärkeää.

Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että mieluummin sinkkuna kuin vastentahtoisesti tai tavan vuoksi jonkun miehen kanssa.

Se vasta on ahdistavaa elämää. Ja melko varmaan seksiä ei halua harrastaa, mutta mies haluaa, luonnollisesti jos ei ole aseksuaali.

Ei toista ihmistä voi sen vuoksi ottaa kun ei halua olla sinkkuna.

Sinkkuna on oma vapaus.

Vierailija
349/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jössestä sentää, kysy nyt häneltäkin kuitenkin että onko kiinnostusta vain lisääntymiseen ?

Polyamoria taitaa olla selkein valinta, pitänee vain jokaisen kanssa käydä asiat läpi.

Vierailija
350/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, jos se alkaa sua koskettelemaan, niin et kiihotu?

Mä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi se jokin hekuma pitäisi olla valmiiksi päällä. Tuossahan se syttyy.

351/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapasin talbella tosi mukavan miehen, joka vaikutti siltä,että hän olisi aika lailla sopiva minulle. Tpasimme n. 6-7 kertaa ja harrastettiin myös seksiä. Minulle ei missään vaiheessa tullut sellaista fiilistä, että olisin tuntenut vetovoimaa häneen. SItten selvisi, että siihen oli syy: mies käytti masennuslääkettä. Silloin tiesin, että se masennuslääke aiheutti hänessä sen, että hän ei ollut parhaimmillaan vaan kun minäkin olen niin herkkä, että osaan vaistota tällaiset asiat, niin siksi minä en  olllut seksuaalisessa mielessä kiinnostunnut hänestä muuten kuin kaverimielessä.

Vierailija
352/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä ala kiusaamaan sitten miestäsi pihtaamalla. 

Vierailija
353/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, jos se alkaa sua koskettelemaan, niin et kiihotu?

Mä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi se jokin hekuma pitäisi olla valmiiksi päällä. Tuossahan se syttyy.

Sinulla siis hekuma syttyy kun mies kuin mies alkaa koskettelemaan?

Kuka ja minkä näköinen turilas käy ja saa syttymään?

Jos sinulla on niin ja sinulle se onnistuu niin ei onnistu hyvin suurelle osalle naisia.

Ensin pitä olla vetovoimaa, että haluaa lähempää kosketusta. Tietenkin sitten, mitä mieluisampi ihminen on kyseessä, se hekuma sitten läheisyyden ja muun seksiin kuuluvan esileikin myötä lisääntyy.

Mutta jos vetovoima puuttuu tyystin niin mitään lähempää kosketusta ja heumaakaan tuskin tulee. No, jokin teknisesti suoritettu ehkä. Mutta lämpö ja yhteenkuuluvuus siitä puuttuu

Ei se hekuma ole ainakaan sellaista mitä se on rakkaassa ja intohimoisessa suhteessa.

Muutaman kerran ehkä pystyy käymään kiinni kuin sika limppuun, mutta ei saman ihmisen kanssa pitemmässä suhteessa.

Vierailija
354/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on moneen kertaan ehdotettu, että jos seksuaalista vetoa ei ole niin sen takia lapsiakaan ei ehkä onnistu saamaan tai lapsista ei tule terveitä. Löytyisikö tästä jotain faktaakin eikä vain mutuilua? Maailmassa on ollut paljon järjestettyjä avioliittoja, joista on syntynyt terveitä lapsia. Valitettavasti maailmassa tapahtuu raiskauksiakin, ja niistäkin on syntynyt terveitä lapsia.

Intuitiotaan kannattaa aina kuunnella. Jos jokin tökkii, eikä itse välttämättä edes tiedä mikä, on syytä perääntyä. Se on se sisäinen viisaus joka puhuu. Joku voisi sanoa sitä korkeamman johdatukseksi.

Esimerkkitapauksistasi huolimatta ei kannata tehdä yhtään mitään vastoin omaa haluaan, jos siihen voi itse vaikuttaa. Se haluttomuus ei ole ilmaantunut syyttä. Siihen on joku syy.

Vierailija
355/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota siitä mies itsellesi. Hyviä miehiä on niin vähän, että pitää tarttua heti kiinni jos sellaisen löytää.

Yhteinen perhe-elämä on niin paljon muutakin kuin seksiä.

Näin. Se seksi loppuu kumminkin siihen lapseen.

Vierailija
356/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen tilanne.

Juurikin näin.

No näinhän se on. Kolmikymppisenä moni tavisnainen tajuaa että heillä ei ole mahdollisuuksia top 10% miehiin koska niitten suosiosta kilpailee niin moni muukin nainen. Biologinen kello kilisee yhä kovemmin, joten otetaan perhemieheksi saatavissa oleva tavismies. Rakkaus syttyy ajan myötä jos on syttyäkseen. Kumpikin tietää varsin hyvin ettei ollut toisen ykkösvaihtoehto. Realismi astuu kehiin haihattelun tilalle.

Kyllä näillä spekseillä solmituista liitoista on tullut ihan elämän mittaisia rakkaustarinoita, jos kohta monta on päättynyt eroonkin.

Vierailija
357/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikukka91 kirjoitti:

Työkaverini meni naimisiin luotettavan miehen kanssa ja lähti häämatkan sijaan kahdeksi viikoksi Tansaniaan. Nyt viisi vuotta myöhemmin on jo kolme lasta heillä eikä yhdenkään biologinen isä ole sama kuin ns. oikea isä. Pääasia on että talous pysyy tasapainossa ja saat lapset tehtyä ajoissa. Jonkunhan nekin on elätettävä, mutta ei tarvitse hypätä sellaisten kanssa petiin jotka ei miellytä.

Provo tai ei, mutta tutkimuksissa on arvioitu että noin 10%, jopa 20% ihmisistä ei ole sen miehen lapsia joita pitävät biologisena isänään. Halki vuosisatojen ja -tuhansien on kiksauteltu avioliittojen ja parisuhteitten ulkopuolella.

Vierailija
358/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä e-pillerit pois, jos oot niitä syönyt, koska ne sotkee biologista parinvalintaa. Jos se ei saa sua kiinnostumaan miehestä seksuaalisesti ja romanttisesti, niin usko hyvällä, ei olis sulle hyvä mies ja hyvä sun lasten isä ja jatka etsimistä. 

Tämä!

Ensimmäinen fiksu neuvo! Ja hassua, etten tullut itsekään sitä ajatelleeksi. Ehdottomasti tehtävä juuri näin.

Ei kovin hyvä neuvo. Tulet raskaaksi ei toivotulle miehelle.

Miten muka?

EI pillereiden poisjättö tarkoita edes seksin harrastamista saati että se seksi olisi suojatonta. Pillerit pois, jotta tietää onko edes kiinnostunut miehestä.

Ja ap:han halusi hyvän miehen ja lapsen. Jos pillereitten poisjättäminen saa hänent normaalitilaansa ja tällöin haluamaan tuota miestä, niin millään ihmeen logiikalla tuo mies olisi ei-toivottu?

Vierailija
359/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata edes miettiä lapsen tekoa miehen kanssa joka ei halua panna sen kanssa sitten usein.

Vierailija
360/538 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas miettisin asiaa sitäkin kautta että vaikka kipinättömyydestä huolimatta suhteeseen päätyisitte ja perheen perustaisitte niin millaiseksi se parisuhde sitten muodostuisi. Eläisittekö kämppiksinä ja kumpikin hakisi seksiä muualta vai tyytyisitkö seksiin kumppanin kanssa joka ei seksimielessä kiinnosta. Olisiko se miehellekään kivaa harrastaa seksiä kumppanin kanssa joka ei oikeasti miestä edes halua. Onko suhteessa minkäänlaista läheisyyttä. Haluatteko antaa lapsille sellaisen kuvan parisuhteesta jossa vanhemmat ovat lähinnä kämppiksiä.

Joillekin voi tietysti sopia seksitönkin suhde kunhan se on yhdessä sovittu mutta tässä nyt tuskin on kyse siitä.

En ymmärrä tätä kipinä-asiaa. Kyllähän seksiä voi harrastaa ilman kipinääkin. Tai sitten en vain ymmärrä mitä kipinä tarkoittaa.

Voi harrastaa. Mutta jaksaisitko vuodesta toiseen harrastaa seksiä ihmisen kanssa joka ei herätä mitään?

Jos sen pienenkään kipinän on joskus kokenut niin tietää kyllä mistä on kyse.

10 vuotta sinkkuna opetti sen, etten halua elää koko loppuelämää sinkkuna.

Olen elänyt eron jälkeen noin 20 vuotta sinkkuna.

Jotain on ollut, mutta juuri niin, että vetovoima puuttui. En ole jatkanut muutamaa tapaamista pidemmälle. Kipinä ja muukin yhteensopivuus on minulle erittäin tärkeää.

Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että mieluummin sinkkuna kuin vastentahtoisesti tai tavan vuoksi jonkun miehen kanssa.

Se vasta on ahdistavaa elämää. Ja melko varmaan seksiä ei halua harrastaa, mutta mies haluaa, luonnollisesti jos ei ole aseksuaali.

Ei toista ihmistä voi sen vuoksi ottaa kun ei halua olla sinkkuna.

Sinkkuna on oma vapaus.

Ylläoleva on totta. Mutta, täytyy muistaa että nuorena parisuhteeseen ajaa biologinen tarve lisääntyä. Nuorena ajattelee että "miksipä ei" miettimättä sen kummemmin luonne- eroja tai suhteen onnistumisen mahdollisuuksia. "You got a pussy, i got a dick. So whats the problem, lets do it quick!"

Se sijaan vanhempana lisääntymistarvetta ei ole, tai se on oleellisesti heikentynyt. On myös nähty ja koettu että ihastumispäissään voi tehdä myös väärän valinnan. Ymmärretään, että suhteeseen alkamalla minulla on myös menetettävää. Suhteeseen alkamisen kynnys on siis korkeampi, ja mitä enemmän ikää tulee ja mitä pidempään sinkkuus kestää, sitä korkeammaksi kynnys nousee.

Kun nuorena ajattelee "miksipä ei", vanhempana ajattelee "miksi"?