Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
1961/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole parhaimmillaan nukahtanut edes kolmella opamoxilla + kolmella imovanella. Ylitän lääkkeeni jatkuvasti ja välillä olen sit ilman.

Mitä sä valitat?

Kuinka kauan sä olet käyttänyt Opamoxia ja Imovanea? Kuinka pitkiä aikoja sä olet sitten ilman? ):

Tietääkö lääkäri siitä, että ylität lääkkeesi jatkuvasti?

Opamox ollut käytössä vuodesta. 2016, välillä kuukausien taukoja kun elämä on ollut parempana, alunperin reseptissä luki 3xpäivässä, olen vieroittanut itseni siitä useita kertoja enkä koe sen olevan ongelma jos sitä otan silloin kun sitä koen tarvitsevani. Mulla siis myös paha ahdistuneisuushäiriö ja paniiikkihäiriö, joihin syön myös SSRItä, josta en tiedä onko apua mihinkään.

Lääkäri tietää, että satunnaisesti opamoxia menee paniikkiin enemmän kuin se nykyisen reseptinmukainen maks 1 kpl/päivä. Olen myös ollut osastolla ahdistuneisuuden, itsetuhoisuuden ja pelkotilojen vuoksi ja koen, että se oli ihan oikea paikka ja sain apua sieltä, vaikkakin vain lisäpillerien muodossa.

Imovanen liikakäytöstä en ole sanonut, multa lähtis sekin vähä uniapu. Mulla on myös liuta eri lääkkeitä joita olen syönyt unettomuuteen, imovane on ainoa jolla nukun ilman sivuoireita, kaikki muut sit lisää ahdistuneisuutta tai ei toimi.

Neuvoni on että ota ne lääkkeesi ja nuku niillä jos ne auttaa, oot kauheassa limbossa ja itse ylläpidät unettomuutta. Jos uni ei tule niin ole sitten nukkumatta ja tee jotain, ole stressaamatta äläkä vilkuile kelloa yöllä.

Itse olen hyväksynyt vaan sen, että en välttämättä ikinä pärjää työelämässä jne ilman lääkkeitä ja olen opetellut suomaan sen anteeksi itselleni. Muilla on muita ongelmia, johon he tarvitsevat lääkkeitä ja tää on mun ongelma johon tarvitsen apua.

Tämä palstalla jankkaamisen ei auta sua. Älä googlaile unettomuutta käsitteleviä artikkeleita. Syö lääkkeesi kun siltä tuntuu, älä kärvistele turhaan.

Itse olen nyt välillä nukkunut kaverilta saaduilla triptyleilla kun en imovanea saa joka ilta ottaa ja tosiaan toleranssi on kasvanut. Mieluummin vaikka näin kuin kokonaan nukkumatta, mä en enää lähde kiduttamaan itseäni kun apuakin on saatavilla. Lääkärikin on vain yksi yksittäinen ihminen mielipiteineen eikä välttämättä tajua potilaan kokonaiskuvaa.

Vierailija
1962/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1964/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole parhaimmillaan nukahtanut edes kolmella opamoxilla + kolmella imovanella. Ylitän lääkkeeni jatkuvasti ja välillä olen sit ilman.

Mitä sä valitat?

Kuinka kauan sä olet käyttänyt Opamoxia ja Imovanea? Kuinka pitkiä aikoja sä olet sitten ilman? ):

Opamox ollut käytössä vuodesta. 2016, välillä kuukausien taukoja kun elämä on ollut parempana, alunperin reseptissä luki 3xpäivässä, olen vieroittanut itseni siitä useita kertoja enkä koe sen olevan ongelma jos sitä otan silloin kun sitä koen tarvitsevani. Mulla siis myös paha ahdistuneisuushäiriö ja paniiikkihäiriö, joihin syön myös SSRItä, josta en tiedä onko apua mihinkään.

Lääkäri tietää, että satunnaisesti opamoxia menee paniikkiin enemmän kuin se nykyisen reseptinmukainen maks 1 kpl/päivä. Olen myös ollut osastolla ahdistuneisuuden, itsetuhoisuuden ja pelkotilojen vuoksi ja koen, että se oli ihan oikea paikka ja sain apua sieltä, vaikkakin vain lisäpillerien muodossa.

Imovanen liikakäytöstä en ole sanonut, multa lähtis sekin vähä uniapu. Mulla on myös liuta eri lääkkeitä joita olen syönyt unettomuuteen, imovane on ainoa jolla nukun ilman sivuoireita, kaikki muut sit lisää ahdistuneisuutta tai ei toimi.

Neuvoni on että ota ne lääkkeesi ja nuku niillä jos ne auttaa, oot kauheassa limbossa ja itse ylläpidät unettomuutta. Jos uni ei tule niin ole sitten nukkumatta ja tee jotain, ole stressaamatta äläkä vilkuile kelloa yöllä.

Itse olen hyväksynyt vaan sen, että en välttämättä ikinä pärjää työelämässä jne ilman lääkkeitä ja olen opetellut suomaan sen anteeksi itselleni. Muilla on muita ongelmia, johon he tarvitsevat lääkkeitä ja tää on mun ongelma johon tarvitsen apua.

Tämä palstalla jankkaamisen ei auta sua. Älä googlaile unettomuutta käsitteleviä artikkeleita. Syö lääkkeesi kun siltä tuntuu, älä kärvistele turhaan.

Itse olen nyt välillä nukkunut kaverilta saaduilla triptyleilla kun en imovanea saa joka ilta ottaa ja tosiaan toleranssi on kasvanut. Mieluummin vaikka näin kuin kokonaan nukkumatta, mä en enää lähde kiduttamaan itseäni kun apuakin on saatavilla. Lääkärikin on vain yksi yksittäinen ihminen mielipiteineen eikä välttämättä tajua potilaan kokonaiskuvaa.

<3. Kuinka monena yönä sä nukut keskimäärin viikossa?

Kuinka vanha sä muuten olet?

Vierailija
1965/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1966/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1967/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1968/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1969/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin! Stressaaminen unettomuudesta vain pahentaa asiaa. Joka ilta napit naamaan, vaikka loppuiän, pakko sitä unta on jotenkin saada.

Vierailija
1970/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1971/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1972/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1973/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1974/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy välillä vaikka ylilaudalla spämmäämässä.

Vierailija
1975/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1976/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1977/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopettaisit? Eikö pitäisi lisätä? Tai vaihtaa lääkitystä?

Koska haluaisin oppia nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen ilman lääkkeitä (terveen ihmisen merkki, hieman sama kuin hengittämisen osaaminen). En ole vielä kertaakaan torkahtanut ilman lääkkeitä.

Mulle tulee lähestulkoon paniikkikohtaus, kun ajattelen sitä, etten kykene edes torkahtamaan.

En ymmärrä mitä tarkoitat edes torkahtamisella. Onko sulle ollut normaalia joskus torkkua ennen unta? Mulle torkkuminen on tosi harvinaista. Joko nukun tai en nuku yöllä, päivällä en osaa nukkua enkä torkkua. Torkkumista tapahtuu lähinnä kipeänä kuumeessa, ehkä.

Vierailija
1978/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä valitat?

Nukun vain silloin kun otan lääkkeitä. Viikossa ehkä parina päivänä jätän ottamatta ja pyörin koko yön. Silloin näpertelen ja askartelen, katselen jotain ohjelmia, luen tai mietiskelen vaan, siis kaikkea muuta kuin että "hemmetin stana enkö mä taaskaan nuku, paljonko se kellokin on, pitäis nukkua, miks mä en osaa, mikä mussa on vialla, APUA?!?" jne.

Olen nyt 36 ja juurikin tässä vasta parin vuoden sisään olen opetellut ja myöntänyt sen, että se nyt vaan ei multa onnistu ilman apua. Olen kokeillut kaiken, luontaistuotteet, unettavat allergia- ja masennuslääkkeet, cbd-öljy, rentoutumisharjoitukset, kiitollisuuskirjat, venyttely, painopeitto, koko elämä rakennettu unelle optimistisesti. Nyt olen tosin jonossa adhd-tutkimuksiin ja toivon, että siitä olisi apua jos saan oikean lääkityksen, joka rauhoittaa mieltä. Jos en saa, niin jatkan tätä.

Ilman lääkkeitä eniten auttaa liikunta päivittäin, iltaisin hyvissä ajoin tuuletus, valot ja häiriötekijät pois, venyttely, hieronta ja painopeitto. Ne iltarutiinit vie aikaa ja niitä on todella vaikea suorittaa parisuhteessa kun on toinen vierellä. Olen kuluttanut tolkuttomasti rahaa, että nukkuisin paremmin. Mitä kaikkea sä siis teet? Tuo cbd-öljy on mielestäni kokeilemisen arvoinen.

Ja on ok ottaa lääkettä, koska sen takia pärjään normaalimmin. Tänä viikonloppuna olen esim tehnyt 12h keikkatöitä, sen lisäksi rakentanut hyllyjä, askarrellut koruja, hoitanut kasveja, nähnyt perhettä ja myynyt tavaraa nettikirpparilla. Ja tämä on sen ansiosta kun saan nukuttua vaikkakin lääkkeellä.

Keksi jotain muuta tekemistä mikä vie ajatukset pois siitä unettomuudesta.

Onko kukaan kysynyt kuinka syöt ja miten kofeiinin kulutus?

Itsellä niin herkkä keho, että juon nykyisin vain aamukahvin.

Vierailija
1979/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1980/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä valitat?

Nukun vain silloin kun otan lääkkeitä. Viikossa ehkä parina päivänä jätän ottamatta ja pyörin koko yön. Silloin näpertelen ja askartelen, katselen jotain ohjelmia, luen tai mietiskelen vaan, siis kaikkea muuta kuin että "hemmetin stana enkö mä taaskaan nuku, paljonko se kellokin on, pitäis nukkua, miks mä en osaa, mikä mussa on vialla, APUA?!?" jne.

Olen nyt 36 ja juurikin tässä vasta parin vuoden sisään olen opetellut ja myöntänyt sen, että se nyt vaan ei multa onnistu ilman apua. Olen kokeillut kaiken, luontaistuotteet, unettavat allergia- ja masennuslääkkeet, cbd-öljy, rentoutumisharjoitukset, kiitollisuuskirjat, venyttely, painopeitto, koko elämä rakennettu unelle optimistisesti. Nyt olen tosin jonossa adhd-tutkimuksiin ja toivon, että siitä olisi apua jos saan oikean lääkityksen, joka rauhoittaa mieltä. Jos en saa, niin jatkan tätä.

Ilman lääkkeitä eniten auttaa liikunta päivittäin, iltaisin hyvissä ajoin tuuletus, valot ja häiriötekijät pois, venyttely, hieronta ja painopeitto. Ne iltarutiinit vie aikaa ja niitä on todella vaikea suorittaa parisuhteessa kun on toinen vierellä. Olen kuluttanut tolkuttomasti rahaa, että nukkuisin paremmin. Mitä kaikkea sä siis teet? Tuo cbd-öljy on mielestäni kokeilemisen arvoinen.

Ja on ok ottaa lääkettä, koska sen takia pärjään normaalimmin. Tänä viikonloppuna olen esim tehnyt 12h keikkatöitä, sen lisäksi rakentanut hyllyjä, askarrellut koruja, hoitanut kasveja, nähnyt perhettä ja myynyt tavaraa nettikirpparilla. Ja tämä on sen ansiosta kun saan nukuttua vaikkakin lääkkeellä.

Keksi jotain muuta tekemistä mikä vie ajatukset pois siitä unettomuudesta.

Onko kukaan kysynyt kuinka syöt ja miten kofeiinin kulutus?

Itsellä niin herkkä keho, että juon nykyisin vain aamukahvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan