Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
1941/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1942/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down

Vierailija
1944/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Down

):

Vierailija
1945/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down.

Vierailija
1946/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole parhaimmillaan nukahtanut edes kolmella opamoxilla + kolmella imovanella. Ylitän lääkkeeni jatkuvasti ja välillä olen sit ilman.

Mitä sä valitat?

Kuinka monta kertaa viikossa sä keskimäärin nukut?

Vierailija
1947/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1948/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1949/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole parhaimmillaan nukahtanut edes kolmella opamoxilla + kolmella imovanella. Ylitän lääkkeeni jatkuvasti ja välillä olen sit ilman.

Mitä sä valitat?

Kuinka monta kertaa viikossa sä keskimäärin nukut?

Kuinka kauan sä keskimäärin joudut olemaan ilman?

Vierailija
1950/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1951/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa enää edes torkahtaa. ):

En sitten mitenkään.

Olethan sentään jo nukkunutkin edellisten viestien jälkeen, ja se on hyvä se.

Olen, mutta en ole vielä edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):

Mitä sitä "torkahdusta" niin kovin metsästät? Eikö se, että olet lähiaikoina nukkunut 2-3  krt/yössä riitä. Et toki torkukaan, kun et ilmeisesti ole kovinkaan aktiivinen esim. ulkoilussa. Täytyy olla fyysisesti reippaasti liikkeellä, niin pikku nokosetkin päivällä onnistuvat, mikäli ne ovat sulle avainkysymys.

Nukuin 2-3 kertaa viikossa, nyt on hyvä, jos nukun kerran, kaksi viikossa. Haluaisin oppia torkahtamaan yöllä (ilman lääkkeitä), sillä se on nukkumisen edellytys. ):

Ei torkahtaminen ole välttämättä nukkumisen edellytys. Nykyisellään lääkityksesi on niin vähäinen, että sillä tuskin on enää muuta kuin psyykkinen vaikutus. Tietääkö tästä lääkäri?

Vierailija
1952/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa enää edes torkahtaa. ):

En sitten mitenkään.

Olethan sentään jo nukkunutkin edellisten viestien jälkeen, ja se on hyvä se.

Olen, mutta en ole vielä edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):

Mitä sitä "torkahdusta" niin kovin metsästät? Eikö se, että olet lähiaikoina nukkunut 2-3  krt/yössä riitä. Et toki torkukaan, kun et ilmeisesti ole kovinkaan aktiivinen esim. ulkoilussa. Täytyy olla fyysisesti reippaasti liikkeellä, niin pikku nokosetkin päivällä onnistuvat, mikäli ne ovat sulle avainkysymys.

Nukuin 2-3 kertaa viikossa, nyt on hyvä, jos nukun kerran, kaksi viikossa. Haluaisin oppia torkahtamaan yöllä (ilman lääkkeitä), sillä se on nukkumisen edellytys. ):

Ei torkahtaminen ole välttämättä nukkumisen edellytys. Nykyisellään lääkityksesi on niin vähäinen, että sillä tuskin on enää muuta kuin psyykkinen vaikutus. Tietääkö tästä lääkäri?

Mä olen aina luullut, että torkahtaminen on nukkumisen edellytys. ): Torkahduksena miellän lihasten ja mielen säpsähdyksen omaista relaksoitumista.

Vierailija
1953/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1954/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole minäkään ikinä ns.torkahtanut. Vaikka olisin miten poikki, en torkahda päiväsaikaan ikinä. Enkä torkahda illallakaan edes lääkkeillä, joko nukahdan uneen tai sitten en.

N61 v.

Kuinka monena yönä viikossa keskimäärin nukut?

Vierailija
1955/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1956/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1957/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

u.p.

Vierailija
1958/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää päivisin yrittää väkisin torkkua? Nuku yöllä lääkkeellä tai ilman ja ole liikkeellä päivät kuten muutkin ihmiset. En ole ikinä nukkunut päivisin.

Tarkoitin sitä, että torkkuisin illalla nukkumaan mennessä. ):

Vierailija
1959/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

u.p.

Vierailija
1960/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä valitat?

Kuinka kauan sä olet käyttänyt Opamoxia ja Imovanea? Kuinka pitkiä aikoja sä olet sitten ilman? ):

Tietääkö lääkäri siitä, että ylität lääkkeesi jatkuvasti?

Opamox ollut käytössä vuodesta. 2016, välillä kuukausien taukoja kun elämä on ollut parempana, alunperin reseptissä luki 3xpäivässä, olen vieroittanut itseni siitä useita kertoja enkä koe sen olevan ongelma jos sitä otan silloin kun sitä koen tarvitsevani. Mulla siis myös paha ahdistuneisuushäiriö ja paniiikkihäiriö, joihin syön myös SSRItä, josta en tiedä onko apua mihinkään.

Lääkäri tietää, että satunnaisesti opamoxia menee paniikkiin enemmän kuin se nykyisen reseptinmukainen maks 1 kpl/päivä. Olen myös ollut osastolla ahdistuneisuuden, itsetuhoisuuden ja pelkotilojen vuoksi ja koen, että se oli ihan oikea paikka ja sain apua sieltä, vaikkakin vain lisäpillerien muodossa.

Imovanen liikakäytöstä en ole sanonut, multa lähtis sekin vähä uniapu. Mulla on myös liuta eri lääkkeitä joita olen syönyt unettomuuteen, imovane on ainoa jolla nukun ilman sivuoireita, kaikki muut sit lisää ahdistuneisuutta tai ei toimi.

Neuvoni on että ota ne lääkkeesi ja nuku niillä jos ne auttaa, oot kauheassa limbossa ja itse ylläpidät unettomuutta. Jos uni ei tule niin ole sitten nukkumatta ja tee jotain, ole stressaamatta äläkä vilkuile kelloa yöllä.

Itse olen hyväksynyt vaan sen, että en välttämättä ikinä pärjää työelämässä jne ilman lääkkeitä ja olen opetellut suomaan sen anteeksi itselleni. Muilla on muita ongelmia, johon he tarvitsevat lääkkeitä ja tää on mun ongelma johon tarvitsen apua.

Tämä palstalla jankkaamisen ei auta sua. Älä googlaile unettomuutta käsitteleviä artikkeleita. Syö lääkkeesi kun siltä tuntuu, älä kärvistele turhaan.

Itse olen nyt välillä nukkunut kaverilta saaduilla triptyleilla kun en imovanea saa joka ilta ottaa ja tosiaan toleranssi on kasvanut. Mieluummin vaikka näin kuin kokonaan nukkumatta, mä en enää lähde kiduttamaan itseäni kun apuakin on saatavilla. Lääkärikin on vain yksi yksittäinen ihminen mielipiteineen eikä välttämättä tajua potilaan kokonaiskuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi