Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):
Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):
Olisiko kellään tietoa tai kokemusta. 😭.
Tai olisiko joku valvonut todella pitkään lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä? ):
Alan olemaan todella epätoivoinen. ):
Onko täällä ketään, jonka vieroitus olisi ollut todella vaikeaa. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):
Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):
Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.
Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai olisiko joku valvonut todella pitkään lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä? ):
Siten että vieroitetaan tarpeeksi hitaasti tarpeeksi pienillä annoksilla. Muuta ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt haluaisin tietää, että mitä olet oppinut tämän ketjun myötä lääkkeiden lopettamisesta? Kiinnostaa sen vuoksi, että niitä ohjeita on sulle annettu tosi paljon, mutta onko ne mennyt sinulta ohi vai mitä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy sieltä päihdesairaalasta? Miksi? Mikä sua estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.
Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.
Aloitko siis nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen 2 kk lopettamisen jälkeen? ):
Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.
Minua kiinnostaisi kuinka pitkään ihminen pystyy valvomaan ilman että torkahtaa.
Niin ap, miten on, osaatko lukea?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet kun menet sänkyyn? Tulin miettineeksi eilen illalla, kun menin nukkumaan. Olen se, joka heräilee kymmeniä kertoja yössä. Itselläni on sellainen hassu tapa, että en mieti mitään, vaan annan aivojen hoitaa, ne ajatukset jotka tulevat niin annan tulla ja annan ajatuksen lipua sinne minne se haluaa.
Aika nopeasti myös huomaan, että olen tietyssä "tilassa", joka on johtamassa nukahtamiseen. Se on todella vaikea selittää, mutta ikäänkuin kuulen "omat" ajatukseni silmissä lipuvien ajatusten ja kuvien takana ja tiedostan, että jos nyt häiritsen aivojani, virkoan enkä nukahda. Ja tosiaan jos ajattelen liikaa, se rikkoo tuon tilan ja virkoan, yleensä siinä kohtaa myös unohdan täysin, mitä ajatuksia ja kuvia aivoni minulle näyttivät. En tiedä ovatko nuo jo pieniä valveunia vai mitä, yleensä käsittelevät päivän tapahtumia, joista yksi yksityiskohta sitten johtaa seuraavaan ja se jatkuu kunnes nukahdan.
Joskus tuossa vaiheessa muistan jonkin ikävän muiston, mutta minun on vielä mahdollista päästä siitä eroon herättelemällä itseäni avaamalla silmät tai puskemalla "omat" ajatukseni tuon tilan läpi.
Onkohan kellään muulla samanlaista, joka osaisi ehkä selittää paremmin? :D
Ymmärrän tekstisi sisällön täysin, koen itse samalla tavalla. Joo, vaikea selittää. Se on tosiaan just jotain, että antaa aivojen tuottaa "omaa sisältöään" puuttumatta tähän automaatioon. Se on sellaista liukumista unitilaan. Tuhti unilääkitys kokemukseni mukaan jättää nukahtamisketjusta tämän "liukumisen" väliin, ja iskevät hereiltä suoraan sankkaan uneen.
Tässä siis kirjoittaa samalla tavalla kokeva. En osaa minäkään paremmin selittää. Hyvän pointin kyllä hoksasit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitko siis nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen 2 kk lopettamisen jälkeen? ):
Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.
Tällä hetkellä mulla on (1/2)x5mg Olanzapin ja (1/2 + 1/2) 15 mg Opamox.
Ataraxia 25 mg en enää ota, sillä kohta joudun taas vieroittautumaan siitäkin (vaikka tekisi mieli ottaa, kun en saa yhtään nukuttua, sillä lääkkeiden annoksia on pienennetty). ):
Olen tähän mennessä ottanut noin viikon lääkkeitä kyseisellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Aina sama kaava, jos kukaan ei vastaa etkä saakaan huomiota alkaa tuo "Alan olemaan todella epätoivoinen. ):" Jos sekään ei toimi alat vihjailemaan itse*murhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet kun menet sänkyyn? Tulin miettineeksi eilen illalla, kun menin nukkumaan. Olen se, joka heräilee kymmeniä kertoja yössä. Itselläni on sellainen hassu tapa, että en mieti mitään, vaan annan aivojen hoitaa, ne ajatukset jotka tulevat niin annan tulla ja annan ajatuksen lipua sinne minne se haluaa.
Aika nopeasti myös huomaan, että olen tietyssä "tilassa", joka on johtamassa nukahtamiseen. Se on todella vaikea selittää, mutta ikäänkuin kuulen "omat" ajatukseni silmissä lipuvien ajatusten ja kuvien takana ja tiedostan, että jos nyt häiritsen aivojani, virkoan enkä nukahda. Ja tosiaan jos ajattelen liikaa, se rikkoo tuon tilan ja virkoan, yleensä siinä kohtaa myös unohdan täysin, mitä ajatuksia ja kuvia aivoni minulle näyttivät. En tiedä ovatko nuo jo pieniä valveunia vai mitä, yleensä käsittelevät päivän tapahtumia, joista yksi yksityiskohta sitten johtaa seuraavaan ja se jatkuu kunnes nukahdan.
Joskus tuossa vaiheessa muistan jonkin ikävän muiston, mutta minun on vielä mahdollista päästä siitä eroon herättelemällä itseäni avaamalla silmät tai puskemalla "omat" ajatukseni tuon tilan läpi.
Onkohan kellään muulla samanlaista, joka osaisi ehkä selittää paremmin? :D
Eiköhän tuo olle tuttua jokaiselle nukahtajalle, sitä sanotaan uneen vaipumiseksi.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201802072200725372
Ahaa, kiitos! Enpä ollut ennen vielä kuullut tai lukenut tästä, nyt on tämäkin mysteeri selvinnyt :'D
Kiitos minultakin. Uneen vaipuminen, niinpä tietysti. Mä valitsen usein nukkumaan mennessäni jonkin mukavan teeman (esim. keittiörempan suunnittelu, uutta kivaa vaatekaappiin, kirjekaverin tapaamista jms.) ja siitä kivasti sitten vaivunkin uneen.
Terkuin,
se toinen "uneen liukuja".