Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käyttänyt lääkkeitä nukkumiseen jo vuosikausia. Olen vaan hyväksynyt sen, että en osaa nukkua normaalisti ilman. Ongelma oli jo lapsuudessa, ammattiin opiskelu jne meni päin vttuhua kun en nukkunut, mitään ei jäänyt päähän. Koulua suoritin nukkuen joskus vain joka toinen yö nelisen tuntia. Viikonloppuisin vedin viinaa vaan sen takia, että sammuin ja saan nukuttua.
Elämä on huomattavasti parempaa unilääkkeet kera, ja vaikka lääkärit painostaa lopettamaan, niin yritän pitää resepteistä kiinni viimeiseen asti, koska ne nostaa mun elämänlaatua.
Ota ne hiton lääkkeet, jos niillä nukut paremmin. Sulla on niin pienet annostukset että en stressaisi.
Sulla voi tuo ahdistus ja pelko johtua myös lääkkeistä. Ainakin mulla antipsykootit antaa kyllä unta, mutta seuraavan päivän ahdistus ja paniikkikohtaukset sit ylläpitää opamoxin tarvetta. Opamoxia tarvitsen vähemmän, kun saan nukuttua oikeilla lääkkeillä.
Lopeta herranjestas tää jankkaus ja keksi jotain muuta tekemistä. Harrastatko sä yhtään mitään? Mitä sä teetöisin, kun palsta on kiinni? Älä makaa ja lietsot pelkoa, vaan touhua jotain. Kuuntele musiikkia, siivoa, tee käsitöitä, lue jne.
Olet varmasti epätoivoinen ja tiedän tunteen, mutta sä nyt itse ylläpidät ja lietsot unettomuutta.
Ja jos minäänei auta, niin hakeudu oikeasti osastolle tai edes unitutkimuksiin.Niin, mitä teet iltaisin, siis sen jälkeen, kun häivyt palstalta aina n klo 20? Milloin valmistat ruokaa? Kerro tosiaan vielä, mitä teet siellä psykan polilla? Oletko vain vaiti? Mikä estää sua vastaamasta näihin kysymyksiin? Vastauksistasi voisi täälläkin jotain apua löytyä.
Iltaisin yritän rauhoittua ja tehdä harjoitteita. Valmistan ruokaa kolme kertaa päivässä. Psykan polilla vastaan aina mulle esitettyihin kysymyksiin. ):
Yleensä psykan vastaanotolla aloitetaan kysymällä kuulumisia. Mikäli vastaat, että "siinähän se", homma ei edisty. Jos taas vastaat totuuden, että mikään ei toimi ja pelkäät todella paljon, on hoitavalta taholta vastuutonta kirjoittaa vain taas uusi resepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lopettaa Olanzapin (1/2)x5mg, kun aina jos en ota tablettia, en nuku ollenkaan (en tosin aina nuku tabletinkaan kanssa)? ):
Opamox 15mg mulla menee tällä hetkellä 1/2 + 1/2 (viikon kuluttua aion ottaa vain yhden 1/2 tabletin) ):
Onko jollain samantapaista kokemusta? ):Mitä, jos en enää ikinä opi nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen?
Löytyisikö täältä vertaistukea samankaltaisessa tilanteessa. ):
En oikein enää tiedä, miten tästä voisi jatkaa eteenpäin. ):Olisin tyytyväinen, jos nukkuisin edes kerran, (kaksi) viikossa kaiken tämän jälkeen. ):
Mistä juttelet psykan polilla? Jospa kertoisit siellä samaa, mitä täällä? Jos kerrot totuuden epärealistisista ja vakavista peloistasi, niin ehkäpä ongelmiesi ratkomiseen saisit muutakin apua, kuin hoitsun kanssa silloin tällöin tapaamisista. Jos tilanteesi on vakava, luulis psykan polinkin sen tajuavan.
Mun pelot ei edes ole mitenkään epärealistisia, sillä en ole vielä kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):
Kyllä ne valitettavasti ovat. Pelkäät jo, ettet ikinä saa nukuttua. Etkö ole täältä lukenut, kuinka monet käyttävät jotain lääkettä unettomuuteen vuosikymmeniä. Mikä peikko se tarvittaessa otettava murunen esim. Ketipinoria on? Ei se sun aivoja tuhoa, kun sen annostus on unettomuuteen hyvin pieni.
Olen aina ihmetellyt, miten monet käyttävät onnistuneesti jotakin lääkettä vuosikymmeniä (vaikutus pysyy jne.).
Koska mun sietokyky lääkkeille kasvaa melko nopeasti. Kohta mulla ei ole enää mitään apua unettomuuteen (edes kerran, kaksi viikossa), ja siksi haluaisin oppia edes hetkeksi torkahtamaan/nukahtamaan ilman lääkkeitä (kyky mennyt ): , en ole edes torkahtanut vielä kertaakaan).Jo kahden vuoden aikana käytettyjä lääkkeitä, muun muassa:
Mirtazapin, Atarax, Opamox, Ketipinor (200 mg parhaimmillaan), Olanzapin (10 mg parhaimmillaan). Stellaa ja Imovaneakin kokeilin joskus, mutta niistä meni heti vaikutus.Mua pelottaa, etten enää opi uudelleen torkahtamaan/nukahtamaan, kun olen käyttänyt lääkkeitä jo noin parin vuoden ajan. ):
En ole vielä kertaakaan torkahtanut/nukahtanut.Tämä on käynyt jo selväksi. Pari vuotta on lyhyt aika, kun monet käyttävät lääkkeitä koko ikänsä. Kuinka kauan kesti Ketipinorin vaikutus?
En muista tarkkaan, ehkä noin puolisen vuotta vähän päälle. ):
No sitten lääketauko siihen, toinen tilalle ja taas paluu.
Lopeta nyt. Tää on stanan turhauttavaa. Sulla on lähes sata sivua jankkausta ja yritetty auttaa. Ohitat kysymykset ja säälit itseäsi. Et halua syödä sun lääkkeitä.
Valvo sitten stana jos et nuku. Simppeliä.
Terveisin yksi vain pillereillä nukkuva
Mä en ole parhaimmillaan nukahtanut edes kolmella opamoxilla + kolmella imovanella. Ylitän lääkkeeni jatkuvasti ja välillä olen sit ilman.
Mitä sä valitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopettaisit? Eikö pitäisi lisätä? Tai vaihtaa lääkitystä?
Koska haluaisin oppia nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen ilman lääkkeitä (terveen ihmisen merkki, hieman sama kuin hengittämisen osaaminen). En ole vielä kertaakaan torkahtanut ilman lääkkeitä.
Mulle tulee lähestulkoon paniikkikohtaus, kun ajattelen sitä, etten kykene edes torkahtamaan.
Ehdottaisin nyt että pistelet menemään lääkkeet kuten lääkäri on sulle määrännyt ja lopetat vatvomisen. Kyllä se tilanne sillä paranee jos on parantuakseen kun saa nukuttua. Siirrät lopettamisen sinne kun tilanne on hallinnassa.
Joo, ihme jankkausta. Joko syöt lääkkeesi tai valvot!! Meitä unettomia on TODELLA paljon jotka otamme vuosikausia jonkun pillerin joka ikinen ilta että saisi edes vähän unta että jaksaa elää,tehdä töitä jne yms.
uneton jo 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa enää edes torkahtaa. ):
En sitten mitenkään.Olethan sentään jo nukkunutkin edellisten viestien jälkeen, ja se on hyvä se.
Olen, mutta en ole vielä edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):
Mitä sitä "torkahdusta" niin kovin metsästät? Eikö se, että olet lähiaikoina nukkunut 2-3 krt/yössä riitä. Et toki torkukaan, kun et ilmeisesti ole kovinkaan aktiivinen esim. ulkoilussa. Täytyy olla fyysisesti reippaasti liikkeellä, niin pikku nokosetkin päivällä onnistuvat, mikäli ne ovat sulle avainkysymys.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole parhaimmillaan nukahtanut edes kolmella opamoxilla + kolmella imovanella. Ylitän lääkkeeni jatkuvasti ja välillä olen sit ilman.
Mitä sä valitat?
Kuinka kauan sä olet käyttänyt Opamoxia ja Imovanea? Kuinka pitkiä aikoja sä olet sitten ilman? ):
Tietääkö lääkäri siitä, että ylität lääkkeesi jatkuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa enää edes torkahtaa. ):
En sitten mitenkään.Olethan sentään jo nukkunutkin edellisten viestien jälkeen, ja se on hyvä se.
Mitä sitä "torkahdusta" niin kovin metsästät? Eikö se, että olet lähiaikoina nukkunut 2-3 krt/yössä riitä. Et toki torkukaan, kun et ilmeisesti ole kovinkaan aktiivinen esim. ulkoilussa. Täytyy olla fyysisesti reippaasti liikkeellä, niin pikku nokosetkin päivällä onnistuvat, mikäli ne ovat sulle avainkysymys.
Nukuin 2-3 kertaa viikossa, nyt on hyvä, jos nukun kerran, kaksi viikossa. Haluaisin oppia torkahtamaan yöllä (ilman lääkkeitä), sillä se on nukkumisen edellytys. ):
Miksi pitää päivisin yrittää väkisin torkkua? Nuku yöllä lääkkeellä tai ilman ja ole liikkeellä päivät kuten muutkin ihmiset. En ole ikinä nukkunut päivisin.
En ole minäkään ikinä ns.torkahtanut. Vaikka olisin miten poikki, en torkahda päiväsaikaan ikinä. Enkä torkahda illallakaan edes lääkkeillä, joko nukahdan uneen tai sitten en.
N61 v.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä valitat?
Oletko onnistunut torkahtamaan/nukkumaan ilman lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lopettaa Olanzapin (1/2)x5mg, kun aina jos en ota tablettia, en nuku ollenkaan (en tosin aina nuku tabletinkaan kanssa)? ):
Opamox 15mg mulla menee tällä hetkellä 1/2 + 1/2 (viikon kuluttua aion ottaa vain yhden 1/2 tabletin) ):
Onko jollain samantapaista kokemusta? ):Mitä, jos en enää ikinä opi nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen?
Löytyisikö täältä vertaistukea samankaltaisessa tilanteessa. ):
En oikein enää tiedä, miten tästä voisi jatkaa eteenpäin. ):Olisin tyytyväinen, jos nukkuisin edes kerran, (kaksi) viikossa kaiken tämän jälkeen. ):
Mistä juttelet psykan polilla? Jospa kertoisit siellä samaa, mitä täällä? Jos kerrot totuuden epärealistisista ja vakavista peloistasi, niin ehkäpä ongelmiesi ratkomiseen saisit muutakin apua, kuin hoitsun kanssa silloin tällöin tapaamisista. Jos tilanteesi on vakava, luulis psykan polinkin sen tajuavan.
Mun pelot ei edes ole mitenkään epärealistisia, sillä en ole vielä kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):
Kyllä ne valitettavasti ovat. Pelkäät jo, ettet ikinä saa nukuttua. Etkö ole täältä lukenut, kuinka monet käyttävät jotain lääkettä unettomuuteen vuosikymmeniä. Mikä peikko se tarvittaessa otettava murunen esim. Ketipinoria on? Ei se sun aivoja tuhoa, kun sen annostus on unettomuuteen hyvin pieni.
Olen aina ihmetellyt, miten monet käyttävät onnistuneesti jotakin lääkettä vuosikymmeniä (vaikutus pysyy jne.).
Koska mun sietokyky lääkkeille kasvaa melko nopeasti. Kohta mulla ei ole enää mitään apua unettomuuteen (edes kerran, kaksi viikossa), ja siksi haluaisin oppia edes hetkeksi torkahtamaan/nukahtamaan ilman lääkkeitä (kyky mennyt ): , en ole edes torkahtanut vielä kertaakaan).Jo kahden vuoden aikana käytettyjä lääkkeitä, muun muassa:
Mirtazapin, Atarax, Opamox, Ketipinor (200 mg parhaimmillaan), Olanzapin (10 mg parhaimmillaan). Stellaa ja Imovaneakin kokeilin joskus, mutta niistä meni heti vaikutus.
Ei se vaikutus ihan pysy :-) vaan ainakin tsolpideemilla se vähenee sitä enemmän, mitä kauemmin lääkettä syö. Siksi annoskoko kasvaa nopeasti, ellei jarruttele. Itse nukun edelleen tällä lääkkeellä riittävän hyvin. Otan enemmän, kun on univaikeuksia ja sitten taas vähennän.