Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Kukaan ei enää vastaa eikä reagoi mitenkään. Sata sivua jankutusta saa riittää. Lue ketju alusta loppuun ja poimi ne vinkit mitä sulle on annettu ja ota ne käyttöön ja lopeta tämä.
Lähes alusta saakka seuranneena, tilanteesi ei ole muuttunut ja neuvoni on yhä sama. Jos nykyiset lääkkeet ei auta enää, on mentävä lääkärille tekemään taas uusi suunnitelma. Unettomuus aiheuttaa kierteen, joka ruokkii itseään, eikä se katkea ennen kuin löytyy lääke, jolla saa nukuttua. Jos pitkäaikaisesta lääkkeestä tarvii vieroittautua, sekin tulee tehdä lääkärin ohjeen, koska muutoin liian nopeasti lopetettu lääke tekee tilanteen vielä vaikeammaksi.
Mä vastaan vaan tämän kerran. Sä voit ihan hyvin syödä lääkkeitä vaikka koko lyhyen elämäsi lopun jos vaihtelet niitä. Eli syöt nyt vaikka tuota komboa ja kun tole kasvaa liikaa, niin vaihdat vaikka johonkin mikä sulla on jo aiemmin ollut ja mikä on edes hetken toiminut. Riippuvuus niihin on jo lakannut jo kauan sitten ja ne toimii nyt taas. Kokeile vaikka jos et usko. Sitten kun ne lakkaa toimimasta, niin vaihdat takaisin näihin. Get it? Olet päässyt lääkkeiden makuun, niin miksi et jatkaisi samaa linjaa, koska selkeästi sulla ei ole pyrkimystä parempaan elämään. Sitä paitsi joskus joidenkin ihmisten kohtalo on olla varoittava esimerkki ja sitä sinä olet jo taatusti tämän ketjun myötä ollut.
Ja vielä yksi asia. Etkö sinä ihminen nyt tajua, että tietenkään sinä et nuku tai torkahtele, koska sinä syöt unilääkkeitä säännöllisesti. Jos haluat nukahtaa ilman lääkkeitä, sinun pitäisi ENSIN tehdä vieroitus. Joko olet todella tyhmä tai vain trollaat kun kuvittelet, että sun pitäisi jotenkin maagisesti nukahtaa tuosta noin vain vaikka sulla on taustalla lääkeriippuvuus joka ikinen päivä.
Mitä teet kun menet sänkyyn? Tulin miettineeksi eilen illalla, kun menin nukkumaan. Olen se, joka heräilee kymmeniä kertoja yössä. Itselläni on sellainen hassu tapa, että en mieti mitään, vaan annan aivojen hoitaa, ne ajatukset jotka tulevat niin annan tulla ja annan ajatuksen lipua sinne minne se haluaa.
Aika nopeasti myös huomaan, että olen tietyssä "tilassa", joka on johtamassa nukahtamiseen. Se on todella vaikea selittää, mutta ikäänkuin kuulen "omat" ajatukseni silmissä lipuvien ajatusten ja kuvien takana ja tiedostan, että jos nyt häiritsen aivojani, virkoan enkä nukahda. Ja tosiaan jos ajattelen liikaa, se rikkoo tuon tilan ja virkoan, yleensä siinä kohtaa myös unohdan täysin, mitä ajatuksia ja kuvia aivoni minulle näyttivät. En tiedä ovatko nuo jo pieniä valveunia vai mitä, yleensä käsittelevät päivän tapahtumia, joista yksi yksityiskohta sitten johtaa seuraavaan ja se jatkuu kunnes nukahdan.
Joskus tuossa vaiheessa muistan jonkin ikävän muiston, mutta minun on vielä mahdollista päästä siitä eroon herättelemällä itseäni avaamalla silmät tai puskemalla "omat" ajatukseni tuon tilan läpi.
Onkohan kellään muulla samanlaista, joka osaisi ehkä selittää paremmin? :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet kun menet sänkyyn? Tulin miettineeksi eilen illalla, kun menin nukkumaan. Olen se, joka heräilee kymmeniä kertoja yössä. Itselläni on sellainen hassu tapa, että en mieti mitään, vaan annan aivojen hoitaa, ne ajatukset jotka tulevat niin annan tulla ja annan ajatuksen lipua sinne minne se haluaa.
Aika nopeasti myös huomaan, että olen tietyssä "tilassa", joka on johtamassa nukahtamiseen. Se on todella vaikea selittää, mutta ikäänkuin kuulen "omat" ajatukseni silmissä lipuvien ajatusten ja kuvien takana ja tiedostan, että jos nyt häiritsen aivojani, virkoan enkä nukahda. Ja tosiaan jos ajattelen liikaa, se rikkoo tuon tilan ja virkoan, yleensä siinä kohtaa myös unohdan täysin, mitä ajatuksia ja kuvia aivoni minulle näyttivät. En tiedä ovatko nuo jo pieniä valveunia vai mitä, yleensä käsittelevät päivän tapahtumia, joista yksi yksityiskohta sitten johtaa seuraavaan ja se jatkuu kunnes nukahdan.
Joskus tuossa vaiheessa muistan jonkin ikävän muiston, mutta minun on vielä mahdollista päästä siitä eroon herättelemällä itseäni avaamalla silmät tai puskemalla "omat" ajatukseni tuon tilan läpi.
Eiköhän tuo olle tuttua jokaiselle nukahtajalle, sitä sanotaan uneen vaipumiseksi.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201802072200725372
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo olle tuttua jokaiselle nukahtajalle, sitä sanotaan uneen vaipumiseksi.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201802072200725372
Ahaa, kiitos! Enpä ollut ennen vielä kuullut tai lukenut tästä, nyt on tämäkin mysteeri selvinnyt :'D
Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):
Tuntuu, että mä olen umpikujassa, josta ei ole ulospääsyä. ):
Ootteko kokeilleet kannabista unettomuuteen? Paljon terveellisempää ja turvallisempaa kuin apteekin lääkkeet
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):
Olisiko kellään tietoa tai kokemusta. 😭.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kellään tietoa tai kokemusta. 😭.
Tai olisiko joku valvonut todella pitkään lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä? ):
Et vastaa mihinkään.