Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
1021/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos lääkkeet on tuhonnut mun unireseptorit ja unikeskuksen? ): 😭

Luulisin, ettei lääkäri kirjoittaisi unilääkkeeksi lääkettä, joka tuhoaa mitään unikeskusta/ reseptoreita. Olishan se aivan absurdia.

N34, ei lääkäri

Pelästyin, kun luin yhden kommentin, jossa asiasta kerrottiin. ):

Kuulemma on tutkimuksiakin asiasta. 😭

Nuo ovat siis sellaisia tapauksia, joissa niitä tiettyjä lääkkeitä on käytetty jo hyvin hyvin pitkään.

Vierailija
1022/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, ettei lääkäri kirjoittaisi unilääkkeeksi lääkettä, joka tuhoaa mitään unikeskusta/ reseptoreita. Olishan se aivan absurdia.

N34, ei lääkäri

En osaa sanoa mistään lääkkeestä muuta kuin sen, että kaikkien lääkkeiden esittelyssä luetellaan julmettu määrä vaikutuksista ja mahdollisista sivuvaikutuksista. Mutta kyllä mä olen luottanut lääkäriini reseptiasoissa.

Tottakai asiasta kuin asiasta löytyy tutkimuksia puolesta ja vastaan; siksi en googlaile niitä, ahdistuu vaan enemmän. Löytyyhän tutkimuksia, joissa vaikeisiin sairauksiin on löydetty apu vaikka koivuntuhkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N34, ei lääkäri

Nuo ovat siis sellaisia tapauksia, joissa niitä tiettyjä lääkkeitä on käytetty jo hyvin hyvin pitkään.

Mitä tarkoittaa perin löyhä ilmaisu

" hyvin hyvin pitkään"? tarkemmin sanottuna? 20v? 50? 80?

Vierailija
1024/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1025/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nussittuna nukut sikeämmin

Vierailija
1026/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nussittuna nukut sikeämmin

Ve.ä kä..n.

Vierailija
1027/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, unettomuudesta muodostuu helposti itseään ruokkiva kierre, mitä enemmän sitä pelkäät, sen varmemmin et nuku. Sen kierteen katkaisemiseksi tarvitset ehkä kunnon turvallista ja tukevaa lääkärisuhdetta, kenties jotain terapiaa. Tai ainakin säännöllistä tekemistä. Älä vaan eristäydy lopullisesti muista ihmisistä

tai yhteiskunnasta. Pienikin säännöllinen toiminta on aina eteenpäin. Toivon sulle kaikkea hyvää!

Vierailija
1028/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan AP vielä linjoilla? Huomenna olisi hoitaja-aika sulla, jaksa vielä! Tunnen syvää myötätuntoa, uniongelmaa minullakin vaikka lievempää. Luin ketjun läpi, harmitti kun jotkut kyseenalaistivat että noin pitkää valvottua olisi jo psykoosissa, ei osaa ainakaan kirjoittaa jne. Ei pidä paikkaansa, mun isä on joskus myös valvonut viikon putkeen. Kertoi että teki pinnan lyhyemmäksi, mutta töissä oli sen ajan. Rahtilaivassa tosin. Pameja käytti lopun ikää, ainoa lääke jolla ei ollut ikäviä sivuvaikutuksia. Osasi säädellä itse niiden käyttöä, niin että otti tarpeeseen.

Vierailija
1029/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1030/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan AP vielä linjoilla? Huomenna olisi hoitaja-aika sulla, jaksa vielä! Tunnen syvää myötätuntoa, uniongelmaa minullakin vaikka lievempää. Luin ketjun läpi, harmitti kun jotkut kyseenalaistivat että noin pitkää valvottua olisi jo psykoosissa, ei osaa ainakaan kirjoittaa jne. Ei pidä paikkaansa, mun isä on joskus myös valvonut viikon putkeen. Kertoi että teki pinnan lyhyemmäksi, mutta töissä oli sen ajan. Rahtilaivassa tosin. Pameja käytti lopun ikää, ainoa lääke jolla ei ollut ikäviä sivuvaikutuksia. Osasi säädellä itse niiden käyttöä, niin että otti tarpeeseen.

Vierailija
1031/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee nyt ap?

Vierailija
1032/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten menee nyt ap?

AP, pysy linjoilla.

Toivoo aidosti tilanteestasi huolestunut.

Vierailija
1033/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopettaa unilääkkeet, niin onko jossain vaiheessa mahdollista oppia uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? Onko niin, että vaikeissa tapauksissa ensimmäiseen varsinaiseen nukahdukseen saattaa mennä pari viikkoa (esim. 3-4vk)/useita viikkoja?

Eli ei kannata antaa periksi esim. yhden valvotun viikon jälkeen? (Silmät kiinni ja koko ajan tietoinen ajatuksistaan ja ympäristöstään).

Vierailija
1034/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1035/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lopettaa unilääkkeet, niin onko jossain vaiheessa mahdollista oppia uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? Onko niin, että vaikeissa tapauksissa ensimmäiseen varsinaiseen nukahdukseen saattaa mennä pari viikkoa (esim. 3-4vk)/useita viikkoja?

Eli ei kannata antaa periksi esim. yhden valvotun viikon jälkeen? (Silmät kiinni ja koko ajan tietoinen ajatuksistaan ja ympäristöstään).

Mutta kuitenkin 3 viikon kuluttua voi olla aika varma, että on ensimmäisen kerran nukahtanut?

Vierailija
1036/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1037/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten menee nyt ap?

AP, pysy linjoilla.

Toivoo aidosti tilanteestasi huolestunut.

Älä huoli, hän tulee kyllä roikkumaan täällä vielä pitkään.

Vierailija
1038/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1039/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1040/4056 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin 3 viikon kuluttua voi olla aika varma, että on ensimmäisen kerran nukahtanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän