Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorempana Opamox käytössä ja siihen kyllä koukuttuu helposti.
Sain essitalopraamin onneksi ja se auttoi minulla niin paljon, että en tavallisessa arjessa Opamoxia tarvitse.
Kun menet lääkäriin, ap, puhu näistä ongelmista, unettomuudesta ja lääkkeistä ja niiden tehosta ensi käynnillä.Mitä sä sanoisit lääkärille, jos olisit mä? 😭. Sanonko mä, että tällä hetkellä valvon putkeen 5-6 vuorokautta (nukuin 6 vuorokauden kohdalla yhden tunnin, tulevasta en vielä tiedä..). Mitä muuta mä sanoisin?
Sanonko, että olen ottanut iltaisin 50 mg Atarax, 50 mg Levozin ja (7,5 mg+15 mg) Opamoxin. Ja sitten, mitä olen päivisin tehnyt edistääkseni nukkumista.
Mitä muuta mun kannattaisi sanoa?Sano, että tarvitset apua bentsovieroitukseen.
Tarvitsisin apua vaikeaan unettomuuteen, ja sitten apua kaikkien lääkkeiden vieroitukseen (Opamox, Atarax ja Levozin).
😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit ap
Huonosti, tuntuu, että osa hyökkää hirveän vihamielisesti mun kimppuuni. ):
Ja osa on myös muodostanut musta mielikuvan jonain pilleristinä ):
Sulla on taas tuo uhri-moodi päällä. Täällä annetaan ihan hyviä neuvoja , mutta jankkaat lääkkeistä. Mulla oli tuo opamox ja vieroitus tapahtuu siten että pikkuhiljaa vähennät päivittäin lääkkeen määrää , mutta sinulla tulee olla siinä samalla tukea antava lääke esim. ketipinor , mirtazapin tai joku muu. Ihminen hyväksyy sen että on sairas ja sairauteen käyttää lääkettä /lääkkeitä. Ota nyt vastuu itsestäsi.
No ap, aiotko selittää miksi oireesi lisääntyvät aina, kun joku sanoo mitä oireita pitäisi jo olla? Ennen niitä kommentteja sinulla ei näitä oireita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorempana Opamox käytössä ja siihen kyllä koukuttuu helposti.
Sain essitalopraamin onneksi ja se auttoi minulla niin paljon, että en tavallisessa arjessa Opamoxia tarvitse.
Kun menet lääkäriin, ap, puhu näistä ongelmista, unettomuudesta ja lääkkeistä ja niiden tehosta ensi käynnillä.Mitä sä sanoisit lääkärille, jos olisit mä? 😭. Sanonko mä, että tällä hetkellä valvon putkeen 5-6 vuorokautta (nukuin 6 vuorokauden kohdalla yhden tunnin, tulevasta en vielä tiedä..). Mitä muuta mä sanoisin?
Sanonko, että olen ottanut iltaisin 50 mg Atarax, 50 mg Levozin ja (7,5 mg+15 mg) Opamoxin. Ja sitten, mitä olen päivisin tehnyt edistääkseni nukkumista.
Mitä muuta mun kannattaisi sanoa?Sano, että tarvitset apua bentsovieroitukseen.
Tarvitsisin apua vaikeaan unettomuuteen, ja sitten apua kaikkien lääkkeiden vieroitukseen (Opamox, Atarax ja Levozin).
😭
Edelleenkään noi muut lääkkeet ei ole sellaisia, joihin tarvitset päihdevieroitusta. Ataraxin voit lopettaa vaikka heti ilman mitään oiretta. Psyykkinen riippuvuus sulla on noista kahdesta, mutta opamox häiritsee pahasti hermoston toimintaa ja sen lopetus on vaikeampi homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh! Hienosti välttelet itsellesi epämieluisiin kommentteihin vastaamista, eli niihin, joissa kehotetaan hakemaan sitä apua, eikä vain jankuttamaan ja kitisemään.
Eli vielä kerran, miksi et mennyt päivystykseen tai soittanut 112?
Ilmeisesti vanhempasi tietävät sinun vain kerjäävän huomiota, kun heitä ei kiinnosta tilanteesi, koska tietävät ettei mitään aitoa hätää ole. Koska kyllä itse äitinä taistelisin aikuisenkin lapseni hoitoon vaikka väkisin, tai veisin yksityiselle ja ottaisin sitä varten lainan.
Mun vanhemmat ei ole koskaan oikein välittänyt musta. 😞. He myös kieltävät kaikki negatiiviset asiat.
Taas muuten välttelet. MIKSI ET MENNYT PÄIVYSTYKSEEN TAI SOITTANUT 112?
Ei ne ota mun hätää tosissaan, koska olen sosiaalisesti niin huono, ujo ja arka. ): Jos soittaisin 112, niin siellä oltaisiin vain vihaisia, kun kuormitan järjestelmää.
No kuule pyydä vaikka vanhempiasi soittamaan tai kävele sinne päivystykseen sisään. Tämän takia kaikilla menee hermo, kun mikään neuvo ei kelpaa vaan keksit tekosyitä. Ainoat ohjeet jotka kelpaavat, sisältävät lääkkeitä, joten olet vain koukussa niihin ja taidat yrittää kalastella jotain keinoa, jolla saisit lääkärin kirjoittamaan vielä enemmän/vahvempia lääkkeitä. Tai sitten lääkäri on sanonut sinulle että tämä on viimeinen x-resepti ja yrität keksiä miten saisit sille jatkoa.
Miksi te haluatte uskoa musta pahinta. Olen ottanut aina lääkkeitä annosohjeiden mukaisesti, eikä lääkäri ole sanonut mistään reseptistä, että tämä on viimeinen resepti. Enkä ole minkään lääkkeiden perässä pelkästään, haluaisin vain nukkua edes kerran (kaksi) viikossa. 😭. Olen vain hirveän hädissäni johtuen kaikesta valvomisesta.
Esimerkiksi, jos jossain vaiheessa pääsisin eroon tuosta bentsosta (vähensin puolikkaalla), en enää ottaisi niitä uudelleen.
On vaan hirveän vaikeaa ajatella vieroitusta tässä samalla, kun en saa juuri yhtään nukuttua (viime yönä nukuin tunnin, viiden valvotun yön jälkeen). Siltikin olen vähentänyt Opamoxia puolella tabletilla. 😭. Enkä tiedä, miksi tästä tuli vieroituskeskustelu. Tuntuu, että kaikki vain tarttuvat tuohon Opamoxiin.
Koska se opamox on syy sun univaikeuksiin.
En usko, että se on ainut syy. Varmaan kaikki lääkkeet yhteensä, ja sitten se alkuperäinen unettomuus taustalla, johon hain apua (nukuin 2-4 h yössä). ):
Alkuperäinen unettomuus olisi saattanut ajan myötä helpottaa itsekseen. Harmi kun aloitit syömään lääkkeitä, mutta tätä tämä nykyaikana on. Äkkiä helpotusta ja takaisin rattaan osaksi. Nyt sulla on lääkeunettomuus. Ja ihan tosi hyvä homma kun lääkäri ei halua, että syöt bentsoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit ap
Huonosti, tuntuu, että osa hyökkää hirveän vihamielisesti mun kimppuuni. ):
Ja osa on myös muodostanut musta mielikuvan jonain pilleristinä ):
Niin, no sinähän syöt joka päivä pillereitä? Etkä pääse niistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
No ap, aiotko selittää miksi oireesi lisääntyvät aina, kun joku sanoo mitä oireita pitäisi jo olla? Ennen niitä kommentteja sinulla ei näitä oireita ole.
Koska mulla on niitä samoja oireita, ne oireet ovat unettomilla yleisiä. ): Tosin miksi mä edes yritän puolustella itseäni, ei mun oireet ole mikään uskonasia. Tämä palsta on aika myrkyllinen paikka. ):
Harmi vaan, että mun persoona vaikuttaa myös mun avunsaantiin (mun persoonasta ei pidetä). Mä en myöskään välttämättä osaa kuvailla mun oireita yhtä hyvin kuin moni muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh! Hienosti välttelet itsellesi epämieluisiin kommentteihin vastaamista, eli niihin, joissa kehotetaan hakemaan sitä apua, eikä vain jankuttamaan ja kitisemään.
Ilmeisesti vanhempasi tietävät sinun vain kerjäävän huomiota, kun heitä ei kiinnosta tilanteesi, koska tietävät ettei mitään aitoa hätää ole. Koska kyllä itse äitinä taistelisin aikuisenkin lapseni hoitoon vaikka väkisin, tai veisin yksityiselle ja ottaisin sitä varten lainan.
Mun vanhemmat ei ole koskaan oikein välittänyt musta. 😞. He myös kieltävät kaikki negatiiviset asiat.
Ei ne ota mun hätää tosissaan, koska olen sosiaalisesti niin huono, ujo ja arka. ): Jos soittaisin 112, niin siellä oltaisiin vain vihaisia, kun kuormitan järjestelmää.
No kuule pyydä vaikka vanhempiasi soittamaan tai kävele sinne päivystykseen sisään. Tämän takia kaikilla menee hermo, kun mikään neuvo ei kelpaa vaan keksit tekosyitä. Ainoat ohjeet jotka kelpaavat, sisältävät lääkkeitä, joten olet vain koukussa niihin ja taidat yrittää kalastella jotain keinoa, jolla saisit lääkärin kirjoittamaan vielä enemmän/vahvempia lääkkeitä. Tai sitten lääkäri on sanonut sinulle että tämä on viimeinen x-resepti ja yrität keksiä miten saisit sille jatkoa.
Miksi te haluatte uskoa musta pahinta. Olen ottanut aina lääkkeitä annosohjeiden mukaisesti, eikä lääkäri ole sanonut mistään reseptistä, että tämä on viimeinen resepti. Enkä ole minkään lääkkeiden perässä pelkästään, haluaisin vain nukkua edes kerran (kaksi) viikossa. 😭. Olen vain hirveän hädissäni johtuen kaikesta valvomisesta.
Esimerkiksi, jos jossain vaiheessa pääsisin eroon tuosta bentsosta (vähensin puolikkaalla), en enää ottaisi niitä uudelleen.
On vaan hirveän vaikeaa ajatella vieroitusta tässä samalla, kun en saa juuri yhtään nukuttua (viime yönä nukuin tunnin, viiden valvotun yön jälkeen). Siltikin olen vähentänyt Opamoxia puolella tabletilla. 😭. Enkä tiedä, miksi tästä tuli vieroituskeskustelu. Tuntuu, että kaikki vain tarttuvat tuohon Opamoxiin.
Mikään muu kuin lääke ei näytä kelpaavan avuksi, on ehdotettu että kannattaisi kokeilla rasitusta oman kunnon äärirajoille, siis koko päivän mittaista uupumukseen asti menevää, ja katsoa nukuttaako sen jälkeen normaalisti, mutta nämä unettomuuden kehään joutuneet eivät halua nähdä vaivaa koska unen pitäisi tulla ensin luonnostaan jotta sitten voisi edes ajatella tekevänsä jotain muuta ongelman korjaamiseksi, se on tavallaan pakkomielle ettei pysty irtaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on niitä samoja oireita, ne oireet ovat unettomilla yleisiä. ): Tosin miksi mä edes yritän puolustella itseäni, ei mun oireet ole mikään uskonasia. Tämä palsta on aika myrkyllinen paikka. ):
Harmi vaan, että mun persoona vaikuttaa myös mun avunsaantiin (mun persoonasta ei pidetä). Mä en myöskään välttämättä osaa kuvailla mun oireita yhtä hyvin kuin moni muu.
Mutta miksi hoksaat valittaa näistä oireista vasta, kun joku niistä mainitsee? Esim. se paniikki-oire astui sinulla mukaan kommentteihin vasta, kun joku asiasta mainitsi, samoin kuin se hengittämiseen keskittyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Harmi vaan, että mun persoona vaikuttaa myös mun avunsaantiin (mun persoonasta ei pidetä)."
Ahaa, mistähän voisi johtua! 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se opamox on syy sun univaikeuksiin.
En usko, että se on ainut syy. Varmaan kaikki lääkkeet yhteensä, ja sitten se alkuperäinen unettomuus taustalla, johon hain apua (nukuin 2-4 h yössä). ):
Alkuperäinen unettomuus olisi saattanut ajan myötä helpottaa itsekseen. Harmi kun aloitit syömään lääkkeitä, mutta tätä tämä nykyaikana on. Äkkiä helpotusta ja takaisin rattaan osaksi. Nyt sulla on lääkeunettomuus. Ja ihan tosi hyvä homma kun lääkäri ei halua, että syöt bentsoja.
Voidaanko tuota lääkeunettomuutta hoitaa mitenkään niin, että säilyisin jotenkin samalla hengissä? 😭 Edes niin, että jotenkin saataisiin turvattua nukkuminen edes kerran (kaksi) viikossa. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä nyt olet taas niin raukka. Ota nyt itseäsi jo niskasta kiinni ja ryhdistäydy! Silmä käteen ja lue oikein ajatuksella kommenttejasi läpi, et tee muuta kuin keksit tekosyitä, vain lääkkeisiin liittyvät neuvot kelpaavat, oikein piehtaroit itsesäälissä ja asettelet uhrin kruunua päähäsi. Ei mikään ihme, että kaikilla menee hermo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan, että mun persoona vaikuttaa myös mun avunsaantiin (mun persoonasta ei pidetä). Mä en myöskään välttämättä osaa kuvailla mun oireita yhtä hyvin kuin moni muu.Mutta miksi hoksaat valittaa näistä oireista vasta, kun joku niistä mainitsee? Esim. se paniikki-oire astui sinulla mukaan kommentteihin vasta, kun joku asiasta mainitsi, samoin kuin se hengittämiseen keskittyminen.
Koska mun keskittymiskyky on tällä hetkellä huono ja kokonaisuuksien hahmotuskyky. En vaan yksinkertaisesti osaa tuoda kaikkia oireita esille. Ei kai kukaan "omista" mitään oireita. ): Te ette vaan pidä musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan, että mun persoona vaikuttaa myös mun avunsaantiin (mun persoonasta ei pidetä). Mä en myöskään välttämättä osaa kuvailla mun oireita yhtä hyvin kuin moni muu.Mutta miksi hoksaat valittaa näistä oireista vasta, kun joku niistä mainitsee? Esim. se paniikki-oire astui sinulla mukaan kommentteihin vasta, kun joku asiasta mainitsi, samoin kuin se hengittämiseen keskittyminen.
Koska mun keskittymiskyky on tällä hetkellä huono ja kokonaisuuksien hahmotuskyky. En vaan yksinkertaisesti osaa tuoda kaikkia oireita esille. Ei kai kukaan "omista" mitään oireita. ): Te ette vaan pidä musta.
Silti hassusti pystyt tuottamaan tekstiä, joka etenee oikein. Tuollaisen valvomisen jälkeen tekstisi pitäisi olla täynnä kirjoitusvirheitä ja sanat aivan väärässä järjestyksessä, tai täysin lukukelvotonta virheiden vuoksi. Kaipa pian sitten alat suoltamaan siansaksaa, kun asiasta nyt mainitsin.
Mutta ei, ei kukaan omista oireita, mutta nyt näyttää siltä, että kun joku mainitsee että kyllä tuossa vaiheessa pitäisi jo olla oire x, niin ajattelet että kappas, niinpä pitäisikin, nappaanpas sen mukaan nyt. Eli oikeasti et tiedä että se oire pitäisi jo olla, koska et ole siinä jamassa missä väität. Sitä en tiedä trollaatko vain vai nukutko tietämättäsi, vai kerjäätkö huomiota.
Ap, lopeta jo se jokaisen sinua kritisoivan/järkevän neuvon omaavan kommentin alapeukutus. Ja samoin omien kommenttiesi yläpeukutus!
Kuule, et olisi pystynyt enää kirjoittamaan mitään järkevää kolmen valvotun vuorokauden jälkeen. Minulla oli joskus unettomuuskausi stressistä ja surusta, valvoin neljä vuorokautta. Kun olin valvonut kaksi vuorokautta, kirjoitin kauppalistaa puolisolle, ihan normaalisti ja tarkistin vielä pariin kertaan. Puoliso soitti minulle kaupasta, kun olin kirjoittanut jotain aivan ihme juttuja listaan, teksti oli aivan vinossa ja venynyttä, selvää ei saanut mitenkään päin ja niistä mistä sai, olivat tyyliä "pyykkivoi", "sansa" jne. Ei siis mitään ymmärrettävää, vaikka omissa silmissäni se oli näyttänyt ihan normaalilta listalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti hassusti pystyt tuottamaan tekstiä, joka etenee oikein. Tuollaisen valvomisen jälkeen tekstisi pitäisi olla täynnä kirjoitusvirheitä ja sanat aivan väärässä järjestyksessä, tai täysin lukukelvotonta virheiden vuoksi. Kaipa pian sitten alat suoltamaan siansaksaa, kun asiasta nyt mainitsin.
Mutta ei, ei kukaan omista oireita, mutta nyt näyttää siltä, että kun joku mainitsee että kyllä tuossa vaiheessa pitäisi jo olla oire x, niin ajattelet että kappas, niinpä pitäisikin, nappaanpas sen mukaan nyt. Eli oikeasti et tiedä että se oire pitäisi jo olla, koska et ole siinä jamassa missä väität. Sitä en tiedä trollaatko vain vai nukutko tietämättäsi, vai kerjäätkö huomiota.
En mä tiedä, miksi mä pystyn vielä kirjoittamaan suhteellisen kelvollista tekstiä. Mikään muu ei oikein enää luonnistukaan. Mä en ymmärrä, miksi te haluatte osoittaa kaikki mun tekstit vääriksi. Mua ahdistaa se, että kukaan ei usko mua. Mä saan, vaikka käristyä kuoliaaksi, mutta kukaan ei usko. ): Oli täällä myös onneksi joitain ihmisiä, jotka ymmärsivät tilanteeni oikein, ja joiden kanssa ajatukset sattuivat yksiin.
Ap taitaa nyt vimmatusti miettiä seuraavia tekosyitä tai miten voisi soluttaa kirjoitusvirheitä kommentteihinsa ihan yhtäkkiä, kun niistä on mainittu. Mutta voi olla vähän vaikeaa, kun nyt on nostettu esille ap.n taipumus napata niitä mainittuja oireita mukaan juttuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, miksi mä pystyn vielä kirjoittamaan suhteellisen kelvollista tekstiä. Mikään muu ei oikein enää luonnistukaan. Mä en ymmärrä, miksi te haluatte osoittaa kaikki mun tekstit vääriksi. Mua ahdistaa se, että kukaan ei usko mua. Mä saan, vaikka käristyä kuoliaaksi, mutta kukaan ei usko. ): Oli täällä myös onneksi joitain ihmisiä, jotka ymmärsivät tilanteeni oikein, ja joiden kanssa ajatukset sattuivat yksiin.
Se onnistuu siksi, että et ole valvonut niin pitkään kuin sanot. Ihmiskeho ei vain toimi niin, jos olisit oikeasti nukkunut vain sen tunnin viimeisten 5-6vrk aikana, aivosi eivät vain enää pystyisi tuottamaan järkevää tekstiä. Omissa silmissä se voisi näyttää järkevältä (kuten joku kommentoija kertoi tuosta kauppalistasta, miten näytti ihan normaalilta), mutta oikeasti se teksti olisi täyttä siansaksaa. Esimerkiksi, yrittäisit kirjoittaa vaikka "Kävin tänään lenkillä, aurinko paistoi. Tuolta se näyttäisi sinun silmissäsi, mutta oikeasti voisit kirjoittaa vaikka "Aurinko taivas sitruuna äiti taivas". Koska aivot eivät vain enää kykenisi pysymään ns. kuosissa.