Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko tuota lääkeunettomuutta hoitaa mitenkään niin, että säilyisin jotenkin samalla hengissä? 😭 Edes niin, että jotenkin saataisiin turvattua nukkuminen edes kerran (kaksi) viikossa. ):
Jostain olen lukenut, että joku ihminen valvoi pari viikkoa (esim. 3vk) lääkkeitä lopettaessaan, ennen kuin nukahti ensimmäisen kerran ilman lääkkeitä
En tiedä, miten kestäisin sen, kun jo viiden yön valvominen on mulle vaikeaa (nukuin kuudentena yönä tunnin).Ja näin kävi hitaassakin lääkelopetuksessa. Miten mä koskaan pääsen eroon lääkkeistä, jos mulle aina tulee pitkiä unettomuusputkia unettomuutta. Unettomuuden aiheuttaa joko sietokyky lääkkeelle tai se, että olen pudottanut annosta tarpeeksi matalalle tasolle.😭.
Hmh, taas tekosyy lääkkeiden käytön jatkamiselle.
Lopettakaa se vastailu tälle, on paras teko kuinka voitte aloittajaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se vastailu tälle, on paras teko kuinka voitte aloittajaa auttaa.
Niinpä. Aloittaja voi lukea uudelleen eiliset viestit, koska kaikki olennainen on jo niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko tuota lääkeunettomuutta hoitaa mitenkään niin, että säilyisin jotenkin samalla hengissä? 😭 Edes niin, että jotenkin saataisiin turvattua nukkuminen edes kerran (kaksi) viikossa. ):
Jostain olen lukenut, että joku ihminen valvoi pari viikkoa (esim. 3vk) lääkkeitä lopettaessaan, ennen kuin nukahti ensimmäisen kerran ilman lääkkeitä
En tiedä, miten kestäisin sen, kun jo viiden yön valvominen on mulle vaikeaa (nukuin kuudentena yönä tunnin).Ja näin kävi hitaassakin lääkelopetuksessa. Miten mä koskaan pääsen eroon lääkkeistä, jos mulle aina tulee pitkiä unettomuusputkia unettomuutta. Unettomuuden aiheuttaa joko sietokyky lääkkeelle tai se, että olen pudottanut annosta tarpeeksi matalalle tasolle.😭.
Samoin kuin alkoholistit pääsevät eroon alkoholista, kärsimällä ne itse hankitut vieroitusoireet, eikä antamalla periksi niille. Sitten ne on kärsitty.
Mitä, jos niihin vieroitusoireisiin liittyy parin viikon unettomuusputki (esim. 3vk)? 😭. Eikä silloin kykene ollenkaan edes torkahtamaan. En tiedä, miten selviäisin siitä, kun jo viiden päivän valvominen (nukuin kuudentena yönä) on näin vaikeaa. ):
Mä en siis osaa enää nukkua lainkaan ilman lääkkeitä, enkä enää oikein edes lääkkeillä, kun sietokyky on kehittynyt niille. 😭.
Mun elimistössä ei ole enää mitään estoja, jotka lopettaisivat pitkät unettomuusputket. 😭. Jos mun pisin unettomuusputki tähän mennessä on ollut 5 vuorokautta (nukuin tunnin kuudentena yönä) lääkkeillä (sietokyky kasvanut), niin miten pystyn valvomaan putkeen pari viikkoa (esim. 3vk)?
No, ap? Mikäs vika tuossa neuvossa oli, että osastolla tujuilla lääkkeillä voidaan hoitaa unettomuuttasi ja viimeistään anestesialla saadaan akuutti tilanne purettua? Vai yritätkö vain sivuuttaa koko neuvon, koska se oli oikeasti hyvä neuvo etkä halua luopua uhriudestasi?
Vierailija kirjoitti:
No, ap? Mikäs vika tuossa neuvossa oli, että osastolla tujuilla lääkkeillä voidaan hoitaa unettomuuttasi ja viimeistään anestesialla saadaan akuutti tilanne purettua? Vai yritätkö vain sivuuttaa koko neuvon, koska se oli oikeasti hyvä neuvo etkä halua luopua uhriudestasi?
Voitaisiinko siellä sitten auttaa mua myös lääkkeiden vieroituksessa? 😭.
Siis niissä tapauksissa joissa lääkevieroitus estyy aina siihen että tulee ylipitkiä valvomisputkia? (aiheuttajat: sietokyky, tarpeeksi alas pudotettu annos jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niissä tapauksissa joissa lääkevieroitus estyy aina siihen että tulee ylipitkiä valvomisputkia? (aiheuttajat: sietokyky, tarpeeksi alas pudotettu annos jne.).
Kyllä osastolla sitäkin tehdään, kun vain saadaan se akuutti tilanne ensin purettua.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö se sit nukahti.
En nukahtanut. Kuudentena yönä eli eilen nukuin tunnin. ):
Moni menee opamoxista ylikierroksille, olisiko parempi vaan jättää se pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niissä tapauksissa joissa lääkevieroitus estyy aina siihen että tulee ylipitkiä valvomisputkia? (aiheuttajat: sietokyky, tarpeeksi alas pudotettu annos jne.).Kyllä osastolla sitäkin tehdään, kun vain saadaan se akuutti tilanne ensin purettua.
Olis tosi hyvä jos saisin apua sekä unettomuuteen että sitten vieroitukseen kun valvon helposti hirveän pitkiä unettomuusputkia. 😭. Mitä olen lukenut niin suurin osa ihmisistä nukkuu lääkkeitä lopetettaessa edes sen muutaman tunnin, kun minä en nuku lainkaan. ):
Lopetitko sen olantsapiinin kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yrittänyt tässä valvomisen ohessa vähentää opamoxia niin että otan 15 mg + 7,5 mg viikon ajan ja sitten seuraavalla viikolla vaikka neljäsosa tuosta 15 mg:sta jne. 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorempana Opamox käytössä ja siihen kyllä koukuttuu helposti.
Sain essitalopraamin onneksi ja se auttoi minulla niin paljon, että en tavallisessa arjessa Opamoxia tarvitse.
Kun menet lääkäriin, ap, puhu näistä ongelmista, unettomuudesta ja lääkkeistä ja niiden tehosta ensi käynnillä.Mitä sä sanoisit lääkärille, jos olisit mä? 😭. Sanonko mä, että tällä hetkellä valvon putkeen 5-6 vuorokautta (nukuin 6 vuorokauden kohdalla yhden tunnin, tulevasta en vielä tiedä..). Mitä muuta mä sanoisin?
Sanonko, että olen ottanut iltaisin 50 mg Atarax, 50 mg Levozin ja (7,5 mg+15 mg) Opamoxin. Ja sitten, mitä olen päivisin tehnyt edistääkseni nukkumista.
Mitä muuta mun kannattaisi sanoa?
Voi, voi. Tietysti kerrot poskettomasta valvomisestasi ensin. Lääkäri jatkaa puhetta, jos et tiedä, mitä enempää puhua. Vaikea uskoa, että olet jo liki kolmekymppinen, vaikutat todella keskenkasvuiselta. Ja kirjoita etukäteen paperi, jonka vain ojennat lääkärille, jos sinne asti yleensä pääset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus : kyllä , siellä todellakin autetaan lääkevieroituksessa. Ja kokemusta on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh! Hienosti välttelet itsellesi epämieluisiin kommentteihin vastaamista, eli niihin, joissa kehotetaan hakemaan sitä apua, eikä vain jankuttamaan ja kitisemään.
Eli vielä kerran, miksi et mennyt päivystykseen tai soittanut 112?
Ilmeisesti vanhempasi tietävät sinun vain kerjäävän huomiota, kun heitä ei kiinnosta tilanteesi, koska tietävät ettei mitään aitoa hätää ole. Koska kyllä itse äitinä taistelisin aikuisenkin lapseni hoitoon vaikka väkisin, tai veisin yksityiselle ja ottaisin sitä varten lainan.
Mun vanhemmat ei ole koskaan oikein välittänyt musta. 😞. He myös kieltävät kaikki negatiiviset asiat.
Taas muuten välttelet. MIKSI ET MENNYT PÄIVYSTYKSEEN TAI SOITTANUT 112?
Ei ne ota mun hätää tosissaan, koska olen sosiaalisesti niin huono, ujo ja arka. ): Jos soittaisin 112, niin siellä oltaisiin vain vihaisia, kun kuormitan järjestelmää.
No kuule pyydä vaikka vanhempiasi soittamaan tai kävele sinne päivystykseen sisään. Tämän takia kaikilla menee hermo, kun mikään neuvo ei kelpaa vaan keksit tekosyitä. Ainoat ohjeet jotka kelpaavat, sisältävät lääkkeitä, joten olet vain koukussa niihin ja taidat yrittää kalastella jotain keinoa, jolla saisit lääkärin kirjoittamaan vielä enemmän/vahvempia lääkkeitä. Tai sitten lääkäri on sanonut sinulle että tämä on viimeinen x-resepti ja yrität keksiä miten saisit sille jatkoa.
Miksi te haluatte uskoa musta pahinta. Olen ottanut aina lääkkeitä annosohjeiden mukaisesti, eikä lääkäri ole sanonut mistään reseptistä, että tämä on viimeinen resepti. Enkä ole minkään lääkkeiden perässä pelkästään, haluaisin vain nukkua edes kerran (kaksi) viikossa. 😭. Olen vain hirveän hädissäni johtuen kaikesta valvomisesta.
Esimerkiksi, jos jossain vaiheessa pääsisin eroon tuosta bentsosta (vähensin puolikkaalla), en enää ottaisi niitä uudelleen.
On vaan hirveän vaikeaa ajatella vieroitusta tässä samalla, kun en saa juuri yhtään nukuttua (viime yönä nukuin tunnin, viiden valvotun yön jälkeen). Siltikin olen vähentänyt Opamoxia puolella tabletilla. 😭. Enkä tiedä, miksi tästä tuli vieroituskeskustelu. Tuntuu, että kaikki vain tarttuvat tuohon Opamoxiin.
Koska se opamox on syy sun univaikeuksiin.
Olen aivan varma, että aloittajan univaikeudet ovat seurausta esim. masennuksesta, paniikkihäiriöistä....Ts unettomuus on seuraus jostain psyyken ongelmista, ei unettomuuden pohjimmainen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yrittänyt tässä valvomisen ohessa vähentää opamoxia niin että otan 15 mg + 7,5 mg viikon ajan ja sitten seuraavalla viikolla vaikka neljäsosa tuosta 15 mg:sta jne. 😭
Ihan oikein teet! Ja muista lääkettä on veressä kaksi viikkoa vaikka lopettaisit seinään. Ne sun oireet on psyykkisiä , keho reagoi miten ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niissä tapauksissa joissa lääkevieroitus estyy aina siihen että tulee ylipitkiä valvomisputkia? (aiheuttajat: sietokyky, tarpeeksi alas pudotettu annos jne.).Vastaus : kyllä , siellä todellakin autetaan lääkevieroituksessa. Ja kokemusta on!
Voidaanko siellä siis oikeasti auttaa mua, jos valvon epätavallisen pitkiä unettomuusputkia? 😭. Olis tosi hyvä jos saisin apua lääkevieroituksen tueksi kun tuo valvominen lähtee helposti lapasesta.
Näin juuri, ihmiskeho on aivan uskomaton. Odotin toista lastani ja synnytys käynnistyi yöllä, lähdin parin tunnin päästä synnärille ja sisään päästessäni vietiin suoraan saliin. En ehtinyt saada mitään kivunlievitystä, kun aukesin viimeiset sentit parissa minuutissa eikä lääkäri saanut enää mitään annettua. Kyllä pelotti, mutta päätin vain luottaa kehooni ja tein kuten hyvältä tuntui ja lapsi syntyi nopeasti, ehdin olla alle 15min sairaalassa.
Joten luota siihen kehoosi, kyllä se huolehtii, siihen se on suunniteltu!