Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö AV:lla ole ketään, joka olisi ajautunut samaan jamaan? Olen hyvin epätoivoinen. ):
🤣. Lopeta jo ruikutus.
): Eikö ketään, edes yhtä, jolla olisi tai olisi ollut sama jama kuin mulla? Tai edes jollain tutulla. ):
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Olen epätoivoinen. Olisiko neuvoja tai apua pilkkaamisen sijaan? ):
Oletko kokeillut vyöhyketerapiaa, akupunktiota tai hypnoosihoitoa? Näistä jostakin voisi olla apua. Sun täytyy saada hermosto rauhoittumaan.
Akupunktiota olen kokeillut, ei auttanut unettomuuteen. ):
Entä hypnoosia tai vyöhyketerapiaa? Hypnoosia suosittelen vahvasti. Meditointia, mindfulnessia, liikuntaa? Lääkkeet on oikotie joka vain lopulta pahentaa unettomuutta.
Niitä en ole kokeillut. ):
Tunnin kävelylenkin päiviin venyttelyineen ja aloitat rauhoittumisen ilman älylaitteita hyvissä ajoin. Painopeittokin vois auttaa.
Olen luullut, että näitä kokeillaan aina ennen lääkkeitä 😯
Unihygienia kunnossa ja ruokavalio terveellinen? Kofeiini?
Vierailija kirjoitti:
Kahvia ei pidä juoda enää iltapäivällä. Ei colajuomia, ei suklaata. Nukkumaan ei kannata mennä nälkäisenä.
Tiedän ):
Älä juo enää tänään kahvia. Kahvi on semmonen joka voi vaikuttaa hyvin pitkään. Rajoita kahvin juontia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö AV:lla ole ketään, joka olisi ajautunut samaan jamaan? Olen hyvin epätoivoinen. ):
🤣. Lopeta jo ruikutus.
): Eikö ketään, edes yhtä, jolla olisi tai olisi ollut sama jama kuin mulla? Tai edes jollain tutulla. ):
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Oletko kokeillut vyöhyketerapiaa, akupunktiota tai hypnoosihoitoa? Näistä jostakin voisi olla apua. Sun täytyy saada hermosto rauhoittumaan.
Entä hypnoosia tai vyöhyketerapiaa? Hypnoosia suosittelen vahvasti. Meditointia, mindfulnessia, liikuntaa? Lääkkeet on oikotie joka vain lopulta pahentaa unettomuutta.
Tunnin kävelylenkin päiviin venyttelyineen ja aloitat rauhoittumisen ilman älylaitteita hyvissä ajoin. Painopeittokin vois auttaa.
Olen luullut, että näitä kokeillaan aina ennen lääkkeitä 😯
Unihygienia kunnossa ja ruokavalio terveellinen? Kofeiini?
Nuo vinkit ovat jo mulle tuttuja. ):
Vierailija kirjoitti:
Älä juo enää tänään kahvia. Kahvi on semmonen joka voi vaikuttaa hyvin pitkään. Rajoita kahvin juontia.
En juo kahvia ollenkaan.
Miten unilääkkeistä vierottautuminen onnistuu, jos sitten valvon esimerkiksi 10 vrk tai enemmän täysin ilman unta? ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvia ei pidä juoda enää iltapäivällä. Ei colajuomia, ei suklaata. Nukkumaan ei kannata mennä nälkäisenä.
Tiedän ):
Asiahan on niin, ettei taida akupunktiotkaa sun muut auttaa, kun olet ihan itse diagnosoinut unijärjestelmäsi olevan rikki. Rikki mikä rikki. Täällä tuskin on päivystävää psykiatria.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä kaikkea olet jo kokeillut?
Itselläkin tilanne, että en nuku ilman lääkettä (imovane) ja siinäkin on toleranssi noussut, tarvitsen jo 2-3 tablettia nukkumiseen ja huomaan, että pitkäaikaskäyttö on varmaankin vaikuttanut jo muistiinkin.
Mulla on kokeiltu unettavat masennus- ja psykoosilääkkeet, unettavat antihistamiinit, agomelatiini, doxepin, atarax, mitrazzapin... Lista on pitkä.
Aiemmin opamoxissa oli annostus 1-3 päivä, nyt vain yks ppaniikkikohtauksiin ja joudun turvautumaan myös niihin nukkumisen takia.
Voimia sullekin. Kuinka kauan olet käyttänyt imovanea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣. Lopeta jo ruikutus.
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
No siinä sulle sitten kasa uusia keinoja. Ei kannata huomenna taas tehdä uutta ketjua jossa kysyt neuvoja. Etsi netistä hypnoterapeutti ja menet vastaanotolle. Siellä käyt ehkä 5 kertaa. Siinä välissä ajat lääkityksen alas. Sitten nukutkin jo luonnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miten unilääkkeistä vierottautuminen onnistuu, jos sitten valvon esimerkiksi 10 vrk tai enemmän täysin ilman unta? ):
Minkä takia alanuoli?
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun nälkäisenä paremmin. Pätkäpaastoilen ja syön viimeisen aterian klo 18. Tätäkin kannattaa kokeilla.
Illalla nukkumaan mennessä voisi kuunnella vaikka äänikirjaa tai jotain podcasteja, ne voivat auttaa rentoutumiseen. Liikunta päivällä on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣. Lopeta jo ruikutus.
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
No siinä sulle sitten kasa uusia keinoja. Ei kannata huomenna taas tehdä uutta ketjua jossa kysyt neuvoja. Etsi netistä hypnoterapeutti ja menet vastaanotolle. Siellä käyt ehkä 5 kertaa. Siinä välissä ajat lääkityksen alas. Sitten nukutkin jo luonnollisesti.
En tiedä, miten lääkityksen alasajo onnistuu, jos valvon luokkaa 10 vrk putkeen kuukauden ajan ):
Tupakointia tulee välttää myös, jos siis tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Illalla nukkumaan mennessä voisi kuunnella vaikka äänikirjaa tai jotain podcasteja, ne voivat auttaa rentoutumiseen. Liikunta päivällä on tärkeää.
Tiedän ):
Vierailija kirjoitti:
Tupakointia tulee välttää myös, jos siis tupakoi.
En tupakoi.
Elämäsi ei sovi sinulle. Et elä itsesi kaltaista elämää. Mieti mikä on pielessä ja ala muuttaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun nälkäisenä paremmin. Pätkäpaastoilen ja syön viimeisen aterian klo 18. Tätäkin kannattaa kokeilla.
Mä kokeilin tätä, mutta mulla toimi toisin päin. Eli virtaa ja energiaa oli vaikka muille jakaa, kun olisi pitänyt mennä nukkumaan.