Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö AV:lla ole ketään, joka olisi ajautunut samaan jamaan? Olen hyvin epätoivoinen. ):
🤣. Lopeta jo ruikutus.
): Eikö ketään, edes yhtä, jolla olisi tai olisi ollut sama jama kuin mulla? Tai edes jollain tutulla. ):
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö AV:lla ole ketään, joka olisi ajautunut samaan jamaan? Olen hyvin epätoivoinen. ):
🤣. Lopeta jo ruikutus.
): Eikö ketään, edes yhtä, jolla olisi tai olisi ollut sama jama kuin mulla? Tai edes jollain tutulla. ):
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Olen epätoivoinen. Olisiko neuvoja tai apua pilkkaamisen sijaan? ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣. Lopeta jo ruikutus.
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Oletko kokeillut vyöhyketerapiaa, akupunktiota tai hypnoosihoitoa? Näistä jostakin voisi olla apua. Sun täytyy saada hermosto rauhoittumaan.
En enää nuku ollenkaan edes lääkkeillä. Olen hyvin epätoivoinen. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣. Lopeta jo ruikutus.
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Oletko kokeillut vyöhyketerapiaa, akupunktiota tai hypnoosihoitoa? Näistä jostakin voisi olla apua. Sun täytyy saada hermosto rauhoittumaan.
Akupunktiota olen kokeillut, ei auttanut unettomuuteen. ):
Mikä sua siis valvottaa? Onko huolia, suruja, paineita liikaa?
Kuinka paljon sä nukut ja minkälaista sun unettomuus on? Eli onko ongelma esim pelkkä nukahtaminen, liian aikaisin herääminen vai minä? Kuinka paljon luulet saavasi unta?
Ja mitä kaikkea olet jo kokeillut?
Itselläkin tilanne, että en nuku ilman lääkettä (imovane) ja siinäkin on toleranssi noussut, tarvitsen jo 2-3 tablettia nukkumiseen ja huomaan, että pitkäaikaskäyttö on varmaankin vaikuttanut jo muistiinkin.
Mulla on kokeiltu unettavat masennus- ja psykoosilääkkeet, unettavat antihistamiinit, agomelatiini, doxepin, atarax, mitrazzapin... Lista on pitkä.
Aiemmin opamoxissa oli annostus 1-3 päivä, nyt vain yks ppaniikkikohtauksiin ja joudun turvautumaan myös niihin nukkumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ne lääkkeet. Sillä se unettomuus paranee. Lääkkeet vain aiheuttaa lisää unettomuutta ja määriä vaan nostetaan ja lisätään uusia lääkkeitä. Ihan turhia ne on ja huijauskeino koukuttaa ihmiset vuosikausien lääkekoukkuun. En tajua näitä, "olen nukkunut 20 vuotta psykoosilääkkeellä". Miksi ihmeessä?? Ettekö tajua, että siitä tulee dementia ja varsinkin ketiapiini tuhoaa aivoja.
Sitä nyt vaan ei tosta vaan lopeteta. Helppoahan se muuten olisi. Alun alkaen noita on alettu syömään unettomuuteen ja noita ne lääkärit tyrkyttää. Ja kun ei nuku ilman niin ei nuku. Tarttisi elää täysin vapaata elämää ilman mitään velvoitteita niin voisi nukkua milloin sattuu uni tulemaan. Ihminen ei kauaa toimi ilman unta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua siis valvottaa? Onko huolia, suruja, paineita liikaa?
Kuinka paljon sä nukut ja minkälaista sun unettomuus on? Eli onko ongelma esim pelkkä nukahtaminen, liian aikaisin herääminen vai minä? Kuinka paljon luulet saavasi unta?
Ei mua oikeastaan valvota mikään, en vain saa unta. Olisikin jokin syy. Mulla on pitkiä unettomuusputkia. Yhtenä viikkona nukuin vain kuutisen tuntia. Ja nyt olen jo valvonut 2 yötä, eikä loppua näy. ):
Ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällaisessa tilanteessa tehdään? Kun lääkkeet ovat tuhonneet unijärjestelmän (voisi valvoa yli 7vrk tai enemmän), ihminen ei nuku edes lääkkeillä.
Aloitat samasta "unijärjestelmäsi on mennyt rikki" jo kolmannen ketjun. Edellisessä sulla ei vielä ollut käytössä Levozinia, mistäs näin nopeasti sen nyt sait?
Jätät Ataraxin viikoksi pois, niin alkaa sitten taas auttamaan ja sen jälkeen otat max 2 x vko. Ei auta joka päivä otettuna nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Siksi sinun kannattaisikin lopettaa ne lääkkeet. Ihan tosissani nyt sanon. Kestää joitakin viikkoja vieroitus, mutta se kannattaa. Nukut sen jälkeen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällaisessa tilanteessa tehdään? Kun lääkkeet ovat tuhonneet unijärjestelmän (voisi valvoa yli 7vrk tai enemmän), ihminen ei nuku edes lääkkeillä.
Minkä alan spesialisti on todennut, että lääkkeet ovat tuhonneet unijärjestelmäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣. Lopeta jo ruikutus.
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Entä hypnoosia tai vyöhyketerapiaa? Hypnoosia suosittelen vahvasti. Meditointia, mindfulnessia, liikuntaa? Lääkkeet on oikotie joka vain lopulta pahentaa unettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan osaa enää auttaa? ):
Ei sen enempää, kuin edellisissä ketjuissasi. Niissähän sivutolkulla annettiin sulle vinkkejä. Sulla ei ole unijärjestelmä rikki, vaan vaikeampi psyykkinen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi sinun kannattaisikin lopettaa ne lääkkeet. Ihan tosissani nyt sanon. Kestää joitakin viikkoja vieroitus, mutta se kannattaa. Nukut sen jälkeen paremmin.
Joudunko sitten valvomaan monta viikkoa putkeen? ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣. Lopeta jo ruikutus.
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Entä hypnoosia tai vyöhyketerapiaa? Hypnoosia suosittelen vahvasti. Meditointia, mindfulnessia, liikuntaa? Lääkkeet on oikotie joka vain lopulta pahentaa unettomuutta.
Niitä en ole kokeillut. ):
Vierailija kirjoitti:
nosto
Eikun pitää kirjoittaa: up.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan spesialisti on todennut, että lääkkeet ovat tuhonneet unijärjestelmäsi?
Ei ole kukaan spesialisti todennut, mutta ihan maalaisjärjellä olen päätellyt ): Moni muukin on päätellyt saman eri keskustelupalstoilla.
nosto