Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Hieman helpottaa oloa, kun olen löytänyt netistä tarinoita ihmisistä, joilla on ollut samanlainen tilanne kuin mullakin.😭.
Esim. ihmisistä, jotka menevät pari viikkoa muutaman tunnin yöunilla (täälläkin joku kertoi menneensä pari viikkoa 10h unilla) tai nukkuvat alle 6h viikossa.
Ehkä tällainen valvominen on niin harvinaista, että moni ei siihen usko. Meitä on kuitenkin olemassa. 😭.
Meitä taitaa olla niin vähän, että harvalla on tästä kokemusta. Jos ihmisistä nukkuu esim. 2h vuorokaudessa pari prosenttia, niin harvinaisempia tapauksia on vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä sen tason pakkomielteisyyttä ja uhriutumista että harvoin näkee 😬
En uhriudu, mutta haluisin löytää edes yhden ihmisen, jolla olisi samankaltainen tilanne kuin mullakin, että saattaa nukkua kerran (ehkä kaksi) viikossa.
Tai löysinhän mä ainakin yhden ihmisen, joka kertoi nukkuneensa parin viikon aikana 10h, mutta en kuitenkaan päässyt keskustelemaan hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei. Olet kyllä nukkunut, tai sitten vain trollaat tai kerjäät huomiota.
40h paikkeilla olo alkaa olla jo todella ahdistunut ja siitä hiukan eteenpäin astuvat kuvaan harhat ja/tai valveunet. Tässä kohtaa olisit jo psykoosissa tai makaisit sängyssä peiton alla pelkäämässä niitä pieniä alieneiden lähettämiä droneja asunnossasi tai näkisit jotain muita olemattomuuksia. Olisit niin ahdistunut, ettet uskaltaisi tehdä mitään.
Joten kroppasi on humauttanut sinua nukkumaan tänä aikana monta kertaa, tai sitten kerjäät vain huomiota, kannattaisi hankkia apua siihen.
En ole oikeasti nukkunut viiteen vuorokauteen, en tiedä miksi et sitä usko 😭. Mun elimistö on ihan muussia, vaikka aivoissa ajatuksia pyörii vinhaa vauhtia, mun kurkkua ja rintakehää kuristaa, sydän lyö miten sattuu, silmät eivät toimi kunnolla, pelkään kaikkea (tänään en enää uskalla mennä ulos). Mulla ei vaan taida olla psykoosi-taipumusta. 😞. Niin ja kirjoittaminen alkaa olla jo melko vaikeaa, enkä saa kirjoitettua oikein johdonmukaista tekstiä. Mun ajatukset kiertää kehää.
Tuossa on jo tarpeeksi siihen,että ambulanssi kävisi tsekkaamassa tilanteen, säähän oot ihan pihalla. Soitat uudestaan päivystykseen ja korostat sitä, että ET PÄRJÄÄ YKSIN JA SUA PELOTTAA KAIKKI ja kerrot kaiken tuon!!! Jos ne ei anna parempia ohjeita ja ota tosissaan, niin soitat 112 ja jos he ei ota sua kyytiin, niin marssit sinne päivystykseen ja VAADIT saada APUA NYT kun et pärjää etkä kestä ja sua pelottaa mitä vielä itsellesi teet.
Ois heiltä hoitovirhe jättää sut ilman apua.
Ja tosiaan, unettomuusvoi johtaa psykoosiin, eli vielä suurempi syy ottaa sit osastolle. Ja sitä ei tarvitse hävetä eikä pelätä, saisit lepoa ja joku vähän huolehtis susta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei. Olet kyllä nukkunut, tai sitten vain trollaat tai kerjäät huomiota.
40h paikkeilla olo alkaa olla jo todella ahdistunut ja siitä hiukan eteenpäin astuvat kuvaan harhat ja/tai valveunet. Tässä kohtaa olisit jo psykoosissa tai makaisit sängyssä peiton alla pelkäämässä niitä pieniä alieneiden lähettämiä droneja asunnossasi tai näkisit jotain muita olemattomuuksia. Olisit niin ahdistunut, ettet uskaltaisi tehdä mitään.
Joten kroppasi on humauttanut sinua nukkumaan tänä aikana monta kertaa, tai sitten kerjäät vain huomiota, kannattaisi hankkia apua siihen.
En ole oikeasti nukkunut viiteen vuorokauteen, en tiedä miksi et sitä usko 😭. Mun elimistö on ihan muussia, vaikka aivoissa ajatuksia pyörii vinhaa vauhtia, mun kurkkua ja rintakehää kuristaa, sydän lyö miten sattuu, silmät eivät toimi kunnolla, pelkään kaikkea (tänään en enää uskalla mennä ulos). Mulla ei vaan taida olla psykoosi-taipumusta. 😞. Niin ja kirjoittaminen alkaa olla jo melko vaikeaa, enkä saa kirjoitettua oikein johdonmukaista tekstiä. Mun ajatukset kiertää kehää.
Tuossa on jo tarpeeksi siihen,että ambulanssi kävisi tsekkaamassa tilanteen, säähän oot ihan pihalla. Soitat uudestaan päivystykseen ja korostat sitä, että ET PÄRJÄÄ YKSIN JA SUA PELOTTAA KAIKKI ja kerrot kaiken tuon!!! Jos ne ei anna parempia ohjeita ja ota tosissaan, niin soitat 112 ja jos he ei ota sua kyytiin, niin marssit sinne päivystykseen ja VAADIT saada APUA NYT kun et pärjää etkä kestä ja sua pelottaa mitä vielä itsellesi teet.
Ois heiltä hoitovirhe jättää sut ilman apua.
Ja tosiaan, unettomuusvoi johtaa psykoosiin, eli vielä suurempi syy ottaa sit osastolle. Ja sitä ei tarvitse hävetä eikä pelätä, saisit lepoa ja joku vähän huolehtis susta.
Lisää tähän, että alat olla vaaraksi itsellesi ja pian varmasti muillekin ihmisille.
Mä joskus usein pyysin päästä osastohoitoon, mutta pääsin muutamaksi päiväksi vasta sitten kun sanoin että jos laitatte mut kotiin, niin vedän kolme purkkia ketipinoria ja mulla oli apuna äiti, joka vaati mulle apua kun en olisi enää itse jaksanut.
Onko sulla ketään kuka voisi auttaa? Jos ei, niin sun täytyy jaksaa vaatia itse.
Eihän tuommoisesta elämästä mitään tule.
Tai mene yksityiselle vielä tänään, saat sieltä lääkkeet ja varmaan osaa ohjata eteenpäin.
Hyvä, että olet kuitenkin saamassa ensi viikolla apua, mutta silti koittaisin sinuna sinne osastolle, alat olemaan oikeasti sekaisin.
Mielestäni voisit mennä lepäämään osastolle. Ei se ole mikään häpeän asia. Ainakin saisit selvitettyä tilanteen. Eihän kukaan jaksa tuollaista valveilla oloa. Itse nukun huonosti mutta silti jonkun verran ja päivisin kuin zombie joskus.
No jos ei Levozinilla nuku niin taitaa olla vaihtoehdot vähissä.
Olisiko joku mielialalääke asiallinen? Ja onko elimelliset syyt poissuljettu?
Nyt otat 30 mg opamoxia ja kun ne alkaa rauhoittamaan, niin menet sinne päivystykseen. Se voi kiireyttää myös sun muuta hoitoa, kun ne näkee että olet tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mikä pahinta, mulla on Levozinin 50 mg lisäksi Atarax 50 mg ja Opamox 30 mg. 😭.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mikä pahinta, mulla on Levozinin 50 mg lisäksi Atarax 50 mg ja Opamox 30 mg. 😭.
Mitä elimellinen syy tarkoittaa? Ei kai mulla missään elimissä ole vikaa.
Ota jumalauta ne rauhoittavas ja ala vaatia hoitoa itsellesi!!!
Tää sun jankutus alkaa oikeasti lähentelemään psykoottista. Täällä on neuvottu, mitä sun tulee tehdä, enempään me ei pystytä.
Soittaisin sulle itse ambulanssin jos tietäisin osoittees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sun pitää unohtaa koko nukkuminen ja unettomuus. Tee kaikkea mukavaa, sellaista mikä on mukavaa ajanvietettä ja tuottaa mielihyvää. Nyt sä luot itsellesi niin hirveät paineet nukahtamisesta ja nukkumisesta että en yhtään ihmettele ettei uni tule.
Nyt siis unohdat koko asian ja ajattelet täysin muita asioita ja teet jotakin mielekästä.
Mä ymmärrän, mitä sä ajat takaa, mutta tällä hetkellä mä olen ihan kammottavassa hätätilassa. Tuskin uskallan enää sohvalta lähteä mihinkään. 😭. Pelottaa, ettei kukaan ymmärrä, mitä mä käyn nyt lävitse.
Soita kriisipuhelimeen , auki 24/7 , numeroa en tähän hätään muista. Kyllä sun täytyy päästä lääkäriin , vaikka lanssilla. Minusta tuntuu että tuo unettomuus ei nyt ole ainoa ongelma. Mulla on jo ikää kun alkuvuodesta tuli saman tyyppinen tilanne. Onneksi pääsin osastolle jossa olin 2 kuukautta. Aloitettiin ketipinor depot , mielialalääke mutta vasta mirtazapin toi unen. Ikinä ennen ei ollut mitään uniongelmia , syytä ei löydetty. Otettiin aivoista viipalekuvaukset ja kaikenmaailman testit. Ei mitään löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi sun itkunaama alkaa jo ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sun pitää unohtaa koko nukkuminen ja unettomuus. Tee kaikkea mukavaa, sellaista mikä on mukavaa ajanvietettä ja tuottaa mielihyvää. Nyt sä luot itsellesi niin hirveät paineet nukahtamisesta ja nukkumisesta että en yhtään ihmettele ettei uni tule.
Nyt siis unohdat koko asian ja ajattelet täysin muita asioita ja teet jotakin mielekästä.
Mä ymmärrän, mitä sä ajat takaa, mutta tällä hetkellä mä olen ihan kammottavassa hätätilassa. Tuskin uskallan enää sohvalta lähteä mihinkään. 😭. Pelottaa, ettei kukaan ymmärrä, mitä mä käyn nyt lävitse.
Soita kriisipuhelimeen , auki 24/7 , numeroa en tähän hätään muista. Kyllä sun täytyy päästä lääkäriin , vaikka lanssilla. Minusta tuntuu että tuo unettomuus ei nyt ole ainoa ongelma. Mulla on jo ikää kun alkuvuodesta tuli saman tyyppinen tilanne. Onneksi pääsin osastolle jossa olin 2 kuukautta. Aloitettiin ketipinor depot , mielialalääke mutta vasta mirtazapin toi unen. Ikinä ennen ei ollut mitään uniongelmia , syytä ei löydetty. Otettiin aivoista viipalekuvaukset ja kaikenmaailman testit. Ei mitään löytynyt.
Ketipinor on psykoosilääke, ei mieliala. Se tuhoaa aivoja. Mirta lihottaa hitosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy yrittää soittaa ainakin tuohon kriisipuhelimeen
Mä taidan olla melko toivoton tapaus, sillä olen kokeillut jo melko lailla kaikkia lääkkeellisiä ja lääkkeettömiä keinoja. 😭. Hävettää.
Olin unohtanut jo kokeilluista lääkkeistä mirtazapiinin. Kokeillut lääkkeet: Imovane, Stella, Mirtazapin, Olanzapin, Ketipinor, Levozin, Atarax ja Opamox. Aiemmin mulla oli vielä käytössä Sepram.
Tällä hetkellä olen ottanut Levozin 50 mg, Atarax 50 mg ja Opamox 30 mg.
Mun tilanne on siis se, että lääkkeistä on mennyt teho, enkä oikein nuku lääkkeidenkään kanssa (valvonut 5 vrk). Olisiko mun mahdollista saada apua tähän totaalisen unettomuuteen ja toisaalta apua vieroitukseen. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi sun itkunaama alkaa jo ällöttää.
No menepä sit muualle. Turha kiusata ihmistä joka on vain hädissään. Unettomuus tulee outoja asioita pääkopalle
Ei mun persoonalla oikein vaadita mitään. 😞. Enkä usko, että rähjääminen helpottaisi mitenkään mun tilannetta. 😭. No tiistaina mulla on sitten ainakin hoitajan aika, hoitaja on yhteyksissä lääkäriin. Toivottavasti mä nukkuisin edes hieman ennen tiistaita. Tähän mennessä (perjantaihin) olen valvonut 5 vrk.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisikohan mun vaan lopetella hitaasti mun lääkkeet (kuten yksi kommentoija ehdotti, ei kuitenkaan seinään kuten kirjoittaja kehotti).
Enkä ala edes kokeilemaan Ketipinoria uudelleen, kun siitä on jo mennyt teho (Luin jostain ihmisestä, joka piti taukoa Ketipinorista ja kokeili uudelleen, mutta vaikutusta ei tullut takaisin).
Jos mun aika psyk. pol. sairaanhoitajan luo on ti, niin siihen mennessä olen valvonut 9 vrk.
Mutta toisaalta, joku kommentoi (tiesi), että ihminen voi valvoa viikkokausia ilman sen suurempaa hätää. Joten mietin, jos vain lopettaisin hiljalleen mun lääkkeet, jolloin saattaisin nukkua kerran (kaksi viikossa, ehkä mahdotonta) ja sitten lopettaisin lääkkeet kokonaan, jolloin valvoisin sen 3vk (pari viikkoa), jonka jälkeen saattaisin nukahtaa ensimmäisen kerran ilman lääkkeitä.
😭Anteeksi, jos mun teksti on sekavaa.😞.
Mikä hinku sulla on lopettaa lääkkeet? Jos olet - taas - lukenut "jostain ihmisestä", jolle Ketipinorin uudelleenaloitus ei toiminut, ei se suinkaan sun kohdalla toimi välttämättä samoin. Mutta jos ehdoin tahdoin "hiljalleen" aiot lopettaa lääkityksesi, niin valvo sitten se kolme viikkoa. Itse en tuossa tilanteessa lähtisi moista testiä tekemään. Ei niistä lääkkeistä sun "rajoittimesi" rikki mene. Kolmen viikon nukkumattomuuden jälkeen onkin sitten kaikki päässäsi rikki.
Nyt on kyllä sen tason pakkomielteisyyttä ja uhriutumista että harvoin näkee 😬