Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Mä yritän tänään taas kokeilla kaikkia rauhoitustekniikoita, vaikka se on tosi vaikeaa. Yritän myös katsoa joitain sarjoja.😭.
MELATONIINI, IMOVANE JA MIRTAZAPIINI tuli testattua ennen kuin lääkäri hoksasi tutkituttaa hormonitoiminnan.
Selvisi että vaihdevuodet jo hyvää vauhtia meneillään (kierukan vuoksi oon ollu vuodoton kauan niin eipä tullu mieleen kun ei kummemmin tullu kuumia aaltoja tms).
HORMONIKORVAUSHOITO käyntiin ja kummasti alko uni maistumaan öisin!!!
Ikää tuolloin 45v.
Vierailija kirjoitti:
MELATONIINI, IMOVANE JA MIRTAZAPIINI tuli testattua ennen kuin lääkäri hoksasi tutkituttaa hormonitoiminnan.
Selvisi että vaihdevuodet jo hyvää vauhtia meneillään (kierukan vuoksi oon ollu vuodoton kauan niin eipä tullu mieleen kun ei kummemmin tullu kuumia aaltoja tms).
Ikää tuolloin 45v.
Mä olen alle 30-vuotias nainen, ei kai mulla voi olla vaihdevuosioireita. Vai voiko olla, että mulla on vähän estrogeenia elimistössä? Mulla on käytössä Diane nova.
Vierailija kirjoitti:
Ikää tuolloin 45v.
Miten se tutkitaan? Mulla saattaa olla siitä kyse myös, kun en pysty nukkumaan. Millaista se korvaushoito on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä sen tason pakkomielteisyyttä ja uhriutumista että harvoin näkee 😬
En uhriudu, mutta haluisin löytää edes yhden ihmisen, jolla olisi samankaltainen tilanne kuin mullakin, että saattaa nukkua kerran (ehkä kaksi) viikossa.
Tai löysinhän mä ainakin yhden ihmisen, joka kertoi nukkuneensa parin viikon aikana 10h, mutta en kuitenkaan päässyt keskustelemaan hänen kanssaan.
Millä tavalla se saisi sinut nukkumaan?
Ei millään.
Jauhaisitte vain kurjuuttanne ja ketjut vain pitenisivät.
Ehkä joku toinen vähäuninen ei ole noin dramaattinen ja ruikuta missään netissä ongelmiaan ihan siksi, että se ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uhriudu, mutta haluisin löytää edes yhden ihmisen, jolla olisi samankaltainen tilanne kuin mullakin, että saattaa nukkua kerran (ehkä kaksi) viikossa.
Tai löysinhän mä ainakin yhden ihmisen, joka kertoi nukkuneensa parin viikon aikana 10h, mutta en kuitenkaan päässyt keskustelemaan hänen kanssaan.Millä tavalla se saisi sinut nukkumaan?
Ei millään.
Ehkä joku toinen vähäuninen ei ole noin dramaattinen ja ruikuta missään netissä ongelmiaan ihan siksi, että se ei auta.
Auttaisi jaksamaan, kun tietäisi, ettei ole ainoa. 😭. Eikä mun jokaista kommenttiani kyseenalaistettaisi (ei kokemusta, harvinaista), ymmärtäisimme toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää tuolloin 45v.Mä olen alle 30-vuotias nainen, ei kai mulla voi olla vaihdevuosioireita. Vai voiko olla, että mulla on vähän estrogeenia elimistössä? Mulla on käytössä Diane nova.
Diane Novassa on markkinoiden korkein estrogeenipitoisuus että ei sulla ainakaan estrogeenivajetta ole.
Voi hyvä luoja.
Jos sä et meinaa hakeutua päivystykseen vaan tahdot sitä hoitajan aikaa odotella, niin otat tänään niitä lääkkeitä sen verran että nukahdat.
Kokeile uudestaan ensiksi sitä ketipinoria.
Oletko sä sitä opamoxia edes ottanut nyt kun olet niin hädissään?
Täällä menee suhun hermo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai löysinhän mä ainakin yhden ihmisen, joka kertoi nukkuneensa parin viikon aikana 10h, mutta en kuitenkaan päässyt keskustelemaan hänen kanssaan.Millä tavalla se saisi sinut nukkumaan?
Ei millään.
Ehkä joku toinen vähäuninen ei ole noin dramaattinen ja ruikuta missään netissä ongelmiaan ihan siksi, että se ei auta.Auttaisi jaksamaan, kun tietäisi, ettei ole ainoa. 😭. Eikä mun jokaista kommenttiani kyseenalaistettaisi (ei kokemusta, harvinaista), ymmärtäisimme toisiamme.
Et ole ainoa, mutta ei täällä pystytä sua auttamaan.
Laitapa AP tänne osoitteesi tai puhelinnumerosi, niin joku soittaa sulle apua kun et näköjään itse kykene.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja.
Jos sä et meinaa hakeutua päivystykseen vaan tahdot sitä hoitajan aikaa odotella, niin otat tänään niitä lääkkeitä sen verran että nukahdat.
Täällä menee suhun hermo.
Ajattelin ottaa Opamoxin illalla ja sitten ennen "nukkumaan" menoa.😭.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sun pitää unohtaa koko nukkuminen ja unettomuus. Tee kaikkea mukavaa, sellaista mikä on mukavaa ajanvietettä ja tuottaa mielihyvää. Nyt sä luot itsellesi niin hirveät paineet nukahtamisesta ja nukkumisesta että en yhtään ihmettele ettei uni tule.
Nyt siis unohdat koko asian ja ajattelet täysin muita asioita ja teet jotakin mielekästä.
Mä ymmärrän, mitä sä ajat takaa, mutta tällä hetkellä mä olen ihan kammottavassa hätätilassa. Tuskin uskallan enää sohvalta lähteä mihinkään. 😭. Pelottaa, ettei kukaan ymmärrä, mitä mä käyn nyt lävitse.
Soita kriisipuhelimeen , auki 24/7 , numeroa en tähän hätään muista. Kyllä sun täytyy päästä lääkäriin , vaikka lanssilla. Minusta tuntuu että tuo unettomuus ei nyt ole ainoa ongelma. Mulla on jo ikää kun alkuvuodesta tuli saman tyyppinen tilanne. Onneksi pääsin osastolle jossa olin 2 kuukautta. Aloitettiin ketipinor depot , mielialalääke mutta vasta mirtazapin toi unen. Ikinä ennen ei ollut mitään uniongelmia , syytä ei löydetty. Otettiin aivoista viipalekuvaukset ja kaikenmaailman testit. Ei mitään löytynyt.
Täytyy yrittää soittaa ainakin tuohon kriisipuhelimeen <3.
Mä taidan olla melko toivoton tapaus, sillä olen kokeillut jo melko lailla kaikkia lääkkeellisiä ja lääkkeettömiä keinoja. 😭. Hävettää.
Olin unohtanut jo kokeilluista lääkkeistä mirtazapiinin. Kokeillut lääkkeet: Imovane, Stella, Mirtazapin, Olanzapin, Ketipinor, Levozin, Atarax ja Opamox. Aiemmin mulla oli vielä käytössä Sepram.
Tällä hetkellä olen ottanut Levozin 50 mg, Atarax 50 mg ja Opamox 30 mg.
Mun tilanne on siis se, että lääkkeistä on mennyt teho, enkä oikein nuku lääkkeidenkään kanssa (valvonut 5 vrk). Olisiko mun mahdollista saada apua tähän totaalisen unettomuuteen ja toisaalta apua vieroitukseen. ):
Totaaliseen unettomuuteen löytyy osastolla kyllä vaikka mitä keinoja. Alkuun toki lääkkeitä, mutta tujumpia, vai sairaalakäyttöön tarkoitettuja. Sitten kun tilanne on saatu vakiintumaan, voidaan vähitellen aloittaa vieroitus. En keksi tosin yhtäkään syytä, miksi sun nyt pitäisi kiireesti lääkkeistä vierottautua. Tosi monet - kuten minä - käyttävät jatkuvasti tiettyjä lääkkeitä unettomuuteen; ei bentsoja, vaan sellaisia, joihin ei tule juurikaan riippuvuutta. Eivät ne lääkkeet ainakaan mun aivoja ole tuhonneet millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja.
Täällä menee suhun hermo.Ajattelin ottaa Opamoxin illalla ja sitten ennen "nukkumaan" menoa.😭.
Etkö sinä ole lääkärin kanssa sopinut, että et sitä ota enää? Lääkäri suosittelee sulle ketipinoria, mutta sä otat opamoxia kun joku ihminen täällä sanoo niin? Taidat olla koukussa opamoxiin. Siksi et nuku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja.
Täällä menee suhun hermo.Ajattelin ottaa Opamoxin illalla ja sitten ennen "nukkumaan" menoa.😭.
Etkö sinä ole lääkärin kanssa sopinut, että et sitä ota enää? Lääkäri suosittelee sulle ketipinoria, mutta sä otat opamoxia kun joku ihminen täällä sanoo niin? Taidat olla koukussa opamoxiin. Siksi et nuku.
Tiedän 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sun pitää unohtaa koko nukkuminen ja unettomuus. Tee kaikkea mukavaa, sellaista mikä on mukavaa ajanvietettä ja tuottaa mielihyvää. Nyt sä luot itsellesi niin hirveät paineet nukahtamisesta ja nukkumisesta että en yhtään ihmettele ettei uni tule.
Nyt siis unohdat koko asian ja ajattelet täysin muita asioita ja teet jotakin mielekästä.
Mä ymmärrän, mitä sä ajat takaa, mutta tällä hetkellä mä olen ihan kammottavassa hätätilassa. Tuskin uskallan enää sohvalta lähteä mihinkään. 😭. Pelottaa, ettei kukaan ymmärrä, mitä mä käyn nyt lävitse.
Soita kriisipuhelimeen , auki 24/7 , numeroa en tähän hätään muista. Kyllä sun täytyy päästä lääkäriin , vaikka lanssilla. Minusta tuntuu että tuo unettomuus ei nyt ole ainoa ongelma. Mulla on jo ikää kun alkuvuodesta tuli saman tyyppinen tilanne. Onneksi pääsin osastolle jossa olin 2 kuukautta. Aloitettiin ketipinor depot , mielialalääke mutta vasta mirtazapin toi unen. Ikinä ennen ei ollut mitään uniongelmia , syytä ei löydetty. Otettiin aivoista viipalekuvaukset ja kaikenmaailman testit. Ei mitään löytynyt.
Täytyy yrittää soittaa ainakin tuohon kriisipuhelimeen <3.
Mä taidan olla melko toivoton tapaus, sillä olen kokeillut jo melko lailla kaikkia lääkkeellisiä ja lääkkeettömiä keinoja. 😭. Hävettää.
Olin unohtanut jo kokeilluista lääkkeistä mirtazapiinin. Kokeillut lääkkeet: Imovane, Stella, Mirtazapin, Olanzapin, Ketipinor, Levozin, Atarax ja Opamox. Aiemmin mulla oli vielä käytössä Sepram.
Tällä hetkellä olen ottanut Levozin 50 mg, Atarax 50 mg ja Opamox 30 mg.
Mun tilanne on siis se, että lääkkeistä on mennyt teho, enkä oikein nuku lääkkeidenkään kanssa (valvonut 5 vrk). Olisiko mun mahdollista saada apua tähän totaalisen unettomuuteen ja toisaalta apua vieroitukseen. ):Totaaliseen unettomuuteen löytyy osastolla kyllä vaikka mitä keinoja. Alkuun toki lääkkeitä, mutta tujumpia, vai sairaalakäyttöön tarkoitettuja. Sitten kun tilanne on saatu vakiintumaan, voidaan vähitellen aloittaa vieroitus. En keksi tosin yhtäkään syytä, miksi sun nyt pitäisi kiireesti lääkkeistä vierottautua. Tosi monet - kuten minä - käyttävät jatkuvasti tiettyjä lääkkeitä unettomuuteen; ei bentsoja, vaan sellaisia, joihin ei tule juurikaan riippuvuutta. Eivät ne lääkkeet ainakaan mun aivoja ole tuhonneet millään tavalla.
Et sinä sitä tuhoa huomaa kuin pitkän ajan kuluessa. Esim ketipinor laskee asetyylikoliinia aivoissa, jolloin tiedonkulku hidastuu tai estyy ja tulee muistiongelmia. Triptyl taas vaikuttaa siten, että aivot eivät puhdistu yön aikana. Molempien vaikutus näkyy varhaisina dementioina.
Uhriutuminen on nimenomaan sitä mitä sinä teet. Sinulle on sanottu joku sata kertaa että lopeta puhelimella/netissä roikkuminen aamusta iltaan ym. ym. mutta et vaan halua tehdä mitään toisin.
-eri