Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pystyisi enää edes kirjoittamaan, saati käynnistämään tietokonetta jos olisit valvonut 5vrk. Kykenisit vain olemaan olemassa.
Kyllä mä vaan pystyn, mutta oikein mitään muuta en sitten pystykään. En enää pysty oikein syömään, enkä uskalla enää mennä ulos. Istun tässä sohvalla kauheassa paniikissa sekavien ajatusteni kanssa. ):
Jännästi nyt yhtäkkiä oletkin paniikissa, kun joku mainitsi että tuossa ajassa pitäisi olla ahdistus päällä jo. Kuten kommentoitiin, et uskaltaisi enää tehdä mitään, et edes kirjoittaa, saati avata tietokonetta. Et selkeästi tiedä mihin tilaan siitä menee, kun on valvonut pitkään, joten et ole ollut valeilla koko tuota 5vrk, vaan nähnyt vähintään valveunia.
Mä olen valvonut 5 vrk, en jaksa enää selittää 😭. Miksi kukaan ei usko. Mä en vaan pysty nukahtamaan ollenkaan. En ole edes torkahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pystyisi enää edes kirjoittamaan, saati käynnistämään tietokonetta jos olisit valvonut 5vrk. Kykenisit vain olemaan olemassa.
Kyllä mä vaan pystyn, mutta oikein mitään muuta en sitten pystykään. En enää pysty oikein syömään, enkä uskalla enää mennä ulos. Istun tässä sohvalla kauheassa paniikissa sekavien ajatusteni kanssa. ):
Jännästi nyt yhtäkkiä oletkin paniikissa, kun joku mainitsi että tuossa ajassa pitäisi olla ahdistus päällä jo. Kuten kommentoitiin, et uskaltaisi enää tehdä mitään, et edes kirjoittaa, saati avata tietokonetta. Et selkeästi tiedä mihin tilaan siitä menee, kun on valvonut pitkään, joten et ole ollut valeilla koko tuota 5vrk, vaan nähnyt vähintään valveunia.
Mä olen valvonut 5 vrk, en jaksa enää selittää 😭. Miksi kukaan ei usko. Mä en vaan pysty nukahtamaan ollenkaan. En ole edes torkahtanut.
Mä olen juuri parhaillaan omassa henkilökohtaisessa helvetissäni. Tuntuu, ettei kukaan tajua, millaisessa tilassa olen. Pelkään kuollakseni seuraavaa iltaa ja yötä. Eikä helpota yhtään kommentit, joiden mukaan mun pitäisi olla jo psykoosissa. 😭.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei. Olet kyllä nukkunut, tai sitten vain trollaat tai kerjäät huomiota.
40h paikkeilla olo alkaa olla jo todella ahdistunut ja siitä hiukan eteenpäin astuvat kuvaan harhat ja/tai valveunet. Tässä kohtaa olisit jo psykoosissa tai makaisit sängyssä peiton alla pelkäämässä niitä pieniä alieneiden lähettämiä droneja asunnossasi tai näkisit jotain muita olemattomuuksia. Olisit niin ahdistunut, ettet uskaltaisi tehdä mitään.
Joten kroppasi on humauttanut sinua nukkumaan tänä aikana monta kertaa, tai sitten kerjäät vain huomiota, kannattaisi hankkia apua siihen.
En ole oikeasti nukkunut viiteen vuorokauteen, en tiedä miksi et sitä usko 😭. Mun elimistö on ihan muussia, vaikka aivoissa ajatuksia pyörii vinhaa vauhtia, mun kurkkua ja rintakehää kuristaa, sydän lyö miten sattuu, silmät eivät toimi kunnolla, pelkään kaikkea (tänään en enää uskalla mennä ulos). Mulla ei vaan taida olla psykoosi-taipumusta. 😞. Niin ja kirjoittaminen alkaa olla jo melko vaikeaa, enkä saa kirjoitettua oikein johdonmukaista tekstiä. Mun ajatukset kiertää kehää.
Kuulostaa siltä, että olet syönyt liikaa lääkkeitä. Lääkeuni on sellainen, että luulet olevasi valveilla, vaikka oikeasti olet välillä unessa. Lääke tekee aivoissa taukoja, jolloin mikään ei kulje. Ajatus alkaa ja pysähtyy ja jatkuu samasta pysähdyksen jälkeen, mutta et tiedä sitä pysähdystä. Ihminen tuijottaa silmät auki mitään sanomatta.
Meinasin kerran jäädä auton alle, kun tuollainen tauko tuli. Se oli mikrouni. Katsoin, ettei autoja tule ja lähdin ylittämään tietä. Auto ajoikin siitä juuri silmien ohi ja kaaduin pahasti. Mielestäni auto ilmestyi ihan tyhjästä. Silminnäkijä sanoi, että olin seissyt pyöräni kanssa paikoillani monta minuuttia, mutta itse en sitä edes tiedostanut.
Todennäköisesti tätä samaa tapahtuu sinulle niinä monina öinä ja päivälläkin.
Sitten sinä haet lisää lääkettä ja unettomuus pahenee omasta mielestäsi vaikka se on vain muuttunut toisenlaiseksi, valveuneksi. Olet elävä kuollut. Tai kuollut elävä, miten vain. Nukut vaikka luulet olevasi hereillä. Ehkä lääkkeet ei sovi sinulle ollenkaan? Joillekin ne ei sovi. Mutta omapa on elämäsi kun vaan jankkaat ja jahkaat.
Oletko kokeillut vahvaa melatoniinia? Apteekista saa ilman reseptiä 5mg vahvuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei. Olet kyllä nukkunut, tai sitten vain trollaat tai kerjäät huomiota.
40h paikkeilla olo alkaa olla jo todella ahdistunut ja siitä hiukan eteenpäin astuvat kuvaan harhat ja/tai valveunet. Tässä kohtaa olisit jo psykoosissa tai makaisit sängyssä peiton alla pelkäämässä niitä pieniä alieneiden lähettämiä droneja asunnossasi tai näkisit jotain muita olemattomuuksia. Olisit niin ahdistunut, ettet uskaltaisi tehdä mitään.
Joten kroppasi on humauttanut sinua nukkumaan tänä aikana monta kertaa, tai sitten kerjäät vain huomiota, kannattaisi hankkia apua siihen.
En ole oikeasti nukkunut viiteen vuorokauteen, en tiedä miksi et sitä usko 😭. Mun elimistö on ihan muussia, vaikka aivoissa ajatuksia pyörii vinhaa vauhtia, mun kurkkua ja rintakehää kuristaa, sydän lyö miten sattuu, silmät eivät toimi kunnolla, pelkään kaikkea (tänään en enää uskalla mennä ulos). Mulla ei vaan taida olla psykoosi-taipumusta. 😞. Niin ja kirjoittaminen alkaa olla jo melko vaikeaa, enkä saa kirjoitettua oikein johdonmukaista tekstiä. Mun ajatukset kiertää kehää.
Kuulostaa siltä, että olet syönyt liikaa lääkkeitä. Lääkeuni on sellainen, että luulet olevasi valveilla, vaikka oikeasti olet välillä unessa. Lääke tekee aivoissa taukoja, jolloin mikään ei kulje. Ajatus alkaa ja pysähtyy ja jatkuu samasta pysähdyksen jälkeen, mutta et tiedä sitä pysähdystä. Ihminen tuijottaa silmät auki mitään sanomatta.
Meinasin kerran jäädä auton alle, kun tuollainen tauko tuli. Se oli mikrouni. Katsoin, ettei autoja tule ja lähdin ylittämään tietä. Auto ajoikin siitä juuri silmien ohi ja kaaduin pahasti. Mielestäni auto ilmestyi ihan tyhjästä. Silminnäkijä sanoi, että olin seissyt pyöräni kanssa paikoillani monta minuuttia, mutta itse en sitä edes tiedostanut.
Sitten sinä haet lisää lääkettä ja unettomuus pahenee omasta mielestäsi vaikka se on vain muuttunut toisenlaiseksi, valveuneksi. Olet elävä kuollut. Tai kuollut elävä, miten vain. Nukut vaikka luulet olevasi hereillä. Ehkä lääkkeet ei sovi sinulle ollenkaan? Joillekin ne ei sovi. Mutta omapa on elämäsi kun vaan jankkaat ja jahkaat.
Olen syönyt lääkkeitä annosohjeiden mukaan. Olen koko ajan tietoinen ajatuksistani ja ympäristöstäni ja sen tapahtumista ja siitä, missä olen. En siis ole valveunessakaan. Eikö täällä muka ole ketään, jolle on käynyt samalla tavalla kuin mullekin. 😞. Pelottaa, kun ette tunnista ilmiötä, jossa parhaillaan olen. Mulla on hirveät paineet tänään, että nukahtaisin edes puoleksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut vahvaa melatoniinia? Apteekista saa ilman reseptiä 5mg vahvuista.
Olen kokeillut sekä melatoniinia että valeriaanaa.
😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei uskota sinua, koska ihminen vaan ei toimi noin. Jossain vaiheessa, kun on tarpeeksi väsynyt, alkaa tulla päivän mittaan lyhyitä pätkiä jolloin torkahtaa. Niitä ei tiedosta mitenkään. Ja nämä mikrounet on täysin ja totaalisen fakta ja sinä et sitä pysty kiistämään mitenkään.
Sinun ongelmasi on ainoastaan se, että sinä et pääse HALUAMASI kaltaiseen unitilaan lääkkeillä. Eli toivot nopeaa tiputusta, joka sammuttaa sun ajatukset. No kerronpa toisen faktan: todennäköisesti sinä et siihen tilaan enää pääse lääkkeillä, joten sun pitää keksiä jotain muuta. Tai sitten vain jatkat itkemistäsi ja valveunia.
Mut jälkimmäinen nyt vaan on kertakaikkisen typerää. Sinuna minä lopettaisin ne lääkkeet, kun ne ei sinua auta siten kuten sinä haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten sinä haet lisää lääkettä ja unettomuus pahenee omasta mielestäsi vaikka se on vain muuttunut toisenlaiseksi, valveuneksi. Olet elävä kuollut. Tai kuollut elävä, miten vain. Nukut vaikka luulet olevasi hereillä. Ehkä lääkkeet ei sovi sinulle ollenkaan? Joillekin ne ei sovi. Mutta omapa on elämäsi kun vaan jankkaat ja jahkaat.Olen syönyt lääkkeitä annosohjeiden mukaan. Olen koko ajan tietoinen ajatuksistani ja ympäristöstäni ja sen tapahtumista ja siitä, missä olen. En siis ole valveunessakaan. Eikö täällä muka ole ketään, jolle on käynyt samalla tavalla kuin mullekin. 😞. Pelottaa, kun ette tunnista ilmiötä, jossa parhaillaan olen. Mulla on hirveät paineet tänään, että nukahtaisin edes puoleksi tunniksi.
"Mikrouni on lyhyt, yleensä vain muutaman sekunnin kestävä tila, jonka aikana ihminen on unessa. Mikrounijaksoja ilmenee etenkin pitkän valvomisen seurauksena. Mikrounet ovat varsin tavallisia myös valvottaessa aamuyöllä ihmisillä, jotka noudattavat yleensä normaalia unirytmiä. Väsyneen ihmisen silmien räpytykset voivat lisääntyä ja hidastua. Nukahtaminen mikrouneen voi tapahtua ihmisen itse sitä tajuamatta. Jos mikrounijakso ilmaantuu esimerkiksi autoa ajettaessa, seurauksena voi olla liikenneonnettomuus. Mikrounen aikana otetussa aivojen sähkökäyrässä (EEG) todetaan valvetoiminnan häviävän, ja sen tilalle ilmaantuu hitaampia theta-jaksoja. Samalla todetaan hitaita silmien liikkeitä."
Täysin toivotonta yrittää valistaa ap:tä. Mä jätän tän keskustelun. Morjens.
Nyt sun pitää unohtaa koko nukkuminen ja unettomuus. Tee kaikkea mukavaa, sellaista mikä on mukavaa ajanvietettä ja tuottaa mielihyvää. Nyt sä luot itsellesi niin hirveät paineet nukahtamisesta ja nukkumisesta että en yhtään ihmettele ettei uni tule.
Nyt siis unohdat koko asian ja ajattelet täysin muita asioita ja teet jotakin mielekästä.
Hieman helpottaa oloa, kun olen löytänyt netistä tarinoita ihmisistä, joilla on ollut samanlainen tilanne kuin mullakin.😭.
Esim. ihmisistä, jotka menevät pari viikkoa muutaman tunnin yöunilla (täälläkin joku kertoi menneensä pari viikkoa 10h unilla) tai nukkuvat alle 6h viikossa.
Ehkä tällainen valvominen on niin harvinaista, että moni ei siihen usko. Meitä on kuitenkin olemassa. 😭.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sun pitää unohtaa koko nukkuminen ja unettomuus. Tee kaikkea mukavaa, sellaista mikä on mukavaa ajanvietettä ja tuottaa mielihyvää. Nyt sä luot itsellesi niin hirveät paineet nukahtamisesta ja nukkumisesta että en yhtään ihmettele ettei uni tule.
Nyt siis unohdat koko asian ja ajattelet täysin muita asioita ja teet jotakin mielekästä.
Mä ymmärrän, mitä sä ajat takaa, mutta tällä hetkellä mä olen ihan kammottavassa hätätilassa. Tuskin uskallan enää sohvalta lähteä mihinkään. 😭. Pelottaa, ettei kukaan ymmärrä, mitä mä käyn nyt lävitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän, mitä sä ajat takaa, mutta tällä hetkellä mä olen ihan kammottavassa hätätilassa. Tuskin uskallan enää sohvalta lähteä mihinkään. 😭. Pelottaa, ettei kukaan ymmärrä, mitä mä käyn nyt lävitse.
Ymmärrän täysin hätäsi ja uskon sinua, mutta sinä olet nyt sellaisessa pahan kierteessä mistä sinun tulisi päästä irti. Eli rauhoitu, älä ajattele enää nukkumista ja katsele vaikka jotain sarjaa. Uni kyllä tulee jossain vaiheessa varmasti älä siitä stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sit sä varmaan mätänet siihen sohvalle. Ei sua tosiaan voi auttaa kun itse et yhtään yritä. Hoet vaan paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin hätäsi ja uskon sinua, mutta sinä olet nyt sellaisessa pahan kierteessä mistä sinun tulisi päästä irti. Eli rauhoitu, älä ajattele enää nukkumista ja katsele vaikka jotain sarjaa. Uni kyllä tulee jossain vaiheessa varmasti älä siitä stressaa.
Olet oikeassa, mutta mun on vaikea uskoa siihen, kun uni ei ole tullut viiteen yöhönkään. Pitää katsella jotakin sarjaa, jos saisin edes sydämen sykkeen hieman rauhoittumaan. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulut osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sit sä varmaan mätänet siihen sohvalle. Ei sua tosiaan voi auttaa kun itse et yhtään yritä. Hoet vaan paniikkia.
Mä olen varmaan jossain hätätilassa, ja mun ajatukset kiertää vauhdilla kehää. Mä olen yrittänyt kaikkeni, mutta mikään ei tunnu nyt auttavan (olen kokeillut kommenttien vinkkejä jne.). Saattaa myös olla, että koska olen hätätilassa, niin monet kommenttien seikat saattavat mennä tuulena ohitse. ):
Ja muutenkin tuntuu, että kommenteissa on asiaa laidasta laitaan, enkä oikein tiedä, mitä mun pitäisi ajatella. ):