Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
601/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota jumalauta ne rauhoittavas ja ala vaatia hoitoa itsellesi!!!

Tää sun jankutus alkaa oikeasti lähentelemään psykoottista. Täällä on neuvottu, mitä sun tulee tehdä, enempään me ei pystytä.

Soittaisin sulle itse ambulanssin jos tietäisin osoittees.

Kiroaminen ja huutaminen tuskin auttaa.

Vierailija
602/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen persoonaltani todella ujo ja herkkä, vaikka tänne kirjoitankin paljon. Älkää repikö mua palasiksi. 😶.

Itse sinä olet repimässä itseäsi palasiksi. Oletko oikeasti soittanut "hätäpuhelun" päivystykseen?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan mun vaan lopetella hitaasti mun lääkkeet (kuten yksi kommentoija ehdotti, ei kuitenkaan seinään kuten kirjoittaja kehotti).

Enkä ala edes kokeilemaan Ketipinoria uudelleen, kun siitä on jo mennyt teho (Luin jostain ihmisestä, joka piti taukoa Ketipinorista ja kokeili uudelleen, mutta vaikutusta ei tullut takaisin).

Jos mun aika psyk. pol. sairaanhoitajan luo on ti, niin siihen mennessä olen valvonut 9 vrk.

Mutta toisaalta, joku kommentoi (tiesi), että ihminen voi valvoa viikkokausia ilman sen suurempaa hätää. Joten mietin, jos vain lopettaisin hiljalleen mun lääkkeet, jolloin saattaisin nukkua kerran (kaksi viikossa, ehkä mahdotonta) ja sitten lopettaisin lääkkeet kokonaan, jolloin valvoisin sen 3vk (pari viikkoa), jonka jälkeen saattaisin nukahtaa ensimmäisen kerran ilman lääkkeitä.

😭

Anteeksi, jos mun teksti on sekavaa.😞.

Mikä hinku sulla on lopettaa lääkkeet? Jos olet - taas - lukenut "jostain ihmisestä", jolle Ketipinorin uudelleenaloitus ei toiminut, ei se suinkaan sun kohdalla toimi välttämättä samoin. Mutta jos ehdoin tahdoin "hiljalleen" aiot lopettaa lääkityksesi, niin valvo sitten se kolme viikkoa. Itse en tuossa tilanteessa lähtisi moista testiä tekemään. Ei niistä lääkkeistä sun "rajoittimesi" rikki mene. Kolmen viikon nukkumattomuuden jälkeen onkin sitten kaikki päässäsi rikki.

Mulla on kauhea umpikuja menossa, sillä sekä unettomuus että lääkkeet tekevät tuhojaan aivoissa. 😭.

Vierailija
604/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen persoonaltani todella ujo ja herkkä, vaikka tänne kirjoitankin paljon. Älkää repikö mua palasiksi. 😶.

Itse sinä olet repimässä itseäsi palasiksi. Oletko oikeasti soittanut "hätäpuhelun" päivystykseen?????

Puhelimessa sanottiin, ettei heillä ole mitään taikakeinoa unettomuuteen, ja että mun pitää toimia psyk. polin ohjeiden mukaan. 😞.

Vierailija
605/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
606/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman helpottaa oloa, kun olen löytänyt netistä tarinoita ihmisistä, joilla on ollut samanlainen tilanne kuin mullakin.😭.

Esim. ihmisistä, jotka menevät pari viikkoa muutaman tunnin yöunilla (täälläkin joku kertoi menneensä pari viikkoa 10h unilla) tai nukkuvat alle 6h viikossa.

Ehkä tällainen valvominen on niin harvinaista, että moni ei siihen usko. Meitä on kuitenkin olemassa. 😭.

Miksi sä sitä nettiä niin ahkeraan selaat? Sieltähän nyt löytyy vaikka mitä huuhaa-tarinoita. Vähän vielä kun netistä aktiivisesti etsit, löydät "jonkun jossain", joka ei ole nukkunut puoleen vuoteen.

Vierailija
607/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap odota rauhassa sitä psyk polin aikaa.Mene vaikka petiin ja laita silmät kiinni vähäksiaikaa, lepäät, ei tarvitse nukahtaa

Vierailija
608/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikaan unettomuutta pelätä näin paljon. 😭. Kaiken järjen mukaan mun pitäisi nukkua jo tässä lähiaikoina.

Vierailija
609/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko muita oireitasi psyk.polille kuin, ettet ole nukkunut 5 vrk? Jos olosi alkaa olla niin vaikea, että et pysty poistumaan kotoa tai tekemään mitään, niin kuulostaa siltä, että olisi hyvä päästä osastolle. Eikö teidän paikkakunnalla ole psyk. päivystystä erikseen? Ottaisin tänään illalla normilääkkeet ja sen suositellun Ketipinorin. Et voi tietää, miten se sinulla toimii, vaikka jollain yhdellä nettirandomilla se ei olisi auttanutkaan. Jos siitä ei ole apua, niin uusi yhteys psyk.polille.

Vierailija
610/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap odota rauhassa sitä psyk polin aikaa.Mene vaikka petiin ja laita silmät kiinni vähäksiaikaa, lepäät, ei tarvitse nukahtaa

Noin mun täytyy tehdä, silmät tuntuvat rasittuneilta, aivan kuin niissä olisi sahanpurua. ):

Näkökenttä on myös omituisesti kaventunut. Taidan pitää silmiä hetken kiinni tässä sohvalla, sillä sänky aiheuttaa mulle jo stressireaktion.

Vierailija
611/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap sit kuitenkaan noudattanut neuvoani? Täällä edelleen vatvot samaa asiaa. Miksi kysyt apua täältä kun mikään niistä ei kelpaa?

Vierailija
612/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko muita oireitasi psyk.polille kuin, ettet ole nukkunut 5 vrk? Jos olosi alkaa olla niin vaikea, että et pysty poistumaan kotoa tai tekemään mitään, niin kuulostaa siltä, että olisi hyvä päästä osastolle. Eikö teidän paikkakunnalla ole psyk. päivystystä erikseen? Ottaisin tänään illalla normilääkkeet ja sen suositellun Ketipinorin. Et voi tietää, miten se sinulla toimii, vaikka jollain yhdellä nettirandomilla se ei olisi auttanutkaan. Jos siitä ei ole apua, niin uusi yhteys psyk.polille.

Ei ole paikkakunnalla psyk. päivystystä erikseen.😞. Se puhelu meni niin nopeasti ohitse (kiireisiä), etten ehtinyt juurikaan puhua muista oireista. Ja toki olen myös huono puhumaan puhelimessa.

Vierailija
613/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sun pitää unohtaa koko nukkuminen ja unettomuus. Tee kaikkea mukavaa, sellaista mikä on mukavaa ajanvietettä ja tuottaa mielihyvää. Nyt sä luot itsellesi niin hirveät paineet nukahtamisesta ja nukkumisesta että en yhtään ihmettele ettei uni tule.

Nyt siis unohdat koko asian ja ajattelet täysin muita asioita ja teet jotakin mielekästä.

Mä ymmärrän, mitä sä ajat takaa, mutta tällä hetkellä mä olen ihan kammottavassa hätätilassa. Tuskin uskallan enää sohvalta lähteä mihinkään. 😭. Pelottaa, ettei kukaan ymmärrä, mitä mä käyn nyt lävitse.

Soita kriisipuhelimeen , auki 24/7 , numeroa en tähän hätään muista. Kyllä sun täytyy päästä lääkäriin , vaikka lanssilla. Minusta tuntuu että tuo unettomuus ei nyt ole ainoa ongelma. Mulla on jo ikää kun alkuvuodesta tuli saman tyyppinen tilanne. Onneksi pääsin osastolle jossa olin 2 kuukautta. Aloitettiin ketipinor depot , mielialalääke mutta vasta mirtazapin toi unen. Ikinä ennen ei ollut mitään uniongelmia , syytä ei löydetty. Otettiin aivoista viipalekuvaukset  ja kaikenmaailman testit. Ei mitään löytynyt.

Ketipinor on psykoosilääke, ei mieliala. Se tuhoaa aivoja. Mirta lihottaa hitosti.

Ketipinoria itsekin käyttävänä tiedän, että sitä voidaan käyttää moneen muuhunkin ongelmaan kuin psykoosiin. Mirtakin mulla käytössä, ei mua ole lihottanut grammaakaan. Lääkkeiden sivuvaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä, kuten tosiaan sekin, mihin kaikkeen erilaiseen vaivaan samaa pilleriä voidaan käyttää.

Vierailija
614/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ap sit kuitenkaan noudattanut neuvoani? Täällä edelleen vatvot samaa asiaa. Miksi kysyt apua täältä kun mikään niistä ei kelpaa?

Kyllä olen kiitollinen mistä tahansa kommenteista ja olen yrittänyt kokeilla neuvoja parhaani mukaan. Tällä hetkellä vaan tuntuu, ettei oikein mistään ole apua.😭. Se varmaan johtuu tästä mun hätätilastani.

Vierailija
615/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
616/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paikkakunnalla psyk. päivystystä erikseen.😞. Se puhelu meni niin nopeasti ohitse (kiireisiä), etten ehtinyt juurikaan puhua muista oireista. Ja toki olen myös huono puhumaan puhelimessa.

Päivystys kuin päivystys riittää. Ohjaavat sieltä psykiatriaan. Mutta jos olet sen verran osannut sanoa, ettet ole nukkunut viiteen vuorokauteen, niin päivystys ei takuulla kehota vaan odottelemaan.

Vierailija
617/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap neuvit on annettu ja sun pitäisi laittaa netti kiinni ja keskittyä muihin asioihin. Pidät itse yllä elimistösi yliviritystilaa googlaamalla unettomuuteen liittyviä asioita ja kirjoittelemalla täällä asiasta. Otat netistä esiin rentoutus- ja mielikuvaharjoitukset ja rauhoittavaa musiikkia etkä tule tänne enää vatvomaan asiaa. Googlaa palleahengitys ja tee sitä, se rauhoittaa ylivirittyneisyyttä ja etsi myös mieli ry:n turvapaikkaharjoitus ja tee sitä.

Vierailija
618/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystys kuin päivystys riittää. Ohjaavat sieltä psykiatriaan. Mutta jos olet sen verran osannut sanoa, ettet ole nukkunut viiteen vuorokauteen, niin päivystys ei takuulla kehota vaan odottelemaan.

Mua kehotettiin odottamaan. Ehkä en sitten osannut kertoa oireitani tarpeeksi vakuuttavasti. ): Eihän täälläkään kaikki pidä 5 vrk valvomista kovinkaan isona asiana, tai edes syynä ylipäätään soittaa päivystykseen.

Vierailija
619/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap neuvit on annettu ja sun pitäisi laittaa netti kiinni ja keskittyä muihin asioihin. Pidät itse yllä elimistösi yliviritystilaa googlaamalla unettomuuteen liittyviä asioita ja kirjoittelemalla täällä asiasta. Otat netistä esiin rentoutus- ja mielikuvaharjoitukset ja rauhoittavaa musiikkia etkä tule tänne enää vatvomaan asiaa. Googlaa palleahengitys ja tee sitä, se rauhoittaa ylivirittyneisyyttä ja etsi myös mieli ry:n turvapaikkaharjoitus ja tee sitä.

Vierailija
620/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi