Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
521/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet soittanut? Älä odottele mihinkään klo 10 asti, vaan soitat ja soitat ja soitat ja soitat, kunnes vastaavat, tai sitten soitat sinne terveyskeskukseen.

Soitin muutaman kerran, mutta kukaan ei vastannut. Ehkä mun täytyy koittaa soittaa sinne terveyskeskukseen, jos ensimmäisestä numerosta ei vastata klo 11.00 mennessä. 😞.

Haluatko edes apua? Ei ihan tunnu siltä että haluaisit.

Jos haluat apua, et odottele vaan soitat heti sinne terveyskeskukseen ja kerrot että edellisestä numerosta ei kukaan vastaa. Soitat joka paikkaan, kunnes sitä apua tulee, viimeistään hätänumerosta lähettävät ambulanssin tarkistamaan. Heillä olisi muutakin tekemistä, mutta parempi sinut on nyt kopata sinne osastolle, kuin vasta sen jälkeen kun olet käynyt psykoosissa jonkun kimppuun.

Tajuan että väsyneenä ei ajattele kunnolla, mutta sinulle on sivutolkulla jankutettu, että soitat NYT, etkä odottele, mutta selittelet vain ettei kukaan vastaa. Kyllä muuten vastataan jostakin.

Minusta tuntuu, että ap haluaa vaan huomiota, ei apua. Tai sitten trollailee huvikseen, kun ihmiset vastaavat.

Vähän alkaa tuntua minustakin siltä. Vaikka ei ajattelisikaan selkeästi, moni on kuitenkin jo käskenyt menemään vaikka sitten päivystykseen, mutta ei. 

Vierailija
522/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet soittanut? Älä odottele mihinkään klo 10 asti, vaan soitat ja soitat ja soitat ja soitat, kunnes vastaavat, tai sitten soitat sinne terveyskeskukseen.

Soitin muutaman kerran, mutta kukaan ei vastannut. Ehkä mun täytyy koittaa soittaa sinne terveyskeskukseen, jos ensimmäisestä numerosta ei vastata klo 11.00 mennessä. 😞.

Jos haluat apua, et odottele vaan soitat heti sinne terveyskeskukseen ja kerrot että edellisestä numerosta ei kukaan vastaa. Soitat joka paikkaan, kunnes sitä apua tulee, viimeistään hätänumerosta lähettävät ambulanssin tarkistamaan. Heillä olisi muutakin tekemistä, mutta parempi sinut on nyt kopata sinne osastolle, kuin vasta sen jälkeen kun olet käynyt psykoosissa jonkun kimppuun.

Tajuan että väsyneenä ei ajattele kunnolla, mutta sinulle on sivutolkulla jankutettu, että soitat NYT, etkä odottele, mutta selittelet vain ettei kukaan vastaa. Kyllä muuten vastataan jostakin.

Mä vaan ajattelin, että sieltä soitetaan takaisin, kun olen jo monta kertaa soittanut. Eli nyt mä soitan seuraavaksi terveyskeskukseen? 😭 Pitää etsiä puhelinnumero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä sanon puhelimeen? 😭

Kerrot että et ole nukkunut viiteen vuorokauteen ja tarvitset apua, koska alat olemaan epätoivoinen. Ne kyllä kyselee sulta sit.

Oisko akuuttipsykiatria oikea osoite?

Täällä, missä mä asun ei taida olla akuuttipsykiatriaa.😞

Kai sielläkin, missä asut, on jokin terve.asema? Kai asuinpaikkasi johonkin hyvinvointi-alueeseen kuuluu sentään? Soita numerotiedusteluun, saat numeron, johon soitat. Eihän tuosta sun sekoilustasi nyt enää tule mitään. Soita apua, vaikka sitten 112, sieltäkin saat neuvoja.

Vierailija
524/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan ajattelin, että sieltä soitetaan takaisin, kun olen jo monta kertaa soittanut. Eli nyt mä soitan seuraavaksi terveyskeskukseen? 😭 Pitää etsiä puhelinnumero.

Etsin myös samalla päivystyksen puhelinnumeron. 😭.

Vierailija
525/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulle soitettiin takaisin psyk. polilta. Sain ajan ensi viikolle. Käskivät kokeilemaan uudelleen Ketipinoria.😞.

Vierailija
526/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mulle soitettiin takaisin psyk. polilta. Sain ajan ensi viikolle. Käskivät kokeilemaan uudelleen Ketipinoria.😞.

Ja käskivät ottaa yhteyttä päivystykseen tarvittaessa. Voisinkohan mä ottaa vielä yhteyttä päivystykseen, ja tiedustella, mitä mieltä he ovat?😞.

Vierailija
527/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
528/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lopetat sen ihmettelyn ja kyselemisen ja soitat sinne päivystykseen ja jos sieltä ei heru apua, niin sitten soitat 112. 

Saatko ylipäätään mitään elämässäsi tehtyä, ilman että kyselet tuntemattomilta mitä pitää tehdä ja ostatko kaupasta maitoa vai et?

Vierailija
529/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja käskivät ottaa yhteyttä päivystykseen tarvittaessa. Voisinkohan mä ottaa vielä yhteyttä päivystykseen, ja tiedustella, mitä mieltä he ovat?😞.

No nyt mä otan vielä päivystykseen yhteyttä. 😭.

Vierailija
530/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
531/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsin myös samalla päivystyksen puhelinnumeron. 😭.

Äh, siis miten vellihousuja te kaikki olette kun nyyhkitte jonkun unettomuuden vuoksi? Oikeasti ihmiset saattaa olla viikkokausia unettomia pakon edessä, mutta he nukkuvat päivän mittaan pieniä mikrounia, joita he eivät edes tiedosta. Niin käy kun ihminen on uneton ja se on elimistön tapa suojella aivoja. Et sinä vielä viiden yön jälkeen mitään päivystystä tarvitse 😅

Vierailija
532/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen soitettaessa pitää valita onko hätä kiireellinen vai ei? Voinko mä laittaa kiireellinen?😭

Vierailija
533/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
534/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen soitettaessa pitää valita onko hätä kiireellinen vai ei? Voinko mä laittaa kiireellinen?😭

Voi jestas, kyllä voit laittaa. En edes tajua missä ihmeessä asut, kun minulta ei koskaan ole pyydetty mitään tuollaisia valintoja, kun sinne on soitettu ja kerrottu asia, siellä sitten ovat arvioineet kiireellisyyden.

Vierailija
535/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on mitään niistä vanhoista lääkkeistä, niin voit kokeilla niitä uudestaan, koska se toleranssi mikä sulla niihin oli, on jo aikoja sitten kadonnut.

Mutta en nyt oikeasti ymmärrä miksi haluat syödä lääkkeitä? Koko sun ongelma johtuu niistä ja siitä, että haluat vain kermaperseenä nukahtaa helposti. Ei nukkuminen ole sellaista, että naps vaan ja nukahtaa. Vaan siinä vähän pyöritään ja mietitään ja valvotaan ja joskus valvotaan monta yötä ja se on ihan NORMAALIA. Mutta ihmiset ovat niin medikalisoituneita, että lääkettä pitää popsia joka vaivaan ja jopa ja erityisesti siihen, että pienen välähtävän hetken saattaisi lähestyä omaa minää ja sieluaan, kuten unettomana hetkenä käy. Pakenet vaan itseäsi niillä lääkkeillä.

Vierailija
536/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas, kyllä voit laittaa. En edes tajua missä ihmeessä asut, kun minulta ei koskaan ole pyydetty mitään tuollaisia valintoja, kun sinne on soitettu ja kerrottu asia, siellä sitten ovat arvioineet kiireellisyyden.

Puhelinnumerosta sanottiin, että soittavat takaisin.😞. Minkäköhän ajan päästä sieltä soitetaan?

Vierailija
537/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lopetat sen ihmettelyn ja kyselemisen ja soitat sinne päivystykseen ja jos sieltä ei heru apua, niin sitten soitat 112. 

Saatko ylipäätään mitään elämässäsi tehtyä, ilman että kyselet tuntemattomilta mitä pitää tehdä ja ostatko kaupasta maitoa vai et?

Päivystykseen unettomuuden takia? Hah 😂 Älkää nyt viitsikö. Jotkut ihmiset ovat ihan tosissaan sairaita ja tarvitsee apua, mutta ap on pelkästään uneton ja lääkenarkki.

Vierailija
538/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinnumerosta sanottiin, että soittavat takaisin.😞. Minkäköhän ajan päästä sieltä soitetaan?

No ei varmasti sanottu, jos soitit päivystykseen. Mitä sinä niille oikein sanoit?

Vierailija
539/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen unettomuuden takia? Hah 😂 Älkää nyt viitsikö. Jotkut ihmiset ovat ihan tosissaan sairaita ja tarvitsee apua, mutta ap on pelkästään uneton ja lääkenarkki.

Minusta ainakin on parempi, että menee nyt päivystykseen, kuin että tekee jollekin toiselle ihmiselle jotain hallusinaatioita nähdessään myöhemmin.

Vierailija
540/4056 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksestä vastattiin ja sanottiin, ettei heillä ole mitään ihmekeinoa unettomuuteeni. Käskivät toimimaan psyk. polin ohjeiden mukaisesti. 😞. Sain ajan psyk. polille tiistaiksi sairaanhoitajalle, joka on yhteyksissä lääkäriin.