Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
2261/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluisin vain löytää lisää vertaistukea heistä, jotka ovat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä. ):

Näin saisin tietoa siitä, onko aivojen mahdollista oppia uudelleen torkahtamaan/nukkumaan. Enkä esimerkiksi antaisi periksi liian aikaisin (jos jotkut ovat valvoneet muutaman kuukaudenkin esim. 2kk).

Sulle vinkattiin sitä Facebookryhmää, mistä saat vertaistukea.

Mulla ei ole Facebookia. Muistatko ryhmästä ketään, joka olisi oppinut uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? Ja missä ajassa? ):

Vierailija
2262/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä edes ole vähentänyt sun lääkkeitä vielä, joten miksi nukkuisitkaan ilman niitä.

Olen vähentänyt minimiin. ): Pari viikkoa yritin ottaa joka toinen päivä, mutta en kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):

Täällä on kerrottu hyviä ohjeita vähentämiseen. Se ei tapahdu noin. Et tietenkään nuku jos tuolla tavalla sotket elimistöäsi.

Miten mun sun mielestä kannattaisi vähentää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2264/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):

Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):

Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):

Se on mun suurin pelko

Onko täällä muita, jotka olisivat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä?

Vierailija
2265/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2266/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluisin vain löytää lisää vertaistukea heistä, jotka ovat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä. ):

Näin saisin tietoa siitä, onko aivojen mahdollista oppia uudelleen torkahtamaan/nukkumaan. Enkä esimerkiksi antaisi periksi liian aikaisin (jos jotkut ovat valvoneet muutaman kuukaudenkin esim. 2kk).

Mitä tarkoittaa periksi antaminen tässä tapauksessa?

Sitä, etten jaksa enää jatkaa eteenpäin. ):

Ja mitä tuo sitten tarkoittaa?

Vierailija
2267/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nukkuminen välttämättä koskaan parane ,oli lääkkeet tai ei.  Juurisyytä voi olla mahdotonta muuttaa ja se vie unet aina.

Vierailija
2268/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä edes ole vähentänyt sun lääkkeitä vielä, joten miksi nukkuisitkaan ilman niitä.

Olen vähentänyt minimiin. ): Pari viikkoa yritin ottaa joka toinen päivä, mutta en kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):

Täällä on kerrottu hyviä ohjeita vähentämiseen. Se ei tapahdu noin. Et tietenkään nuku jos tuolla tavalla sotket elimistöäsi.

Vaikka mä kuinka yritän hitaasti lopettaa lääkitystäni on seurauksena täys-unettomuus (en tosin välttämättä nuku edes lääkkeilläkään). Kuinka kauan täys-unettomuus voi kestää? ):

Vierailija
2269/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):

Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):

Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):

Se on mun suurin pelko

Onko täällä muita, jotka olisivat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä?

Siis voiko tämä olla edes totta, että viitsit ja yleensä edes kehtaat jankuttaa samaa?

Vierailija
2270/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nukkuminen välttämättä koskaan parane ,oli lääkkeet tai ei.  Juurisyytä voi olla mahdotonta muuttaa ja se vie unet aina.

Mutta onko mun mahdollista oppia nukkumaan edes kerran, kaksi viikossa? ):

Vierailija
2271/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle vinkattiin sitä Facebookryhmää, mistä saat vertaistukea.

Mulla ei ole Facebookia. Muistatko ryhmästä ketään, joka olisi oppinut uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? Ja missä ajassa? ):

Sä voit luoda facetunnarit vaikka feikkinimellä ja laittaa kuvan vaikka jostain maisemasta, puusta tai eläimestä. Kukaan ei tiedä että se oot sinä. Sieltä löydät varmasti ihan oikeaa kohderyhmää.

Vierailija
2272/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvin hämmentävä ketju. Yli 100 sivun verran AP on lähinnä jankannut täällä itsekseen ja nostaa keskustelua joka toinen minuutti.

Suosittelisin vahvasti konsultaatiota mielenterveyspalveluiden puolelle.

Vierailija
2273/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko mun mahdollista oppia nukkumaan edes kerran, kaksi viikossa? ):

Olethan oman viestisi mukaan jo nukkunut kolmekin krt viikossa. Kyllä tää tosi outo jankkaamisesi viittaa hankalaan psyykkiseen sairauteen. Niitä osataan hoitaa.

Vierailija
2274/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2275/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun suurin pelko

Vierailija
2276/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2277/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy näemmä joku ruokkimaan tätä spämmäystä :D Ap on ollut 2 VIIKKOA aamusta iltaan palstalla sekoilemassa, vaatii jo melkoisia perslihaksia!

Vierailija
2278/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2279/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja moni muu on jo laittanut tänne yksityiskohtaisia ohjeita vähentämisestä. Ei olisi mitään mieltä laittaa niitä uudestaan.

Vierailija
2280/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun suurin pelko