Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):
Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):
Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):
Se on mun suurin pelko
Onko täällä muita, jotka olisivat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä?
Voinko mä oppia uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan ilman lääkkeitä, kun tällä hetkellä en ole vielä kertaakaan onnistunut. ):
Uskotteko, että opin ensimmäistä kertaa torkahtamaan/nukkumaan 2kk kuluessa? ):
Vai onko mun unikeskus lopullisesti rikki?
Sinä itse pidät yllä nyt unettomuuttasi. Et yhtään kuuntele mitä ihmiset sinulle täällä sanoo. Kasassa olisi vaikka mitä neuvoja millä voit elämääsi parantaa, mutta mieluummin vain uhriudut.
Vierailija kirjoitti:
Voinko mä oppia uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan ilman lääkkeitä, kun tällä hetkellä en ole vielä kertaakaan onnistunut. ):
Uskotteko, että opin ensimmäistä kertaa torkahtamaan/nukkumaan 2kk kuluessa? ):
Vai onko mun unikeskus lopullisesti rikki?
Et nuku, kyllä pääsi on nyt rikki.
Ethän sinä edes ole vähentänyt sun lääkkeitä vielä, joten miksi nukkuisitkaan ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):
Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):
Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):
Se on mun suurin pelkoOnko täällä muita, jotka olisivat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä?
Pelkosi käy toteen. Et nuku enää. Täällä on paljon ihmisiä, jotka ovat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden lopetuksen yhteydessä. Nyt he nukkuvat. Mutta sinä et pysty nukkumaan koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään, joka olisi valvonut pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä? ):
Miksi et lue niitä viestejä? Täällä on valvottu pitkiäkin aikoja lääkkeiden lopetuksen jälkeen. O-n val-vot-tu!
Muistan yhden kirjoittajan, joka valvoi reilun viikon, ja toisen, jolla 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa (en tiedä oliko kyseessä täys-unettomuus). ):
No se oli sen henkilön taival. Sulla ihan omasi. Minäkin olen valvonut yli viikon, en kerro, olenko hengissä.
Uskotko, että opin ensimmäistä kertaa torkahtamaan/nukkumaan 2kk kuluessa? ):
En ole vielä kertaakaan edes torkahtanut.
Minä en ainakaan usko, että nukut.
Haluisin vain löytää lisää vertaistukea heistä, jotka ovat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä. ):
Näin saisin tietoa siitä, onko aivojen mahdollista oppia uudelleen torkahtamaan/nukkumaan. Enkä esimerkiksi antaisi periksi liian aikaisin (jos jotkut ovat valvoneet muutaman kuukaudenkin esim. 2kk).
Vierailija kirjoitti:
Haluisin vain löytää lisää vertaistukea heistä, jotka ovat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä. ):
Näin saisin tietoa siitä, onko aivojen mahdollista oppia uudelleen torkahtamaan/nukkumaan. Enkä esimerkiksi antaisi periksi liian aikaisin (jos jotkut ovat valvoneet muutaman kuukaudenkin esim. 2kk).
Mitä tarkoittaa periksi antaminen tässä tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä edes ole vähentänyt sun lääkkeitä vielä, joten miksi nukkuisitkaan ilman niitä.
Olen vähentänyt minimiin. ): Pari viikkoa yritin ottaa joka toinen päivä, mutta en kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):
Vierailija kirjoitti:
Sulle vinkattiin sitä Facebookryhmää, mistä saat vertaistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin saisin tietoa siitä, onko aivojen mahdollista oppia uudelleen torkahtamaan/nukkumaan. Enkä esimerkiksi antaisi periksi liian aikaisin (jos jotkut ovat valvoneet muutaman kuukaudenkin esim. 2kk).Mitä tarkoittaa periksi antaminen tässä tapauksessa?
Sitä, etten jaksa enää jatkaa eteenpäin. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähentänyt minimiin. ): Pari viikkoa yritin ottaa joka toinen päivä, mutta en kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):
Täällä on kerrottu hyviä ohjeita vähentämiseen. Se ei tapahdu noin. Et tietenkään nuku jos tuolla tavalla sotket elimistöäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin saisin tietoa siitä, onko aivojen mahdollista oppia uudelleen torkahtamaan/nukkumaan. Enkä esimerkiksi antaisi periksi liian aikaisin (jos jotkut ovat valvoneet muutaman kuukaudenkin esim. 2kk).Mitä tarkoittaa periksi antaminen tässä tapauksessa?
Sitä, etten jaksa enää jatkaa eteenpäin. ):
Ja mitä sitten tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin saisin tietoa siitä, onko aivojen mahdollista oppia uudelleen torkahtamaan/nukkumaan. Enkä esimerkiksi antaisi periksi liian aikaisin (jos jotkut ovat valvoneet muutaman kuukaudenkin esim. 2kk).Sulle vinkattiin sitä Facebookryhmää, mistä saat vertaistukea.
Menitkö sinne?
Uskotko, että opin ensimmäistä kertaa torkahtamaan/nukkumaan 2kk kuluessa? ):
En ole vielä kertaakaan edes torkahtanut.