Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
2221/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):

Se on mun suurin pelko

Apua, lopeta jo. Kerro vaikka suunnitelmistasi selättää pelkosi. Tai yritätkö edes? Tajuatko itse ollenkaan, että jankutat? Tajuatko maailman menosta mitään? Luetko mitään muuta kuin tarinoita netistä? Jos et, niin olet syvällä suossa. Ymmärrätkö, että käytöksesi ei millään tavoin mitattuna ole normaalia? Olet ilmeisen sairaudentunnoton. Mitä siskosi sanoo jankutuksestasi? Vai pystytkö puhumaan hänen kanssaan esim. hänenkin asioistaan? Vanhempasi kanssa et puhu sanaakaan...

Pystyn puhumaan muistakin asioista. ):

Kerro siis, miksi sairaspäivärahasi lopetettin?

Vierailija
2222/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):

Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):

Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):

Se on mun suurin pelko

Onko täällä muita, jotka olisivat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mun suurin pelko

Apua, lopeta jo. Kerro vaikka suunnitelmistasi selättää pelkosi. Tai yritätkö edes? Tajuatko itse ollenkaan, että jankutat? Tajuatko maailman menosta mitään? Luetko mitään muuta kuin tarinoita netistä? Jos et, niin olet syvällä suossa. Ymmärrätkö, että käytöksesi ei millään tavoin mitattuna ole normaalia? Olet ilmeisen sairaudentunnoton. Mitä siskosi sanoo jankutuksestasi? Vai pystytkö puhumaan hänen kanssaan esim. hänenkin asioistaan? Vanhempasi kanssa et puhu sanaakaan...

Vaikea masennus muuttui lievään masennukseen. ):

Vierailija
2224/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2225/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2226/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):

Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):

Se on mun suurin pelko

Onko täällä muita, jotka olisivat valvoneet pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä?

Vierailija
2227/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2228/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mun suurin pelko

ONHAN TÄÄLLÄ USEITAKIN PITKÄÄN VALVONEITA!

Seuraavaan kysymykseesi jo etukäteen vastaus: hengisssä ovat ja täysissä järjissään, käyvät töissäkin. Mikä on diagnoosisi, kun et kykene töihin? Kyllä ikäistäsi yritetään kuntouttaa kaikin keinoin.

Seuraavaan toteamiseesi vastaus jo taas etukäteen: Et ole lääketieteen historian etkä nykyhetkenkään kummajainen. Pakkomielteisiä on paljon. Heillekin löytyy apua; kotiin sitä ei kylläkään osata tulla tarjoamaan. Sinä olet liki kolmekymppinen, oletko aivan kädetön hakemaan kunnon apua. Puhumaan edes rehellisesti psykan polilla, kuinka usein käyt siellä vai käytkö lainkaan....

Vierailija
2229/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä olen sortunut siihen, että olen ottanut 25 mg Ataraxin Olanzapinin (1/2)x5mg ja Opamoxin (1/2 + 1/2) 15mg lisäksi. Päätin tänään etten enää ota Ataraxia. Tässä vaiheessa on saavutus, jos nukkuisin edes kerran viikossa. ):

Se on mun suurin pelko.

Taas ihan sama viesti. Kuka täällä sun pelkoon osaa kattavasti vastata. Ja vastaa sinä nyt kerrankin, mitä siellä psykan polilla tapahtuu????? Ja vastaa myös, mikä mielestäsi on pahin ongelmasi. Tämänkin viestin tietty sivuutat.

Mä en oikeastaan tiedä, mitä psykan polilla tapahtuu. Multa kysytään kysymyksiä ja mä vastaan niihin. Ehkä mun kannattaisi kertoa mun pelosta, etten opi enää uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan. Pahin ongelmani on se, että lääkkeet ovat hajottaneet mun unikeskuksen, jolloin en tiedä opinko enää koskaan nukkumaan. ):

Et tiedä, mitä psykan polilla tapahtuu? Taidat olla ihan kuutamolla. Tottakai sun kannattaisi/pitäisi/olisi pitänyt jo aikoja sitten puhua! pelostasi. Mikäli kerrot polilla unikeskuksesi hajoamisesta, kenties lähtee isompi pyörä pyörimään. Mitä polilla sulta kysytään? Olisi tärkeä saada siihen vastaus.

Kysytään, että miten voin, ja olenko saanut nukuttua? Ei oikeastaan mitään sen kummempaa ):

Kun polilla sulta kysytään, oletko saanut nukuttua, MITÄ VASTAAT???????????????????????????

Vastaan, että on hyvä, jos saan nukuttua kerran, (kaksi, utopistista) viikossa. ):

Ja kun vastaat noin, niin poliltako sanotaan, että juu, hyvin sulla menee? Mutta yritä edes muistaa, että lähiaikoina olet kertonut nukkuneesi 2-3 krt/viikko. Etkö muista?

Näinpä. Mun tilanne on taas huonontunut. ):

Mun suurin haave olisi, että oppisin uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan. ):

Kun kerran olet ihan lähiaikoina nukkunut kolmekin kertaa/yö, tulee se takuulla toistumaan. Älä nyt vaan kirjoita, että "unikeskuksesi on rikki"! Kai sen verran tajuat, että tämä on keksutelu-palsta.

Mistä tiedät, että se tulee toistumaan. ):

Ja mistä tiedät, ettei unikeskus ole rikki, kun en ole vielä kertaakaan nukahtanut/torkahtanut ilman lääkkeitä.

Vierailija
2230/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mun suurin pelko

ONHAN TÄÄLLÄ USEITAKIN PITKÄÄN VALVONEITA!

Seuraavaan kysymykseesi jo etukäteen vastaus: hengisssä ovat ja täysissä järjissään, käyvät töissäkin. Mikä on diagnoosisi, kun et kykene töihin? Kyllä ikäistäsi yritetään kuntouttaa kaikin keinoin.

Seuraavaan toteamiseesi vastaus jo taas etukäteen: Et ole lääketieteen historian etkä nykyhetkenkään kummajainen. Pakkomielteisiä on paljon. Heillekin löytyy apua; kotiin sitä ei kylläkään osata tulla tarjoamaan. Sinä olet liki kolmekymppinen, oletko aivan kädetön hakemaan kunnon apua. Puhumaan edes rehellisesti psykan polilla, kuinka usein käyt siellä vai käytkö lainkaan....

Oppivatko he uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? ): Toivoisin esimerkkejä myös palstan ulkopuolelta.

Vierailija
2231/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2232/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mun suurin pelko

Älä höpötä. Yritä keksiä jollekin toiselle jotain vinkkiä. Kysele jonkun toisen kuulumisia päivän kulusta tms. Mitä teet ruokapalkkasi eteen?

Vierailija
2233/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2234/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mun suurin pelko

Älä höpötä. Yritä keksiä jollekin toiselle jotain vinkkiä. Kysele jonkun toisen kuulumisia päivän kulusta tms. Mitä teet ruokapalkkasi eteen?

Teen kotitöitä ja arkiaskareita. ):

Vierailija
2235/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2236/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun suurin pelko

Vierailija
2237/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.

Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.

Kysymys:

Aloitko siis nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen 2 kk lopettamisen jälkeen? ):

Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.

Vierailija
2238/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään, joka olisi valvonut pitkiä aikoja lääkkeiden vähennyksen ja lopetuksen yhteydessä? ):

Miksi et lue niitä viestejä? Täällä on valvottu pitkiäkin aikoja lääkkeiden lopetuksen jälkeen. O-n val-vot-tu!

Muistan yhden kirjoittajan, joka valvoi reilun viikon, ja toisen, jolla 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa (en tiedä oliko kyseessä täys-unettomuus). ):

No se oli sen henkilön taival. Sulla ihan omasi. Minäkin olen valvonut yli viikon, en kerro, olenko hengissä.

Vierailija
2239/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2240/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mun suurin pelko

Vaikea masennus muuttui lievään masennukseen. ):

Sehän on hieno suunta. Arvelinkin, että masennus on syy unettomuuteesi.