Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
2041/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas sellaista jekkua, että yrität valvoa ja olla nukahtamatta. Saattaa toimiakin.

Vierailija
2042/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, osaatko lukea?

AP, niin haloo, jos osaat lukea, ymmärrätkö lukemaasi? Sulle kirjoittaminen on kuin tuuleen huutelisi. Onko sulla kommunikaatio vaikeuksia? Reagointi hukassa? Hakeudu terapiaan tai edes ihmisten ilmoille sieltä kämpästäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):

Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):

Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):

Se on mun suurin pelko.

Vierailija
2044/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):

Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):

Miksi et kysy sieltä päihdesairaalasta? Miksi? Mikä sua estää?

AP, mitä ihmettä siellä sun psykan polilla tehdään?????? Kai nyt sieltäkin voit kysyä ohjeita. Eihän sun tarvitse vain vastata kysymyksiin, voit toki itsekin kysyä ja muutenkin olla aktiivinen polilla. Siis TEE itse jotain!!

Tuo vaatisi rehellisyyttä, mikä tuntuu olevan tälle ihmiselle yleisesti ottaen vaikeaa. Kaikki kääntyy aina niin että hän on uhri eikä voi tehdä mitään tilanteensa parantamiseksi

Vierailija
2045/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):

Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):

Olisiko kellään tietoa tai kokemusta. 😭.

Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.

Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.

Aloitko siis nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen 2 kk lopettamisen jälkeen? ):

Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.

nostan kysymystä. ):

nostan kysymystä ):

Vierailija
2046/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2047/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):

Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):

Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):

Se on mun suurin pelko.

Vierailija
2048/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2049/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti osaa lukea, kun et vastaa mihinkään mitä sinulta kysytään, ellei sitten kysymys ole sellainen, että voit vastauksessasi uhriutua vielä vähän lisää. Mahtaa läheisilläsi olla rankkaa ympärilläsi, jos olet oikeassa elämässä samanlainen kuin tässä ketjussa, ei kyllä käy heitä kateeksi.

Vierailija
2050/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun suurin pelko.

Vierailija
2051/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2052/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.

Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.

nostan kysymystä. ):

nostan kysymystä ):

nostan kysymystä ):

Vierailija
2053/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2054/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun suurin pelko.

Vierailija
2055/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa tuokin, että lääkäri lopettaa Rivatrilin kertarysäyksellä. Kun sellaista ei edes Käypä hoito-sivu suosittele missään tapauksessa. Mutta täytyy sanoa, että olet sisukas ja onneksi olet jo "selvillä vesillä".

Vierailija
2056/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2057/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2058/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun suurin pelko

Vierailija
2059/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2060/4056 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan