Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet jättänyt kumppanisi uuden ihastuksen takia

Vierailija
07.08.2023 |

Niin miten pystyt nauttimaan siitä uudesta suhteesta, kun tiedät että olet samalla dumpannut edellisen rakkaasi omalla yksipuolisella päätökselläsi ja hänellä on nyt paha olla sinun takiasi samalla kun sinä taasen olet onnesi kukkuloilla? Kuinka pystyt noin vain sivuuttamaan tunnekylmästi asian?

Ymmärrän toki jos toinen on ollut aidosti paska ihminen, mutta näin tuskin läheskään aina on.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppanin lennosta jätät ja vaihdat toiseen ilman että se toinen on mitään oikeasti kunnon paskaa tehnyt, niin ei se kumppani sinulle ikinä ole kovinkaan syvällisesti mitään merkinnyt. Ei ihminen vain voi tehdä noin henkilölle, josta oikeasti välittää. Se kumppani on kuitenkin periaatteessa tunnetasoltaan ihan lähiomainen ja et sinä sellaiselle voi tehdä niin kusipäätemppua muutoin kuin siinä tapauksessa, että et ole hänestä aidosti syvällisesti välittänyt.

Vierailija
22/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppanin lennosta jätät ja vaihdat toiseen ilman että se toinen on mitään oikeasti kunnon paskaa tehnyt, niin ei se kumppani sinulle ikinä ole kovinkaan syvällisesti mitään merkinnyt. Ei ihminen vain voi tehdä noin henkilölle, josta oikeasti välittää. Se kumppani on kuitenkin periaatteessa tunnetasoltaan ihan lähiomainen ja et sinä sellaiselle voi tehdä niin kusipäätemppua muutoin kuin siinä tapauksessa, että et ole hänestä aidosti syvällisesti välittänyt.

Syvästi mieleltään häiriintyneet tekevät tuota toistuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On inhottavasti tehty kumppanille, jos ei edes mitään vinkkiä ole eroaikeista aikaisemmin viitsinyt sanoa. On tämä tosi yleistä, tiedän monta pariskuntaa jotka on eronneet kolmannen osapuolen takia.

Vierailija
24/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma eksä tulee mieleen. Vaihtoi kaikenlisäksi rumempaan lennosta, mutta toisaalta sehän on hyvä, ettei ole enää niin pinnallinen. Väkisin keksi nälvittävää..

Vierailija
25/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimies vaihtaa raskaana olevan naisen uuteen lennosta.

Vierailija
26/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä välillä mietti, ja harmitti toisen puolesta. Mutta en tiedä miksi minun olisi pitänyt jäädä suhteeseen vain, jotta se toinen olisi voinut olla onnensa kukkuloilla ja itsellä olisi mahdollisesti ollut paha olla. Ihan selväähän se, että jos kaikki olisi itsellä ollut tuossa suhteessa hyvin, niin en olisi jättänyt kumppaniani uuden ihastuksen vuoksi. Mutta ei eksäni mitenkään huono ihminen ollut, meidän suhde vaan oli.

Miksi et lopettanut vanhaa suhdetta jo hyvän aikaa sitten, jos kerran selvästi oli jo tiedossa, että et viihdy siinä suhteessa? Näitä en ikinä ymmärrä, että miksei sitä suhdetta voi pistää poikki jo aikaisemmin, niin ei tarvitse tehdä sille entiselle kumppanille niin paskaa temppua että lennosta vaihtaa.

Mulla on kaksi miestä vaihtanut lennosta uuteen.

Kummassakin tapauksessa olin itsekin ollut jo pitkään onneton suhteessa, puhuminen ei tuottanut tulosta mutta mulla ei kuitenkaan ollut voimia lopettaa suhdetta, kun jaksoin toivoa parempaa.

Kyllähän kummatkin tapaukset sattui, mutta ajattelen, että se kolmas osapuolikin on tehnyt mulle palveluksen, muuten se pska olis vaan todennäköisesti jatkunut.

Vierailija
27/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä välillä mietti, ja harmitti toisen puolesta. Mutta en tiedä miksi minun olisi pitänyt jäädä suhteeseen vain, jotta se toinen olisi voinut olla onnensa kukkuloilla ja itsellä olisi mahdollisesti ollut paha olla. Ihan selväähän se, että jos kaikki olisi itsellä ollut tuossa suhteessa hyvin, niin en olisi jättänyt kumppaniani uuden ihastuksen vuoksi. Mutta ei eksäni mitenkään huono ihminen ollut, meidän suhde vaan oli.

Miksi et lopettanut vanhaa suhdetta jo hyvän aikaa sitten, jos kerran selvästi oli jo tiedossa, että et viihdy siinä suhteessa? Näitä en ikinä ymmärrä, että miksei sitä suhdetta voi pistää poikki jo aikaisemmin, niin ei tarvitse tehdä sille entiselle kumppanille niin paskaa temppua että lennosta vaihtaa.

Mulla on kaksi miestä vaihtanut lennosta uuteen.

Kummassakin tapauksessa olin itsekin ollut jo pitkään onneton suhteessa, puhuminen ei tuottanut tulosta mutta mulla ei kuitenkaan ollut voimia lopettaa suhdetta, kun jaksoin toivoa parempaa.

Kyllähän kummatkin tapaukset sattui, mutta ajattelen, että se kolmas osapuolikin on tehnyt mulle palveluksen, muuten se pska olis vaan todennäköisesti jatkunut.

Trollaatko?

Vierailija
28/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se ihastus vaan oli voimaa antava niitti siihen vuosien paska-arkkuun, jonka olin exäni kanssa kyhännyt kokoon. Onneksi ihastuin ja pääsin irti valehtelijasta. En siis vehdannut selän takana.

Vierailija
29/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein nuorempana kerran vielä paljon rumemmin ja hävettää kyllä näin jälkeenpäin. En osannut jättää entistä miestä ja kun uusi suhde kävi ilmi, ei osannut hänkään jättää minua. Kai hän oli jotenkin läheisriippuvainen. Asuimme saman katon alla jossakin ihmeellisessä suhteessa vielä puoli vuotta ennen kuin muutin omilleni. Suhde uuteen mieheen ei paria vuotta kauempaa kestänyt.

Vierailija
30/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mut jätetään, niin todellakin etsin jostain laastarisuhteen itselleni. se auttaa paskaan oloon, ei tarvi miettiä junan alle hyppäämistä jatkuvasti. en tosin ala laastarilleni mitään valehtelemaan,

Vierailija
31/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos mut jätetään, niin todellakin etsin jostain laastarisuhteen itselleni. se auttaa paskaan oloon, ei tarvi miettiä junan alle hyppäämistä jatkuvasti. en tosin ala laastarilleni mitään valehtelemaan,

Aha.

Tässä ketjussa keskustellaan siitä, että henkilö jättää kumppaninsa jonkun ihastuksen takia, ei sun tilanteesta.

Vierailija
32/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen on väliä, vaikka se toinen heti löytäisikin uuden. Löytäähän se kuitenkin ennen pitkää, ainakin todennäköisesti.

Vierailija
33/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi niin, että olin huonossa suhteessa jonka myötä itsetuntoni oli niin romutettu, etten enää uskonut ansaitsevani parempaa. En uskaltanut lähteä ja sisimmässäni naiviina toivoin, että suhde muuttuu vielä paremmaksi. Vasta kun tapasin ihmisen joka kohteli minua kuin ihmistä ja hyvin, tajusin, että parempaakin on kuin tuo huono suhde jossa olin ja että kaltoinkohtelu johon olin jo turtunut oli jotain mitä en ansaitse. Ikinä en kuitenkaan pettänyt.

Vierailija
34/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä teki noin kun meillä oli ihan pienet lapset. En koskaan saanut vastausta, miksi. Tosin hän teki sen myös myöhemmin uudestaan.

Olin vuosia varma ettei hän ollut rakastanut minua koskaan, koska en muuten ymmärtänyt sen olevan mahdollista. Enää en tiedä. Ehkä hän on vain niin outo, hänen tunteensa vaihtuvat kuin valokatkaisimesta vääntäen.

Vierailija
35/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä teki noin kun meillä oli ihan pienet lapset. En koskaan saanut vastausta, miksi. Tosin hän teki sen myös myöhemmin uudestaan.

Olin vuosia varma ettei hän ollut rakastanut minua koskaan, koska en muuten ymmärtänyt sen olevan mahdollista. Enää en tiedä. Ehkä hän on vain niin outo, hänen tunteensa vaihtuvat kuin valokatkaisimesta vääntäen.

Ei kannata sen enempää miettiä. Pääasia varmasti oma elämäsi joka on luultavasti on tasapainoisempaa kuin hänellä.

Vierailija
36/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen on väliä, vaikka se toinen heti löytäisikin uuden. Löytäähän se kuitenkin ennen pitkää, ainakin todennäköisesti.

Kyllä sitä uutta on käyty ns kokeilemassa jo vanhan suhteen aikana hyvin usein. Perusnarsistista käytöstä. Ja sitten päälle juuri tuollaista tunnekylmää puhetta.

Vierailija
37/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eron aiheuttama tuska on kuitenkin vain väliaikaista, mutta epätyydyttävään suhteeseen jäämisestä joutuu kärsimään lopun ikää.

Se että sinut jätetään rakastamasi ihmisen toimesta jonkun toisen takia, vaikka et ole mitään erityistä paskaa tehnyt, niin voi jättää elinikäiset jäljet. Näin kävi itselleni. Minusta tuli tuon jälkeen huomattavasti tunnekylmempi ihminen ja mooralitaso laski selkeästi. Varmaan se sille dumppaajalle kenties onkin ohimenevää, eihän hän siinä ole se tunneraiskattu.

Olisiko sitten mielestäsi ollut parempi vaihtoehto kuulla vahingossa joskus vuosikausien päästä, että se rakastamasi ihminen olisi jo monta vuotta halunnut olla jonkun toisen kanssa eikä rakasta sinua enää, mutta ei ole halunnut kertoa sinulle jotta ei loukkaisi sinua?

Vierailija
38/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eron aiheuttama tuska on kuitenkin vain väliaikaista, mutta epätyydyttävään suhteeseen jäämisestä joutuu kärsimään lopun ikää.

Se että sinut jätetään rakastamasi ihmisen toimesta jonkun toisen takia, vaikka et ole mitään erityistä paskaa tehnyt, niin voi jättää elinikäiset jäljet. Näin kävi itselleni. Minusta tuli tuon jälkeen huomattavasti tunnekylmempi ihminen ja mooralitaso laski selkeästi. Varmaan se sille dumppaajalle kenties onkin ohimenevää, eihän hän siinä ole se tunneraiskattu.

Olisiko sitten mielestäsi ollut parempi vaihtoehto kuulla vahingossa joskus vuosikausien päästä, että se rakastamasi ihminen olisi jo monta vuotta halunnut olla jonkun toisen kanssa eikä rakasta sinua enää, mutta ei ole halunnut kertoa sinulle jotta ei loukkaisi sinua?

Eiköhän se menee normaaleilla ihmisillä niin että erotaan rehdisti ensin ja sitten katsellaan uutta.

Epätasapainoiset ja henkisesti kypsymättömät ihmiset vaihtavat lennosta. He eivät osaa rakastaa, kunnioittaa saati arvostaa yhtäkään elämänsä aikana ollutta kumppaniaan oikeasti. Heille rakkaus tarkoittaa alkuhuumaa.

Siksi heidän suhteet eivät ole kestäneet eivätkä kestä jatkossakaan. Suhteiden kesto koko vain lyhenee heillä kiihtyvällä vauhdila

mitä enemmän ikää tulee, aina uusi suhde edellistä lyhyempi. Sitten 60 v korvilla kun olisi aikaa ja viimeisetkin lapset maailmalla voikin olla yksinäistä kun nuorempana käytetyt temput eivät enää toimi ja mainekin mennyt:

Vierailija
39/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se menee normaaleilla ihmisillä niin että erotaan rehdisti ensin ja sitten katsellaan uutta.

Epätasapainoiset ja henkisesti kypsymättömät ihmiset vaihtavat lennosta. He eivät osaa rakastaa, kunnioittaa saati arvostaa yhtäkään elämänsä aikana ollutta kumppaniaan oikeasti. Heille rakkaus tarkoittaa alkuhuumaa.

Siksi heidän suhteet eivät ole kestäneet eivätkä kestä jatkossakaan. Suhteiden kesto koko vain lyhenee heillä kiihtyvällä vauhdila

mitä enemmän ikää tulee, aina uusi suhde edellistä lyhyempi. Sitten 60 v korvilla kun olisi aikaa ja viimeisetkin lapset maailmalla voikin olla yksinäistä kun nuorempana käytetyt temput eivät enää toimi ja mainekin mennyt:

Joskus sitä vaan rakastuu ihan katselematta. Et nyt vastannut siihen että mitä silloin sitten mielestäsi tulisi tehdä?

Vierailija
40/90 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sitä vaan rakastuu ihan katselematta. Et nyt vastannut siihen että mitä silloin sitten mielestäsi tulisi tehdä?

Kannattaa katsoa peiliin miksi kävi niin.

Tai sitten on tietysti ihmisiä jotka ovat parisuhteissaan niin valheellisia että näyttelevät kilttiä ja uskollista sekä rakastavaa mutta todellisuudessa pään sisällään katselevat muualle ja fantasioivat siitä.

Tätä ei tietenkään oman hylkäämisen ja suhteen menettämisen pelossa kerrota sille pahaa aavistamattomalle kohta ensin petettävälle ja sitten lennosta vaihdettavalle kumppanille.

Ilkeimmät ja sairaimmat tapauksen vielä nöyryyttävät päälle vanhaa kumppaniaan tahallaan.