Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus selvittää, voidaanko toimeentulotuki evätä kokonaan

Vierailija
07.08.2023 |

https://yle.fi/a/74-20043998

Työttömyysturvaa leikataan, asumistukea leikataan, toimeentulotukea leikataan. Miltä tuntuu, persujen äänestäjä?

Kommentit (1112)

Vierailija
181/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika herätä nyt. Ihmisille käy todella huonosti, jos sallitaan pahuus ja pahuuden teot. Jokaisella on oikeus lämpöön, kotiin, rauhaan, lepoon ja omaan rahaan. Itsenäisyyteen. Ei niin että joku sossutätiarmeija psykiatreineen (poliisina) roikkuu ihmisten niskassa vuosikymmeniä tai ihmisistä tulee kuin vankilassa olevia, omaa tahtoa vailla olevia. Kohtelu voi olla pahaa, se on jo nyt. On oikeasti AIKA avata silmät. Tämä voi koskettaa kaikkia ihmisiä, ei kannata ajatella että on jotenkin itse turvassa. Älkää suostuko tähän!

Jokaisella on oikeus kotiin, ruokaan ja lepoon, mutta ei vastiikkeetta. Ymmärrätköhän mitä se edes tarkoittaa? Jos sulle sanotaan, että mene kerran viikossa kuntouttavaan työtoimintaan, niin sinne pitää silloin myös mennä. Meillä tavallisilla työssäkäyvillä on myös oikeus vaatia, että jos meidän palkastamme väkisin viedään euroja sinun elättämiseesi, niin sinut a) koitetaan saada työelämään ja b) sinä olet tälle ajatukselle myötämielinen. Jos sä sanot meille, että ei kiinnosta, niin ei meitäkään ihan hirveästi napostele maksaa sulle leipää ja voita.

Entäs työsdkäyvöt vanhemmat joilla on lapsia tai toinen työtön tai yh perheet? Naposteleeko katsoa kun perheet asuvat ns sillan alla? Tiedätkö kuinka paljon on esim koulunkäyntiavustajan palkka, ja heidät lomautetaan kesäksi jolloin leipää ei lapsille saa kuin työttömyys ja tt tuella.

Mikäs sillä koulunkäyntiavustajalla sitten on syynä, ettei pysty täyttämään niitä hänelle määrättyjä toimenpiteitä? Edelleenkin tukea ei oltaisi poistamassa ihmisiltä, jotka suostuvat tekemään määrätyt jutut. Voisi äkkiseltään kuvitella, että se koulunkäyntiavustaja tekisi mieluummin ne sovitut asiat ja jatkaisi tuen saamisen piirissä, eikä valitsisi sitä että joutuu sinne sillan alle muuttamaan kesäksi. Mikä tässä on sulla logiikka, vai etkö nyt ymmärtänyt alkuunkaan että keneltä se tuki olisi poistumassa?

Mikäs vanginvartija olet? Helposti monet ihmiset tippuvat tuilta, ellei suostu kiristykseen tai halua sellaista maailmaa. Kiristystä kutsutaan aina Mafiaksi. Mistään muusta silloin ei ole kyse. 

Sun kaltaisten vuoksi kannatan näitä uudistuksia. Ei ole kenenkään etu nykymalli, jossa on vain oikeuksia.

Tajuatko yhtään, että moni on todella huonokuntoinen eikä saa terveydenhuollosta apua? Ei heistä töihin ole, kun ei ole arjen perusasioidensa hoitajaksi edes. Mistäkö tiedän? Teen heidän kanssaan päivittäin töitä.

Tukien kiristäminen ja töihin ruoskiminen ei auta. Ensin on saatava ihmiset työkykyisiksi.

Ihmisistä ei tule työkykyisiä. Osan perussairaudet tai lääkitykset vaativat lepoa, joskus kesken päivää yhtäkkiä. Osa voi saada kohtauksen bussimatkalla ja ulkona pakkasta. Osalla mielentila ja kunto vaatii, että voisi tehdä kotona omilla välineillä työt tai ei tee, joka ei ole mahdollista aina. Välineet maksavat ja laitteiden ylläpito. Ihmisten tilanne ei saa olla aina ihmisten ruodittavana (sossut) ja tiedot riepoteltavana. Tarvitaan yksityisyyttä.

Vierailija
182/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ok, että voitaisiin evätä kokonaan, jos ei täytä minkäänlaisia aktivointitavoitteita, jotka hänelle asetettu. Ei toimeentulotukea ole tarkoitettu siihen, että sitä maksetaan hamaan tappiin, kunhan kieltäytyy kaikesta avusta ja aktivoinnista. 

Minä en olisi valmis jättämään ketään täysin heitteille, se lisäisi rikollisuutta ja kaikinpuolista turvattomuutta.

Lähinnä kiinnostaisi tietää, mitä ne persuja äänestäneet nyt ajattelevat, jotka ovat työttömiä, vähävaraisia tai muuten tukien tarpeessa. Kai he ymmärsivät, mitä oikeistolainen talouspolitiikka tuo tullessaan?

Naurettavaa tuoperussuomalaisten äänestäjien kiusaaminen. Tilanne ennen vaaleja oli se, että vasemmisto ja demari olivat itse karkoittaneet äänestäjiään ja luulen että moni perussuomalaisten ehdokkaistakin tuntee itsensä petetyksi. On turha ilkkua että olisi pitänyt tietää- tiesittekö itse että esim.rokotteet ei olleetkaan lippu paratiisiin.

Nyt on liikkeellä globaalit poliittiset voimat, eikä ketään auta kaverin/naapurin ilkkuminen vaan nyt pitäisi katse kohdistaa Arkadianmäelle ja Brysseliin.

Näitä leikkauksia on kaikissa maissa ja ne olisivat toteutuneet tavalla tai toisella, perusteella tai toisella myös vasemmistolaisen hallituksen alla.

Älkää nyt menkö tohon ikivanhaan harhautukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa ei ole kohta enää valtion eikä kaupungin työntekijöillä. Irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen tai virhe asiakirjassa, asiakkaan päätöksessä.

Jos vakituinen on yli 10 min. kahvitauolla niin mä lähetän sen nimen Helsingin pääkonttoriin. Se on potkut.

On se hyvä, että työttömiä on työkokeilussa ja palkkatukitöissä kaikissa kaupungin ja valtion yksiköissä.

2400 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 836 netto ja omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Olen taas menossa kyttäämään vakituisten kahvitaukoja 😂

Vierailija
184/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei tässä yllätä lainkaan, mutta perussuomalaisia en ymmärrä. Kaduttaa oma äänestyskäyttäytyminen. Uskoin vilpittömästi, että PS hallituksessa antaisi meille kurjimmille kantiksille lopultakin puolestapuhujan. Pettymyksen määrä on suunnaton.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
185/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa "ylläpitoa", ihmisille jää parisataa euroa. Tämä on vakava asia. On todella väärin naureskella ihmisille noin ja nöyryyttää aikuisia älykkäitä ihmisiä "pupukursseilla". Hyvin häiriintynyttä ihmisiä kontrolloida noin. Kyse todella on mafiasta jos on mitään kiristystä ja se ei ole vain kurssit, se on paljon muuta. Moni sossutäti tehtailee itsekseen diagnooseja ihmisille ja huutaa jatkuvasti, räyhää. Ihmiset eivät voi olla vangin asemassa, kuin rikollisia!

Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa olisivat ikionnellisia, jos pääsisivät tällaisen "kiristyksen" kohteiksi. Mahdollisuus saada sapuskat ja asunto kuukaudesta toiseen!

Vierailija
186/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuu valtavat määrät maa_nmuuttajaperheitä, joissa paljon lapsia. Ja elävät toimeentulotuen varassa. Mitä luulette tapahtuvan, jos tuet lopetettaisiin?

No ei niiltä tietenkään leikata. Harkinnavaraisena saavat täydet tuet jatkossakin. 

SAMAT SÄÄNNÖT KAIKILLE .jOPA MEILLE JOITA SYRJITÄÄN. 

Mikä ihmeen Schweizin pankki on tehty Eusta? 

Vierailija
187/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu! Miksi perussuomalaisen eliitin pitäisi hyysätä maakunnissa loisivia maalaistolloja?

Anteeksi mitä!? Nyt oikeasti mieti vähän mitä kirjoittelet, oliko järkevä kommentti? Se ei ole maakunnissa asuvien vika, että rahat kaadetaan sinne, missä sitä jo on!

On koko Suomen etu pitää koko maa asuttuna: Omavaraisuus ruoantuotannossa, maanpuolustus, teiden kunto, matkailu jne. Saattaisi joku työpaikkakin syntyä muualle kuin kasvukeskuksiin.

Eikä se ole hyvä, että kaikki keskittyy samoille alueille. Mieti nyt Helsinkiäkin, joka kulkee hyvää vauhtia Ruotsin jäljissä. Mitä hyvää on jättikouluissa, hoitajapulassa ja varjoyhteiskunnissa...?

Mieti vähän mitä kirjoitat, kommenttisi on törkeä!

Vierailija
188/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa paikallinen sopiminen myös valtioiden virastoon. Mä tarjoudun sinne pienemmällä palkalla töihin, kun ei ole lainoja ja vakituinen saa lähteä. Kohta saa irtisanoa helposti.

Vierailija
189/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää valtion virastossa 1800 bruttopalkka. Piståvät takuulla vakituisen ulos ja mut tilalle.

Vierailija
190/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule menemään läpi nuo hallituksen tavoitteet toimeentulotuen suhteen, se on ihan itsestäänselvä asia. Päinvastoin yhä enemmän ihmisiä joutuisi turvautumaan toimeentulotukeen, kun leikkauksia tehdään. Ei ihmisiltä voi viedä viimesijaista etuutta. Valitettavasti on niin paljon ihmisiä jotka on oikeasti työkyvyttömiä, mutta liian terveitä eläkkeelle. Silloin monella ainoa vaihtoehto on toimeentulotuki. Sitten päihdeongelmaiset ihmiset, ei ne kykene myöskään töihin, kuka sellaiset ottaa?

Vierailija
191/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika herätä nyt. Ihmisille käy todella huonosti, jos sallitaan pahuus ja pahuuden teot. Jokaisella on oikeus lämpöön, kotiin, rauhaan, lepoon ja omaan rahaan. Itsenäisyyteen. Ei niin että joku sossutätiarmeija psykiatreineen (poliisina) roikkuu ihmisten niskassa vuosikymmeniä tai ihmisistä tulee kuin vankilassa olevia, omaa tahtoa vailla olevia. Kohtelu voi olla pahaa, se on jo nyt. On oikeasti AIKA avata silmät. Tämä voi koskettaa kaikkia ihmisiä, ei kannata ajatella että on jotenkin itse turvassa. Älkää suostuko tähän!

Omaan rahaan??? Sitä omaa rahaa saa töitä tekemällä, ei sossu/kelaluukulta, ne on toisten rahoja joita väkisin otetaan niiltä jotka töitä viitsivät tehdä, jopa niiltä pienipalkkaisilta joilla olisi niille rahoilla itselleenkin käyttöä.

Tämä. Tuilla eläjällä ei ole koskaan omaa rahaa. Tämä tulee loisien sisäistää.

Vierailija
192/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei pidä olla oikeutta loisia minun maksamillani verorahoilla, jos ei halua antaa mitään takaisin. Mistä oikeus ilmaiseen elatukseen muka syntyisi?

Koko Suomen rahat eivät ole sun rahoja, täällä on muitakin ihmisiä. Tai eu:ta tulevat. Niitä ei ole pakko ottaa sun rahasta. Se voidaan ottaa muualta tai tehdä eri rahasysteemi. Sulla ei ole oikeus mennä muiden yläpuolelle niin, että viet muilta kodit ja kaiken. Olette ihmisten pelottelijoita, sekin on pahaa.

Jos teet niin olet väärässä paikassa sitä tekemässä. Ihmisten sairas nöyryyttäminen ja alistaminen saa loppua nyt. Osalla todella on uupumusta ja sairauksia, mutteivät saa muualta tuloja. Ihmiset eivät ole samanlaisia ylipäänsä. Suomessa ei voi noin vain aloittaa yrittämistä. Orjapaja ei ole mikään ratkaisu ihmisille tai sossutätiarmeijat. 

Ne verot, joilla valtiokin etuuksia makselee, otetaan työssäkäyvien kukkaroista, firmoilta, julkisyhteisöiltä. Se sinun loisimisraha todellakin on muilta pois ja siksi meillä muilla on oikeus asettaa sinulle velvollisuuksia, jotka sinä hoidat, jotta saat loisimisrahojasi jatkossa. 

Hei

Minä " loisija" olen tehnyt töitä 12- vuotiaasta alkaen: jakanut lehtiä ja mainoksia ja ollut mansikkapelloilla poimimassa mansikoita- nykylapset ei edes suostu noihin töihin. Kaikki kesät koulussa ollessa ja opiskellessa tehnyt töitä. Valmistumisen jälkeen tehnyt töitä 30 vuotta. 20 vuotta erilaisia vapaaehtoistöitä erilaisten järjestöjen ja urheiluseurojen hyväksi työn ohessa. 5 vuotta hoidin kotona iäkästä vanhempaani, jolla säästin yhteiskunnan rahoja varmasti satoja tuhansia hoitokustannuksista. Minä olen nyt oikeutettu työttömyysturvaani, ja asumistukeen ilman, että siitä minulle vttuillaan joka käänteessä.

Jos on vähänkin järkeä voit miettiä keitä täällä tarkoitetaan loisilla. 

Sillä tarkoitetaan aina kaikkia tukien saajia. Täällä ei koskaan eritellä, van öyhötetään aina loisista yleisellä tasolla ja sanotaan, että kaikilta pitää ottaa tuet pois. Että näin.

t. eri

No ei todellakaan.  Miksi loukkaanut tuosta ? Ei se koske sinua. Olet työt tehnyt ja ansaitset elämän . 

Vierailija
193/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että toimeentulotuki voidaan evätä. Sehän on perustuslailla suojattu.

Nyt istutaan EUn skuutassa /aluksessa eli sieltä meitä ohjataan, että eivät vahingossakaan jää ilman meidän verorahoja.Köyhät ja työttömäthän ne maksaa muun kansan kanssa. 

EU ei määrää kuinka paljon missäkin valtiossa maksetaan toimeentulotukea tai työttömyystukea. 

Vierailija
194/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan rahaan??? Sitä omaa rahaa saa töitä tekemällä, ei sossu/kelaluukulta, ne on toisten rahoja joita väkisin otetaan niiltä jotka töitä viitsivät tehdä, jopa niiltä pienipalkkaisilta joilla olisi niille rahoilla itselleenkin käyttöä.

Oma raha jokaisella ihmisellä tarkoittaa käytössä olevaa rahaa, joka menee kiertoon, ruoka ja muu. Ei se jää köyhille yleensä valitettavasti. Kaikki eivät pysty työskentelemään kuntonsa, kipujen tai uupumuksen vuoksi. Tämä maapala täällä päin maapalloa ei ole orjamaa. Orjuudesta pitää irtautua, jos sellaista ilmenee. Jos haluat kerran tarjota töitä muille, perusta firma ja laita joustoja. Ilmoittele siitä. Starttiraha ei ole yrityksen tae, että yhtäkkiä työttömillä on toimiva firma.

Vierailija
195/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tule menemään läpi nuo hallituksen tavoitteet toimeentulotuen suhteen, se on ihan itsestäänselvä asia. Päinvastoin yhä enemmän ihmisiä joutuisi turvautumaan toimeentulotukeen, kun leikkauksia tehdään. Ei ihmisiltä voi viedä viimesijaista etuutta. Valitettavasti on niin paljon ihmisiä jotka on oikeasti työkyvyttömiä, mutta liian terveitä eläkkeelle. Silloin monella ainoa vaihtoehto on toimeentulotuki. Sitten päihdeongelmaiset ihmiset, ei ne kykene myöskään töihin, kuka sellaiset ottaa?

Kohta voidaan irtisanoa kenet vain eikä asuntovelkaiset ja mökin omistajat saa toimeentulotukea.

Vierailija
196/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asian tekee ongelmalliseksi se, että perustuslaki takaa oikeuden välttämättömään toimeentuloon."

Ongelmaksi siis muodostuu se, että näillä ihmisillä ei olisi sitten olisi ruokaa eikä asuntoa. Kuulostaa tosi hyvältä.

Eihän se ole heitteillejättöä - siihen liittyy vain myös velvoitteita.

Mä olen osa-aikatyössä ja jos tuo ohjelma menee läpi ja jos mun osa-aikatyö minkä takia saan vähemmän tukia ei käy velvoitteesta niin sitten lopetan tämän työn ja menen niihin velvoitteisiin ja nostan enemmän tukia. Se on joko tai. Mulle sopii molemmat vaihtoehdot.

Eikö sinulla ole ollenkaan kunnianhimoa. Ajatusta, että olet itse vastuussa elämästäsi. Miksi , sinua, aikuista ihmistä pitäisi yhteiskunnan hyyssätä?

Joo ihmisellä on vastuu valinnoistaan.

YKSILÖ EI OLE VASTUUSSA SAIRAAN JÄRJESTELMÄN SEURAUKSISTA. HYVINVOINTIALUEEN JOHTAJA TIENAA 70 000e/kk SAMAN ALUEEN SIIVOOJA 1800e/kk.

TUOLLAISET PALKKAEROT OVAT JÄRJETTÖMIÅ.

Kukaan ei ole 70 000e/kk arvoinen.

Vierailija
197/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa ei ole kohta enää valtion eikä kaupungin työntekijöillä. Irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen tai virhe asiakirjassa, asiakkaan päätöksessä.

Jos vakituinen on yli 10 min. kahvitauolla niin mä lähetän sen nimen Helsingin pääkonttoriin. Se on potkut.

On se hyvä, että työttömiä on työkokeilussa ja palkkatukitöissä kaikissa kaupungin ja valtion yksiköissä.

2400 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 836 netto ja omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Olen taas menossa kyttäämään vakituisten kahvitaukoja 😂

Ah Hönö

se kaikille kateellinen 171cm keski-ikäinen työtön tradenomimuija Kuopijosta

Hönö ja sen ukko ovat nykyajan peräkammarin pariskunta  ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

27 vuotta olleet yhdessä, eivätkä kertaakaan ole matkustaneet ulkomaille!!!!!!

Varsinaisia ummikkouunoja  ;DDDDDDDDDDDDDDDD

Siis ihan totta, nykyään löytyy kaksi alle 50v nyhveröä, jotka eivät kotikontuja kauempana ole käyneet!

Ei ihme, että kismittää työpaikkojen kahviokeskustelut, ja lasten tarha-aikojen muistelut  ;DDDDDDDDD Siellä kun tavan työläiset "retostelevat" ulkomaanmatkoillaan ;DDDDDDDDDDDDDDDDDD

On varmasti lapsukaisillekin kiusallista, kun ei kavereiden keskusteluihin voi ottaa osaa. Ja Hönö halkeaa kateudesta naapureiden ja hetkittäisten työkavereiden matkajuttuja kuunnellessaan.

Voi voi, miten ihmeessä tuollaisia takapajun asukkaita tuosta ikäryhmästä voi vielä löytyä.

;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

joka kerran eläissään pääsi sairaalan osaston kansliaan työkokeiluun sinisissä sairaanhoitajan vetimissä leikkimään työntekoa

ja näki miten siellä vietettiin tunnin kahvitaukoja ja juoruttiin

hönö joutui tekemään kaikki työt

mutta ei päässyt jatkoon

kuten ei muissakaan vastaavissa palkkatuetuissa töissä

viimeksi kunnalla

sielläkin lusmut vain jatkuvasti sairastelivat ja olivat ylipitkillä tauoilla

hönö päätti kuvata kauppareissuillaan noita lusmuja, ja lähettää kuvat ja terveiset noiden pomoille ;p

jotta nuo lusmut irtisanottaisiin ja hönö palkattaisiin tilalle ;p

Hönö on erityisen kateellinen juuri hoitajille. Omistavat mokomat taloja ja autoja, käyvät ulkomaanreissuilla, joillakin on jopa HEVOSIA!

entäs sitten asfalttimiehet, ai että hönöä kiukuttaa

lomailevat talvet Thaimaassa, nyt loppuu lomailu hönön mukaan - työtä on haettava 4x/kk

ja Uudenkaupungin autotehtaan työläiset - siis rakennuttaneet omakotitaloja! eiköhän tuo pröystäily lopu kun lomautukset tulee!

paperityöläisistä puhumattakaan

hönön ukko on vielä hönömpi, hankkii 1600€ netto/kk, vuorotyössä kaupan alalla

nyt hönö on menettänyt eläketurvansa eli leskeneläkkeen ;p

Eläkeläiset ovat myös Hönön hampaissa. Miten nuo vanhat käävät ovatkin onnistuneet elämässään paremmin kuin Tradenomi Hönö Tiainen. Etenkin anoppi ottaa Hönön kaaliin, kun ei ymmärrä 85v jo kuolla pois, että Hönökin pääsisi omistusasujien aateliin ;(

Vierailija
198/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu! Miksi perussuomalaisen eliitin pitäisi hyysätä maakunnissa loisivia maalaistolloja?

Anteeksi mitä!? Nyt oikeasti mieti vähän mitä kirjoittelet, oliko järkevä kommentti? Se ei ole maakunnissa asuvien vika, että rahat kaadetaan sinne, missä sitä jo on!

On koko Suomen etu pitää koko maa asuttuna: Omavaraisuus ruoantuotannossa, maanpuolustus, teiden kunto, matkailu jne. Saattaisi joku työpaikkakin syntyä muualle kuin kasvukeskuksiin.

Eikä se ole hyvä, että kaikki keskittyy samoille alueille. Mieti nyt Helsinkiäkin, joka kulkee hyvää vauhtia Ruotsin jäljissä. Mitä hyvää on jättikouluissa, hoitajapulassa ja varjoyhteiskunnissa...?

Mieti vähän mitä kirjoitat, kommenttisi on törkeä!

Törkeintä tuossa on se että se on joku vasemmistorotta joka kirjoitti vaan mustamaalatakseen PS!

Vierailija
199/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
200/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei pidä olla oikeutta loisia minun maksamillani verorahoilla, jos ei halua antaa mitään takaisin. Mistä oikeus ilmaiseen elatukseen muka syntyisi?

Koko Suomen rahat eivät ole sun rahoja, täällä on muitakin ihmisiä. Tai eu:ta tulevat. Niitä ei ole pakko ottaa sun rahasta. Se voidaan ottaa muualta tai tehdä eri rahasysteemi. Sulla ei ole oikeus mennä muiden yläpuolelle niin, että viet muilta kodit ja kaiken. Olette ihmisten pelottelijoita, sekin on pahaa.

Jos teet niin olet väärässä paikassa sitä tekemässä. Ihmisten sairas nöyryyttäminen ja alistaminen saa loppua nyt. Osalla todella on uupumusta ja sairauksia, mutteivät saa muualta tuloja. Ihmiset eivät ole samanlaisia ylipäänsä. Suomessa ei voi noin vain aloittaa yrittämistä. Orjapaja ei ole mikään ratkaisu ihmisille tai sossutätiarmeijat. 

Ne verot, joilla valtiokin etuuksia makselee, otetaan työssäkäyvien kukkaroista, firmoilta, julkisyhteisöiltä. Se sinun loisimisraha todellakin on muilta pois ja siksi meillä muilla on oikeus asettaa sinulle velvollisuuksia, jotka sinä hoidat, jotta saat loisimisrahojasi jatkossa. 

Hei

Minä " loisija" olen tehnyt töitä 12- vuotiaasta alkaen: jakanut lehtiä ja mainoksia ja ollut mansikkapelloilla poimimassa mansikoita- nykylapset ei edes suostu noihin töihin. Kaikki kesät koulussa ollessa ja opiskellessa tehnyt töitä. Valmistumisen jälkeen tehnyt töitä 30 vuotta. 20 vuotta erilaisia vapaaehtoistöitä erilaisten järjestöjen ja urheiluseurojen hyväksi työn ohessa. 5 vuotta hoidin kotona iäkästä vanhempaani, jolla säästin yhteiskunnan rahoja varmasti satoja tuhansia hoitokustannuksista. Minä olen nyt oikeutettu työttömyysturvaani, ja asumistukeen ilman, että siitä minulle vttuillaan joka käänteessä.

Jos on vähänkin järkeä voit miettiä keitä täällä tarkoitetaan loisilla. 

Sillä tarkoitetaan aina kaikkia tukien saajia. Täällä ei koskaan eritellä, van öyhötetään aina loisista yleisellä tasolla ja sanotaan, että kaikilta pitää ottaa tuet pois. Että näin.

t. eri

No ei todellakaan.  Miksi loukkaanut tuosta ? Ei se koske sinua. Olet työt tehnyt ja ansaitset elämän . 

Todellakin. Eikä kukaan sinun vammaisista ölinöistäsi loukkaannu :D 

Mistä muuten sait päähäsi, että olisin tehtynyt töitä? Vai etkö öyhöttäessäsi tajunnut lukea, että vastasit eri henkilölle kuin aiemmin? :D

t. sama