Hallitus selvittää, voidaanko toimeentulotuki evätä kokonaan
Työttömyysturvaa leikataan, asumistukea leikataan, toimeentulotukea leikataan. Miltä tuntuu, persujen äänestäjä?
Kommentit (1112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan yhteiskuntalokkeja. Kyllä terveen aikuisen on tehtävä jotakin elatustaan vastaan.
Kerro miten mennään töihin kun kukaan ei palkkaa?
Valtio osoittaa kyllä puuhaa, jolla voit ansaita toimeentulotukesi. Vain kieltäytyjiltä viedään tuet.
Ymmärrätkö, että valtion osoittaman puuhan valvominen kustantaa yhteiskunnalle? Jos vaikka osakin 266000 työttömästä laitetaan puuhastelemaan jotain, niin montako valvojaa he tarvitsevat, 26600?
Yritätkö käyttää järkeviä argumentteja tilanteessa, jossa ton tyypin järki on jo kauan sitten paennut sen päästä? Säästä energiasi johonkin parempaan. Keitä vaikka iltapäiväkaffet :)
Tulin itse asiassa kahvitauolta, olen työkokeilussa. Vakiporukan lomat jatkuu vielä monella, eikä tekemistä ihan liikaa ole, joten ehtii välillä näitä keskusteluitakin seurata.
Hienoa! Onneksi olkoon!
Olen itsekin kokenut työkokeilut. Ja työharjoittelut. Ja vaikka mitä muuta. Ja nyt olen (taas vaihteeksi) palkkatyössä (vaikkakin määräaikaisella sopparilla - mutta sekin lasketaan). Ihan puhdas sattuma. Tai täydellinen ajoitus. Työkokeilusta tämäkin lähti.
Koeta jaksaa, vaikkei se helppoa ole.
Vierailija kirjoitti:
kuulosta takavuosien erään nimeämättömän saksalaisen ajatuksilta ja toimintatavoilta tuollainen.
Ei minustakaan ole kivaa, että suomessa hyysätään toimeentulotuella narkareita ja alkoholisteja, joiden rahat menevät sitten suoraan kaikenlaisiin päihteisiin ja jotka jättävät vuokrat maksamatta ym. ym., mutta sitten toisaalta heitä on ehkä turha syyttää, jos yhteiskunta antaa tilanteen mennä tuollaiseksi yksiönvapauden nimissä. Ei ihmisiä voi jättää vaille perustoimeentuloturvaa, ei mitenkään, se on harkittu m u rha ja tietyn väestönosan eliminointia.
Miten ei osata nähdä metsää puilta. Esimerkiksi tuntemani alkoholistipariskuntaan tuhlataan ihan järjettömästi yhteiskunnan varoja. Ambulanssia ja poliisia, sossua ja kriisitukia (kun rahat tulikin juoduksi ja nyt on niin nälkä että vavisuttaa ja pyörryyttää)
Ei nähdä metsää puilta. Halvemmaksi tulisi antaa noille kerran kuussa raha, josta on ensin poistettu vuokra, muut laskut ja tilattu ruoat ja sitten loppurippeet rahana käteen tai tilille. TÄmän lisäksi velvoite käydä terapiassa päihderiippuuvuuden vuoksi. tulisi halvemmaksi kuin nykymalli. Tietenkin noita ennen pakollinen katkaisuhoito, nämäkin kun ovat niin parkkiintuneita alkoholisteja, niin eivät varmasti voisi lopettaa kerrasta juomista ilman vakavia terveydellisiä haittoja. silti tulisi lopulta halvemmaksi.
kaikille päihderiippuvaisille tukia saaville pitäisi tehdä sama.
ei mitään järkeä kepittää orpon sairailla mielihaluilla jo maassa makaavia. Pitää tarjota ratkaisuja eikä keppiä.
Alkoholista ja muista riippuvuuksista vaan ei parane pakolla. Asianosaisen on itse sitä haluttava, muuten se ei onnistu. Tuollainen pakko olisi resurssien tuhlausta.
Nyt ne narkkarit ja alkoholistit sysätään pakkotyöhön tms. työkokeiluun. Mitäs luulette, onko heistä enemmän hyötyä kuin haittaa siellä? Lähteekö irtaimisto, tippikassa tai muiden työntekijöiden lompakot heidän mukanaan? Pöllivätkö kirjastosta kirjat/vessasta vessapaperit? Tuleeko asiakkaiden kanssa tappeluita?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne narkkarit ja alkoholistit sysätään pakkotyöhön tms. työkokeiluun. Mitäs luulette, onko heistä enemmän hyötyä kuin haittaa siellä? Lähteekö irtaimisto, tippikassa tai muiden työntekijöiden lompakot heidän mukanaan? Pöllivätkö kirjastosta kirjat/vessasta vessapaperit? Tuleeko asiakkaiden kanssa tappeluita?
Minusta tuo koko narratiivi laiskurit töihin, on jo vanhentunut. Kokkari piirit hokee sitä, mutta ei kukaan oikeasti kuitenkaan palkkaa mitään syrjäytynyttä. Kun ei nykyään palkata enää huippuosaaja suomalaista rakennusmiestäkään. Ne haluaa halpatyövoimaa ulkomailta. Suomalainenhaluaa laillista palkkaa ja palkallista lomaakin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys enää valtion talouden tasapainottamisesta vaan ihmisvihasta joka on kohdistettu köyhiin.
Hyvin huomattu! Kysymys kuuluukin, mistä se pohjaton viha kumpuaa? Ja miksi se lähes poikkeuksetta ilmenee oikeistopuolueissa?
Ja sinä rakastat niitä, jotka vievät rahojasi? Minä en.
Tässä siis EI oltu leikkaamassa kaikilta, vain niiltä elämäntapaloisilta jotka eivät suostu osallistumaan mitenkään yhteiskuntaan. Miksi sitten ottavat rahaakaan, kun ei ole muiden kukkarolla saa ihan rauhassa oleilla vaan kotona.
Nyt on pakko kysyä, mikä sun agenda on, kun jauhat tällaista valheellista pas kaa.
Ja miksi haluat lietsoa vihaa?
Mikä tuossa on vihaa? Se on fakta että oleilijat elää muiden rahoilla, eikä kukaan tykkää rahojensa kuppaajista. Sulla alkaa argumentit loppua, natsikorttikin tullut (=eli olet hävinnyt).
Ei millään pahalla, mutta itse "hävisit" tämän "pelin", ennen kuin edes avasit suutasi.
Etkä muuta pysty sanomaan? Minä olen iloinen, että lokkien lokkeilu loppuu. Niin moni muukin.
Niin mäkin. Menen työkokeiluun ja kyttään vakituisten kahvitauot. Lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia ja sen yli olevat voi ilmoittaa kaupungin valtuustoon ja Helsigin pääkonttoriin, jos on valtiolla.
Tarjoudun myös viraston toimistotöihin 1800 bruttopalkalla ja vakituiselle 2400 brutto tienaavalle voidaan antaa irtisanomislappu käteen.
Vakituisten on pakko suostua palkan alennuksiin myös, jos työtön suostuu tekemään halvemmalla. Muuten on kengän kuva persauksessa.
Korot on korkealla vuoteen 2035 asti ja kiinteistövero nousee 40 % . Tulee mielenkiintoista nähdä miten vakituiset pärjää, kun palkasta lähtee reilu siivu.
Ja voidaan ilmoittaa, jos vakituinen on kaffee tauolla yli 10 min.
Vakituisten kiusaamisesta tulee hauskaa, niillä on isot asuntovelat pelissä.
😂👏👏👏👏
Jep, mutta hauskempaa tulee, kun sinusta tekee rikosilmoituksen, niin saat koeajalla kenkää, jolloin tulee automaatti karenssi.
Minusta tuo koko narratiivi laiskurit töihin, on jo vanhentunut. Kokkari piirit hokee sitä, mutta ei kukaan oikeasti kuitenkaan palkkaa mitään syrjäytynyttä. Kun ei nykyään palkata enää huippuosaaja suomalaista rakennusmiestäkään. Ne haluaa halpatyövoimaa ulkomailta. Suomalainenhaluaa laillista palkkaa ja palkallista lomaakin joskus.
Jos työpaikkaa ei saada muilta, sitten se luodaan. Minäkin ryhdyin yrittäjäksi tuosta syystä.
Taas ne vuokrat nousee kun ne pitäisi tippua jos leikataan eikö Orpo oikeesti ymmärrä mitä pommia on järjestämässä..pieni palkkainen osa-aikainen sitten vaan neljää työtä tekemään vuorokaudessa..Orpohan tietää mitä käy kun asumistukea leikataan porukat jää toimeentulotuella niin siksi sieltäkin pitää samaan aikaan leikata..porukat pannaan vääntää huopatossutehtaalla pakolla että saa 9euroo päivässä..
Mulla oli 35vuotinen työura kun jäin työttömäksi aina ollu kokoaikaisena..ikä tuli vastaan ei työllisty enää helposti..mun ois pitänyt mennä silittämään punaiselle ristille vaatteita 9euroo päivä nöyryyttävää..
Orpolle on jäänyt hiertämään muutaman lusmun kommentit päivälehdille vissiin.
Orpo ei sentään ole mennyt lupaamaan että kukaan ei joudu kadulle😁
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestin persuja, olen ns. 'liikuva äänestäjä' koska haluan Suomen sääästyvän Ruotsin/Ranskan kantaisilta 'sopeutumattomien' ongelmilta.
Jos esim. Demareilla olisi yhtään järkeä noissa asioissa, en olisi persuja äänestänyt.
On käsittämätöntä, että (ääriesimerkkinä) Haaviston johdolla 'leirinaisia' lapsineen palautettiin tänne jne.
Noita halusin 'näpäyttää', toivottavasti homan saadaan järki ja roti 4 vuoden aikana, sitten voin äänestää vaikka Vasemmistoa niin voivat korjata toimeentulotuet ym. vuorostaan.
Ja sitten taas itketään kun seuraava hallitus tekee holtittomasti velkaa kun yrittää korjata edellisen hallituksen virheet.
Vierailija kirjoitti:
Jos työpaikkaa ei saada muilta, sitten se luodaan. Minäkin ryhdyin yrittäjäksi tuosta syystä.
Kaikki ei halua onlyfanseiksi
Kaikki tuet rahoitetaan verottamalla työssäkäyviä, omistamista/pääomia ja yrityksiä.
Pääosin keskituloiset Perussuomalaiset puolueen kannattajat eivät saa tulojensa vuoksi tukia, mutta maksavat tuloistaan veroja. Keskituloiselle verot merkitsevät enemmän kuin tuet. Minulle keskituloisena pakollisten kulujen jälkeen palkasta jäävästä tulosta verottaja vie suuren osan, sillä asumisen, ruoan, vaatteiden, lainakulujen jälkeen palkasta jää jäljelle melko pieni osa.
Yhteiskunnan kannalta ajatellessani olen myös sitä mieltä että työn tekemisen pitää aina parantaa elintasoa. Ei saisi olla niin huonoa/lyhyttä työtä, että sen tekeminen ei kohtuullisesti parantaisi elämän tasoa. Palkasta käteen jäävä osuus pitää aina olla yli 50% (kun huomioidaan korkeimpien tulojen verotus ja tukien pienentyminen tulojen perusteella).