Hallitus selvittää, voidaanko toimeentulotuki evätä kokonaan
Työttömyysturvaa leikataan, asumistukea leikataan, toimeentulotukea leikataan. Miltä tuntuu, persujen äänestäjä?
Kommentit (1112)
Vierailija kirjoitti:
Normaaleille ihmisille on selvää, että yhteiskunnan jäsenenä heillä on sekä oikeuksia että velvollisuuksia. Tämä palsta on kuitenkin pullollaan tukijulleja, joiden mielestä heillä ei saa olla kuin oikeuksia, että oikeastaan koko yhteiskunta on oikeastaan olemassa vain heitä varten.
Ok. Olen kahden lapsen äiti ja yritän kasvattaa heitä yhteiskunnan jäseniksi ja olen nyt työtön, työelämässä ollut 25 vuotta. Kai olen rikollinen kun joudun hakemaan toimeentulotukea.
Suurin ryhmä toimeentulotuen saamissa on Helsingissä ulkomaalaiset. Ihan hyvä, jos heidät saadaan pois Helsingistä kuluttamasta veronmaksajien varoja.
Luotatteko medioihin ja virallisiin asiantuntijoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleille ihmisille on selvää, että yhteiskunnan jäsenenä heillä on sekä oikeuksia että velvollisuuksia. Tämä palsta on kuitenkin pullollaan tukijulleja, joiden mielestä heillä ei saa olla kuin oikeuksia, että oikeastaan koko yhteiskunta on oikeastaan olemassa vain heitä varten.
Ok. Olen kahden lapsen äiti ja yritän kasvattaa heitä yhteiskunnan jäseniksi ja olen nyt työtön, työelämässä ollut 25 vuotta. Kai olen rikollinen kun joudun hakemaan toimeentulotukea.
Mutta et ymmärrä, että moni on elämäntapatyötön, jo useammassa sukupolvessa? Sinähän kai menisit siihen tukityöhön, jolloin sinulta ei leikattaisi mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä terveille ihmisille pitäisi kelvata työ kuin työ.Muutakin voi tehdä välissä jos ei oman ammatti koulutuksen töitä enään ole..Miten uudelleenkoulutus ?vastaavaan alaan????
Opiskelu edellyttää lupaa työkkäriltä kun opintotuet käytetty.
Kun sut kohta irtisanotaan niin työmarkkinatuki on 580 netto, lapsikorotuksia ei enää saa. Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea. Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa olla kesämökkiä.
Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta koulutuksesta eli kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Tässä on asumistuki uudistus
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Ja kulukorvauksen saa vain näihin
AMK tutkintoon ei saa enää kulukorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kieltäytyy valtion tarjoamista mahdollisuuksista ansaita toimeentulotuki, niin totta kai silloin on ilman.
Tämä. Kun se valtio ei edellytä mitään kvanttifysiikan suorituksia. Se edellyttää jonkinlaista koulua, työpaikkaa, kuntouttavaa, kokeilua. Ihan mitä vaan käytännössä, mutta ei sitä, että maataan kotona. Mikä edes voi olla hyväksyttävä peruste kieltäytyä kaikista aktivoinneista?
Sairaus? Jos ei pääse sairaseläkkeellekään, niin jollainhan sitä on elettävä.
Mutta työkykyisiltä kotona lojuvilta voisi leikatakin.Mikään tutkimus ei vain ole löytänyt valtavaa määrää laiskureita jotka pystyisivät hyvin töihin mutta eivät vain viitsi. Silti sellaisten olemassaololla aina näitä leikkauksia perustellaan.
Työttömiä on sairaaloissa työkokeilussa ja jos joudut osastolle niin postittavat sun epikriisin eli terveystiedot sulle kotiin. Tilaavat sulle laboratoriokokeita eli näkevät sun terveystiedot.
Tuota ei moni vakituinen tiedä kun ovat töissä siinä koulun työharjoittelupaikassa edelleen.
En tiedä miten tuo liittyy tässä keskustelussa yhtään mihinkään.
Irtisanomissuojaa ei ole kohta valtion eikä kaupungin työntekijöillä, mutta sut voidaan laittaa työkokeiluun. Tulee karenssi jos et suostu. Nyt laitetaan jo kohta työttömyyden alkuvaiheessa niihin.
Samaa paskan jankkaamista.
Sitähän tämä tuista leikkaamisöyhötys tosiaan on. Ei mitään uutta, vaan samaa paskaa jankataan päivästä toiseen.
Olet tavallaan oikeassa, paitsi että tuo käyttämäsi öyhötys sana kertoo sinusta jo aika paljon.
Mutta siis, tukia pitäisi nyt vaan reilulla kädellä karsia, turha siitä on jatkuvasti puhua.
Tällä olisi kansakuntaa piristävä vaikutus, toki elämäntapatyöttömät (sinäkin) sitä vastaan kritisoi, mutta isossa kuvassa tästä hyviä asioita.
Öyhötystähän se on kun päivästä toiseen meuhkataan samaa paskaa, joka ei edes perustu mihinkään järjellisiin argumentteihin. Huomaa sinunkin viestistäsi, jossa teet ihan tuulesta temmattuja oletuksia etkä esitä yhtään perusteltua argumenttia itse aiheesta.
Olen esittänyt täällä montakin viestiä ja perustellut kantani.
Sieltä vaan lukemaan.
Joku idari taas täällä huutelee, että pelkällä väärällä naamalla ruvettaisiin irtisanomaan.
Sori nyt vaan idari, mutta anonyymilla palstalla kukaan ei voi tietää, mitkä viestit ovat sinun kirjoittamiasi.
Kyllä tuon yhden idari-hönön aina tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä terveille ihmisille pitäisi kelvata työ kuin työ.Muutakin voi tehdä välissä jos ei oman ammatti koulutuksen töitä enään ole..Miten uudelleenkoulutus ?vastaavaan alaan????
Kun sut kohta irtisanotaan niin työmarkkinatuki on 580 netto, lapsikorotuksia ei enää saa. Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea. Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa olla kesämökkiä.
Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta koulutuksesta eli kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Puolitetaan toimeentulotukien hakijat. Jokainen toimeentulotuen hakija puoliksi vai tuodaanko jono Orpon eteen ja hän sitten vuoronperään ohjaa jonosta vasemmalle ja oikealle kaistalle?
Sinulta nirri pois, sinä saat tukia, sinulta nirri pois, sinä saat tukia?
Naurattaisi, jollei olisi oikeasti vakava paikka.
Vierailija kirjoitti:
Suurin ryhmä toimeentulotuen saamissa on Helsingissä ulkomaalaiset. Ihan hyvä, jos heidät saadaan pois Helsingistä kuluttamasta veronmaksajien varoja.
Sori, mutta ei saada. Jos heiltä otetaan tuet pois, he hankkivat elantonsa jo nyt nähtävissä olevin keinoin. Sekö on mielestäsi oikeasti parempi vaihtoehto kuin maksaa heille se vajaa tonni kuussa. minkä tt-tuki ja asumistuki tekevät?
Todella törkeää ja en saa tukia. Toi Orpo saa maistaa omaa lääkettään.
Nyt alkoi mun ostoboikotti. Millään muulla en voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika hyvin siitä että ulkomaalaiset eivät suinkaan saa avokätisesti tukia vaan he joutuvat useammin turvautumaan ihan siihen pienimpään ja viimesijaiseen tukimuotoon eli toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et ymmärrä, että moni on elämäntapatyötön, jo useammassa sukupolvessa? Sinähän kai menisit siihen tukityöhön, jolloin sinulta ei leikattaisi mitään?
Kai sinä kuitenkin ymmärrät, että elämäntapatyöttömiä ei Suomessa kovinkaan montaa ole? Suurin osa työttömistä menisi töihin vaikka heti, jos a) joku palkkaisi ja/tai b) olisi työkykyinen. Työtön nimikkeellähän tilastoissa roikkuu vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka oikeasti kuuluisivat nimekkeelle työkyvytön.
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinäkin ymmärrät, että ei sinullekaan riitä tuet, jos 370 000 ihmistä on kokonaan työvoiman ulkopuolella? Elämäntapatyöttömät halutaan töihin ja se edistää sinunkin elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuu valtavat määrät maa_nmuuttajaperheitä, joissa paljon lapsia. Ja elävät toimeentulotuen varassa. Mitä luulette tapahtuvan, jos tuet lopetettaisiin?
No ei niiltä tietenkään leikata. Harkinnavaraisena saavat täydet tuet jatkossakin.
Älä nyt jauha paskaa. Ihan oikeasti. Harkinnanvaraisen perusteet löytyy jokaisen hyvinvointialueen tiedoista ja on kaikille samat. Suurin osa sossun asiakkaista on ihan valkonaamaisia suomalaisia. Edelleen.
T: sossu
Uutispommi "sossulle": Niitä perusteita voidaan ihan helposti muuttaa.
Kerrotko miten? T: toinen sossu
Tällä viikolla alkavat peruskoulut. Menet sinne opiskelemaan, miten Suomessa lait säädetään. Muistaakseni se on opetusohjelmassa 8.luokalla.
Kyllä minä sen tiedän miten lakeja muutetaan, mutta kerro sinä miten oletat niiden sisältöjen muuttuvan tai haluaisit niitä muuttaa mitä tulee harkinnanvaraiseen toimeentulotukeen.
En kerro, koska en missään kohtaa ole mitään tuollaista kirjoitellut. Kerroin vain sinulle sen, että perusteita voidaan muuttaa ja sen jälkeen vastasin kysymykseesi miten se tehdään ohjaamalla sinut peruskouluun kertaamaan näitä asioita.
Harkinnanvaraisen perusteet määritetään hyvinvointialueella eikä laissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Ja kulukorvauksen saa vain näihin
Kyllä alapeukuttajia nyt harmittaa kun ei saa enää kulukorvausta
Säälittävä, sydämmetön paskiainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinäkin ymmärrät, että ei sinullekaan riitä tuet, jos 370 000 ihmistä on kokonaan työvoiman ulkopuolella? Elämäntapatyöttömät halutaan töihin ja se edistää sinunkin elämääsi.
Työttömät hakevat 4 työpaikkaa vähintään kuukaudessa. Miksei heitä oteta töihin?
Suomi. Neuvosto-Venäjän osavaltio. Väkeä täällä on vain 5 miljoonaa, todella pieni kansa.
Olemme todella huonoissa käsissä. Ihmisiä ollaan ajamassa kadulle, häätämässä metsiin asumaan taivasalle.
Tämä on tulos, kun kansan moraali on romahtanut. Ei mitään vastuuta mistään, poliittinen eliitti vie viimeisetkin rahat ja ihmisarvoisen elämän ihmisiltä. Kansa on heidän pahin vihollisensa. Sylkevät kansan päälle.
Meno on kuin Neuvostoliitossa, mutta mehän olemmekin neuvostoliiton osavaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan sitä usein väitetään. Mutta kun aletaan tutkia niin näitä "elämäntapatyöttömiä" on häviävän vähän ja pitkittyneen työttömyyden takana on hyvin usein erilaisia mielenterveyden, fyysisen terveyden ja elämänhallinnan ongelmia sekä päihteitä. Ja sitten myös sitä että tietyn iän jälkeen työnhakijat alkavat muuttua työnantajien näkökulmasta näkymättömiksi vaikka eläkeikään olisi 10-15 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapatyöttömiä on työttömistä ehkä yksi kymmenestä tuhannesta. Heistäkin moni sellaisia, etteivät edes pysty töihin. Mutta tätähän sinä et toki tajua, kun luulet, että kaikki työttömät ovat työttömiä vain huvin vuoksi.
Kyllä. Ja opettaa vielä lapsensakin lokkeilemaan samalla tavalla. Se työkyvyttömyys ja ehkä eläkekin tulisi helpommin siellä kuntoutuksessa tai tukityössä, ei kotona vuosia maanneen terveyttä kukaan uskalla arvioida.